Keskustelu > Yleinen keskustelu

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko?

<< < (2/6) > >>

llwyd:

--- Lainaus käyttäjältä: "Michelle" ---olen itsekseni miettiny, että miks se paikka kammottaa mua ihan hirveästi. en ymmärrä siihen oikein syytä. (se leppävaaran valtava temppeli kun on tossa ihan naapurissa) töissä päiväkodissa on ollu jonkun verran puhetta että pitäis viedä lapset sinne tutustumaan. mä en vaan ymmärrä että MIKSI? joss ryhmässä olis yksi mormooni niin mikäs siinä mutta nyt en ymmärrä vierailun fuktiota. varsinkin kun lapset  sanovat että se on nykyään meisän lähin kirkko, ja minä selitän että kyllä meidän lähin kirkko on edelleen leppävaaran kirkko.... hmmmmmmm
pelottaa kun yksiki työkaveri oli ihan innoissaa miten mukavalta niiden ihmisten puhe siellä kuullosti....
--- Lainaus päättyy ---


Se oli tosiaan hyvin miellyttävä tutustuminen kaikin puolin, eikä mitään käännytystä tms. Mutta jotenkin vieraannuttavan pakanallinen se kultainen enkeli siinä temppelin tornin huipulla on, kun silmä automaattisesti etsisi siltä kohtaa ristiä. Eikä itse temppeli ole kirkon tyyppinen ollenkaan vaan siellä on paljon pienempiä huoneita eri tarkoituksiin. No, parin vuoden päästä herättäjäjuhlat ovat aivan vieressä, joten saa enkeli kuunnella rehellisiä Siionin virsiäkin...

Pena:
Tietääkseni mormonit tutkivat sukuja siinä tarkoituksessa, että heidän uskonsa mukaan kuolleiden puolesta voi joku ottaa kasteen ja näin pelastaa jo aikoja sitten iäisyyteen siirtyneitä sieluja. Temppeleissä toimitetaan näitä sijaiskasteita, kun tiedetään riittävän tarkasti ihmisten henkilötietoja. Mahdollisesti tällaista tulee tapahtumaan Suomen temppelissäkin.

Salis:
Mielestäni mormoonit ovat jenkkihumpuukia. Heillä on hallussaan Suomen väestörekisteri Salt Lake-cityssä. Mormooneilla on muitakin tehtäviä kuin toimiminen uskonnon lähettiläinä.

Laura:
Juu minäkin käväisin tuolla temppelissä tutustumassa ja oli pienoinen pettymys siinä mielessä, että mitään pyhää en kyllä kokenut siellä kaiken pitsin ja kokolattiamaton keskuudessa, mutta temppeli taidetaankin pyhittää vasta mormonien käyttöön.
Minkäänlaista käännytystä ei tosiaan kohdannut, mutta esittely jäi jotenkin pinnalliseksi, en tiedä yhtään enempää nyt mormoneista kuin ennen vierailuani. Tosin kuolleiden esi-isien kastaminen (jota aikaisemmin vierastin aika pahasti) tuli vähän ymmärrettävämmäksi, kun heillä kuulemma on mahdollisuus valita ottavatko he kasteen vastaan vai eivät. Kyllä se silti vähän oudolta minusta tuntuu, vaikka sinänsä lienee hyvin jaloa. :/

Johannes:
Selvenipäs tuokin. Tuntuu aika henki-peliltä, kun kuolleita kastetaan ja kuolleet vastailee, että ottavatko kasteen vastaan vai eivät...huh huh...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta