Kirjoittaja Aihe: Vs: matkailu avartaa  (Luettu 17484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #30 : 02.06.16 - klo:18:04 »
Siinä taitaa olla se paljon puhuttu kova Kasselin nousu lähellä. Tulemme toista tietä, ykköstä, Varus-schlacht kiinnostaa. Lienee roomalaisaikaa.

Ei se Kasselin nousu niin hirveä ole, pitkä se on. Se oli aikoinaan raskaalle kalustolle kova juttu, mutta sitten tulivat turbot ja tehot tuplaantuivat. Olen mennyt sen useamman kerran bussilla ilman tuskaa. Kiertoreitti läheltä entistä Itä-Saksan rajaa on edelleen olemassa, vaan on hiljentynyt.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #31 : 02.06.16 - klo:20:30 »
Joo niin on.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #32 : 02.06.16 - klo:21:01 »
Ei se Kasselin nousu niin hirveä ole, pitkä se on. Se oli aikoinaan raskaalle kalustolle kova juttu, mutta sitten tulivat turbot ja tehot tuplaantuivat. Olen mennyt sen useamman kerran bussilla ilman tuskaa. Kiertoreitti läheltä entistä Itä-Saksan rajaa on edelleen olemassa, vaan on hiljentynyt.

Piti sanoman, että vielä useammin omalla autolla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #33 : 03.06.16 - klo:10:01 »
Taisi muuten olla Saana se jyrkkä rinne.

Melbournessa, Sydneyssä ja Brisbanessa on käyty ja niiden väli ja vähän muutakin on liikuttu maata myöten. Sisämaa on käymättä. Sinne on parituhatta kilometriä lisää

Oli tokikin, kiitos oikaisusta.

Sinne sisämaahan ilmeisesti kannattaisi melkein lentää. Parituhatta kilometria on junassakin vähän pökerryttävää.  Riittäisi jos pääsisi Sydneyyn ja siitä Brisbaneen pääsisinkin jo kyläläilemään. Kun menisi niin kauas niin pitäisi yrittää viipyä viilkoa enemmän. Edestakaiset lennot taitavat olla kustannuseristä suurin. Miten hintavaa sinne suunnilleen olisi lentää, jos vaiks yv: llä viitsit vastata.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #34 : 03.06.16 - klo:11:58 »
Oli tokikin, kiitos oikaisusta.

Sinne sisämaahan ilmeisesti kannattaisi melkein lentää. Parituhatta kilometria on junassakin vähän pökerryttävää.  Riittäisi jos pääsisi Sydneyyn ja siitä Brisbaneen pääsisinkin jo kyläläilemään. Kun menisi niin kauas niin pitäisi yrittää viipyä viilkoa enemmän. Edestakaiset lennot taitavat olla kustannuseristä suurin. Miten hintavaa sinne suunnilleen olisi lentää, jos vaiks yv: llä viitsit vastata.

Voin vastata ihan julkisesti. Melbourne-Canberra-Sydney noin 900km samoin Sydney-Brisbane.

supersaver.fi ilmoittaa edestakaisen hinnaksi 950€. Halvemmallakin voi päästä mutta alimmillaan tuota luokkaa. Finnairin suora Singaporeen on 700€/ (tarjouksessa on ollut 599€) henki edestakaisin ja siitä jatkolento Air Asialla tulee halvemmaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #35 : 05.06.16 - klo:15:12 »
Kiitos!  Jos pysyn hengissä niin vanhempieni minulle ottama henkivakuutus lankeaa maksuun talvella. En tiedä kummanko ne rahat paremmin kuuluisi saada mutta voisin ne käyttää juuri tuohon ja viedä Lapsi num. Yhden mukanani.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #36 : 07.06.16 - klo:09:31 »
Eilisen vietin Tallinnassa kun oli tarjousmatka käyttämättä. Siis tarjousmatka oli 10€ kun normimatka olisi 12€. Alennushan se on sekin. Ilma suosi, hissukseen kiertelin sielä täällä. Olen hieman laajentanut reviiriä, hommasin alkuvuodesta bussikortin joka on kätevä ja edullinen jos rohkenee körötellä kauemmaksi keskustasta ja miksi ei, ainahan sitä pääsee samalla bussilla takaisin .

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #37 : 07.06.16 - klo:09:42 »
Ei muuten näkynyt yhtään HSLn kaupunkipyörää vielä ;)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #38 : 12.06.16 - klo:13:22 »
Paluumatkalla Hispaniasta poikkesimme kurkkaamaan Kasselin autobaanojen teitä. Siellä on todella kova, vanhanmallinen mäki, mikä on 8 % kaltevuudella siihen pykätty aikoinaan. Ranskan ja Espanjan uusilla tulliteillä kaltevuudet jäävät aina 7:ään prosenttiin ja alle. Tankkiautoilla näyttäisi olevan kovin kuorma, sillä ne hyytyvät vastamäessä ja silloin meikä-manne iskee.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #39 : 12.06.16 - klo:14:36 »
Paluumatkalla Hispaniasta poikkesimme kurkkaamaan Kasselin autobaanojen teitä. Siellä on todella kova, vanhanmallinen mäki, mikä on 8 % kaltevuudella siihen pykätty aikoinaan. Ranskan ja Espanjan uusilla tulliteillä kaltevuudet jäävät aina 7:ään prosenttiin ja alle. Tankkiautoilla näyttäisi olevan kovin kuorma, sillä ne hyytyvät vastamäessä ja silloin meikä-manne iskee.

Muistin sen pikkuisen loivemmaksi. Meilä Suomessa ei ole montaa 7% mäkeä, mieleeni tulee vain Vaarunvuori entisellä Korpilahdella Päijänteen itäpuolella. Olen kyllä nähnyt pari muutakin, mutta ei tule sijainti mieleen.

 Euroopassa olen ajanut Würtzenpassista alaspäin ja se on 23%. Alpeilla on runsaasti muita 17% solateitä, mutta Sveitsissä on 12% yläraja. Tiellä Seefeldistä Innsbruckiin on Zirlin mäessä (16%) isot kyltit Sehr gefärliche Strecke (erittäin vaarallinen osuus). Siellä on myös vastamäet eli jyrkkä ylämäki, jossa on sepelikeko, johon auto jää mahastaan kiinni. http://samila.1g.fi/kuvat/Matkat+Travelling/Eurooppa+bussi/1999+It%C3%A4valta+Austria/1999Wien196.jpg

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #40 : 12.06.16 - klo:15:08 »
Minä lienen vähän nuuka kalustoni päälle, etten halua häjyille teille lähteäkään. Ja onhan meillä se ero, että Sinä olet nuoruutesi vuosina tai ainakin nuorempana autoretkesi tehnyt. Minä olin 65 v, kun vasta pääsin lomailemaan. Sitä ennen tekemäni reissut olivat palvelukseen liittyviä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #41 : 12.06.16 - klo:15:26 »
Minä lienen vähän nuuka kalustoni päälle, etten halua häjyille teille lähteäkään. Ja onhan meillä se ero, että Sinä olet nuoruutesi vuosina tai ainakin nuorempana autoretkesi tehnyt. Minä olin 65 v, kun vasta pääsin lomailemaan. Sitä ennen tekemäni reissut olivat palvelukseen liittyviä.

Ajoitin omat retkeni vuonna 1976 ajamalla Albanian rajalle ja takaisin. Olen myös vetänyt kymmenkunta seurakunnan bussimatkaa  ja kolme ammttipohjaista bussimatkaa eripuolille Eurooppaa. Kaikki löytyvät osoiteesta samila.1g.fi/matkat+travelling
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #42 : 19.08.17 - klo:09:37 »
Toivottavasti avartaa, kun ja jos pääsen tekemään matkan Kuopioon. Nimittäin suunnitelmissa on tutustua Ortodoksiseen kirkkomuseo Riisaan. Olen katsellut paikkaa netistä ja ottanut selville sijainnin. Aika hyvällä paikalla lähellä linja-autoasemaa näyttää olevan. Voisin vielä kysäistä yhdeltä ex voorumilaiselta tarkemmin  :)

Paljon olisi kiinnostavaa näkemistä, mm. 1400-luvulta olevia käsikirjoituksia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #43 : 19.08.17 - klo:10:45 »
Osaatko lukea kyrillisiä kirjoituksia, vai onko suomennokset myös ?

Oletan, että kysyt Atanasialta. Jos tapaat tai olet yhteydessä, kerro rakkaat terveiset
R-mummilta.

Minulle olivat Kreikan Samoksella, kuin myös Kreetalla kirkot, ja yksi luostari Samoksella, merkitykselliset. Muistan tuohuksien tuoksut, valtavat ikonostaasit ja turisteillekin palveluksen jälkeen annetut pyhitetyn leivän palaset. Mummot jakoivat niitä kirkon ulkopuolella.

Itse sain eilen kerjäläiseltä , romanialaiselta, siunauksen kun laiton ropoja Coca-cola tölkkiin. Hän sanoi myös ; Jumala !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: matkailu avartaa
« Vastaus #44 : 19.08.17 - klo:10:58 »
Pitäis tehdä reissu Inkooseen, kun jossain vaiheessa luin Heikki Aittokosken kirjan Kuollemantanssi, niin ajattelin käydä ko maalauksen siellä katsomassa. On vaan jäänyt, mutta jospa vielä tulisi kauniita kelejä niin mikäettei.