Kirjoittaja Aihe: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?  (Luettu 18931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #45 : 07.11.20 - klo:21:15 »


 Hassua tosiaan on, ettei l ä ä k ä r i Räsänen tajua mukamas sitä, että meissä ihmisissä ei mene jako kahteen: mies - nainen. On transsukupuolisia ihmisiä, esimerkiksi.  Sitä paitsi: kuten Penan(kin ) puheenvuoroista on saattanut havaita, niin monessa miehessä on naista, monessa naisessa on miestä.

Ihanteellisin sekoitus miehestä ja naisesta löytyy mielestäni Jeesus Nasaretilaisesta.

Niin. Voihan olla, että osa Päivi Räsäsen puheista on pelin politiikkaa - hän saa mukavasti rahaa KD:n asioita hoitaessaan, eduskunnassa tai puolueen parissa. Vallasta ja rahasta Päivi tuntuu tykkäävän. Minua hän ei ainakaan hämää. Ei missään asiassa. :kahvi:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #46 : 07.11.20 - klo:21:48 »
Minä olen fanaattinen Päivi Räsäsen ehdoton kannattaja ja luotan häneen.
Haluan myös olla hyvissä väleissä kaikkien ihmisten kanssa, myös Päivi Räsäsen vastustajien kanssa.
Välillä voin joutua tilanteeseen kasvoista kasvoihin keskusteluissa, että joidenkin ihmisten kanssa en voi omaa näkemystäni tuoda ilmi, jolloin keskustelen muista asioista ja vältän aiheita, josta naapuri ei pysty keskustelmaan.

Kalistajan kanssa on onnistunut tämänkin asian mainitseminen, että mitä mieltä olen. Hän ei ole menettänyt malttiaan, vaikka olenkin tiukasti tässä sitä mieltä, mitä olen. En minäkään menetä malttiani toisinajattelijoiden suhteen.
Se tekee sananvapaudelle hyvää, että ei menetetä malttiaan, jos joku on erilainen tai ajattelee erilailla.




Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #47 : 07.11.20 - klo:22:02 »
Jos katsomme Päivi Räsäsen tapausta, niin hänen tilanteensa on tuonut hänelle mahdollisuuksia puhua ihan puhdasta evankeliumia.

Onko hän tarttunut tuohon mahdollisuuteen vai keskittynyt saarnaamaan pääasiassa lakia?

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #48 : 07.11.20 - klo:22:02 »
Minä olen fanaattinen Päivi Räsäsen ehdoton kannattaja ja luotan häneen.
Haluan myös olla hyvissä väleissä kaikkien ihmisten kanssa, myös Päivi Räsäsen vastustajien kanssa.
Välillä voin joutua tilanteeseen kasvoista kasvoihin keskusteluissa, että joidenkin ihmisten kanssa en voi omaa näkemystäni tuoda ilmi, jolloin keskustelen muista asioista ja vältän aiheita, josta naapuri ei pysty keskustelmaan.

Kalistajan kanssa on onnistunut tämänkin asian mainitseminen, että mitä mieltä olen. Hän ei ole menettänyt malttiaan, vaikka olenkin tiukasti tässä sitä mieltä, mitä olen. En minäkään menetä malttiani toisinajattelijoiden suhteen.
Se tekee sananvapaudelle hyvää, että ei menetetä malttiaan, jos joku on erilainen tai ajattelee erilailla.

Meidän keskinäiset keskustelumme, karjalaisenkyösti, uskonnon ja kaiken maailman asioista, ovat lähes poikkeuksetta olleet perin virkistäviä ja vahvistavia. Ennen joulua meidän kai täytyy taas Espoossa tavata, vai kuinka? :kahvi:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #49 : 07.11.20 - klo:22:53 »
Ennen joulua meidän kai täytyy taas Espoossa tavata, vai kuinka? :kahvi:

Näin alustavasti ajatelkaamme.
Leppävaaran seutu tuntuu sopivan molemmille hyvin.
Toivottavasti koronatilanne ei tuo liikaa mutkia matkaan, voi olla, että ei tuo.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #50 : 07.11.20 - klo:23:57 »
Niinpä. 'Mielestäni' viittaa tuossa siihen, että kuitenkin on kysymyksessä vain Päivi Räsäsen tulkinta luomiskertomksesta. Jos luetaan Mooseksen kirjojen alkulukuja, nähdään, että ensin luotiin ihminen, joka oli 'mies ja nainen'. Sitten ihminen erotettiin kahdeksi ykslöksi, toistensa puolisoiksi.

Tulkitsen Päivin kanssa samalla tavalla 1. Moos. kirjaa, eli että ensin luotiin Aadam, joka oli mies.
Sen jälkeen luotiin Eeva siten, että Jumala otti Aadamista jonkun pienen osan ja sitten loi siitä naisen ja että Aadam oli alusta asti mies.

Kun Eeva sitten synnytti poikia, ei Eeva oli ennen synnytystä ja synnyttämisen jälkeen nainen,

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #51 : 08.11.20 - klo:00:02 »
Vasenkätisten ja värisokeiden nimittäminen syntisiksi on itsestään selvästi järjetöntä, miksi tämä poikkeus olisi eri asia.
´

Värisokeus, kuten kaikki muutkin sairaudet ja poikkeamat ovat syntiinlankeemuksen seurausta.
Värisokean ei kuitenkaan pidä oikeuttaa värisokeudellaan mitään väärää toimintaa.
Värisokeus ei oikeuta ajamaan punaisia päin vaan värisokean pitää hyväksyä, että jos ylin liikennevalo palaa, hänen on odotettava - siitäkin huolimatta, vaikka alhaalla oleva ja ylhäällä oleva valo näyttävätkin samanlaisilta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #52 : 08.11.20 - klo:07:46 »
Värisokeus, kuten kaikki muutkin sairaudet ja poikkeamat ovat syntiinlankeemuksen seurausta.

Höpsis.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #53 : 08.11.20 - klo:07:52 »
Tulkitsen Päivin kanssa samalla tavalla 1. Moos. kirjaa, eli että ensin luotiin Aadam, joka oli mies.
Sen jälkeen luotiin Eeva siten, että Jumala otti Aadamista jonkun pienen osan ja sitten loi siitä naisen ja että Aadam oli alusta asti mies.

En nyt puutu siihen, tarkoittaako alkukielen 'kylkiluuksi' käännetty sana 'jotakin pientä osaa' vai ihmisen kylkeä kaikkineen. Pyydän kuitenkiin lukemaan tarkasti sen, että Herra vaivutti uneen ihmisen, ja toi naisen miehen luo. Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #54 : 08.11.20 - klo:08:21 »
Pauli Annalan luento ko  aiheesta Helsingin Vanhassa kirkossa:

https://www.youtube.com/watch?v=U580TG18mko&t=295s
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #55 : 08.11.20 - klo:21:49 »
Tulkitsen Päivin kanssa samalla tavalla 1. Moos. kirjaa, eli että ensin luotiin Aadam, joka oli mies. Sen jälkeen luotiin Eeva siten, että Jumala otti Aadamista jonkun pienen osan ja sitten loi siitä naisen ja että Aadam oli alusta asti mies.

Kun Eeva sitten synnytti poikia, ei Eeva oli ennen synnytystä ja synnyttämisen jälkeen nainen,
Kun luotamme Jumalan sanaan, olemme Päivin kanssa Voittajan puolella. :)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #56 : 09.11.20 - klo:05:40 »
En nyt puutu siihen, tarkoittaako alkukielen 'kylkiluuksi' käännetty sana 'jotakin pientä osaa' vai ihmisen kylkeä kaikkineen. Pyydän kuitenkiin lukemaan tarkasti sen, että Herra vaivutti uneen ihmisen, ja toi naisen miehen luo. Silloin Herra Jumala vaivutti ihmisen syvään uneen ja otti hänen nukkuessaan yhden hänen kylkiluistaan ja täytti kohdan lihalla. Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo.

Joudun päivittäin Raamatuntekstien eteen, jossa hepreankieli antaa useita mahdollisuuksia, ja kääntäjällä on pakko valita niiden parista. Lopputulos voi olla oikea, mutta kaikki ne samat mahdollisuudet eivät enää näy.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #57 : 09.11.20 - klo:08:48 »
Minua alkoi jo liki neljäkymmentä vuotta sitten 'tökkimään'  tuo Voittajan Puolella oleminen. Sitä toisteltiin Kansanlähetyksessä usein. Moniin se on tarttunut opituksi fraasiksi.  Kertokaa omin sanoin mitä se merkitsee.

Kristus kokoaa laumaansa myös heikot ja huonot, ei vain vahvat ja voitokkaat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #58 : 09.11.20 - klo:10:05 »
Minua alkoi jo liki neljäkymmentä vuotta sitten 'tökkimään'  tuo Voittajan Puolella oleminen. Sitä toisteltiin Kansanlähetyksessä usein. Moniin se on tarttunut opituksi fraasiksi.  Kertokaa omin sanoin mitä se merkitsee.

Kristus kokoaa laumaansa myös heikot ja huonot, ei vain vahvat ja voitokkaat.

Jos tuota termiä käytetään kristillisissä yhteisöissä, silloin sillä pääasiassa tarkoitetaan sitä, että se voittaja on Jeesus / Jumala.
Eli riippumatta ihmisen heikkoudesta / vahvuudesta, sillä on merkitystä, että onko Voittajan puolella vaikko ei.
Tätä se fraasi tarkoittaa.

On varmaan varsin inhimillistä, että erilaiset fraasit saattavat alkaa kyllästyttää, varsinkin, jos niitä toistellaan tuon tuostakin.
Olen itsekin huomannut itsessäni saman ilmiön, että joku sinänsä hyvä ja oikea asia alkaa tympiä, jos tietyt olosuhteet täyttyvät.
Esim. helluntalaispiireissä minua saattaa kovinkin jotkut fraasit tympiä, vaikka niiden viesti onkin hyvä.
Ehkä se tympäisy tulee siitä, että minulle tulee tunne, että fraasia käytetään liian kevyesti ja siten, että kuvittelen, että käyttäjä ei ikäänkuin kovin paljoa eläydy sen fraasin sisältöön.

Samalla tavalla minua myös välillä tympii tietty körttiläisille ominainen puheenparsi.

Aina välillä olen työasioitteni takia tekemisissä eri maista kotoisin olevien ihmisten kanssa.
Minua monesti tympii se, että ei voida mennä suoraan asiaan, vaan kysytään, että "How are you" tai muuta vastaavaa.
Smooltookki tympäisee minua todella paljon.
Jos keskustelukumppani on tutumpi, keskustelun olen varmaankin joskus nopeasti aloittanut kertomalla, että voin hyvin ja pyrkinyt menemään nopeasti asiaan.

Yritän kuitenkin monesti peittää tympääntymiseni, koska se menee nopeasti ohi.
Jos näytäisin tympääntymiseni, niin se voi loukata.

Joskus tosin esim. helluntaipiireissä ja körttipiireissä olen varmaankin näyttänyt tympääntyneisyyteni ja jatkossakin näin varmaan tulee tapahtumaan, mutta toivon, että en sillä kovin paljoa loukkaisi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Miksi Päivi Räsästä painostetaan?
« Vastaus #59 : 09.11.20 - klo:10:10 »
Kun Jeesusta kutsutaan voittajaksi, sanaan taidetaan liittää inhimillisiäkin ajatuksia siitä, mitä voittaminen on. Ymmärtääkseni Jeesuksen voitto on jo saavutetu. "Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman." Jeesus ei välttämättä ole johtamassa 'meitä' voittoon 'toisista'. Ehkä hän auttaa meitä vottamaan itsemme.