Kirjoittaja Aihe: Seurakuntavaalit 2010  (Luettu 41702 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #15 : 06.10.10 - klo:07:35 »
Kristillisdemokraattien ehdokkaana joskus pyydettiin, mutta en saanut muuta kuin naurukohtauksen, kun se lappu tuli postista.
Ja kaverit kanssa, ne sitten aikansa vitsaili asiasta. :-\


Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #16 : 06.10.10 - klo:08:21 »
Siskolla miehineen oli takavuonna oikein draama. Joku miehenpuoli, naamalta tuttu, syöksyi iltayöstä sisään, kun joltakin listalta puuttui yksi. "Jommankumman on pak-ko ruveta, ja tämä on justiin jätettävä" (onko niissä joku jätettävä klo 24.00 mennessä?)

Kauhea kohtaus, kun kumpikaan ei ha-lun-nut.  Nämä kävivät köyhyyttä paossa seurakunnan perheleirillä, ilmainen tai liki-ilmainen ruoka ja saivat vähän hengähtää monine ipanoineen, kun niille oli omaa ohjelmaa,   ja siitä on vedetty johtopäätös että olisivat seurakunnallisempia kuin ovatkaan... siitä oli noussut oikein lihava riita kun kumpikaan ei tah-to-nut,  ja se mies seisoo vieressä rukoilemassa ja jo melkein lahjomassa ja uhkailemassakin. Lopulta sisar siinä suostui säälistä miehenpuolta kohtaan, ajatteli sen kärsivän pienestäkin julkisuudesta vielä pahemmin,  ja huojennuksekseen ei saanut kuin kai oliko kaksi ääntä.. mistä, oli kauan mysteerinä... mies ei äänestänyt ainakaan...  mutta se oli kyllä pitkään naurun aiheena kun säikähdyksestä oli selvitty.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #17 : 06.10.10 - klo:11:11 »
Samoin kävi minun ensimmäisiin vaaleihini lähtö. Pappi-tuttava tuli viimeisenä iltana 20.30 mikä on minulle  jo melkein yötä  allekirjoitusta hakemaan.
Puhelu ko. asiasta oli tullut puoli tuntia aiemmin. Minä olen nainen joka ei osaa sanoa ei(vrt. Kotkan tapaus). Niin sitä mentiin ja varavaltuutetun paikka tuli ja siitä alkoi monenlainen puuhaaminen seurakunnassa ja kunnassa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #18 : 06.10.10 - klo:11:22 »
Käyttämätöntä äänioikeutta voi sitten myöhemmin vapautuneesti hyödyntää valtuustojen ja neuvostojen päätöksistä urputtamalla.

En minä tapaa pahemmin kirkon asoista urputtaa. Ne elävät siellä omaa elämäänsä ja minä täällä. Eivät ne jaksa enää paljon nostattaa tunteitani suuntaan eikä toiseen.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #19 : 06.10.10 - klo:11:49 »
Mielestäni seurakunnalliset vaalit eivät ole tunneasia vaan järkiasia... toisaalta en tiedä kun en ole ollut keskiössä... 
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #20 : 06.10.10 - klo:12:32 »
En minä tapaa pahemmin kirkon asoista urputtaa. Ne elävät siellä omaa elämäänsä ja minä täällä. Eivät ne jaksa enää paljon nostattaa tunteitani suuntaan eikä toiseen.
Kuittaan. Samat täällä. Äänesti tai ei, mitä vaikutusta sillä on?  Suuret vanhat laivat kääntyvät hitaasti omaan suuntaansa.  En ole koskaan äänestänyt enkä äänestä nytkään.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #21 : 06.10.10 - klo:16:46 »
Kävin juuri valokuvassa vaaleja varten. Seurakuntalehti Osviitta käyttää vain sen toimesta kuvattuja. Kiirehdin työpäivän jälkeen ruuhkabussista tuulisen torin yli seurakuntakeskukseen* ja suoraan kameran eteen. Näytän siis omalta tuulen tuivertamalta itseltäni. Saa nähdä, kertyykö ääniä tällaiselle heinähaasian näköiselle ukolle!

(*Haminalaisesta Karhulan torin yli, Kotkaa tunteville tiedoksi)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #22 : 06.10.10 - klo:17:55 »
Olen aina äänestänyt kaikissa vaaleissa. Ehdokkaana olen ollut ja tullut valituksi seurakuntavaaleissa en muissa. Ehdokkaana olen taaskin. Olen kirkkovaltuuston ja -neuvoston jäsen. Yksi puolue halusi minut ehdokkaakseen ja siihen oli pakko liittyä. En ollut halukas, mutta vaihtoehtoa ei ollut. En ole osallistunut puolueen toimintaan millään tavoin. Meillä ei puolueet juurikaan näy kirkollisessa toiminnassa. Minusta on tärkeää osallistua. Kävin kuvassa jo viikko sitten ja meinasin myöhästyä kuvasta, kun kellostani oli patteri juuri loppunut. Nyt olen taas ajassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #23 : 06.10.10 - klo:18:03 »
Olen aina äänestänyt ja tulen äänestämään. Se on ainoa tapa, jolla voin ääntäni mielekkäästi käyttää.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Aallotar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #24 : 06.10.10 - klo:22:01 »
Minä olen aina äänestänyt kaikissa vaaleissa juuri sen takia, ettei tarttis sitten jälkikäteen voivotella. En ole koskaan ollut mikään aktiivi missään, vaan ihaillut sellaisia osallistuvia ja aikaansaavia ihmisiä, joilla tuntuu olevan aikaa KAIKKEEN ja veilä muuhunkin. Jotenkin tosi outoa on, että nyt kun omat lapset on hirmu pieniä ja menoa tuntuu riittävän ihan muutenkin, niin nyt sitten olen suostunut kaikennäköiseen. Pariin hallitukseen (oman alan) ja ystävä houkutteli seurakuntavaaleihin "täyte-ehdokkaaksi" listalle. Olen vielä niin hirmu tunnollinen ja vakavasti suhtaudun siihen mitä lupaan hoitaa. Saa nähdä miten tän akan käy. Mutta kiinnostavaa kaikki on. Ja jotenkin sitä ehkä vaan kaipaa muutakin kuin kotona kökkimistä.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #25 : 06.10.10 - klo:22:24 »
Viime seurakuntavaalien äänestysprosentti oli 14,3 :icon_sad: Mitään uusia tuulia ei synny, jos äänestysprosentti jää samalle tasolle. Nämä vähääset äänimäärät saavat nukkuvien takia liian suuren merkityksen ja demokratia ei toteuru niin ku pitääs. Nyt on nuaris toivo, että he laitaas tikkua ristihin kunnolla näis vaaliis.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #26 : 07.10.10 - klo:01:06 »



  Ihanaa, että Suomi on riittävästi kansanvaltainen. Äänestäkää! Kaikissa vaaleissa! :kahvi: :001:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #27 : 07.10.10 - klo:06:56 »
Viime seurakuntavaalien äänestysprosentti oli 14,3 :icon_sad: Mitään uusia tuulia ei synny, jos äänestysprosentti jää samalle tasolle. Nämä vähääset äänimäärät saavat nukkuvien takia liian suuren merkityksen ja demokratia ei toteuru niin ku pitääs. Nyt on nuaris toivo, että he laitaas tikkua ristihin kunnolla näis vaaliis.
Ei siellä voi siten vaikuttaa, kuin kunnallis- tai valtakunnanpolitiikassa. Olemattomalta sekin saattaa tuntua, mutta kirkossa?  Mihin sitä ääntä oikein tarvitaan? Piispainkokouksethan ne linjapäätökset tekee, ja jos pappi ei osaa saarnata (tai viiti valmistaa saarnaa) niin ei siihen minun ääntäni enää tarvita. Kun edes tämänvertaiseen ei saa vaikuttaa - vaalisijat ratkaisee käytännössä lähes koko tuonkin. Diakoniamäärärahat sun muut tulevat jostain mistälie nekin, ei niissä kysytä seurakuntalaisen mieltä. Pelkkää höpsotystä ja näennäisdemokratiaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #28 : 07.10.10 - klo:07:32 »
Viime seurakuntavaalien äänestysprosentti oli 14,3 :icon_sad: Mitään uusia tuulia ei synny, jos äänestysprosentti jää samalle tasolle. Nämä vähääset äänimäärät saavat nukkuvien takia liian suuren merkityksen ja demokratia ei toteuru niin ku pitääs. Nyt on nuaris toivo, että he laitaas tikkua ristihin kunnolla näis vaaliis.


Minä myös kommentoin tätä.  Mörtin tarkoitushan tietenkin on hyvä tällä tekstillään , sitä en epäile lainkaan.  Mutta kysyisin että mitä "uusia tuulia" siitä syntyisi vaikka menisinkin äänestämään ja onko taetta että ne olisivat hyviä tuulia?

En minä koe tarvitsevani kirkkoon mitään "uusia tuulia" vaan vanhaa, turvallista ja paikallaan pysyvää. Sitäpaitsi en käsitä mihin kirkossa tarvittaisiin demokratiaa?  Siihenkö että äänestämällä päätettäsiin mitä kirkossa saarnataan?

Hallinnollisiin asioihin itselläni ei ainakaan ole mitään kiinnostusta, mutta on toki hyvä että niitäkin joku hoitaa. Tosin sekin voisi toteutua virkamiesvoimin ja niin olisi viisaampikin.

Ja vielä: se, että äänestämään houkutellaan "uusien tuulien" tai "muutoksen" tai "vaikuttamismahdollisuuden" avulla, on aika naivia toiveajattelua. Kaikki tiewtävät että seurakuntavaalit eivät kiinnosta ihmisiä kuten ei minuakaan kiinnosta. Eikä tule kiinnostamaan valtaosaa kansasta, se on paljas fakta jota vastaan on turha väitellä!  Ehkä seurakunta-aktiivienkin olisi jo aika herätä tässä suhteessa todellisuuteen.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Seurakuntavaalit 2010
« Vastaus #29 : 07.10.10 - klo:08:30 »
Jampe ja Leena ovat löytäneet toisensa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024