Kirjoittaja Aihe: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?  (Luettu 18933 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #60 : 09.11.20 - klo:10:35 »
Kun Jeesusta kutsutaan voittajaksi, sanaan taidetaan liittää inhimillisiäkin ajatuksia siitä, mitä voittaminen on. Ymmärtääkseni Jeesuksen voitto on jo saavutetu. "Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman." Jeesus ei välttämättä ole johtamassa 'meitä' voittoon 'toisista'. Ehkä hän auttaa meitä vottamaan itsemme.

Joo, jos kuuntelija kokee, että termiä käytetään väärässä merkityksessä, se voi tuoda myös tympääntymisen tunteita.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #61 : 09.11.20 - klo:10:46 »
En ole liiemmin altistunut ilmaukselle "voittajan puolella oleminen".

Mutta näin äkkipäätä se kuulostaa kuin oltaisiin jossain nyrkkeilykatsomossa kannustamassa, ja sitten riemuitaan, että oltiin voittajan puolella - jos nimittäin oma suosikki voitti matsin.

En taitaisi tuota edes haluta, saati että pystyisin. Eiköhän nekin voittajan puolella olijat ole sitä enintään siten, että ovat kivinä kengissään siellä ottelukehässä, niin että ne hiertävät ja liikkuminen on vaikeampaa.

Ehkä sillä tavoin voisin olla, että jos se onkin sienestäjä tai marjastaja se voittaja, ja poimii minut, niin sitten olisin siellä korissa "hänen puolellaan" enkä metsän. Onhan sitä ne vertaukset sadonkorjuusta. Tosin niissä sadonkorjaaja on itse suorittanut kylvötyön eikä vain käy metsästä jotakin itsekseen kasvanutta noukkimassa.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #62 : 10.11.20 - klo:22:26 »
En ole liiemmin altistunut ilmaukselle "voittajan puolella oleminen".

Mutta näin äkkipäätä se kuulostaa kuin oltaisiin jossain nyrkkeilykatsomossa kannustamassa, ja sitten riemuitaan, että oltiin voittajan puolella - jos nimittäin oma suosikki voitti matsin.

En taitaisi tuota edes haluta, saati että pystyisin. Eiköhän nekin voittajan puolella olijat ole sitä enintään siten, että ovat kivinä kengissään siellä ottelukehässä, niin että ne hiertävät ja liikkuminen on vaikeampaa.

Ehkä sillä tavoin voisin olla, että jos se onkin sienestäjä tai marjastaja se voittaja, ja poimii minut, niin sitten olisin siellä korissa "hänen puolellaan" enkä metsän. Onhan sitä ne vertaukset sadonkorjuusta. Tosin niissä sadonkorjaaja on itse suorittanut kylvötyön eikä vain käy metsästä jotakin itsekseen kasvanutta noukkimassa.
Jeesus on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen! :)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #63 : 10.11.20 - klo:22:46 »
Jeesus on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen! :)

 :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #64 : 11.11.20 - klo:14:32 »
Kd:n kansanedustaja Päivi Räsänen: ”Sateenkaarilippujen esillä pitämisestä on tullut jonkinlainen moraalin mitta.”

https://www.is.fi/politiikka/art-2000007611448.html

Tämän suhteen olen samaa mieltä Päivi Räsäsen kanssa ja annan täyden tuen hänelle.

Terv Bengt  :icon_cool:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #65 : 11.11.20 - klo:14:48 »
Lainaan tuota Bengtin linkittämää artikkelia:
"
Oikeastaan aika samoja asioita kuin mitä minä, eli että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista.
"

Tuleekohan tuosta Päivin lausunnosta tutkintapyyntö?
Kait siitä pitäisi tulla, jos ollaan johdonmukaisia, vai meneekö se entisten lausuntojen piikkiin?
Hassuusprosentti on 100 näiden tutkintapyntöjen kanssa, minun mielestäni.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #66 : 11.11.20 - klo:14:53 »
Lisälainaus edellisestä artikkelista:
"
Räsänen kertoo, että suurin osa hänen saamistaan yhteydenotoista on kuitenkin kristillisiltä nuorilta, jotka eivät uskalla tuoda esiin omia ajatuksiaan.

– Nuoret ihmiset pääkaupunkiseudulta, jotka ovat jossain firmassa tai opiskelijayhteisöissä kertovat, että he joutuvat elämään kristillisen vakaumuksensa kanssa kaapissa, etteivät leimautuisi täysin patakonservatiiveiksi.

– Sateenkaarilippujen esillä pitämisestä on tullut jonkinlainen moraalin mitta. Tämä on pelottavaa siinä mielessä, että ihmiset alkavat pelkäämään ilmaista omaa vakaumustaan.


Olen huolissani lähinnä siitä, että jo pelkkä tutkinta on saanut aikaan tietynlaista itsesensuurin ilmapiiriä Raamattuun uskovien kristittyjen keskuudessa. Pelkoa siitä, että tuleeko jollain tavalla leimatuksi, paheksutuksi tai puuttuuko jopa poliisi asiaan, jos samanlaisia näkemyksiä ilmaisee.
"


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #67 : 11.11.20 - klo:15:22 »
Oikeastaan aika samoja asioita kuin mitä minä, eli että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista.

Tuosta voisi oikeastaan poistaa etuliitteen ja sanoa, että seksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä ja Jumalan tahdon vastaista. Se tietysti riippuu siitä, miten sana 'harjoittaa' ymmärretään. Sanalle löytyy eri vivahteen omaavia vastineita: tehdä, toteuttaa, harrastaa, edistää, kehittää. Seksuaalisuuden harjoittaminen saa korvissani sen sävyn, että kysymyksessä on arvo sinänsä, asia jossa halutaan kehittyä aina vain etevämmäksi, saavuttaa uusia tavoitteita. Pidän tosiaankin sellaista suhtautumista seksuaalisuuteen jokseenkin syntisenä. Käytetäänhän arkikielessä 'syntiä' usein juuri tässä merkityksessä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #68 : 11.11.20 - klo:19:23 »
Olen huolissani lähinnä siitä, että jo pelkkä tutkinta on saanut aikaan tietynlaista itsesensuurin ilmapiiriä Raamattuun uskovien kristittyjen keskuudessa. Pelkoa siitä, että tuleeko jollain tavalla leimatuksi, paheksutuksi tai puuttuuko jopa poliisi asiaan, jos samanlaisia näkemyksiä ilmaisee.
Huolesi ei ole turhaa, sillä maallammehan pitkät perinteet itsesensuurista Kekkosslovakian kansantasavallan ajoilta, jolloin kirkkommekin ummisti silmänsä Neuvostoliiton kristittyjen vainoilta.

Tänään Päivi Räsänen seisoessa suoraselkäisesti sanojensa takana meidän uskossaan heikkojen alatien maan matosten, joiden armon kerjäläisinä omatunto on sidottu Jumalan sanaan, on varauduttava kulttuurimarxilaisen Marinin johtaman huulipunakaartin asettamaan sensuuriin homojen oikeuksien puolustamisen nimissä. Siksi meidän on muistettava, miten meidän tulee enemmän totella Jumalan sanaa kuin huulipunakaartia. Sitten meidän tulee vaan maksaa se hinta. Ja sen jälkeen Jumala kirkastaa itsensä. Kun me luotamme Jumalan sanaan, olemme koko ajan Voittajan puolella vaikka näyttäisi tappiolta, niin sekin on voittoa vaan. Kun joudumme sellaiseen tilanteeseen, jossa kaikki näyttää inhimillisesti mahdottomalta ja tuntuu kauhealta, niin ehkä vasta silloin voimme ymmärtää Jeesuksen sanat "Ilman minua te ette saa aikaan mitään" (Joh.15: 5). Näissä sanoissa lujitetaan armon vilahduksessa sisäistä yhteenkuuluvuuden tuntoa Herran kanssa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #69 : 11.11.20 - klo:20:27 »
Varmuuden vuoksi sanon, että Penan ja Luterilaisen lainaukset viestistäni ovat lainauksia Päivi Räsäseltä. Vaikka ne näyttävät olevan ikäänkuin olevan minun tekstiäni.

Minun olisi pitänyt merkitä selkeämmin, että lainaan Päiviä.

Tämä ilmoitus vain siksi, etten omi toisen tuottamaa aineistoa omiin nimiini.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #70 : 11.11.20 - klo:22:21 »
On varauduttava kulttuurimarxilaisen Marinin johtaman huulipunakaartin asettamaan sensuuriin.

Se, että saa kirjoittaa näin maamme valtioneuvostosta ja sitä johtavasta pääministeristä, kertoo, ettei sensuurista ole vähintäkään pelkoa. Eipä näy kirjoittajan kohdalla olevan kohteliaista tavoistakaan pelkoa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #71 : 11.11.20 - klo:23:27 »
Se, että saa kirjoittaa näin maamme valtioneuvostosta ja sitä johtavasta pääministeristä, kertoo, ettei sensuurista ole vähintäkään pelkoa. Eipä näy kirjoittajan kohdalla olevan kohteliaista tavoistakaan pelkoa.
Saas nähdä, kuinka kauan uskossaan heikkojen alatien maan matosten, joiden armon kerjäläisinä omatunto on sidottu Jumalan sanaan, joutuvat kristittyinä toisinajattelijoina kohtaamaan koettelemuksia Kristuksen nimen tähden (Joh.16:33).

Tänään maassamme elämme jo pehmeän totalitarismin aikaa, jossa poliittinen eliitti, koulu- ja yliopistomaailma sekä valtamediat ajavat kaikki samaa sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kulttuurimarxilaista ideologiaa. Siinä yksilön perusoikeudet eli sanan-, omantunnon- ja uskonnonvapaus yhä selvemmin tallotaan vähemmistöryhmien oikeuksien puolustamisen nimissä. Siksi on tärkeää, etteivät kristityt armon kerjäläiset toimi vastoin omaatuntoaan, varsinkin kuullessaan väitettävän ideologisia järjettömyyksiä, kuten että sukupuolta voi vaihtaa ja mies voi synnyttää. Tärkeintä kristitylle armon kerjäläiselle on elää yhteydessä Kristukseen ja olla valmiina kulkemaan Hänen kanssaan myös kärsimyksissä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #72 : 12.11.20 - klo:06:50 »
Tänään maassamme elämme jo pehmeän totalitarismin aikaa, jossa poliittinen eliitti, koulu- ja yliopistomaailma sekä valtamediat ajavat kaikki samaa sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kulttuurimarxilaista ideologiaa.

Tämän voisi liittää yhteiskuntaopin kirjaan havainnollistamaan sitä, mitä populismi tarkoittaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #73 : 12.11.20 - klo:14:32 »
Vihreätkö ovat populismista vapaat?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #74 : 12.11.20 - klo:16:16 »
Vihreätkö ovat populismista vapaat?

Tiedätkö, mitä populismi tarkoittaa? Sen keskeisenä sisältönä on ajatus taloudellisen, sivistyksellisen ja valtaeliitin asettumisesta vastustamaan tavallisten ihmisten tarpeita ja pyrkimyksiä. Tyypillistä on myös uusien tieteelliseltä kuulostavien, mutta onttojen termien keksiminen ja käyttäminen.

Tänään maassamme elämme jo pehmeän totalitarismin aikaa, jossa poliittinen eliitti, koulu- ja yliopistomaailma sekä valtamediat ajavat kaikki samaa sosiaalisen oikeudenmukaisuuden kulttuurimarxilaista ideologiaa.