Kirjoittaja Aihe: Nykky aikaa  (Luettu 2239 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Nykky aikaa
« : 29.05.11 - klo:12:15 »
 Monesti sanotaan jotta hei kalkkis nyt eletään nykkyaikaa 2000-lukua ja oot vanhanaikainen kun pullikoit vastaan.
Niinhän minä teen, kun en oikein ymmärrä mitä hienoo tässä nykkyajassa oikein on.
Kautta historian on aina eletty sitä nykkyaikkaa.
 


Tässä ois tällainen Suomessa tehty versio.
Mitä tuntoja herättää ?
On tässä ihan asiaakin.
On aika pitkä joten varaa aikaa jotta voit rauhassa syventyä.

http://uniqblogi.wordpress.com/2011/04/07/ajan-henki-savupirtista-nykyaikaan/

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Nykky aikaa
« Vastaus #1 : 29.05.11 - klo:13:52 »
Varmaan se on se kun nuoruuteen kuuluu vanhemmista ja samalla niitten edustamista arvoista irrottautuminen. Vaan kun nuoruudesta on selvitty niin sitten loppujen lopuksi on ihan yhtä kalkkis kuin omat vanhempansa... Valittihan jo Aristoteles nuorison kurittomuudesta.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Preba

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 61
Vs: Nykky aikaa
« Vastaus #2 : 29.05.11 - klo:14:17 »
Valittihan jo Aristoteles nuorison kurittomuudesta.

Asiasta voi tehdä ainakin pari tulkintalinjaa.

a) Absoluuttisen muutoksen teoria. "Jokaisen sukupolven myötä lisääntyy kurittomuus"

- Vanhempiensa mielestä aikanaan tavattoman kurittomien ihmisten mukaan seuraava sukupolvi tuntuu vielä pahemmin kurittomalta. Havainto on oikea ja varma, joten se kuvaa todellisuutta virheettömästi.

Tämän teorian uskottavuutta syö hiukan se että tuhansia vuosia jokaisen sukupolven myötä kasvaneesta kurittomuudesta huolimatta on pystytty joihinkin sellaisiin kuria vaativiin asioihin, jotka eivät ole paremman kurin omaavilta aiemmilta sukupolvilta onnistuneet, kuten YK:n perustaminen, sosiaaliturva ja tieteen kehitys.


b) "Kuri" - käsitteen muutosteoria.

- Koska käsitys siitä, millaista on kurinalaisuus, haetaan omasta nuoruudesta, jonka kaikki säännöt eivät välttämättä enää päde, niin tämä sääntöjen, (joita ei samassa mielessä ole enää olemassa) noudattamattomuus tulkitaan kasvavaksi kurittomuudeksi.


c) Näkökulman muutosteoria.

- Vanhemmiten ei vaan enää niin automaattisesti muista millaista oli olla nuori ja alkaa kuvitella olleensa silloin sellainen kuin on nyt eli rauhallisempi ja vähemmän kapinoiva. Aika kultaa muistot ja hukuttaa multaan omat menneet paheet.


d) Syntipukkiteoria

- Nuorten kurittomuus (joko realistisesti tai liioitellusti arvioitu) on syynä kaikkiin maailmankaikkeuden ongelmiin.
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo:14:21 kirjoittanut Preba »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Nykky aikaa
« Vastaus #3 : 30.05.11 - klo:08:56 »
Kannatan näkökulman muutosteoriaa. Suurin sukupolvien välinen ero lienee ollut sodan kokeneiden ja sodan jälkeen syntyneiden 60-luvulla nuoruutensa viettäneiden välillä.

Nyt Suomessa on vanhempia ja lapsia, jotka saattavat kumpikin kuulua henkisesti samaan sukupolveen. Sitten on myös nuoria, jotka henkisesti kuuluisivat sodan kokeiden joukkoon. En näe kovinkaan suurta eroa itseni ja lasteni välillä. Kuulumme molemmat rock-sukupolveen ja samanlainen musiikki kiinnostaa kumpaakin aina jazzia ja klassista myöten. Enkä oikeastaan pukeutumisenkaan osalta eroa pojistani. Farkku on paras vaatetus ja puvussa työskentely on yhtä tuskaa (vaikka sitä joutuu liian usein käyttämään). Ainoa ero on siinä, että lapseni ovat minua osaavampia, monipuolisesti taitavia ja maailma nähneitä. 
Acta, non verba.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Nykky aikaa
« Vastaus #4 : 30.05.11 - klo:19:46 »
Tukholman klubitalolla nuoret aikuiset kuntoutujat pukeutuvatkin trendikkäämmin,
radio-ohjelmien teko mielenterveysaiheista on aikaansa edellä..
ja Kulturhuussi on askelta edellä fountainhousin lisäksi
Elämä on kemiaa.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Nykky aikaa
« Vastaus #5 : 01.06.11 - klo:05:46 »
Kuinka moni katsoi videon ?
Haluaisin palautetta asiasta, koska video tehtiin katsottavaksi.
Mielestäni se on täyttä asiaa, mutta onko sinun mielestäsi ?

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Nykky aikaa
« Vastaus #6 : 22.06.11 - klo:10:59 »
Lainaus
Entä kaksisuuntainen mielialahäiriö?

Hö...niitähän näkee nykky aikana joka päivä kadulla ja tälläkin foorumilla. Ykski nimimerkki pomppii siihen malliin tällä foorumilla ettei ole järjen hiventä. :icon_wink: sinisenä "smurffina". Ei taida olla enään kysymys kaksisuuntaisesta vaan aivan jostain aivan jostain sellaisesta mistä minä en ainakaan ymmärrä.

ps. minä kutsun omalla nimellä näitä ihmisiä "vatipääksi" :icon_wink:

 

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Nykky aikaa
« Vastaus #7 : 28.06.11 - klo:22:07 »
Pride tai gay pride tarkoittaa maailmanlajuista liikettä ja filosofiaa, jonka mukaan lesbot, homot, biseksuaalit ja trans-ihmiset voivat olla ylpeitä seksuaalisesta suuntautumisestaan ja sukupuoli-identiteetistään. Pride puolustaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen yhtäläisten oikeuksien ja etujen puolesta tehtyä työtä.[1][2][3] Liikkeellä on kolme pääperustetta: ihmisten pitäisi olla ylpeitä seksuaalisesta suuntautumisestaan ja sukupuoli-identiteetistään, seksuaalinen monimuotoisuus on lahja, ja seksuaalinen suuntautuminen ja sukupuoli-identiteetti ovat synnynnäisiä eikä niitä voi tarkoituksellisesti muuttaa.[4]
 
Pride-kulkueilla (pride parade) juhlistetaan prideä ympäri maailmaa. Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen pride-symboleihin kuuluvat sateenkaarilippu, kreikkalainen lambda-symboli sekä pinkki ja musta kolmio, jotka on otettu haltuun niiden aiemmasta käyttötarkoituksesta.[5]
http://helsinkipride.fi/

Kun olin 20v elämäni pelasti bi-kundi, joka oli vuoden aktiivinuori ja kärsi bibolaarihäikästä.
Niin sitten pääsin mitä ihmeellisempiin rave-bileisiin, taidehörhöjen kokouksiin, tapasin hänen kauttaan poikaystäväni, uusia kavereita.
'Olin itse nörtti, urheillinen, hiljainen, kiltti, jolla oli liian tylsää joten mielikuvitus järjesti minulle 16vnä kavereita koulukusaamisen jälkeen.
Nyt tämä bibobi-kundi on päässyt niihin piireihin joihin on aina havitellut, henkilöstökonsultiksi akateemisiin piireihin avokin ja lapsen kera.
Edelleen ihailen klubitalon gay-miestä, (josta meriitit kertoo paljon, mutta ei todelllista ihmistä sisällä) joka ymmärtää maailman kirjoa
paremmin kuin muut.
Elämä on kemiaa.