Kirjoittaja Aihe: Sotkamon Herättäjäjuhlat  (Luettu 61191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #15 : 21.12.14 - klo:16:11 »
Kyllä Leena olisi sitkeä lotta, jos tiipiiseen päätyy. Eihän hänellä ole porojakaan niitä salkoja kuljettamaan. En todellakaan muista enää, miten niitten salkojen laita oli.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #16 : 22.12.14 - klo:00:20 »
Antaisko ne minun tehdä tiipiin. Olen aina tahtonu nukkua tiipiissä.
Uusi retkipatja tulee ostaa. Sen olen kai kertonut kuinka sisar keikkeli entisen ihan hyvän, akvaarion alle lämmikkeekdi.
Minä parahdin miksi
Kun hän ei tiennyt mikä se oli, päätteli,  ettei mikään.


Ole tuossa sitte vihanen. Olem liian samanlaiset.

Ehkä he lähtee mukaan asuntoautol jos Lapsilla numerot 3 ja 4 ei ole mitään pesisleiriä tai musaleiriä
Niin tahtoisin sen menevän ehkä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #17 : 22.12.14 - klo:00:24 »
Kyllä Leena olisi sitkeä lotta, jos tiipiiseen päätyy. Eihän hänellä ole porojakaan niitä salkoja kuljettamaan. En todellakaan muista enää, miten niitten salkojen laita oli.

Salot ovat kysymysmerkki sen myönnän. Kyllä niitä saa jostain. Poronnahka ympäril on haastavampi. Kyl jotain kehitän telttakankaan ehkä. Jos sieltä ei saa metästä kerätä sammalia ja oksia ninä tarkoitin niin olemme tehneet jo lapsena tiipiin. Isäni auttoi siitä tuli ainutlaatuinen
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #18 : 22.12.14 - klo:09:15 »
Tiipii on hyvä teltta, kerta siinä saa seisoa pystyssä. Salothan ne on ongelmalliset hommata, koska ne on myös pitkät, että saa seisoa suorassa. Mutta ehkä sittenkin varautuisit hommaamaan sen asumisen hotellin tms kautta, kun nyt on vielä hyvin aikaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #19 : 22.12.14 - klo:09:19 »
Tiipii on hyvä teltta, kerta siinä saa seisoa pystyssä. Salothan ne on ongelmalliset hommata, koska ne on myös pitkät, että saa seisoa suorassa. Mutta ehkä sittenkin varautuisit hommaamaan sen asumisen hotellin tms kautta, kun nyt on vielä hyvin aikaa.

Kyl kyl...  Ja Helsinki on testaamata... Mutta heinäseipäät, jos joku paikallinen! Siinä on minul salot joskin lyhyehköt lyhyt olen itsekin. Tiipii olisi aika tunnelmallinen voisi ottaa minipallogrillin kainaloon ei saa ehkä avonuotiota siihen. Ja ne irokeesikieliset siioninvirret minä veisaisin.

Myykö joku tiipiisalkoja, tai toisen kautta, vielä ehtis tehdä hyvin on puita menos nurin vaarin mökkeröllä.
Ihminen saattaa saada huuto.netistäkin jos joku saamelainen lukis ja muistais jonkun vaarivainaan tiipiisalot ja ne voisi lähettää suoraan Sotkamoon.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #20 : 22.12.14 - klo:09:33 »
Nyt tarvittaisiin Penan apuja. Heinäseiväs on auttamatta liian lyhyt saloksi, jos siis halutaan sellainen inkkaritiipii. Minulla on sellainen muisti siitä Sudenhampainen kaulanauha-kirjan salkojen pituudesta, että Yrjö Kokko ei tahtonut löytää Lapin tarrikoivuista pitkää, suoraa ja kevyttä salkoa. Tuoreina ne olivat liian raskaita kuljettaa. Hän poikansa kanssa kehitteli uuden ratkaisun, missä sellaisen vaakatasoisen apusalon avulla saatiin korkea ja uljas tiipii.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #22 : 27.12.14 - klo:11:59 »
Tyttäreni kävi ennen joulua kylässä, jolloin hänen kanssa keskustelin Yrjö Kokon eo kirjasta. Kirjan annoin Saku-pojalle aikoinaan ja se oli ollut yhden kouluvuoden ajan tärkein kirja iltalukemiseksi. Olin otettu. Itse sain kirjan aikoinaan raittiuskilpakirjoituksien palkintona. Olisi se mahtavaa nostaa oma tiipii harjakorkeuteensa Sotkamon vaaroilla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #23 : 27.12.14 - klo:14:57 »
Tyttäreni kävi ennen joulua kylässä, jolloin hänen kanssa keskustelin Yrjö Kokon eo kirjasta. Kirjan annoin Saku-pojalle aikoinaan ja se oli ollut yhden kouluvuoden ajan tärkein kirja iltalukemiseksi. Olin otettu. Itse sain kirjan aikoinaan raittiuskilpakirjoituksien palkintona. Olisi se mahtavaa nostaa oma tiipii harjakorkeuteensa Sotkamon vaaroilla.

No nyt vaan harjoitus käyntiin, minä kannustaisin toisiakin vakavasti harkitsemaan tiipiitä, me voisimme suunnitella leirin sinne ja matkustaa ennen pahinta ruuhkaa auttelemasn sivussa talkooväkeä jos he tarvitsee. Sitten voitaisiin neuvotella, jos joku voisi ottaa leirin tiipiisalot pientä vuokraa vastaan tallettaakseen seuraavaan vuoteen. Lupaan muuttaa 2016 tiipiihin ja luovuttaa asuntoni jollekin joka mieluummin harrastaa sisävessaa ja suihkua.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #24 : 27.12.14 - klo:15:01 »
Kuvitelkaa, pallogrilli hehkuu lämpöä suviyössä, kuutamo on tai siis melko valoisaa niin korkealla, me kuulemme kuinka makkara kärisee ja joku veisailee vaihtelevankielisiä Siionin virsiä ja keskustelee. Minun on ikävä erävaelluksille ja tämä olis melkein... :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #25 : 27.12.14 - klo:15:09 »
Nyt vain vakavahenkisesti asenteella, jokainen hakemaan mistä voisi saada välineet ja kun kerrotaan voin kyl lunastaa moniakin ja niitähän voi vuokrata partiolaisille. Tai partiolaisia voisi nyt pyytää hätiin. Mis on Meme?

Minulla on käytynä eräoppaan kesäosuus, joka kyl oli elämäni helpoin vaellus. Kun saapui asentopaikalle kaikki oli valmiina paitsi naistenvessaa, kun porukassa oli kaikkia suomijuoksee ja suomimeloo ihmisiä. Mutta minä tiedän miten se olisi suurta. Juuri noin. Elämän kirjaa ja Raamattua samalla lukemisella.


Kuvitelkaa mitä se olisi!  :109:
« Viimeksi muokattu: 27.12.14 - klo:15:12 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #26 : 27.12.14 - klo:15:41 »
Hyvin kirjoitettu! Menneinä talvina ajelin Hymerillä Fuengirolaan Hispaniassa ja ruukasin hakea pitkiä bambu-salkoja joen varresta tehdäkseni niistä ja sinivalkoisesta kankaasta seinämät itsellemme siihen auton eteen. Surin aina poislähtiessä, kun pitkät salot piti sinne jättää. Ei niitä voinut mukaansa ottaa, ne olisi pitänyt lyhentää 2,10 m pituuteen ja niitä on täällä riittävästi.
Tiipiissä kangas on obligatoorinen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #27 : 28.12.14 - klo:21:23 »
Hyvin kirjoitettu! Menneinä talvina ajelin Hymerillä Fuengirolaan Hispaniassa ja ruukasin hakea pitkiä bambu-salkoja joen varresta tehdäkseni niistä ja sinivalkoisesta kankaasta seinämät itsellemme siihen auton eteen. Surin aina poislähtiessä, kun pitkät salot piti sinne jättää. Ei niitä voinut mukaansa ottaa, ne olisi pitänyt lyhentää 2,10 m pituuteen ja niitä on täällä riittävästi.
Tiipiissä kangas on obligatoorinen.


Siis... Sinulla on täällä salkoja?
Kyllähän joka ihmisellä pressuja on. Niiden ylle havuja ja sammalia jos saa tai voi tuoda eikä muuta tarvita. Kukin pyrkiköön koriin pariin niin saamme siistiä ja lämmintä seinämää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #28 : 28.12.14 - klo:23:27 »
Kotatyyppisiä majoitteita löytyy valmiina erikokoisia, esim. kevyt vaelluskota
http://www.tuntsakauppa.fi/fi/?product=tuntsa-vaelluskota-35m

Toinen vaihtoehto on Laatuteltan kota-laavu:
http://www.teltta.net/valmistus

Ompeluintoisille kankaita ym. löytyy edellä mainitusta liikkeestä. Suosittelen palosuojattua kangasta.

Hakukoneella tietoa löytyy esim. seuraavalla hakulauseella: kota majoite.

Kesäoloissa hyttyssuojaus on olennainen. Sen ongelman voi toki ratkaista esim. kevyellä rankisella, johon mahtuu yksi ihminen makuupusseineen.

Mt

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #29 : 29.12.14 - klo:07:48 »
Metsässähän minun salkoni ovat. Tarpeen mukaan niitä haetaan. Sanoisin, että kaikki isommat laavu/tiipii/kotatyyppiset nukkumasuojat ovat runsastöisiä pystytettäviä. Ja ne pitää ankkuroida hyvin maahan tuulen vuoksi. Tavallinen matala, kaupallinen teltta on eri juttu, kun siinä on valmiit kaaret. Eikä matala teltta ota niin tuulta.