Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 5  (Luettu 25005 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #60 : 05.03.13 - klo:21:24 »
Kristillistä tai ei, mutta tänään lukiessani netistä 8-vuotiaan Eerikan isästä ja äitipuolesta käräjäoikeudessa, niin haluaisin, että sitten kun he ovat tuomittuja eivätkä vain epäiltyjä, niin molemmilta pitäisi vetää rätit naamalta, sitoa kädet selän taakse ja nostaa tukasta pää pystyyn niin, että naama näkyy. Voisi heitä vielä itkettääkin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #61 : 06.03.13 - klo:07:45 »
Mitä Jeesus sanoikaan myllynkivestä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #62 : 06.03.13 - klo:09:05 »
Kyllä minä ymmärrän Pirskaa ja ymmärrän myös Riitta-siskoakin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #63 : 06.03.13 - klo:09:18 »
Sinulla on hyvä ymmärrys.  :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #64 : 06.03.13 - klo:09:27 »
Ikäviä hommia pitäisi saada tehtyä, niihin on aina niin vaikea tarttua, kaikkia ei vaan aika hoida itsestään  :icon_sad:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #65 : 06.03.13 - klo:09:34 »
Mitä Jeesus sanoikaan myllynkivestä.

Jos se Jeesuksen sana ottaisiin tiukimman mukaan joutuisin menemään heti myllynkivikauppaan ja ostamaa pari kappaletta numeroa 60 ja hyppäämään järveen. Onneksi Jumala on armollinen.

Tosiasiassa ymmärrän Pirskan tunteet. Ainoa yllätys minulle oli se, että olivat syyntakeellisia. Minusta terve ihminen ei tuollaista tee. Helvetin he tulevat kokemaan jo vankilassa, sillä siellä he ovat pohjasakkaa, joita päivittäin potkitaan päähän muiden vankien toimesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #66 : 06.03.13 - klo:11:44 »
Aurinko pilkistelee...
Pitäisi varmaan lähteä iltapäivällä kävelylenkille, saattaisi virkistää ja piristää monessa mielessä  :039:

Äsken kävi jehovantodistajia ovella, taas...käyvät ehkä 3-4 krt vuodessa, mielestäni aina eri ihmisiä.
Nytkin sanoin että "asia on minulle tärkeä ja omakohtainen, olen muissa piireissä"...he tuntuvat tätä
todella arvostavan ja "jättävät rauhaan".
Olen tainnut tästä täällä ennenkin kertoa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #67 : 06.03.13 - klo:12:19 »
Sataa sakeana lunta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #68 : 06.03.13 - klo:13:03 »
Pilvetön taivas
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #69 : 06.03.13 - klo:13:26 »
Rupesi pilveilemään ja sataa hiljalleen lunta.
Saa nähdä miten kävelylenkkini käy, on niin flegmaattinen olo.
Kaikki on jäänyt tauolle, kuntopyöräily, kävelylenkit, raamatun luku, laulu ja soitto kotimökillä...
tilalle tullut hiljaisuutta, huokailua, uupumusta...
Pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni...kun tietäisi miten se tapahtuu.

Huomenna olisi mummokuoron harjoitukset, Rauno minut aikanaan sai sinne houkuteltua, ja nyt hän on itse
livistänyt sieltä. Kolme miestä meitä siellä oli. Kanttori muisti melkein joka harjoituksissa kehua miten kiva kun
saatiin miesääniä vahvistukseksi mukaan. En tiedä pitäisikö minunkin livistää, sitten sinne jää yksi yli
kahdeksankymppinen mies.
Onneksi meitä miehiä on toisessa hml:ssa Nuotin vierellä kuorossa kuusi miestä, viisi jos Rauno livisti sieltäkin,
naisia siellä kuorossa on parikymmentä, keskimäärin nuorempia kuin tässä paikallisessa pienessä mummokuorossa.
Tämäkin on kyllä ihan kohtalaisen tasoinen.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #70 : 06.03.13 - klo:13:39 »

Äsken kävi jehovantodistajia ovella, taas...käyvät ehkä 3-4 krt vuodessa,








Minulla ei ole käynyt 15 vuoteen. Se viimeinen kerta oli sellanen, että olin lähdössä seuratuvalle ja pyysin  hyvännäköisiä jehovan kannattajia mukaan. Kyllä he juoksivat pois.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #71 : 06.03.13 - klo:19:04 »
avaimenhaltijan roolissa seuroissa. Lähellä oli jäärata-ajot, joten P-paikat oli tiukilla. Olikohan joku kolkuttanut tarpeeksi oveen mutta lähti kylmässä tuiskussa pois ennenkuin sain auton kauas ja kävelin takaisin, vai muuten vaan kukaan muu ei pääse.

eli ainakin nyt vietän seuroja itsekseni, tekee hyvää tämäkin. Mielessä ollutt kauan "rafaelin enkeli", joten luin sanat äsken. itse olen lauleskellut sitä osin omin sanoin mutta jää nyt kertomatta ne muunnokset. Mutta on se tavallansa keski-ikäisen virsi, tai ainakin veisuu.

http://m.metrolyrics.com/rafaelin-enkeli-lyrics-ruuska-pekka.html

saako olla lisää kahvia? ja toivottavasti avaimenhaltija muistaa tuoda seuraavaksi kerraksi lisää tee-pusseja.
Kylmä olisi jääratakatsomossakin, tämän paikan tuulikaappiin näkee puolet ajoradasta :)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #72 : 06.03.13 - klo:19:55 »
nyt on virsiä luettu, jotkut pianolla pimputettu.

"maailman pauhu" kuuluu välillä taustalta, joten loistavassa virsien sanahaussa hain sanoilla:
pauhu
pauhaa
ja toivat hyviä virsiä. Mutta harvoin se ympärillä oleva pauhu (esim nyt nuo ajot) on pahin tai kaipaisi hyvien asioiden torvien pauhua.

vaan oma sisäinen pauhu on koskettavampi. Joten hakusana
hilj
oli vielä parempi, esim:
"... iljennä minut nauttimaan
. armoa ilokseni...."

Hiljenny siis ristin luo.
. Arvelut ja pelko heitä.
. Rauhan sinulle hän suo.
. Jeesus muistaa eksyneitä,
. etsii sinua ja muita
. epäuskoon kiusatuita.

tai
Hänpä tietää, milloin kovaa,
. milloin hiljaa kuljetaan.

vipa sopii tuonne viereiselle kentällekin :)

Nyt iltavirsi ja sitten tiskaamaan oma kuppi.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #73 : 06.03.13 - klo:20:33 »
Tuuli humisee nurkissa ja sähköt pätkii ihan urakalla. Aika käy pitkäksi ja suunnitelmat uusiksi hetkittäin kun sähköt tulee sekunneiksi päälle ja pois taas. On tuossa läppärissä se etu että akku ei katkea sähkön mukana- vaikka en sitä nyt käytäkään. Ehkä valmistaudun katselemaan unikuvia hieman aikaisemmin. Täällä periferiassa on kai heikommat sähköt kun näin katkeilee.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 5
« Vastaus #74 : 06.03.13 - klo:20:40 »
Tuuli humisee nurkissa ja sähköt pätkii ihan urakalla. Aika käy pitkäksi ja suunnitelmat uusiksi hetkittäin kun sähköt tulee sekunneiksi päälle ja pois taas. On tuossa läppärissä se etu että akku ei katkea sähkön mukana- vaikka en sitä nyt käytäkään. Ehkä valmistaudun katselemaan unikuvia hieman aikaisemmin. Täällä periferiassa on kai heikommat sähköt kun näin katkeilee.

Jos sähköt kulkee avojohdoissa, ne ovat paljon herkemmät häiriöille kuin kaapeliverkot.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi