Kirjoittaja Aihe: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.  (Luettu 21309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #30 : 30.10.16 - klo:21:27 »
Reissusta palanneena täällä lueskelen ja ihmettelen....
En taida uskalta enää mitään viisasta sanoa...siis vain tyhmää...

Meinaatko että pahat asiat unohtuu?
En ole ihan varma...   :icon_sad:

Jumala antaa anteeksi ja unohtaa, kun sitä Jeesuksen lunastustyöhön turvautuen pyydämme...
mutta ihmisten kesken ei aina ole niin...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #31 : 31.10.16 - klo:06:45 »
Meinaan, että minulta on unohtunut. Etenkin pahat, ehkä myös hyvät.

Meillä jokaisella on sama Jumalan lapsen arvo ja oikeus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #32 : 03.05.17 - klo:19:24 »
 
Tässä taannoin tuli vastaan niin hankalia ihmisiä, että sisältäni kumpusi niin hirveästi vihaa, että olin aivan ymmälläni. Kärsivällisyyttä siinä tarvittiin tosi paljon, mutta pelkäänpä, että sen suvaitsevammaksi tai nöyremmäksi en tullut. Kieltämättä ei ole mitenkään mukavaa huomata, että haluaisi vetää haulikon esiin ja päästää ilmat pihalle muutamista tyypeistä. Asia toki selvisi ja sen jälkeen tunsin sääliä heitä kohtaan. Säälikään ei ole mikään kauhean ylevä tunne, siinähän itse asettuu toisen yläpuolelle.
Nyky- yhteiskunnassamme on välillä vaikea olla suvaitsevainen ja nöyrä. Joka puolelta tulee paineita, että ihmisen pitäisi olla samaa muottia kun kaikki muutkin.
Tästä johtuen minulla ainakin on alkanut olemaan suuria ongelmia identiteettini kanssa.
Toivon kumminkin että suvaitsevaisuus sekä nöyryys saisivat oikeat mittakaavat maailman myllerryksessä minullekin.
Mitkä ne oikeat mittakaavat ovat sitten? Siihen en ainakaan tänään pysty vastaaman.

Sillä nyt...
 
…en ihan suosittele tulla pyyhkimään jalkojansa minuun. Voi olla mahdollista että on suuri vaara …
 
…jopa toden näköistä, kun..
 
. ..Perkeleet ja saatanat vain pyörivät mielessä…
 

Ei ole ihmisen elämä helppoa .

SV.150

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #33 : 04.05.17 - klo:05:46 »

   Hankaluus ei saa olla itsetarkoitus. On kyse suostumisesta. Sitoutuminen tarkoittaa ristin kantamista. Siipeily ei pitkän päälle tuota hedelmää.
Toinen asia on, että ei ole muuta. Ei ole kuin yksi vaihtoehto. On ainoastaan oljenkorsi.
Kolmanneksi itsetehostus on paikallaan siihen saakka, kun joku ottaa minut todesta. Huudan tyhjyyteen. Sieltä saattaa joku kaunis päivä kuulua vastaus. Ääneni on saanut vastakaikua. Kristus vastaa avunpyyntööni.

Opettajia ovat ne, jotka kutsutaan.





Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #34 : 04.05.17 - klo:07:10 »
Vihanhallinta alkaa siitä. että huomaa vihan itsessään. Se on alku, loppu on oppimista ja Jumalalta avun saamista.

" Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä ! "
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #35 : 04.05.17 - klo:07:37 »
Mieleeni tulee yksi hankalimmista opettajatovereistani. Uskoakseni särmikäs luonne teki hänen omankin elämänsä hankalaksi. Hän kuitenkin teki työtä koko ajan oppilaidensa hyvään pyrkien. Niinpä kouluaikana tähän opettajaan suivaantuneet oppilaat saattoivat koulusta päästyään muutaman vuoden päästä lähettää hänelle lämpimiä terveisiä. Myönsivät kasvaneensa ihmisinä juuri tämän opettajan kanssa yhteen ottaessaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #36 : 05.05.17 - klo:23:48 »
Mieleeni tulee yksi hankalimmista opettajatovereistani. Uskoakseni särmikäs luonne teki hänen omankin elämänsä hankalaksi. Hän kuitenkin teki työtä koko ajan oppilaidensa hyvään pyrkien. Niinpä kouluaikana tähän opettajaan suivaantuneet oppilaat saattoivat koulusta päästyään muutaman vuoden päästä lähettää hänelle lämpimiä terveisiä. Myönsivät kasvaneensa ihmisinä juuri tämän opettajan kanssa yhteen ottaessaan.

Oonkohan mä sitten hankala oppilas, kun en ota oppiakseni millään joistain hankalista ihmisistä.

Toisaalta esimerkiksi Pirskasta, vaikka ollaan kaikesta mieltä yhtä kaukana kuin maa planeetta Plutosta otan opikseni joka kirjoituksestaan.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #37 : 06.05.17 - klo:16:51 »
Hankala oppilas taitaa oppia paremmin sen, minkä oppii. Mallioppilaat muistavat läksyt kokeisiin asti ja unohtavat ne lukiessaan seuraavan lukukauden läksyjä.  :003:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #38 : 06.05.17 - klo:18:03 »
Olenkohan minä mustalammas joiltakin opettajilta. Ruotsin kielen opettaja 9:sltä luokalta käski minut luokan eteen ja hän ärjyi minut. Kolmen vuoden päästä minä sain laudaturin. Ei se ollut mitään yhteistyötä ruotsin opettajan kanssa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #39 : 24.06.17 - klo:22:23 »


Opettiko Saul Daavidia vai Daavid Saulia?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #40 : 24.06.17 - klo:22:37 »
Mielestäni oppimista ja opettamista tapahtui Daavidin ja Saulin kohdalla molempiin suuntiin.
Sama tilanne on meillä kaikilla, tiedostaen tai tietämättämme.
Kaikessa kanssakäymisessä tapahtuu oppimista, jos meillä on avoin mieli,
kuulevat korvat ja näkevät silmät.
Oppiminen on muuttumista opetettiin yhdellä viikon kurssilla ollessani työelämässä,
oppimisaineisto vielä tallessa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #41 : 29.06.17 - klo:17:49 »

Jos jostain niin tästä körttien filosofisesta miettimisestä tykkään kybällä tai hudalla, tai jotenkin.

Täällä ihmiset antaa monesti rehellisiä tulkintoja ilman, mitä tää muista kuullostaa.

Körttien rakkaus maanhiljaisiin tai pieniin ihmisiin on se johon oon ihan tosi tykästynyt.

Nyt on niin, että paskaa on satanut mun niskaan enempi kuin traktorin peräkärry kantaa,.
Mut anti tulla, kun tyhjän päälle lastataan, niin en täyty taai muutu ilman hyviä perusteluja.

Ihmettelen miksi niin moni muakin vihaa. Harvassa on ne joiden kanssa olen erimieltä tai vihastuksissani, niitäkin on.

Miksihän ihmiset on ilkeitä toisilleen?
Onko joku, kun oma mielipide on niin oikein ja toinen, vaan ei tajua.

Mistä tää viha lähimmäistään johtuu?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Hankalat ihmiset saattavat olla opettajia.
« Vastaus #42 : 29.06.17 - klo:21:25 »
Joskus vihaisilla ihmisillä on hyväkin syy vihaansa, mutta he kohdistavat sen väärin. Eivät ehkä tiedä, kuka on heidän elämänsä pilannut tai eivät voi purkaa kiukkuaan oikeaan suuntaan. Silloin hyökätään sen kimppuun, joka lähimaastossa näyttää puolustuskyvyttömimmältä. Diktatuurejakin rakennetaan käyttäen tätä hyväksi.