Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 34  (Luettu 37290 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #60 : 03.11.16 - klo:10:01 »
Kirasi pakkaselle yli 4 astetta. Maakin on valkoinen.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #61 : 03.11.16 - klo:22:06 »
Täälläkin hiukan lunta maassa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #62 : 05.11.16 - klo:08:52 »
Rannikoilla on jo mukava lumikerros ja satelee hiljaksiin lisää. Oli ostettava talvikengät, kumppareissa tuli kylmä. Ostin coretex saappaat ilman vetoketjua, aika hauskat vielä, eli en niitä kurahousukansalaisten käyttämiä. Prismasta sain parikymppiä halvemmal kuin kookengästä.

Olipa huojennus kun ratkesi tuo rahaihmeongelma, eli tuplaten maksettu yhtiövastike ja siinä kaikki, mutta en sure. Tiedän taas paremmin millaista on niiden elämä joilla ei raha riitä mihinkään ja nyt voin toteuttaa joitakin mitä Lapsi 1-4 tarvitsee.

Ohhoh, sääketju.... Niin että täällä on talvi ja iloitten joka päivästä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #63 : 05.11.16 - klo:17:21 »
Viime yönä oli -8 astetta. Ensi yönä tullee vähintään sama pakkanen. Olin kuskina, niin näin, että ihmiset olivat talvivaatteita päälleen löytäneet.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #64 : 06.11.16 - klo:08:41 »
Aurinkoinen pakkaspäivä valkenemassa, maa valkoinen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #65 : 06.11.16 - klo:12:41 »
Viime yönä näyttäisi olleen -10 astetta, tuulee inhasta idästä. Olimme Kaariinan kansaa vähän kävelyllä, mutta tuli kiire pois. Minulla matkaan tulleet vaatteet olivat "sillaa ja säteriä", ihan muoviin verrattavia laatuja. Huomenna huollatan auton ja ajamme kiiruusti Kankaalaan, sillä siellä on -18 astetta holotnan puolella. Onneksi vain ulkona, sillä jätimme pattereita päälle, että pirtissä voi olla +14 astettakin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #66 : 07.11.16 - klo:20:58 »
Semmoinen ilma, mistä uneksin ja haaveksin, jota toivoin ja kaipasin ja siis olen onnessani, kahlailen hangessa katselen lumisadetta niin etten saa siitä tarpeekseni. Tuiskuttaa kuivaa pakkaslunta. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #67 : 07.11.16 - klo:21:15 »
Ennenvanhaan koulussa opin käsitteen Tiirismaa, rannikolta vähän ylöspäin oleva korkeahko harjanne itä-länsisuunnassa. Sitä myödenkö ne etelän tuiskut mereltä nousevat vaiko ylemmäksi? Tämmöistä olen seuraillut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #68 : 07.11.16 - klo:22:58 »
Kai ne Tiirismaahan tyssää, täällä ei tuiskuta...

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #69 : 08.11.16 - klo:04:49 »
Täällä se oli Salpausselän harjumuodostuman eteläisin reuna. Suunnilleen siinä sijaitsi normitalven lumiraja. Nythän on hieman toisin eli jos saamme kylmää ilmaa kun meri on sulana, sataa rannikolle lumi.

Eiiii..... Minä olin ajatuksissain nyt idempänä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #70 : 08.11.16 - klo:08:13 »
Kirjoitin liian ahtaasti, kun muistin sanat väärin. Salpausselästähän olisi pitänyt aloittaa. Tiirismaalla oli ennen mastoja.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #71 : 08.11.16 - klo:09:02 »
Salpausselkä on pitkä harju, joka on aikoinaan muodostunut mannerjään reunalle. Se kulkee Hangosta Lohjan ja Hyvinkään kautta Lahteen ja siitä Kouvolan ja Lappeenrannan kautta Parikkalaan ja Värtsilään. Tiirismaa on niillä paikkeilla, missä Salpausselkä tekee mutkan vähän ennen Lahtea.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #72 : 08.11.16 - klo:10:15 »
Salpausselkä on pitkä harju, joka on aikoinaan muodostunut mannerjään reunalle. Se kulkee Hangosta Lohjan ja Hyvinkään kautta Lahteen ja siitä Kouvolan ja Lappeenrannan kautta Parikkalaan ja Värtsilään. Tiirismaa on niillä paikkeilla, missä Salpausselkä tekee mutkan vähän ennen Lahtea.

Niin onkin. Kiitos tarkennuksesta. Ne Lohjan kalkkikivimuodostumat ovat samaa harjujonoa. Mantsan tunnista on aikaa. Maa on kuitenkin melko alavaa ennen sitä mutkaa. Niitä on kaksi, jää seisahtui sulaessaan siinä ja muodosti soraharjut sekä hauskoja pieniä järviä. Moniko tiennee että yhdestä kaksoisjärvestä lähtee Summajoki eli semmoinen on meillä yhä Suomessakin vaikka ei tainnut olla sama jolla pahasti rytisi kun yritettiin ilman rahaa saada maita meiltä?  Rytinä kuului sinne kyllä Haminan Neuvottomaan  ---  Enkä tietäisi itekkän, ellen olisi viettänyt lapsuuteni kesiä semmoisen kaksoisjärven rannalla, Enäjärven Pohjoiskylässä. Tuonkin nimityksen kuulin isältä vasta tänä syksynä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #73 : 08.11.16 - klo:10:17 »
Mitä kaunein pilvinen luminen aamupäivä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Säätiedotus 34
« Vastaus #74 : 08.11.16 - klo:10:56 »
Niin onkin. Niitä on kaksi, jää seisahtui sulaessaan siinä ja muodosti soraharjut sekä hauskoja pieniä järviä.

Näkyy olevan kolmaskin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Salpaussel%C3%A4t