Kirjoittaja Aihe: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.  (Luettu 64625 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #30 : 25.05.16 - klo:15:35 »
Arjen tarpeeseen Gin Tonic, juhlaan  Meukow.

 :eusa_clap: :eusa_clap:

Näin jostain matkalta oppia saaneena. Gin tonic cia on itse sekoitettua, jossa Giniä ja öö jotain hten ja tulee hyvä Gin tonic.
En muista enään, mutta sen verran muistan, että kun baarimikko sen tekee rauhassa oikeista raakiais aineista, niin siitä voi tula aivan erinomainen.
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #31 : 25.05.16 - klo:16:18 »
On se äänestyksen luontimahdollisuus edelleen olemassa. Mutta siinä pitää luetella vaihtoehtot, ja parhaita mahdollisia juomia on paljon enemmän kuin mitä vaihtoehtoiksi mahtuu.

Tilanteestahan se riippuu, mikä parasta on. Muistan yhden joulun kun oli angiina, ja ai että glögi oli ihanaa silloin. Mutta nyt juuri ei tee sitä mieli.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #32 : 03.06.16 - klo:23:20 »
Kun haluaa maistaa uutta olutta, ei kannata ottaa pohjia varsisellerillä. Nyt en tiedä, onko Paljas Saison tosiaan tunkkaisen salmiakkinen jälkimaultaan, vai tuliko se maku siitä selleristä. Pakko siis ostaa joskus toinenkin pullo vielä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #33 : 04.06.16 - klo:06:48 »
Pakko siis ostaa joskus toinenkin pullo vielä.

Joskus on täytettävä raskaatkin velvollisuutensa.  :003:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #34 : 04.06.16 - klo:06:52 »
Katsoin illalla italialaista Nero Wolfe -pätkää. Siinä oluen suurkuluttajaksi kuvattu dekkari testasi kaupan olevat oluet laittamalla ne ensin hinnan mukaiseen järjestykseen. Sitten hän aloitti maistelun halvimmasta päästä. Kun jossakin jonon keskivaiheilla hinta-laatusuhde oli kohdallaan, hän määräsi kokkinsa tilaamaan laatikollisen.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #35 : 29.06.16 - klo:22:04 »
Kun haluaa maistaa uutta olutta, ei kannata ottaa pohjia varsisellerillä. Nyt en tiedä, onko Paljas Saison tosiaan tunkkaisen salmiakkinen jälkimaultaan, vai tuliko se maku siitä selleristä. Pakko siis ostaa joskus toinenkin pullo vielä.

Ja taas meni testaus pieleen: Olin ostavinani uuden pullon tuota samaista olutta, mutta tämähän onkin saman valmistajan jotain muuta tuotetta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #36 : 30.06.16 - klo:15:51 »
Minulla uuden oluen rauhalliseen arviointiin kuluu ainetta viitisen litraa - jaettuna usean viikon ajalle. Vähemmässä ajassa ei oikein muodostu käsitystä siitä, millaisiin tilanteisiin, sääoloihin ja mielentiloihin aine persoonallisuudelleni soveltuu.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #37 : 30.06.16 - klo:15:57 »
Meille tuotiin tuliaisiksi Martell VSOP 1 ltr.  Tutustuminen alkoi iltapäiväkahvin, mansikoiden , kermavaahdon ja mutakakun avulla.

Saa nähdä alkaako maistua. Tunnen  ennestäänvain Meukowin ja Hennesyn.  :003:
Pappa nautti Meukowia ja eno Hennesaytä. Lääkkeeksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #38 : 30.06.16 - klo:21:54 »
Minulla uuden oluen rauhalliseen arviointiin kuluu ainetta viitisen litraa - jaettuna usean viikon ajalle. Vähemmässä ajassa ei oikein muodostu käsitystä siitä, millaisiin tilanteisiin, sääoloihin ja mielentiloihin aine persoonallisuudelleni soveltuu.

Olen kerrankin nopeampi kuin joku muu. Minulla ei vielä ole kulunut viittä litraa Plevnan Mount Evansia, ja jo tiedän, että se sopii minun kesääni! Kausituote se onkin, varmaan juuri kesäkausi-. Onneksi sitä saa mukavammastakin paikasta kuin ravintola Plevna itse, jonka koen tehdasmaiseksi juottolaksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #39 : 04.07.16 - klo:21:45 »
No nyt se Paljas Saison oikeasti maisteltu. Kyllä tämä kesäjuomaksi käy, vaikka humalan jälkimaku onkin aika tymäkänoloinen. Mutta nestepuoli raikas ja hiilihappoinen, ei liian makea. Savukala sopii pohjustukseen selvästi paremmin kuin varsiselleri.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #40 : 10.07.16 - klo:17:54 »
Katsoin illalla italialaista Nero Wolfe -pätkää. Siinä oluen suurkuluttajaksi kuvattu dekkari testasi kaupan olevat oluet laittamalla ne ensin hinnan mukaiseen järjestykseen. Sitten hän aloitti maistelun halvimmasta päästä. Kun jossakin jonon keskivaiheilla hinta-laatusuhde oli kohdallaan, hän määräsi kokkinsa tilaamaan laatikollisen.

Mun kaverit aina välillä sanoo kun purnaan jostain pikkuasiasta hirveesti, et oispa mullakin Markun ongelmat :)
Oispa mulla Nero Wolfin. Oikeesti hyvä, että joku tekee näitä hinta laatu vertailua.
Alkoholin suhteen sitä on tehty kautta aikojen.
Suuri kysymys joka elää on ollut aina, mikä menee halvalla päähän.

Joku Alkon kauppias kuulemma hermostui tohon altaiseen, äh ei muistu sana aloinomaiseen öö kait, ni kyselyyn javastasi.
Muovipussi.  On halpa ja menee hyvin päähän !!
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #41 : 12.07.16 - klo:00:22 »
^Minä haluaisin vähemmän päähän menevää alkoholia. Olen kai sitten liian rikas. Siis sellaista, joka maistuu hyvältä oluelta, mutta ei kuitenkaan mene kovin paljon päähän. Mietojen oluiden makuvalikoima vain on valitettavan suppea.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #42 : 21.07.16 - klo:16:46 »
 :017: öppis  :017: Erilainen nuori?

Tänään nollaus päivä, kun ollut kauhee stressi liikeneuvottelujen kanssa, mut nyt ne ohi ja hengittelen syvään ja rentoudun kaikkien rakkaiden foorumilaisten kirjoitusten äärellä :)

Siis niinku baari ei ku hevonen meni, no kuitenkin oli suomalainen ja saksalainen ja ryssä äh puska neuvostiliittolainen ja fransuski.
Siis niinku Eiffelitornin huipulla terassilla siinä ottamassa neuvoa antavia :)
Oli toka maailansota.
No ne rupes, et kellä on paras sotilas,
Saksalainen het, no meillä.
Sotilas tulkaas tänne! Teidän tehtävänne on hypätä tosta kaiteen päältä yli alas.
Sotilas mani kaiteelle ja sano, et heil Hitler ja hyppäs alas.
Sitten tuli neuvostokansojen sotilas ja hälle sanoi kenraali, et slava SSSR hyppää alas ja sotilas otti ryypyn ja sanoi, kansojemme ystävyydelle ja liennytykselle UKK, Slava ja hyppäs alas.
Sitten franskalainen sotilas tuli sano, et Vivela Fraans ja hyppäs.
No sitten tuli suomalainen sotilas.
No häh mitä nyt taas, herrat ne kusettaa ja köyhä kansa kärsii. älä sie ala mulle.
No silleen jurinoiden, ku suomalaiset aina.
Kenraali sano, et sotilas teidän tehtävänänne on hypätä alas täältä.
Sotilas katteli ja meni kaiteen luo, katteli vielä ja sylkäs ja sanoi,
Hyppää prkl. ite.

Tunnetusti suomalaisilla on hankalia sotilaita. :)
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #43 : 21.07.16 - klo:21:12 »
:017: öppis  :017: Erilainen nuori?

Joo. Meillä sai kotona alaikäiset alkoholia. Ja pahoinvointi iskee hyvän aikaa ennen kuin örvelökänniin pääsisin.

Tänään kävin ystävällisyyttäni yhden kaverin kanssa terasseilla, hänellä on ollut vähän vaikeaa. Joi kyllä alkoholittomia koko ajan. Sitäkään en ymmärrä, mikä juttu se on, että pitää koko ajan olla vaihtamassa paikkaa. Miksi ei voi sillä yhdellä ja samalla terdellä istua koko iltaa? Tai, kuten nuoruudessani, voiko joku kapakka olla oikeasti niin mielenkiintoinen, että sinne pitää jonottaa talvipakkasessakin. Olin siis erilainen nuori :)

Mutta Tampere on erilainen kaupunki, täällä "kävelykadun uudistus" näköjään tarkoittaa, että siitä kaadetaan puut. Meni samalla yksi kiva terassi, joka olisi siinä puiden siimeksessä ollut; yksi sellainen jolla on ollut tapanani joka kesä vierailla. Kyllä siinä kävelykadulla minun muistini mukaan on ihan mahtunut kävelemään, vaikka siinä oli ne puut ja terassit, eikä matkantekokaan ihan suoraviivaista enää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kördebaari,,öö en tiedä monesko.
« Vastaus #44 : 23.07.16 - klo:21:21 »
Puoliso oli ostanut minulle siiderisorbettia. Vähän kuin mehujää siideristä, pussi, joka jääddytettiin pakastimessa... Oikeastaan haluan sorbettini alkoholittomana, aika tylsää oli siiderijääsohjo.