Kirjoittaja Aihe: Seurakuntavaalit 2010  (Luettu 41792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #150 : 16.11.10 - klo:12:12 »
Lahdessa äänestysprosentti jäi kuitenkin vain 10,2, eli huonoin Päijät-Hämeessä. Nousua edellisistä vaaleista oli kuitenkin n.3,3 %.

Oman seurakuntamme, Keski-Lahden valituiksi tuli vanhoja vaikuttajia papistosta, kokoomuksesta ja muista nimekkäistä vaikuttajista. Osaavia ihmisiä toki kaikki
alallaan.
Toinen minun ehdokkaistani pääsi, toinen ei.

Launeen seurakunnassa oli mennyt hukkaan n. 100 äänestyslippua. Systeemi on monille liian monimutkainen kaksine vaaleineen ja neljän äänestysalueen ehdokaslistoineen. Äänestettiin väärinpäin tai väärään seurakuntaan.

Ne seurakunnat joista on tuntumaa pitivät suht entiset asetelmansa. Yhdessä viidesläiset yhdessä sosiaalidemokraatit pitävät paikkansa.

Kärkölä on yllättäen paras äänestysprosenteissä Päijät-Hämeessä. Yli 26 %, seuraavana Padasjoki n. 25 %
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #151 : 16.11.10 - klo:12:54 »
Leena  >:( ei taas osaa tietää miten mennään katsomaan ketä sinne on mennyt. Menenkö minä Helsinginseurakuntayhtymasivulle vai mis ne on?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #152 : 16.11.10 - klo:13:09 »
Joo, mee sinne, mut tuu sitten kans pois. Älä jää sinne asumaan. Sinua tarvitaan täällä, neiti Tohtori.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #153 : 16.11.10 - klo:13:42 »
Tuo netissä kirkosta eroaminen pitäisi lopettaa kokonaan.
Kyllä kirkosta kerkee erota muutenkin jos siltä tuntuu.
Itse olen eronnut, mutta vastustan kyllä jyrkästi netinkautta eroamista, koska se voi olla joillakin myös ajattelematon hetken päähänpisto. Lisäksi se että joku on voinut tehdä tahallaan eroamisia toisille. Sehän on todella helppoa, aivan kuin Seppos kirjoitti, kun on vain toisen sos,num tiedossa ja sehän on tiedossa sadoissa eri rekistereissä. Joku kirkonvihaaja voi hyvinkin tehdä, mitä vaan jotta saa ilmaista mainosta ja näyttämään niin kuin olisi muka joku joukkopako meneillään.
Onhan nuita kortistoja joskus, sairaaloiden, poliisilaitoksien, verottajan, urheiluseurojen, yhdistysten ...... roskalaatikoissakin ja kaatopaikoilla. Systeemit ei ole aukottomia.

Kirkolla on paljon jäsenia jotka ei koskaan äänestä, mutta silti haluavat maksaa kirkollisveronsa. Jos joku poistaa heidät niin jää verot kertymättä ilman että maksaja tietää sillä voihan olla että jäsen ei sairauden takia saa asiaa selville vaikka eroamisesta tulisikin kirjallinen ilmoitus kotiin.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #154 : 16.11.10 - klo:14:14 »
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #155 : 16.11.10 - klo:16:17 »
Joo, mee sinne, mut tuu sitten kans pois. Älä jää sinne asumaan. Sinua tarvitaan täällä, neiti Tohtori.
Leena tulee... Leena rakastaa kaikkia   :109: ihmisiä ja   :026: kummituksia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #156 : 16.11.10 - klo:16:23 »
Cohdatckon Lenan rackaus wastarackaudhen mös cummajaisten ia aweidhen poolest! :051:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #157 : 16.11.10 - klo:16:36 »
Ja PENA PÄÄSI!!!  ELÄKÖÖN PENA!!! AAVEET JYRÄÄ!!!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #158 : 16.11.10 - klo:16:38 »
 :026: :026: :026: :026: :026: :026:

Herra Corcioast cidhet olcon!

Lobet Herren, alle Welt! 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #159 : 16.11.10 - klo:16:41 »
Kuinka kävi muitten?

Leenan ehdokas  >:( pääsi vain varasijalle, systerillä kävi parempi mäihä, läpi kumpaankin tahtoo sanoa, ehdokas... Mummo ja Vaari ei taida osata kattoa... Leenan täytyy hetimiten soittaa jos he tahtoo tietää... ettei olis ollut Pena eholla Leena epäilee vahvasti... vaikka ei ne kerro. Toisen kautta ei saa sitten mitään tietääkään.. niin.
« Viimeksi muokattu: 16.11.10 - klo:16:45 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #160 : 16.11.10 - klo:16:53 »
Varasijoille jäin, mutta voitin mieheni perhekisassa :icon_lol:, ääniä noin tuplaten kuin 4v sitten joten tyytyväinen olen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #161 : 16.11.10 - klo:16:57 »
Varasijoille jäin, mutta voitin mieheni perhekisassa :icon_lol:, ääniä noin tuplaten kuin 4v sitten joten tyytyväinen olen.
No onnea. Ens kerralla niitä on 8 x ekakerta. Niin se menee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa jouni

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 88
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #162 : 16.11.10 - klo:17:52 »
Ainakin täälläpäin näyttää tulos siltä, että ikärajan lasku on vaikuttanut.  Seurakunnan eläkeläisedustajat putosivat pois. 

Ja tilalle tulivat opettajat.  Voipi olla, että kouluihin sijoitetut äänestyspaikat vaikuttivat äänijakaumaan.  Voi sitten ainakin todeta, että opettajat ovat onnistuneet jossain määrin vakuuttamaan oppilaat osaamisestaan, niin että äänestivät heitä ennemmin kuin muita, todennäköisesti heille tuntemattomampia ehdokkaita.
SV 74:4

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #163 : 16.11.10 - klo:19:26 »
On myös seurakuntia jossa valitut ovat vanhempien varassa. Orimattilassa 27:stä valtuutetusta 10 on yli 50-vuotiasta ja 10 yli 60-vuotiasta.
Mutta naarurikunnassa saattaa olla päinvastoin. Ehdokkaistahan oli kysymys eikä iästä. :icon_rolleyes:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #164 : 16.11.10 - klo:19:45 »
Huonosti kävi. Katsotaan mitä seuraavalla kerralla tehdään


Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi