Kirjoittaja Aihe: politiikkaa  (Luettu 34175 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #45 : 19.04.15 - klo:23:16 »
Muistaako joku, onko kukaan nyt vaihtuvan eduskunnan kansanedustajista istunut eduskunnassa yhtä pitkään kuin Kimmo Sasi, eli vuodesta 1983? Nyt näyttäisi lopultakin jäävän rannalle. Keitä muita noin pitkäaikaisia voisi olla?

Ei taida Räsänen pitkään jatkaa kristillisdemarien puheenjohtajana, vaikka ihan kirkkaasti läpi pääsikin.
« Viimeksi muokattu: 19.04.15 - klo:23:25 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #46 : 19.04.15 - klo:23:32 »
^Vastauksena omaani: Ilkka Kanerva tietenkin. Ja Ben Zyskowicz.

Vaasassa tiukka Kokoomuksen sisäinen kisa: Susanna Koski 3099 - Janne Sankelo 3082. Kosi siis eduskuntaan; minä mieluummin olisin Sankelon valinnut. Täällä Pirkanmaalla kristillisdemokraattien sisäinen kisa ankaraa myös. Etteikö äänestämällä muka voi vaikuttaa!
« Viimeksi muokattu: 19.04.15 - klo:23:43 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: politiikkaa
« Vastaus #47 : 19.04.15 - klo:23:58 »
Kyl hirvittää se nuori blondi kokoomustyttö. Hän kun ilmoitti että " siitä toisten rahoilla rälläämisestä on nyt tultava loppu".  Ja menipä läpi. Mietin kenen rahoilla hän kuvittelee rällänneensä terveenä. sikiämisestä saakka aina yliopisto-opintoihin? 

Toisinaan mietin sitä myös mitä sisar kerran totesi. Hän hoitaa lopulta kallisarvoisinta mitä ihmisillä on.  Totta se on surullista että on maksettava veroa, mutta tuhannesti surullisempaa olisi menettää oma lapsensa.

Kahdenkymmenen lapsen ryhmässä on keskimäärin kolme karkailijaa.
Aika ajoin joku onnistuu, itse asiassa usein. Onneksi jokainen ei kompastu ojaan joka on täynnä vettä.

Olenpa aika iloissani sentään. Nyt ei ole aika mittailla muurahaisten varpaankynsiä, kyllä ne demarien viisi paikkaa menivät vihreille väitän.  :icon_biggrin: 

Olosuhteideni uhrina olen kaksitoistavuotiaasta seurannut politiikkaa ja koko ajan. Silloin sattui tapaus jonka kerran vielä kerronkin.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #48 : 20.04.15 - klo:00:13 »
Olisikohan vassarienkin aika vaihtaa puhis? Tietysti helppo sanoa näin, kun Arhinmäestä en suuremmin ole piitannut. Gallupkannatus suli juuri ennen vaaleja; oliko se viimeisten tenttien syytä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: politiikkaa
« Vastaus #49 : 20.04.15 - klo:06:47 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: politiikkaa
« Vastaus #50 : 20.04.15 - klo:06:59 »

 En taida olla joukkohurmosihmisiä; en osaisi kuvitella itseäni hurraamassa oman puolueen vaalijuhlassa, vaikka voitto tulisikin. Ja varsinkaan puoluejohtajalle aina joka lauseen jälkeen.



   Sitoutuminen tuottaa hurmoshetkiä. Ymmärrän hurmokset paineen tasaamisena. Tiivis työ synnyttää toisaalla tyhjiön, jonka täyttyessä padot purkautuvat.
Sitoutuminen yhdessä edellyttää irrallisuutta toisessa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: politiikkaa
« Vastaus #51 : 20.04.15 - klo:07:19 »
Pudonneiden ent. kansanedustajien puolesta ei juuri ikävä tule. Toisekseen olin hyvin iloinen muutamien läpimenosta edelleen tai uudelleen. Sari Essayah sai yli 11 000 ääntä Savo-Karjalasta vaikka on sukupuolineutraalin avioliiton puolesta. Paula Risikko on muuten vain pätö nainen. Pohojalaanen.
Kotkan ministeri Paatero löi itsensä läpi pikaministeriydessään. Laura Räty ei.
Minun ehdokkaani Keskustasta oli kolmannen paikan saanut Keskussairaalan johtaja- ylilääri.
Kuulin  ilokseni hänen olevan myös Kannaksen karjalaisia juuriltaan. Toimii pitäjäseurassaan aktiivisesti, kertoi Lahden Radion toimitus. Se, että hän ei ole osallistunut politiikkaan lainkaan on suuri luottamuksen osoitus uudelle edustajalle.
Ville Niinistö oli todella onnellinen Vihreiden menestyksestä. Niin minäkin. Kahta puoluetta kerrallaan kun ei voi äänestää, on puute.

Kaikkiaan tuli hyvä vaali. Toivotaan hallitukselle ja valiokunnille oikeudenmukaista yhteistyökykyistä kautta. Onnea kaikille valituille !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: politiikkaa
« Vastaus #52 : 20.04.15 - klo:09:02 »
Eikö Laura Räty mennyt läpi? No se ei olisi tappio tälle maalle. Luulin menneen. Vihreillä on wiisaita sisäpoliittisia ajatuksia nyt kun ne Katilta kysyin, joka jäi ulkopuolelle vielä mutta keräsi kyllä ääniä.

Essayah on minustakin selväpäinen nainen.

Vassareista ajattelen samaa kuin ketjussa edellä, heillä on ihan lapsukainen johdossa ja se vie useasti turmioon. Eikös se ehdoteta Raamatussakin järjestettäväksi toisin  :003:
Eivät ole lukeneet sitä kohtaa.

Pahiten karmivaa on SDP: n johtaja kumminkin, vaalitemppuna nostettu mies jolla on tottumusta vain lakkokenraalin rooliin. Siis hän osaa istua ja sanoa Ei. Ei. Lisää liksaa. Koneet Alas.


Ja Me Emme Rupea.
Ei aivan tätä nimenomaista päivää.
« Viimeksi muokattu: 20.04.15 - klo:09:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: politiikkaa
« Vastaus #53 : 20.04.15 - klo:09:15 »
   "Luottamus, ohjelma, hallituksen koostumus"

http://yle.fi/uutiset/sipila_me_taidettiin_voittaa_vaalit__video/7938732?ref=leiki-uu

Mietin että tarkemminkin voisi tietty selittää, mutta mietin myös ettei Sipilä jaksa varmaan nyt hymyillä. Pojan kuolemasta on niin lyhyt aika. Ja poikkesi rajan pinnassa itsekin.  Kai hän kertoo kun jaksaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: politiikkaa
« Vastaus #54 : 20.04.15 - klo:09:24 »

   Niin että luottamuksen varaan kaikki rakentuu. Se on perusta.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: politiikkaa
« Vastaus #55 : 20.04.15 - klo:09:32 »
   Niin että luottamuksen varaan kaikki rakentuu. Se on perusta.

Tietty ja nähtiin tässä muutakin silti sillä puolueohjelmalla on vähän merkitystä. Saattaa Sipilä Niinistö junioriinkin henkilönä luottaa ja luotettava hän on, mutta vihreiden ohjelmassa muutama seikka on liikaa ristiriidassa arvelen.  Ei saa Ville salkkua.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: politiikkaa
« Vastaus #56 : 20.04.15 - klo:09:57 »
Taitaa olla pojilla hiki otsassa tänään kun alkavat neuvottelut kuka saamitäkin läpi jos suostuu antamaan toisessa paikassa periksi. Nyt nähdään onko Sipilällä mitään annettavaa. Tenttivastaukset olivat yllättävän onttoja. Odotin enemmän, sillä lähtökohta on hyvä. Osanottoni neljän suuren johtajille.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #57 : 20.04.15 - klo:10:00 »
Vassareista ajattelen samaa kuin ketjussa edellä, heillä on ihan lapsukainen johdossa ja se vie useasti turmioon.

Nuorissa voi olla järkeviäkin ihmisiä, mutta joillakin jää nuoruuteen liittyvä kapinamieli ja mustavalkoinen ajattelu liiaksi päälle. Itse pidän esim. Anna Kontulaa Arhinmäkeä huomattavasti aikuisempana, vaikka nuorempi onkin. Ehkä se on vaikuttanut, että hankki lapset jo nuorena.

Mitä Kataisesta ajattelet; hänhän oli 33-vuotias ryhtyessään Kokoomuksen puheenjohtajaksi. Aika nuori, mutta onnistui kyllä lihottamaan puoluettaan mukavasti? Toinen juttu sitten, että ei ongelmien kohtaamista välttelevä ylioptimismi ole fiksua sekään.

Minä en kai pidä Arhinmäestä siksikään, kun en ole hänen tapaisensa voittajien bileissä juhlija. En Suomen lätkämaajoukkueen, enkä kreikkalaisen sisarpuolueen.

Mutta tämä nyt ei ole varsinaisesti politiikkaa enää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: politiikkaa
« Vastaus #58 : 20.04.15 - klo:10:30 »
Muistaako joku, onko kukaan nyt vaihtuvan eduskunnan kansanedustajista istunut eduskunnassa yhtä pitkään kuin Kimmo Sasi, eli vuodesta 1983? Nyt näyttäisi lopultakin jäävän rannalle. Keitä muita noin pitkäaikaisia voisi olla?

Väyrys-Paavo on tainnut olla myös aika pitkään. Tosin hän ilmoitti oitis, ettei aio nyt istua eduskunnassa vaan tahtoo ministeriksi.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: politiikkaa
« Vastaus #59 : 20.04.15 - klo:10:35 »
^Ei ole Väykyllä yhtä pitkää perättäisten kausien putkea: Kansanedustajana 1970–1995, 2007–2011, ja nyt taas. 2011 oli ehdolla mutta ei kelvannut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.