Kirjoittaja Aihe: Hyviä arkineuvoja  (Luettu 1760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Hyviä arkineuvoja
« : 29.12.14 - klo:11:07 »
Voiko joku antaa hyvän neuvon amarylliksen suhteen. Minulla oli eräs joka kasvatti hirmuisen vanan jota tukemaan ei lopulta löytynyt kunnollista, se kasvoi aina öisin toinen vana avautui viime yönä ja sitten se tapahtui eli oli liian painava kaikkine kymmenine kukkineen ja katkesi.

Minulla on kolme kaksi valkeaa ja nuo valkeat olivat hyvin kauniit mutta myös kasvoivat erityisesti pituutta.

Onko kenelläkään neuvoksi, mitä muuta voi tehdä kuin poimia maljakkoon sen vanan kukkineen?

Joku tiesi jossain jotain että ne voi varjella uuteen kukintaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Hyviä arkineuvoja
« Vastaus #1 : 29.12.14 - klo:17:28 »
Katkenneen laittaisin maljakkoon, kestää siellä "viikkokaupalla", mutta varren alaosa lähtee vedessä kihartumaan. Alas katkeamiskohtaan kannattaa sitoa kuminauhaa. Loppu amaryllis jää odottamaan sitä kolmatta kukkavanaa, älä kastele paljoa, koska liika vesi vain kasvattaa kukkavanan pituutta. Sitten voi kasvattaa lehtiä, ja kesällä siirtää ulos puutarhaan ja lannoittaa. Syyspuolella lakataan kastelemasta ja lehtien lakastuttua sipuli pidetään tovi kylmässä ( kellari tai kylmiö) ja talvella istutetaan uudelleen multaan ja kukitetaan toiseen kertaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Hyviä arkineuvoja
« Vastaus #2 : 29.12.14 - klo:19:33 »
Saaukkis antoi hyvät neuvot. Kun amarylliksen sipuli istutetaan, niin silloin multa kastellaan. Sitten ei pitäisi enää kastella kuin sen verran, että multa pysyy kosteahkona. Valmis nupuillaan oleva amaryllis saadaan usein kukkakaupasta ruukku peitettynä muoviin tai alumiinifolioon. Silloin multa pysyy riittävän kosteana, eikä sitä tarvitse kastella. Nuput aukeavat sipulin voimin. Kastelu kasvattaa vartta.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyviä arkineuvoja
« Vastaus #3 : 30.12.14 - klo:01:54 »
Oi, kiitos! Me olemme kiitolliset, ryllis ja koko trio.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyviä arkineuvoja
« Vastaus #4 : 02.08.15 - klo:18:49 »
Kaivataan ja korvataan. Neuvo kuinka tehdään powerpoint nettiin. Sisältö minulla on, vain yksi puuttuu eli kuin.  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hyviä arkineuvoja
« Vastaus #5 : 13.08.15 - klo:11:28 »
Ei tullut tällä kertaa vastausta mutta ei se mitään. Ohjelman pitäisi löytyä ihan omasta  käyttöjärjestelmästä ja enää vain, kuinka käytän, ja eiköhän tuo ratkea.

Mutta annoin hyvän arkineuvon itselleni jota myös noudatin ja se saattaa hyödyttää jos kuka tarvitsee arkineuvontaa. Lehdeltä luin minkä oikeastaan jokainen tietääkin, mutta iPad käsistä ajoissa illan lähetessä ja kirja käteen.  Tulee uni aivan eri tavalla. Samoin isolla koneella tekstit päivällä sinne ja tallennetaan ennen siiliateriain järjestelyä. Hyvä tulee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.