Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut 10.erä  (Luettu 40012 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Urheiluhullut 10.erä
« : 17.06.18 - klo:20:00 »
En jaksa mitenkään enää illan viimeistä Brasilia-Sveitsi peliä katsoa. Silmät on ihan finito, ja sydänkin antoi muistutuksen lyhyen eteisvärinän muodossa.

Se tästä adrenaliinipiikistä seurasi. Kolmen viikon jalkavaiva alla, kuten kunnon urheilufanilla ainakin.

Nyt jos Sveitsi niittaa brassit samoin kuin Mexico Saksan, tulee jatkosta entistä jännempi.

Mainiot kisat. Eikä minusta Islantikaan ole mikään heittopussi kuten Litti antoi ymmärtää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #1 : 17.06.18 - klo:20:06 »
Kannatin ehkä lievästi Costa Ricaa ja vielä lievemmin Saksaa, mutta ihan oikein päin menivät nämä matsit, aikaansaavammat osapuolet voittivat.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #2 : 17.06.18 - klo:22:27 »
Saapas näkee tuleeko yllätykselliset ja tasaiset kisat.
Brasilia - Sveitsikin jatkuu 1-1 lukemissa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #3 : 18.06.18 - klo:14:44 »
Meinaa kisaväsymys iskeä heti alkuunsa.... :icon_sad:
Saattanee johtua siitä että olen muutoinkin väsynyt, enkä jaksa lähteä virkistävälle
kävelylenkille.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #4 : 18.06.18 - klo:18:11 »
Kiinnostus hiipuu minullakin. Tuntuu kuin mielenkiintoisemmat ottelut olisi alkulohkojen osalta käyty. Senegal vielä kiinnostaa.

Ruotsi - Etelä-Korea oli juunnaavaa pelaamista mutta parempi voitti onneksi.

Muuttaako VAR olennaisesti tuomarityötä. Rangaistuspotkuja tuntuu tulevan , mutta oikeinhan 33 kameraa tietysti näkee.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #5 : 18.06.18 - klo:19:59 »
Muuttaako VAR olennaisesti tuomarityötä.
Ranska - Australia ratkesi siihen. Toki kumpikin joukkue sai rankkarinkin, mutta Pogban ratkaisevaa ihan pelitilanteessa tekemää maalia ei olisi ilman sitä hyväksytty. Sitten olisi saatu jossitella maailman tappiin, kuinka siinä oikein kävi.

Pallolla oli siis sellainen kierre, että se maalikehikon sisällä maassa käytyään pomppasi sieltä takaisin kentälle ja Australian maalivahdin hyppysiin. Mutta kamerasta katsottiin että kyllä pallo ennen sitä kokonaan maalissa, kuten kuuluu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #6 : 18.06.18 - klo:21:21 »
Ranska - Australia ratkesi siihen. Toki kumpikin joukkue sai rankkarinkin, mutta Pogban ratkaisevaa ihan pelitilanteessa tekemää maalia ei olisi ilman sitä hyväksytty. Sitten olisi saatu jossitella maailman tappiin, kuinka siinä oikein kävi.

Pallolla oli siis sellainen kierre, että se maalikehikon sisällä maassa käytyään pomppasi sieltä takaisin kentälle ja Australian maalivahdin hyppysiin. Mutta kamerasta katsottiin että kyllä pallo ennen sitä kokonaan maalissa, kuten kuuluu.

Fysiikka on melkein kuin metafysiikkaa tai henkisiä tieteitä.

Kun Ronaldo teki maalin, niin kierre oli ihan käsittämätön.

Muutenkin palloa, kun potkaisee, niin ihme kierteellä se alkaa muuttaa suuntaa aika tajuttomasti. Ihan ei selitettävästi.
Biljarbissa sen huomaa, kun laittaa kierteen palloon ja se menee suoraan, mutta kun se osuu toiseen palloon, niin se alkaa menemään kimpaisusta ihan outoon suuntaan kierteen mukaan.
Baseballissa kun syöttäjä tai joku heittää sen pallon, niin ensin pallo kulkee ilmassa suoraan 5 metriä noin ja yks kaks tekeekin kierteen ja muuttaa suuntaa.

Öö tuli vaan mieleen, että en nyt vaan tajua.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #7 : 18.06.18 - klo:23:02 »
Äh, ei sitten ihan riittänyt Tunisian rypistys  :-\.  Kyllähän Englanti voittonsa ansaitsi, etenkin kun se Tunisian rankkari oli aika heppoisin perustein tuomittu, mutta olisin silti toivonut tasuria. Ja niin lopussa piti sen ratkaisumaalin vielä syntyä!

Ostin siis telkkarikseni tabletin ja siihen myös mallille varta vasten suunnitellun suojakotelon, ja nyt totesin, että kotelonsa varassa saan sen tasapainotettua kuntopyörän "ohjaus"tankoon niin, että voin käyttää pyörää tv-tuolina. Sain siis harrastettua kuntourheiluakin ottelun ajan  :109:.  Polvi ei tunnu tykkäävän tuosta liikuntamuodosta (eikä alkuun takapuolikaan), mutta selälle tekee hyvää, etenkin kun satula on tarpeeksi matalalla. Ja kuluuhan siinä muutama kilokalori.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21966
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #8 : 19.06.18 - klo:07:02 »
Kierteet toimivat sen vuoksi, että ilmakin on ainetta. Toisella puolella pallo ’haraa vastaan’ ja toisella puolella ’lykkää lisää vauhtia’. Siitä se kaarre sitten muodostuukin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #9 : 19.06.18 - klo:12:20 »
Ohhoh!!    :icon_eek:     :eusa_clap:     
On Öppis aika kova polkemaan kuntopyörällä...kahden tunnin matsin seuraamisen
yhteydessä....
Jep...mulle riitti aikoinaan ennen kuntopyörän romuttamista 20 minuutin satsi kerralla.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6305
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #10 : 19.06.18 - klo:14:53 »
^Se on aika hidasta menoa kyllä, välillä pysähdyn ihan vain olemaan. Käsien asentoa vaihdan tiuhaan niin ei hartiat puudu. Eikä se ihan kahta tuntia kestänyt, kun hyppäsin kyytiin vasta kun englantilaiset juhlivat ensimmäistä maaliaan, ja lopetin siihen heidän jälkimmäiseensä (usko loppui siinä vaiheessa).

Mutta selkä ja sen myötä jalka tuntuu tykänneen. Tänään uusiksi, jos takamus kestää. Sehän siinä pahimmassa paikassa on. Pitäisi vain päättää, Senegalinko ottelu vai Egyptin?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21724
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #11 : 19.06.18 - klo:15:38 »
Aivan...ja suattaapi olla että sulla pitkän matkan pyöräilyssä kevyemmät vastukset
kun mulla sprinttimatkalla.... :003:
No se siitä...harmittaa kyllä kun kuntopyörä meni romutukseen...ei kuulemma oikein
mahtunut enää olemaan kylppärin lattiatilaa haaskaamassa...ja kyllähän mun käyttö
oli satunnaista ja vähäistä...

Normaali pyöräkin tuolla ollut yli kuukauden tauolla...mutta kyllä taas...kunhan jahka  :023:

Telkun katselua ajatellen olisi tuossa kyllä steppilauta...sitä kerran kokeilin ja
pohkeet oli viikon kipeät...ei taida olla mun laji sekään....  :icon_sad:
Uimahalleilu ja kävely on kyllä...
-------------------------
Nyt pelaa Japani ja Kolumbia....mulla sympatiat Kolumbian puolella, heillä huono alku...
Kolumbia sen takia...kun muistan takavuosilta sellaisen keltatukkaisen pörröpään
Valderrama....muistaakseni Kolumbiaa edusti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #12 : 19.06.18 - klo:15:58 »
Minu on tyydyttävä vain kahteen matsiin päivässä. Kun katsoin ne kaikki neljä peräkkäin tuli huonot unet ja unen aikainen eteisvätinä. Verenpainekin nousi äkkiä kuten runsas vuosi sitten. Silloin sairastin pitkittyneen influenssan, nyt ehkä jalkojen vaiva ( tulehdus tms. kovin kivuin ) teki saman.
Kun ei voi liikkua kunto huononee nopeasti ja vähäinen rasitus kuten salilla käynti, valvominen ja jännitys nostaa minulla alapaineen. Nyt ei ole ollut  ' kuin' 164 /  96 korkeimmillaan. Maaliskuussa 2017 arvot oli viikon ajan 220/125.


Jalka paranee vähitellenm nyt on menossa 4. viikko.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33613
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #13 : 19.06.18 - klo:20:10 »
Toivomani yllätykset jatkuivat. Nyt ovat omat suosikkini Kroatia,Senegal ja Islanti mukavasti tilastoissa.

Nyt on laitettava ' simmut kiinni'  että huomenakin niillä jotakin näkee. :icon_rolleyes:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8307
Vs: Urheiluhullut 10.erä
« Vastaus #14 : 20.06.18 - klo:17:15 »

Senegalin porukka aika värikästä.

Egyptiläisillä oli svfinsikin katsomossa.
Tik toc.