Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 4  (Luettu 41670 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #105 : 04.04.11 - klo:16:33 »
Kiitos vastauksesta. Sillä pitää varmaan mennäkkin jos ei kyytiä lyödy siihen mennessä.

Ei kyllä oltu mukavasti tehty ei olisi nyt ollut isoasia odotella viellä hetki kun kerran tiesivät et olet tulossa. Minullekkin on käynnyt samoin opiskelu aikoina tosin. Yksi linkkukuski ei voinnut odottaa vaikka tiesi et  viereen ajaneesta vuorosta tulee kyttiin ainakin yksi matkustaja. Ei kyllä paljon naurattanut kun myöhästy maanantaisin ruokailusta ja iltapäivä tunneillta kun piti odottaa seuraavaa vuoroa. Aamutunneille kun en päässyt aikataulujen vuoksi eikä asuntolassa saannut olla viikonloppuisin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #106 : 04.04.11 - klo:22:24 »
Kiitos vastauksesta. Sillä pitää varmaan mennäkkin jos ei kyytiä lyödy siihen mennessä.

Ei kyllä oltu mukavasti tehty ei olisi nyt ollut isoasia odotella viellä hetki kun kerran tiesivät et olet tulossa. Minullekkin on käynnyt samoin opiskelu aikoina tosin. Yksi linkkukuski ei voinnut odottaa vaikka tiesi et  viereen ajaneesta vuorosta tulee kyttiin ainakin yksi matkustaja. Ei kyllä paljon naurattanut kun myöhästy maanantaisin ruokailusta ja iltapäivä tunneillta kun piti odottaa seuraavaa vuoroa. Aamutunneille kun en päässyt aikataulujen vuoksi eikä asuntolassa saannut olla viikonloppuisin.


Ei kyllä minä tyrin perusteellisesti. Ainut mitä olisin toivonut oli että se matkanjohtaja olisi pitänyt kännykkää auki, jotta olisin saanut nopeasti kiinni, kun  tajusin että mikähän aika päivää on...  Tuhrautui  vähän suunnitelma B:n tekoon kun jostakin toisesta numerosta sitten kirkkoherranvirasto hänet tavoitti ja käski avata puhelimen. Sen jälkeen verenpaineet laski tuntuvasti minulla, kun kuulin millainen bussi, missä menossa, ja mihin voidaan tehdä treffit.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #107 : 17.04.11 - klo:14:22 »
Hyvä kirkkopyhä Matteuksen kirkossa. Kurkku on kuin raastinraudalla käsitelty ja väsytti muutenkin, mutta se mitä irrotin saarnasta ja seurapuheista oli suurta. Oli isoa kävellä kotiinpäin ja ajatella, minutpas on armahdettu, minäpäs sain anteeksi, oliko peräti viimeinen sana tuo, anteeksi.  Sellaisesta herää halu korjata koko maailman asiat... jos olen täällä jotakuta loukannut joskus, antakaa anteeksi se on ollut tyhmyyttä...  ja tuohon huonostihoidettuun pihan kulmaukseen saan naapurin vakuutuksen mukaan laittaa jotakin hyvin kaunista... ehkä kysyn vielä isännöitsijältä...  ja Rosa saa kirjeen (pääsiäiskirje, arvattavasti jouluna perillä) ja jotain kieksin vielä josta joku tulee hyvilleen.


Dosentti  :026: sai käyttää äänioikeuteni tänä vuonna. Pyöräytin sitä raajasta ja katsoin mihin numeroon toinen raaja osoitti. Se hiiviskelee hyvin salaperäisenä pitkin ja poikin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #108 : 17.04.11 - klo:15:31 »
Meillä oli SLEY:n kirkkopyhä ja ehtoollisjumalanpalvelus.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #109 : 17.04.11 - klo:15:34 »
Olen kera vaimoni räkätaudissa ja emme menneet levittämään sitä vaan kuuntelimme jumalanpalveluksen Nivalasta
« Viimeksi muokattu: 20.04.11 - klo:10:40 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #110 : 20.04.11 - klo:10:23 »
Olen käynyt kahtena iltana iltakirkossa ahtisaarnoja kuuntelemassa, tänään en mene.

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #111 : 20.04.11 - klo:17:53 »
Kohta iltakirkkoon.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #112 : 20.04.11 - klo:19:04 »
tautisen kova tauti päällä, ei menoa. Kotona rauhotun, Sain tpsohyvän kirjan lainaksi alkukertiomuksista, käskyistä ja Isä Meidän rukouksesta, Isämeitä' on ryön alla, siinä tosi tuoretta näläkulmaa
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #113 : 20.04.11 - klo:22:06 »
Kohta iltakirkkoon.

Jumala tuomittiin, että ihminen eläisi, että minäkin eläisin (illan ahtisaarnasta).

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #114 : 22.04.11 - klo:11:25 »
Pappi sanoi, että Kristus oli jo niin runneltu, ettei enää kauan elänyt ristillä. Kristuksen elämän 12 viimeistä tuntia sanotaan Passioksi, sen pappi myös paljasti.

Sun ristis olkoon ainoa
tienviittaajani matkalla,
ain aurinkona päivällä
ja yöllä kuuna, tähtenä.

Virsi 79:12

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #115 : 22.04.11 - klo:11:41 »
Pitkäperjantain jumalanpalvelus puhuttelee karuudellaan, niin kävi myös tänään kotikirkossani.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #116 : 22.04.11 - klo:11:46 »
Kuuntelen radiojumalanpalvelusta Bakonycsernyen luterilaisesta kirkosta. Piispa saarnaa!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #117 : 22.04.11 - klo:11:49 »
Pitkäperjantain jumalanpalvelus puhuttelee karuudellaan, niin kävi myös tänään kotikirkossani.

Kotikirkossahan minäkin...ke olin Joensuun, eilen Pielisensuun ja tänään taas P-suun eli kotikirkossa. Huomenna olisi kotiseurat jos vaan uskallan mennä sinne...kotiseuroihin on korkea kynnys lähteä...sitten pääsiäisyönä kai Joensuun kirkkoon messuun.

Siinäpä ne tärkeimmät. :)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #118 : 22.04.11 - klo:11:55 »
:)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 4
« Vastaus #119 : 22.04.11 - klo:11:58 »
muokattu...

Minäkin kävin eilen kotisrk.ni tilaisuudessa, oli hyvin koskettavaa ja piti nieleskellä koko toimituksen ajan.