Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa 17  (Luettu 14384 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #120 : 11.05.21 - klo:08:44 »
Vallasta ja politiikasta sanotaan, että heikko ja kehittymätön maa tarvitsee aina johtajakseen vahvan johtajan ja usein se on yksinvaltias diktaattori.
Yksinkertaistettuna, mitä oppimattomampi ja tietämättömin kansa, sitä tiukemmin se tarttuu johtajaansa.
Körttiläisilläkin on ollut vahvat johtajansa, joita on seurattu heränneinä syntisinä. Hyviäkin nämä uskosta ja armosta puhuneet johtajat ovat olleet, kun 1700-luvulla alkanut herännäisyys puhutteloo nykyajan ihmisiä viäläkin.

Nykyelämä on monenkirjavaa, valistunutta ja hallinnoltaan demokraattista, vaikka aika ajoin joku populistijohtaja onnistuukin hurmaamaan hetkeksi kannattajansa.

Raamatulla päähän hakkaaminen ei ole hyvä tapa julistaa evankeliumia olisi jo kovapäisimmänkin uskovan ymmärrettävä, vaikka turhauttaisi kuinka.
"Taivas kumartuu maahan vain tiellä rakkauden." https://www.youtube.com/watch?v=px43zvswj_E

Olet varmaan oikeassa. Lapsenlapseni on aivan samaa mieltä kanssasi, että maailma on pikkuhiljaa valistumassa ja menossa demokratian kautta valoisaan tulevaisuuteen. Olen kokenut vanhana varmaan vain turhautuneisuutta, ja siksi palaan yksinkertaiseen lapsen uskoon. Lapsenlapsi taputtaa ymmärtäväisesti ja rakastaa minua.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #121 : 11.05.21 - klo:08:48 »
Tulinen luonne on raskas matkavaruste alatien maan matoselle. Pikavihainen puolustelee itseään sillä, että hänellä on tulinen luonne. Hän muka ei voi sille mitään ja jopa ylpeilee tällä "venäläisellä" luonteenlaadullaan. Mutta pikavihaisuus ei sovi Kristuksen luonnonlaatuun, sillä se on kotoisin turmeltuneesta lihasta ja syvyydestä. Jeesuskin joskus vihastui, mutta se oli harkittua vihastumista syntiä ja muotojumalisuutta vastaan (Mark.3:5). Vain ristinkuolema kanaemon vanhalle minälle auttaa pukeutumaan herännäisyyden vaatimattomuuden väriyhdistelmään.  :eusa_pray:

Erehdyn ehkä, mutta ihminen perii luonteensa isältään. Sen takia olisi tärkeä, että Isämme on taivaan Isä. Anteeksi, että tuhlaan omaa ja toisten aikaa höpöttämällä, kun olisin tässä ajassa voinut kääntää pari säkeistöä Siionin Virsiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #122 : 11.05.21 - klo:08:53 »
Sinä, luterilainen, voisit myös selitellä enemmän motiiveistasi pilkata foorumin väkeä.

Minuun kohdistuu sinunkin suuri vihasi, kuten Bengt´nkin. Ja tiedän ja ymmärrän mistä se kumpuaa.
Selittely sikseen !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #123 : 11.05.21 - klo:09:11 »
Selittely sikseen !

Minä kiitän sinua, Riitta-mummi, kun olet tukenut työtäni Siionin Virsien kääntämisessä alusta asti ja tähän päivä asti.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #124 : 11.05.21 - klo:10:14 »
Herännäisyys on minulle myös samaa kuin Siionin virret, uudet kuten, vanhemmatkin. Niitä tosi-vanhoja ei minulla ole, vain nämä uusimmat ja edelliset.
On aarre kenellä on kaikki vanhat virret. Nyt minullakin on netissa 1701 virret.

Olen lähes joka päivä kaikki nämä vuodet 2007-alkaen käyttänyt niitä ja linkittänyt hartauksiin, aamuisin ja iltaisin.

Olen arvostanut, ja aina arvostan työtäsi niiden kääntämisessä eri kielille.
Minulla ei kuitenkaan ole tapana kiitellä usein. Les is more ! :023: :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #125 : 11.05.21 - klo:11:31 »
Kun näen muslimit istuvan punaisten holvien alla Al-Aksan moskeijan lattialla veisaten Siionin Virsiä ranskaksi ja itkien pyytäen Jeesuksen kautta Jumalan armoa; ja juutalaiset perjantai-illan sapatin vastaanotossa veisaten Siionin Virsiä ja ylistäen Jumalan armoa syntiselle Jeesuksen kautta; ja kun näen kristityt jättäneen vihansa ja kolonialisminsa ja pyytäen Siionin Virsien sanoilla Jumalalta anteeksi synneistään, niin olen tehnyt tehtäväni kääntämällä Siionin Virret.

Oikein hyvä tulevaisuuden visio/tavoite, erittäin hyvä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4834
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #126 : 11.05.21 - klo:11:37 »
Sinä, luterilainen, voisit myös selitellä enemmän motiiveistasi pilkata foorumin väkeä.

Minuun kohdistuu sinunkin suuri vihasi, kuten Bengt´nkin. Ja tiedän ja ymmärrän mistä se kumpuaa.
Selittely sikseen !
Eihän nöyrä herännyt tumma ystäväkansa ole niin hengellisesti ohutnahkaista, että he luulevat jokaista poikkipuolista sanaa pilkaksi? Eiköhän tuo hengellinen ohutnahkaisuus johdu poikkeuksellisen voimakkaasta minäelämästä? Ohutnahkaisen ihmisen vanha minä elää varsin voimakasta elämää hyvin ohuen kristillisen katinkultauksen alla. Siksi ohutnahkaisen ihmisen on hyvin vaikeaa viedä vanha minä Kristuksen rintinkuolemaan, ja vanhan minän pitäminen ristillä rautanaulojen varassa roikkumassa kuolleena (Room.6:6-7 ;Room.6:11).  :eusa_pray:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #127 : 11.05.21 - klo:11:43 »
Kehujahan nuo Luterilaisen meille osoittamat sanat ovat.
Todellinen tilamme Jumalan edessä ilman Kristusta on merkittävässä määrin huonompi.

Toivoisin, että Luterilainen osoittaisi kovimmat sanansa minulle, koska ne menevät harhaan vain siinä mielessä, että todellisuus on minun kohdallani  kauheampi.

Pieni lisämauste vielä tähän: kun käsitellään sitä, millaisia me olemme, niin asiassa on ainakin kaksi eri tulokulmaa.
1) suhteemme Jumalaan, jossa olemme täysiä nollia, tai paremminkin täysiä miinuksia.
2) suhteemme toisiin ihmisiin, jolloin olemme tasavertaisia ja ansaitsemme olla ihmisyytemme puolesta täysiä kymppejä.

Näitä kahta tulokulmaa ei pitäisi sekoittaa niin, että ihminen kuvittelisi jotain Jumalan edessä olevansa eikä myöskään niin, että ihminen kuvittelisi, ettei mitään olisi muiden ihmisten seurassa: pää pystyyn ihmisporukoissa, maahan makaamaan, kun ollaan Jumalan edessä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #128 : 11.05.21 - klo:12:14 »
Eihän nöyrä herännyt tumma ystäväkansa ole niin hengellisesti ohutnahkaista, että he luulevat jokaista poikkipuolista sanaa pilkaksi?

Kohdallasi ei todellakaan ole kysymys poikkipuolisista sanoista vaan liioittelevan myötäsukaisista. Niitä on riittänyt ja näyttää edelleen riittävän. Tuossakin on tarpeeton ’nöyrä herännyt tumma ystäväkansa’. Liian makeat kehut ovat yleensä pottuilua.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #129 : 11.05.21 - klo:12:21 »
Jos jatkan tätä politiikka-keskustelua (ehkä ketjun otsikko pitäisi vaihtaa)

Luterilainen on kyllä aika jännä persoona.
Täällä me toiset kyselemme ja ihmettelemme millainen hän on, mitä tarkoittaa, mihin pyrkii?
Hän ei vastaa kysymyksiin millainen hän itse on, välttää tämän erittäin taitavasti.
Hän vetoaa yleisesti millainen heränneen tumman ystäväkansan tulisi olla.
Minä en tiedä onko hän itse sellainen kun noilla teksteillään esittää, ja odottaa sitä meiltä muilta.
Minä en ainakaan täytä mittaa, ehkä joku täyttää luterilaisen lisäksi.
Koska luterilainen itse ei kerro millainen hän on, me muut luomme hänestä oman mielikuvamme,
ja sehän sitten vaihtelee.

Toinen asia sitten on kannattaako tällaista pohtia, jokainen kertoo itsestään mitä haluaa,
tai sitten ei kerro mitään.

Mutta se on toivottavaa että kirjoituksillamme emme löisi toisia lyttyyn emmekä suututtaisi.

 :023: :039:


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #130 : 11.05.21 - klo:12:28 »
Mutta se on toivottavaa että kirjoituksillamme emme löisi toisia lyttyyn emmekä suututtaisi.

Tämänkin voidaan katsoa olevan eräs tumman ystäväkansan luonteenpiirre, jota sen tulee tavoitella.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #131 : 11.05.21 - klo:12:29 »
Keskeytetään kelvoton körttipoliittinen seurapuhe virrellä

SV 9

Olen maan päällä muukalainen


1. Olen maan päällä muukalainen,
kotimaalleni matkaavainen.
Näen: ihmisten kiireinen vuo
yhä outoja kasvoja tuo
Baabelin virtain varsilla.

2. Pyhä Siion on määräni siellä,
mutta vastukset suuret tiellä.
Niinpä katselen kahtaalle päin:
hyvin viihtyä saatankin näin
Baabelin virtain varsilla.

3. Miten tällainen päästä voisi
Herran omaksi, niin kuin soisi,
kun on harhassa syntisen tie
ja se Herrasta pois yhä vie
Baabelin virtain varsilla?

4. Herran ystävät Baabelissa,
joiden toivo on Siionissa,
moni kanssanne katsoa saa
ajan vaivan ja kuoleman taa
Baabelin virtain varsilla.

5. Voi jos niitäkin muistaisitte
ja ne Herralle kantaisitte,
joille taivas on tuntematon,
sydän kun yhä suljettu on
Baabelin virtain varsilla.

6. Herra, armahda, auta meitä
synnin teillä jo nääntyneitä.
Ota kuoleman laaksosta pois,
sävel että jo virtemme sois
Siionin virtain varsilla.

Albert Johan Soveri 1911, uud. J. Haavio 1971

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #132 : 11.05.21 - klo:12:34 »
Keskeytetään kelvoton körttipoliittinen seurapuhe virrellä

 :eusa_angel:

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #133 : 11.05.21 - klo:12:42 »
Kiitos aktiivisten vastustajien luterilaisesta näyttäisi tulleen keskeinen henkilö foorumilla. Kehitystä tuskin edes virrellä voidaan katkaista.   :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Politiikkaa 17
« Vastaus #134 : 11.05.21 - klo:12:48 »
Jep!  Näin on, onneksi on vapaus valita lukukelpoiset tekstit ja jokainen saamme kirjoittaa
mitä haluamme. Eläköön sanan ja kirjoittamisen vapaus.
Toisiamme emme voi muuttaa mieleiseksemme, itsemme muuttaminenkin ontuu pahasti.
Työelämän aikoihin yhden viikon mittaisen patjakurssin aiheena oli "Oppiminen on muuttumista"