Kirjoittaja Aihe: Herännäisyys tänään.  (Luettu 38155 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #15 : 11.07.16 - klo:10:44 »
Juu, olin paikan päällä kuulemassa ja kyllä särähti minunkin korvaan.

Helppoa sanoa, että synti on synniksi sanottava, mutta ei kerrota mikä se synti on?

Onko se nyt tämä suvaitsevaisuus homoja ja lesboja kohtaan vai mikä?


Mitä hän oikein tarkemmin puhui, tuli suuri uteliaisuus tai sanotaan kiinnostus, on vähän asiallisempaa.  Ettäkö ei sanota syntiä synniksi vai sanotaan?  Siis noin sinnepäin?  Yritin kuunnel uutisia Areenalta, täytyy lähteä sin nyt ettimään tätä lähetystä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #17 : 11.07.16 - klo:12:15 »
Kiitos mt: n oikein hyvästä puheesta.  En kuullut sinne lepohuoneeseen kuin välillä kun pidettiin ovea auki eikä kukaan  tullut tai mennyt että piti kysellä tietoja tai kirjata tai jotain.  Täytyy  hankkia se vuoden juhlien cd.

Toki on suositeltavaa ostaa juhlien cd:t, silloin saa kuulla myös puhujan oman rytmityksen ja äänenpainot, joilla myös on merkitystä. Mutta enshätiin puheita voi lueskella Herättäjäjuhlien sivuilta. Sieltä löytyy kaikki seurapuheet.
Kävin juuri kertauksen vuoksi lukemassa mt:n hyvän puheen, vaikka sen kuulinkin.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #18 : 11.07.16 - klo:12:55 »
Juu, olin paikan päällä kuulemassa ja kyllä särähti minunkin korvaan.

Helppoa sanoa, että synti on synniksi sanottava, mutta ei kerrota mikä se synti on?

Onko se nyt tämä suvaitsevaisuus homoja ja lesboja kohtaan vai mikä?
Ja kun tuollaista puhetta pitää, niin voiko olla malkaa siis tukkirekallista itsellä silmässä syntiä tuomitsemisessa?

Tuntui hassulta, kun kuuntelin niintä alkuseurojen puheita, niin minusta parhaan ja körtimmän puheen piti Vantaan kaupunginjohtaja.

Juuri tässä minulta on turha odottaa osaamista eli en ihan löydä sitä vieläkään mitä hain. Oliko Körttijunassa...  Ei  vaan sielläkö alla olevien linkkien / ruutujen alla tämä?

Tykkään kuunnella vanhoja seuroja cd:ltä kun vaikka neulon villatakkia joululahjaksi (ihan totta, aloitin jo, jouluun päin lähdetään juhannuksesta)  Mutta tosi niinikään että kaappasin kentälläkäppäilyn ja silmäilyvuoron raamattutunnin ajalle ja joskin piti vähän silmäillä ja käppäillä niin sen haluan lukea niinikään.  Olen joskus hätistänyt sivumennen sanoen Samuli Korkalaista niputtamaan saarnansa kirjaksi mutta ei hän rupea. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #19 : 11.07.16 - klo:13:06 »
Tiedänpäs nyt, että olen kätellyt erästä aamuseurojen puhujaa Sotkamossa "Vaarojeni matkalla". Kiitos R-M linkistäsi, en olisi asiaa muuten honannut, Team Ahmaa lainatakseni.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #20 : 11.07.16 - klo:13:15 »
Oliko se korvaan särähtänyt juttu Irja Askolan puhe? 

No siitä junajutusta itse jäin ajattelemaan, että oli vähän outo tuo "körteillä ei ole niin tarkkaa".  Siis mikä ei ole "niin tarkkaa"?  Verojen pimittäminen?  Vaimon hakkaaminen?  Lasten seksuaalinen pahoinpitely?  Naapurin puukottaminen, kun seinän takaa kuuluu liian kovalla musaa sen sijaan että työntäisi tulpat korviinsa? 

Askola on  --- ja tällä kertaa saatan erehtyä ja pyydän oikaisua --- no niin.  Askola on piispoista profiloitunut siten suvaitsevaiseksi että hänelle todellakaan mikään ei ole "niin tarkkaa".  Olen kuullut liian harvoja puheita osatakseni vetää varmuudella nämä johtopäätökset nyt, mutta okei. Hän julistaa niin runsasta evankeliumia välillä että tulee makeaähky.  Niin kuin joskus kun on syönyt kutsuilla liikaa kaikkea ja erityisesti makeaa ja kaikki ällöttää vielä huomennakin.  Kyllä se tuomion päiväkin tulee. 

Mutta no niin.  Toimittaja jututti ja katsellessani uudelleen juhlamessua totesin ettei Askola osaa niitä veisata niitä virsiä.  Hän koetti kovasti mutta suun liikkeistä huomasi kyl, ettei körttivirret niitä tutuimpia olleet.  Ei hän oikein saanut sanoista tolkkua.  Silti, ainahan täytyy muistaa redaktiokritiikki eli lähteen muistaminen.  HS:n toimittajan mukaanhan tässä  "körteillä ei ole niin tarkkaa".  Kuka sen sanoo kenen mielipide on ja onko kenenkään? 
.......................................

Toinen juttu oli, ja tämän kuulin Italiassa toissa keväänä ja tarkemmin Trevissä sen hotellin terassilla jossa valtaosa majoittui (minä en ikinä pääse valtaosaan koska olen "nuori ja jaksan kävellä" kai).  Siksi en muista hotellin nimeä. 

Toinen nuori, hän opettaja ja kymppiluokkaa ja erityislapsia opettava nainen kertoi tutustumisillassa että juuri muslimimaahanmuuttajat ovat auttaneet suomalaisnuoria uskontonoloudesta (se on joko kovin henkilökohtaista, henkilökohtaisempaa kuin "privates"  tai sitten vaihtoehtoisesti pitää jokainen evankelioida ettei joudu helvettiin).  Kymppiluokkaa moni maahanmuuttajanuori käy kielivaikeuksien tähden.  "Siis ettekö te tiedä mitään Raamatusta?  Johan on vähän ihme juttu! Mekin tiedetään enemmän kristinuskosta kuin te vaikka ollaan muslimeja".

Oltiin hiljaa. 
............................

Mutta en kai minä löytänyt sitä oikeaa saittia.

« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo:13:25 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #21 : 12.07.16 - klo:16:24 »
Löytyiväthän ne H-Y: n sivulta. Kiitos nopeasta tallennuksesta!

Aattoseurat vaikuttavat olleen pitkäksi venähtänyt tervetulotoivotus. Mikään " kehärata" nyt ei kai sentään "tuo väkeä Vantaalle". ellei siten että hieman helpottaa koko pk-seudun työmatkaliikennettä.

luin puheet ja ketjun. Huvittavaa, mutta näin kai on nyt. Synti on yhtä kuin homoseksi. Vähät mistään muusta.  No, sittenhän jokainen hetero on synnitön.  Siitä vain kivien keruuseen. Mukava tietää aina niin tarkkaan missä se synti on ja kenen makuuhuoneessa kun ei täällä meillä.  Synnitön katsoo peilistä.

En oikeastaan käsitä kuinka se niin vaikeaa on, tietää mikä nyt sitten on väärin.  Luulen kyllä monen tietävän sen itsestään.  Jokin eettinen hoksaavuus ja oivallus on jokaisella ellei ole vallan psykopatiasta kyse, mutta tuossa se on :  " Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi" .

No.  Että rakasta, siis eikös se ole tunne-elämää.    Ajattelen jälleen kuten kerran kirjoitin toisen ihmisen armahtamisesta ja anteeksiannosta:  Ei se ole tunne. Se on teko.  Nämä sanat lausuttiin yhteisölle, jonka sosiaaliturvana ei ollut Kelaa eikä sossua, ainoastaan toinen ihminen siinä lähellä.

Maailma ja ihminen lähellä tarvitsee hyviä sanoja ja hyviä tekoja.  " Tee lähimmäisellesi kuten toivot itsellesi tehtävän". Tämäkin nähtiin joskus mahdottomaksi:  Jos hän ei halua samaa, kuin minä?

Hyvä.  Makaa hiekka-aavikolla vesipullo kädessäsi ja rupea siinä sitten arpomaan, mahtaisiko tuo tielle läkähtynyt. toivoa  juotavaa vai onkohan tuo mieluummin janoissaan? Onko toisen osaan eläytyminen aivan  kadoksissa?  Kuka tarvitsee minun tunteitani?  Enköhän pääasiassa minä itse.  Tunteissa ei ole mitään pahaa eikä mitään väärää muttei niistä ole ohjenuoraksi.  Minusta nyt tuntuu siltä ja tältä ja siksi minä en oikeastaan antaisi tuon toisen olla olemassakaan.  Häiritsee mielihyvääni. 

pidin niistä puheista jotka kuulin.  Tuhannen taalan paikka, saarna juhlajumalanpalveluksesta, anteeksi jos tämä kenen sielunrauhan riistää, oli sekava, yliyrittävä, kuin fokusta kiertelevä muttei " syttynyt eikä sytyttänyt" kuten perhe ennätti todeta.  Sattuuhan näitä. Hyvä siellä oli levähtää hetki.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Janina

  • Kuulee ehdotuksen "Viimeisen laulun..."
  • Viestejä: 191
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #22 : 12.07.16 - klo:16:38 »
Vähissä on minun mielestäni aiheet siltä, jonka mielestä homoja pitäisi alkaa tuomitsemaan homoutensa vuoksi. Sittenhän voimme aivan hyvin kaivaa esiin myös sianlihan syöntikiellon, äyriäisten syöntikiellon, kaikki kerrat kun olet ollut kunnioittamaton vanhempiasi tai esivaltaa kohtaan, kaikki kerrat jolloin olet....

Itse näen, että Luojan edessä kukaan meistä ei ole synnitön ja se joka itsensä ylentää alennetaan. Kuitenkin opetuksemme ytimessä on rakkaus ja armo jotka kuuluvat kaikille.

Minua rehellisesti sanoen välillä sylettää kun näen näitä nimeltä maintsemattomia moralisteja jotka kovaan ääneen toitottavat omaa agendaansa kuin olisivat jo itse pelastuksen lunastaneet. Mietin usein, että itselläni ei olisi rohkeutta lähteä määrittelemään Jumalamme puolesta mikä on oikein ja mikä väärin.

Rakkaus, se on se sana. Rakastakaa lähimmäistänne kuin itseänne.
Kun Herramme ja Mestarimme Jeesus Kristus sanoo: Tehkää parannus jne., niin hän tahtoo, että uskovaisen koko elämä on oleva parannusta.

-Martti Lutter

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #23 : 12.07.16 - klo:16:41 »
Vähissä on minun mielestäni aiheet siltä, jonka mielestä homoja pitäisi alkaa tuomitsemaan homoutensa vuoksi. Sittenhän voimme aivan hyvin kaivaa esiin myös sianlihan syöntikiellon, äyriäisten syöntikiellon, kaikki kerrat kun olet ollut kunnioittamaton vanhempiasi tai esivaltaa kohtaan, kaikki kerrat jolloin olet....

Itse näen, että Luojan edessä kukaan meistä ei ole synnitön ja se joka itsensä ylentää alennetaan. Kuitenkin opetuksemme ytimessä on rakkaus ja armo jotka kuuluvat kaikille.

Minua rehellisesti sanoen välillä sylettää kun näen näitä nimeltä maintsemattomia moralisteja jotka kovaan ääneen toitottavat omaa agendaansa kuin olisivat jo itse pelastuksen lunastaneet. Mietin usein, että itselläni ei olisi rohkeutta lähteä määrittelemään Jumalamme puolesta mikä on oikein ja mikä väärin.

Rakkaus, se on se sana. Rakastakaa lähimmäistänne kuin itseänne.

Yleensä suurimmat huolet kannetaankin toisten ei omista synneistä. Omat on helppo pyytää anteeksi jos sitä vaaditaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #24 : 13.07.16 - klo:04:02 »

Hynninen haastattelee:

Laulava legenda, pappi, oopperalaulaja Esa Ruuttunen

http://www.radiodei.fi/?sid=304&subgroup=ID140&sel=222d272642e8367b072c16c97acfec89

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa veijo

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 23
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #25 : 13.07.16 - klo:09:50 »
Kaikki puhuu armosta, mutta kukaan ei näytä tietävän mikä on syntiä. Mutta ei kai sitä tarvitse tietääkään mikä on syntiä jos armo tulee ilman synnin tuntoa...

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #26 : 13.07.16 - klo:10:37 »
Kaikki puhuu armosta, mutta kukaan ei näytä tietävän mikä on syntiä. Mutta ei kai sitä tarvitse tietääkään mikä on syntiä jos armo tulee ilman synnin tuntoa...

Tämä on kyllä mainio, päivän paras, kuukauden vuoden ja ehkä koko tähänastisen elämäni,kuule!   :repee:  "Kaikki puhuu armosta mutta kukaan ei tunnu tietävän mikä on syntiä...   ". Vn, minä en unohda tätä ikinä.... 

Ei sitä armoa tarvitse ilman syylliseksi toteamista, ei kai sentään.  Eikä tapojaan tarvitse parantaa vaikka koko sen parantamisen tarkoitus olisi hieman huojentaa toisen kantamaa taakkaa luulisin.  Ei Jumala tarvitse minulta mitään mutta naapurini taitaisi tarvita. 

Minulla oli jano... nälkä.... olin sairas.... olin vankeudessa..... olin muukalainen, alaston, outo... Ettekä te....
« Viimeksi muokattu: 13.07.16 - klo:10:42 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #27 : 14.07.16 - klo:06:53 »

   Perisynti! Kiemurkelkaamme synnintunnossa aamuin, päivin, illoin ja öin. Armo kannattaa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #28 : 14.07.16 - klo:08:08 »
Kiemurtelu on energian tuhlausta. Tehkäämme hyvää yhdessä muiden viheliäisten kanssa. Kukapa syntistä auttaisi ellei toinen syntinen? Antaa hurskaiden kiemurrella!

Poissa veijo

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 23
Vs: Herännäisyys tänään.
« Vastaus #29 : 14.07.16 - klo:21:30 »
En tuomitse ketään kun ei ole oikeutta rangaistakaan,mutta kerron sen kaikille jotka ei tiedä mitä synti on. Se kerrotaan katkismuksessa:" Synti on sydämmen luopumista Jumalasta ." Raamatusta löytyy Jumalan tahto , eikä suinkaan ihmisten omasta viisaudesta...