Kirjoittaja Aihe: Unet  (Luettu 114505 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ennord

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 3
Unet
« Vastaus #45 : 27.04.05 - klo:19:17 »
Mä näin kerran semmoista unta missä oli semmoinen pizzavarasto..Hyllyissä mielettömästi lämpimiä pizzoja. Se oli mun "suosikkipaikka" siinä unessa. Vein sinne sitten maitoallergikkopikkuveljeni ja kun siellä ei ollut maidottomia pizzoja niin piti lähtee etsimään KotiPizzaa oudosta kaupungissa..siihen etsimistilanteeseen se sitten päättyikin...Tämän unen olen nähnyt jo kahdesti että onkohan joku enneuni...;)
täältä tulen...tuolla menen..<3

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Unet
« Vastaus #46 : 29.04.05 - klo:14:26 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Unet kestävät oikeasti keskimäärin 1,5 sekuntia. Hassua.
Häh? Kyllä mun unet ainaki monesti kestää koko yön. Eli alkaa iltasella, ja kestää aamuun asti. Monesti olen myös huomannut kun olen jotakuta seurannut joka puhuu unissaan, että ihan loogisesti homma etenee, ja kestää jopa tunteja.

Mistäs tuo on peräisin tuo 1,5 sekuntia? En kyllä kovin äkkiä usko ennen kuin on luotettavat todisteet pöydässä. Ja jos pitää paikkansa, niin joku selitys sille että miten ihmeessä aika tavallaan pysähtyy, kun unta näkee jos se kauankin kestää.
Jos se uni kestäisi tunteja, miten ihmeessä sen aamulla muistais? Se on tietääkseni joku EEG-koneella tehty tutkimus. Tai sinnepäin. Jostain tämmöstä luin.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Unet
« Vastaus #47 : 09.05.05 - klo:21:34 »
voi kamalus sentään... näin unta että muutuin vamppyyriksi, ei se mitään helmi kokemus sinänsä, mutta se että puri omia ystäviä, ei ollut kivaa!!
(mistäköhän johtuu että näin tämän unen??!!)  :twisted:  :roll:
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Unet
« Vastaus #48 : 10.05.05 - klo:10:01 »
Mä olen kanssa kuullut, että unet kestää vaan vähän, ehkä puol tuntia korkeintaan tai jotain..
Näin unta, jossa olin noitakoulussa ja opettaja ahdisteli minua ja kavereitani.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Unet
« Vastaus #49 : 10.05.05 - klo:10:40 »
Toissayönä näin unta, jonka tapahtumapaikkana oli Aholansaari. Olin saaressa osallistumassa johonkin tapahtumaan ja meidät osallistujat oli majoitettu metsään. Nukuttiin siellä pitkin mättäitä, ilman peittoja tai makuupusseja.

Joku alkoi siinä sitten valittaa, että itikat (lue hyttyset, mäkäräiset ym.) syövät niin, että on vaikeaa nukkua. Tähän ongelmaan löytyi kuitenkin ratkaisu! Saaressa oli nimittäin alettu myydä hyttysmyrkkyä, jonka myymisellä oli tarkoitus tukea talvella saaren ympäri kiertävän jäätien kunnossapitoa. Jäätie oli saatava koko saaren ympäri siksi, että kaikki rannat oli tarkoitus rakentaa täyteen mökkejä, joissa laskettelijat voisivat majoittua. Minäkin päätin ostaa sitten ostaa sitä myrkkyä heti monta purkkia, kun rahat kerran menisivät hyvään tarkoitukseen...

Meidän tapahtumaan osallistujien lisäksi saaressa oli myös alkuasukkaita, jotka ammuskelivat ihmisiä punaisilla sulilla. Nämä alkuasukkaat olivat kuitenkin ihan ystävällisiä ja sulat vaarattomia. Vain yksi alkuasukas oli "pahis", joka tahtoi vahingoittaa muita. Tämä mies oli äärettömän pitkä, varmaan neljä metriä tai jotain ja tosi pelottavan näköinen.

Meidän joukossamme oli kuitenkin yksi mies, joka oli myös todella pitkä, ehkä n. kolme metriä. Tämä mies pystyi taivuttelemaan tämän vihaisen alkuasukkaan puolelleen.

Lopulta me kaikki majoituimme jonkun koulun lattialle ja minä yritin löytää kaapeista tarpeeksi pitkiä lakanoita näille pitkille miehille.
 :lol:

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Unet
« Vastaus #50 : 10.05.05 - klo:16:38 »
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
Mä olen kanssa kuullut, että unet kestää vaan vähän, ehkä puol tuntia korkeintaan tai jotain..
Näin unta, jossa olin noitakoulussa ja opettaja ahdisteli minua ja kavereitani.
anna hei, oletkos tehnyt jotain kamalaa....? :twisted:
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Unet
« Vastaus #51 : 11.05.05 - klo:09:14 »
Mää näin ihan kamalaa unta. Mulla on tänään kurssitutkinto klo 12 nii näinpä sitte unta että myöhästyin sieltä ko lähin kotoa vasta viittä vaille 12 pyöräilemään kolmen kilometrin päähän. Mää sit yritin opettajalle soittaa että siirretäänpä se kello yheksi että mää kerkiän tulla sinne. Mun piti käyä koululla syömässä ko en mitään evästä jaksanu raahata ja sit mää muistin yhtäkkiä että ewa ei vastannu siihen mun soittoon ja mää olin ihan että nyt se tappaa mut ja sit mää yritin soittaa sille uuestaan ja huomasin että kello oli jo 13.05. Oli tosi helpottavaa herätä! :?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Unet
« Vastaus #52 : 11.05.05 - klo:21:19 »
mulla on ollut hauskaa kun oon lukenu teidän hauskoja unia. :D  :lol:
mäkin olen kuullut että unet kestävät aika vähän aikaa. en muista tarkalleen mutta olikohan se muutaman minuutin? tai jotain korkeintaan puoli tuntia, ja oon kuullut että ne unet nähdään just ennen heräämistä, eikä esim. heti illalla nukahdettua..

 mä en ole hetkeen nähnyt mitään unia, ja usein ne unohtuu pian... mutta muutama uni on jäänyt hyvin mieleen vaikka näin ne aika pienenä...

yks uni oli ainakin semmonen, että istuin jonkun oudon  mökin portailla, ja siihen tuli joku aika pieni poika metsästä ja antoi mulle paketin. poika lähti juosten pois. mä avasin sen paketin ja näin että se oli joku aikapommi. ;) siinä oli viis sekuntia aikaa, ja mä heitin sen niin lujaa kun jaksoin sinne metsään päin ja se pommi räjähti ilmassa...

toinen (paljon omituisempi uni) mikä on jäänyt mieleen... näin sen joskus tos pienenä kun olin ekan kerran nähny Jurassic parkin. en yleensä näen painajaisia kovin usein, enkä ainakaan elokuvista.. mutta pienenä näin oudon unen, jossa olin muutaman serkkuni kanssa mummolani pihassa. siinä pihassa oli omituinen rakennelmajuttu... se oli niinkuin kellotorni tms. mutta siinä oli liukumäki. me kiivettiin sitä kellotornia ylöspäin ja aina välillä se Rex tuli ja me pelättiin sitä... sitten se lähti pois, ja me yritettiin selittää meidän vanhemmille että pitäis lähteä nopeesti pois kun se Rex tulee. ne ei uskonu. me serkut mentiin piiloon jonnekin. Rex tuli ja söi meidän vanhemmat.  :shock:

 :lol:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Unet
« Vastaus #53 : 11.05.05 - klo:21:45 »
Unia näkee aina REM-uni (=vilkeuni) -vaiheessa, joita on keskimäärin 4 yössä. Ne vaan ehtii unohtaa aamuun mennessä.

Tuli tuosta pommijutusta mieleen ko näin kerran tämmöstä unta että olin jossain autiotalossa jonku naisen kanssa ja yhtäkkiä sinne tuli jotku 2 miestä ja nainen ja ne oli jotain roistoja ja ne otti meiät kiinni ja se nainen kysy multa että onko täällä nuolia jousipyssyihin ja mää sanoin että en tiiä ja toinen niistä miehistä avas jonku kaapin ja sano että "Valehtelet, täällähän niitä on!" Sit ne yhtäkkiä juoksi sieltä ulos että apua, pommi tikittää ja mää yritin sitä naista repiä ulos sieltä mut se halus jäädä sinne ja mää otin jalat alleni ja se nainen jäi sinne jotain laulamaan että "tahdon kuolla rauhaisasti" ja viimenen mitä mää näin oli ko se talo räjähti ja se nainen kuoli ko sen päälle kaatu kirjahylly.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Unet
« Vastaus #54 : 11.05.05 - klo:22:39 »
Viime viikonloppuna näin unta, että minulla todettiin rintasyöpä. Mammografia oli hirmu epämukavaa. Yh. Uni oli tosi todentuntuinen ja olin vielä aamullakin vähän, että milloin pitää taas mennä sinne Hyksiin. Aika ahdistavaa.

Sitten viimeyönä näin tosi pelottavaa unta, jossa Alien (se elokuvien hirviö, aivan) yritti syödä pienimmän pikkusiskoni ja jonkun toisen lapsen. Heräsin tämän unen jälkeen keskellä yötä ja olin ihan kauhuissani, vaikka tajusin kyllä nähneeni unta. Unissa vaan usein juuri ne tunnetilat ovat niin pelottavia, vaikka itse tapahtumat olisivatkin hölmöjä. En meinannut nukahtaa uudestaan kun pelkäsin Alienia! :p En oikein tiedä mistä nämä uneni aina välillä tulevat, yhtäkään Alien-elokuvaa en ole ikinä nähnyt (enkä katso!:p)

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Unet
« Vastaus #55 : 19.05.05 - klo:22:43 »
Näin uneksin:

Kamera kuvaa saharan maisemia hitaasti, kunnes kaukaisuudessa näkyy hahmo..
Kamera zoomaa lähemmäksi:
Minä kävelen kyllästyneen näköisenä pitkin saharaa. Asukseni olin valinnut kulahtaneen ´70 diskoasun josta enimmät paljetit oli jo pudonneet menneille kilometreille..

(tässä vaiheessa muutuin itsekseni, tai siis tarinan kerronna kannalta ;) )

Kävelin pitkään ja tasaisesti (unissakin voi olla tylsää) kunnes kaukaisuudessa häämöitti jokin pienen pieni rakennus.
Päättäväisen vaelluksen jälkeen saavuin tälle pienelle rakennukselle keskellä Saharaa. Rakennus oli n. kioskin kokoinen:
Sisällä oli Urpo Karjalainen joka piti siestaa, iso meksikolaishattu päässään.

"Mitäs Urpo, täällä keskellä saharaa toimitat? Ja vielä noin naurettavasti pukeutuneena?" (muistutan omasta disko asustani)
"Vuokraan polkupyöriä."
"Jaa, no käykö kauppa"
"Ei, pahemmin."

(tovi hiljaisuutta)

"Saisit halvalla nyt pyörän vuokralle"
"No mikä ettei"

Vuokrasin siitä sitten Urpolta melkoisen kulahtaneen ruotsinarmeijan polkupyörän, jolla jatkoin matkaani..

Jaksoin jatkaa n. 500m (Koittakaapas pyöräillä hiekassa) ja sitten tympäännyin ja päätin palauttaa mokoman rakkineen.
Kun pääsin takaisin asti oli Urpo jo odottamassa pyörää takaisin.

"Siinäs näit ei käy kauppa kummoisesti.."
Ja niin sanoen Urpo vetäytyi takaisin siestalleen.

Jatkoin matkaani halki saharan ja juuri kun Urpon pyöräkioski
painui kaukaisuuteen niin kamera zoomasi minusta pois jonnekkin kauemmas ettei minuakaan enää erottanut..

:D

Et sillai. Pääsinköhän perille? :?:
Terveisiä Urpolle jos joku näkee sitä!  :lol:
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Unet
« Vastaus #56 : 20.05.05 - klo:10:31 »
Mää näin unta että sain fyssankokeesta vaan 5½ ko sain vaan 100 pistettä 770:stä ja se oli semmonen jotain 8 sivua pitkä koe :roll:  sit yhtäkkiä se oliki ruotsinkoe ja mää huomasin että olin kokonaan unohtanu tehä jonku sivun ja sanoin siitä ruotsinopelle ja se anto mun tehä sen ja neuvo siinä vieressä :roll:  mut sit tunti loppu enkä mää kerinny tehä siitä kaikkia minkä oisin tienny. :(
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Unet
« Vastaus #57 : 21.05.05 - klo:19:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Vompsu"
Joo, hyvän unen näin, mutten kyllä millään muista, mitä siinä tapahtui. Viittisitkö Juho kertoa, jos vielä muistat. Teitkö minulle jotain pahaa, vai mitä se oli?


Niinoniin. Enpähän minäkään enää sitä muista. Voi meitä onnettomia.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa ice girl

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Unet
« Vastaus #58 : 08.08.05 - klo:22:08 »
toshiya,toshiya,toshiya, mikä uni! onko joku nähnyt joskus niiin todentuntuista unta että kun heräätte aamulla teistä tuntuu että se on oikeesti tapahtunut?? minulle kävi niin toissayönä... olin vaihtarina japanissa (olen ollut muutama vuosi sitten siellä tosiaankin vaihtarina)
ja olimme muutamien kavereitten kanssa menossa dirujen konserttiin.... konsertin jälkeen  pääsimme privana sisään käymään kulisien takana, siellä kiertelimme ympäriinsä ja meille oli vakuutettu että rockarit olivat poistuneet paikalta. sitten kun kuljimme sellasen ison verhon ohi se oli tummanpunainen ja sieltä kuului hihitystä... esittelijämme eivät olleet millässäkkään "ääniä vai?? hah, ei täälläole ketään" mutta se verho seurasi meitä.... lopulta kurkistimme verhon taa ja aiaiai!!!! kawaiiii.. ketkäsieltä muuten paljastuivatkaan kun itse dirut... ja se ihana toshiya.. wauzz.... (meillä oli hieman hauskaa).... unen päättyessä ja herätessäni olin ihan 100% varma että olin yhä japanissa vaihtarina... mutta surkeus ei ollut kuin dirujen levy yöpöydällä jonka olin edellisiltana ostanut... :roll:
cold hearted girl- I wount love no-one
that´s me...

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Unet
« Vastaus #59 : 09.08.05 - klo:10:33 »
Pari yötä sitten näin seuraavanlaista unta: Istuin marin kanssa gospelmessussa ja kun tuli kolehtivirren aika pappi kuulutti, että "Seuraavan virren aikana kerätään kolehti Helin ja Marin hyväksi."

 :shock: