Kirjoittaja Aihe: Nyt 30  (Luettu 17528 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #75 : 16.11.21 - klo:14:39 »
Morjensta!
Palasin kaupunkireissusta, lueskelin täällä aktiiviset ja mielenkiintoiset keskustelut
muutamissa ketjuissa. Onhan ne ajatuksia herättäviä, mutta omalta osaltani syytä vaieta
ja käyttää keskustelun kuuntelu-osiota, kun en pysty varmaankaan lisäarvoa tuottamaan.
Viittaan vaan lyhyesti Kössin laittamaan "potkupallo-juttuun", urheiluhullu kun olen.... :003:
Siinä oli kaksi vaihtoehtoa...meinasin vaan tikahtua nauruun, kun muistiini palautui
kolmas vaihtoehto vastaavassa tilanteessa, mistä olen kuullut...edesmenneen appiukkoni
toimintaa. No juu, ehkäpä kerron kun kerran aloitin..sarjassamme 60-luvun alkupuolen elämää.
Kaukana lähellä Ruijan seutuja, tai oikeammin Napapiirin seuduilla, vaimoni lapsuudenkodin pihalla,
naapurin pojat potki palloa siihen aikaankin, ja pallo tuli omalle pihalle. Appiukko ei pyytänyt
tyttäriään heittämään palloa takaisin pojille, eikä itsekään sitä potkaissut, vaan otti jemmaan
eikä palauttanut pitkään aikaan takaisin, ehkä saman päivän aikana kuitenkin, tarina ei kerro sitä.

Noh, sorry tällaiset höpinät, kunhan haaskasin aikaani jonnin joutavaan, olkoon tämä esimerkkinä
että elettiin sitä ennenkin.

Nyt iltapäivä-kaffet   :kahvi: :039:


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 30
« Vastaus #76 : 16.11.21 - klo:15:09 »
Meillä saatiin ,viidettä päivää. juotua synttärikahvit makeine leipineen.

Perjantaina joimme kahdestaan, se olikin parasta.

Lauantaina meitä oli 17 henkeä syömässä ja kahvittelemassa valmiissa pöydässä.

Sunnuntaina juotiin Isänpäiväkahvit rääppiäisineen tylleroiden ja vanhempiensa kanssa.

Eilen tulivat talon naiset Mattia onnittelemaan. Taas herkkuja pöytään, minua alkoi jo kyllästyttää voileipä-ja suklaakakku.

Tänään Matti kävi ent. työkavereiden curling-porukan kahvittamassa. Hän tarjosi kahvit ent. Jauhopeukalossa jonka nimi on nykyään Mutakakku. Vadelma-kermakkua söivät,  Matti toi reilun palasen minullekin, jämät. Söin sen jälkiruokana paistettujen muikkijen jälkeen.

Sitten joimme vihoviimeisen suklaakakun kera ip. kahvit.

Nyt pyörin tässä kirjoituspöydän ja sängyn väliä, kurkkua myöden kahviherkkuja täynnä.

Paistetut muikut olivat mannaa kermakakkujen lomassa ( huomaa körtti-vertaus ) :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 30
« Vastaus #77 : 17.11.21 - klo:11:05 »
Ei loppunut kakun syönti vieläkään. Meidän nuoret ostivat auton, vetokoukullinen. Se oli vaihdon syy , sillä heidän huushollissa se on välttämätön.

Meidän mersussa on, ja olisivat saaneet sitä kyllä edelleen lainata, mutta yllättivät ja tulivat ihanan Sinuhen hedelmä-täytekakun kanssa kaupantekijäisiä kahvittelemaan.

Otettiin reilut palat. Loppu jaettiin kahtia, heille kotiinviemiseksi tyttärille, :113:  ja meillä kakkukahvit  jatkuvat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 30
« Vastaus #78 : 18.11.21 - klo:17:27 »
Kävin tänään hammaslääkärissä ja hän repi hampaan niin, että on vieläkin hellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Nyt 30
« Vastaus #79 : 18.11.21 - klo:17:57 »
Katselen elokuvaa Rautarouva. Olen aiemmin nähnyt toisen leffan joka kertoo Margaret Thatcheristä. Tämä on toisenlainen, mutta Meryl Streep on loistava !

Ei ota minua täysin haltuunsa, vaan nyt on jo kolmas katsomiskerta kun tätä yritän saada loppuun.

Vanha ja sairas Margaret on inhimillisempi kuin ollessaan 'vedossa'.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #80 : 19.11.21 - klo:20:09 »
Toivottelen hyvää viikonloppua!  :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #81 : 22.11.21 - klo:14:54 »
On pitkästä aikaa poutapäivä, aurinko ollut näkyvillä tuntitolkulla, melko tyyntä.
Olisi loistava kävelysää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #82 : 23.11.21 - klo:20:15 »
no sain kuin sainkin tehtyä kolmen vartin kävelylenkin äsken, hyvä mieli siitä.
Vaatetuskin osui sopivaksi, nappikset olisi saanut olla jalassa, vähän liukasta.

Loppuilta meneekin jalkapalloa ja snookeria seuratessa.   :023:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Nyt 30
« Vastaus #83 : 23.11.21 - klo:20:19 »
Kävin tänään hammaslääkärissä ja hän repi hampaan niin, että on vieläkin hellä.

Hmmmm,
kerran nuorena skidinä viriilinä nuorena, niin yksi isotissinen hammaslääkäri työnsi tissinsä mun namalle kun veti hhampaan irti.
En vieläkään muista sattuiko tai ei.

öö,
no ei mitenkään liity aiheeseen, mutta yks trauma tuli opurettua.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #84 : 24.11.21 - klo:12:32 »
Tuli käytyä uimahallissa "normaalia" aikaisemmin, pakon sanelemana.
Siellä alkaa olla aika paljon koululaisryhmiä niin välillä on hakemista että löytyy
reilun tunnin varaamaton jakso.
Edelleen vaan siellä koko ajan mielessä turvavälien säilyttäminen eikä vielä ole muuta
näköpiirissä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #85 : 25.11.21 - klo:21:30 »
Tällä viikolla kaksi uimahallireisua tehtynä ja kaksi kävelylenkkiä, jospa nekin pääsisi vauhtiin.
Sääennusteen mukaan lumen kolauksetkin taitaa alkaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Nyt 30
« Vastaus #86 : 26.11.21 - klo:04:41 »

   kyllä

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #87 : 29.11.21 - klo:23:08 »
Sääennusteista tein havainnon että näillä seuduilla lumen kolaaminen saa vielä odottaa.
No, uimahalleilu oli tämänkin päivän liikuntaosuus, muutoin menikin löhöillessä.
Aamulla tuli saatua influenssarokote. Kolmas koronarokote meikämannella vasta helmikuussa,
ellei aikaisteta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 30
« Vastaus #88 : 10.12.21 - klo:15:10 »
Tähän ketjuun voinee jatkaa esim. päiväkohtaisia kuulumisia, omia puuhasteluja, yms.
Se on toki eri asia kiinnostaako ne turinat ketään, mutta haitanneeko tuo mitään.
Ei täällä kaikki muutkaan kirjoitukset ole kaikille mielenkiintoisia.

No, rohkaisuna ja tuttuja juttuja muistellen, kiinnostaa joko veli 1944 on saanut kaksi
zetoria yhdistettyä yhdeksi entistä ehommaksi?

Itse olen viime aikoina vain toistellut montako uimahallireissua...tällä viikolla jäi yhteen... :icon_sad:
Ehkä olis muutakin jutusteltavaa...kunhan jahka...nyt jatkuu ampumahiihto.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 30
« Vastaus #89 : 10.12.21 - klo:16:20 »
Teen sen vasta keväällä. Nyt on ollut kovin holotnat kelit. Naapurin linkotraktori on kytkinremontissa, niin piti ottaa Stiga Snow KIng taas käyttöön. Se on hyvä kone, mutta minulle liian tehokas so väsyn liikaa. Kävin vaihtamassa trmönkkäriin+lumiauraan ja saan ensi viikolla joskus hakea. Älysin panna yhden miehen linkoni välirahaksi, ettei jäisi nurkkiin pölyttymään. Arveleisin, että lumikelejä meillä päin riittää. Voin rakentaa mönkkärille peräkärryn, kun minulla on jemmassa hyvä aihio. Tahtoo vain olla niin mukavaa puuhaa rakenteen ajattelu, että se ihan häiritsee yön seudun uniani.