Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila  (Luettu 17691 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #15 : 22.10.20 - klo:20:49 »
Teen julkisesti itselleni muistilistaa:

Jos meinaan foorumilla jatkaa kirjoittelua, minun on muututtava paksunahkaiseksi,
yhä enemmän vettä valuttavaksi hanheksi, sulkea korvat ja silmät.
Kirjoiteltava vain itsenäisesti jos jotain koen pystyväni jakamaan.
Keskustelutaito, toisen kunnioittaminen, rohkaisusta ja lohdutuksesta puhumattakaan,
nämä kaikki nykyään puuttuvat, toisenlaisiakin aikoja muistan joskus olleen.

Osin toki saan syyttää itseäni, en ole toisten tavoin perehtynyt foorumin sääntöihin.
Yksi sääntö kaiketi on että toisten kirjoituksiin ei puututa, erillisiä kommentteja kai voi olla.
Eli näin varmaan nyt onkin, minä en vaan meinaa siihen sopeutua.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #16 : 22.10.20 - klo:22:29 »
Teen julkisesti itselleni muistilistaa:

Jos meinaan foorumilla jatkaa kirjoittelua, minun on muututtava paksunahkaiseksi,
yhä enemmän vettä valuttavaksi hanheksi, sulkea korvat ja silmät.
Kirjoiteltava vain itsenäisesti jos jotain koen pystyväni jakamaan.
Keskustelutaito, toisen kunnioittaminen, rohkaisusta ja lohdutuksesta puhumattakaan,
nämä kaikki nykyään puuttuvat, toisenlaisiakin aikoja muistan joskus olleen.

Osin toki saan syyttää itseäni, en ole toisten tavoin perehtynyt foorumin sääntöihin.
Yksi sääntö kaiketi on että toisten kirjoituksiin ei puututa, erillisiä kommentteja kai voi olla.
Eli näin varmaan nyt onkin, minä en vaan meinaa siihen sopeutua.
Toivottavasti tilanne ei ole noin paha!
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #17 : 23.10.20 - klo:09:34 »
No ehkä ei ihan....  :eusa_angel: :039:

Itse kaipaan itselleni enemmän malttia ettei päreet pala liian herkästi.   :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #18 : 23.10.20 - klo:10:13 »
Vihollinen on Hajoittaja, joka on tullut tuhoamaan ja tappamaan.

Pidetään Körttifoorumi rukouksin hengissä. Pyhä Henki auttaa sanattomin rukouksin meitä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #19 : 23.10.20 - klo:10:20 »
Tällainen Raamatun teksti on mielessäni:
Jaakobin kirje: 4:1 "Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?"

Tämä pitää paikkansa minun kohdallani.
Väitteeni on, että se pitää paikkansa myös muiden ihmisten kohdalla.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #20 : 23.10.20 - klo:14:44 »
Vihollinen on Hajoittaja, joka on tullut tuhoamaan ja tappamaan.

Pidetään Körttifoorumi rukouksin hengissä. Pyhä Henki auttaa sanattomin rukouksin meitä !
Aamen! Kristus on voittanut viholliset ja hajottajat, joten pidetään itsemme kuolleina synnille, mutta elävinä Kristukselle Pyhän Hengen auttaessa meitä sanattomin rukouksin ilman meidän omavoimaisuuttamme, ja muita tarpeettomia mielenliikutuksia sekä turhaa pelastusvarmuutta.  :109:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #21 : 23.10.20 - klo:18:33 »
Toistan vielä kerran että foorumin sääntöjä olen rikkonut niin monta kertaa että minut olisi pitänyt vuosia sitten sulkea pois koko körttifoorumista, eräille nimimerkeille on käynytkin niin, muistaakseni.

Itse olen kyllä ollut parikin kertaa omasta tahdosta tai ylläpidon johdosta jäähyllä foorumilla.
Yhden kerran erehdyin kerjäämään pääsyä foorumille ja sitä ei olisi pitänyt tehdä.

Foorumilla on ihmisiä laidasta laitaan on ilkeitä ja ei ilkeitä, noudattaa sääntöjä ja ei noudata.
Keskustelu ei myöskään aina ole niin herännäisyys henkinen.

Miksi sitten foorumin tilasta ollaan huolissaan?

Oma mielipiteeni on että nykyisin somessa on aika paljon voimakasta vastakkain asettelua niin myös körttifoorumilla.
Kun nimimerkki donpate toi esille oman näkemyksensä ja huolensa foorumista. Niin en voinut muuta kuin todeta että näin on.

Eli syy Körttifoorumin pahoinvointiin on eräät nimimerkit ja myös ylläpito / nettitoimikunta.

Minulla on muodostunut viime aikana käsitys että ylläpito / nettitoimikunta on väsännyt antamaan henkilökohtaisia huomautuksia nimimerkeille.

On myös otettava kyllä huomioon kuka tai ketkä jatkaisivat sitten foorumin ylläpitoa?
En usko että lähipiiristä löytyisi halukasta, koska foorumin ylläpito vaatii kumminkin aika paljon sitoutumista foorumin ylläpitoon.

Tilanne on tämä ja se on meidän kaikkien foorumilaisten hyväksyttävä. Koitetaan elää sovussa vaikka välillä tekisikin mieli antaa täyslaidallinen. 

On kumminkin muistettava että olemme ihmisiä ja ”sulakkeet palaa”.

Terv. Bengt  :icon_cool:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #22 : 24.10.20 - klo:13:04 »
Eli syy Körttifoorumin pahoinvointiin on eräät nimimerkit ja myös ylläpito / nettitoimikunta.
Körttifoorumin pahoinvointiinhan on syynä laajalle levinnyt liberaali punahome. Punahome huonontaa foorumin sisäilmaa aiheuttaen myös allergisia reaktioita alatien maan matosille, joiden omatunto on sidottu Jumalan sanaan Raamattuun.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #23 : 24.10.20 - klo:13:25 »
Onko joku ymmärtänyt vääärin. Tämä on keskustelu ei julistus foorumi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #24 : 24.10.20 - klo:20:10 »
Kiitos.

Terv. Bengt  :icon_cool:


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #25 : 24.10.20 - klo:21:01 »
Punahome huonontaa foorumin sisäilmaa aiheuttaen myös allergisia reaktioita alatien maan matosille.

Allergisiin reaktioihin käytetään hoitomuotona siedätystä. Vähitellen totuttautumalla elimistö sopeutuu pärjäämään allergian aiheuttajan kanssa. Tämä saattaisi olla ratkaisu niin punahome- kuin sinihomeallergioihin. Raamatullinen termi on sovinto. Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #26 : 24.10.20 - klo:22:25 »
Onpahan aika valtava näköala tuo Jumalan tekemä sovinto ihmisten kanssa Kristuksessa.
Tästä tulee edelleen mieleeni Jumalan rakkaus ja hyvä tahto syntistä ihmistä kohtaan.
Olemme armosta saaneet pelastuksen lahjan Jeesuksen kautta.  Joh. 3:16
Tie on avattu, valmistettu, meitä kannetaan kun itse emme jaksa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #27 : 25.10.20 - klo:06:21 »
Voi teitä kultaisia synnittömiä! Körttifoorumi on ainoa somepaikka, josta en ole poistettu vihapuheeni takia. Siedätte minua täällä, niin se on ainutlaatuista. Minut on poistettu facebookista, kun erehdyin lausumaan, etteivät  suinkaan kaikki muslimit ole terroristeja, ja twitterista, kun erehdyin kritikoimaan Yhdysvaltojen intiaanipolitiikkaa. Olen samaa syntiä tehnyt täälläkin tuloksetta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #28 : 25.10.20 - klo:06:32 »
On surullista, jos rauhan ja oikeudenmukaisuuden puolustaminen tulkitaan vihapuheeksi!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #29 : 25.10.20 - klo:06:44 »
On surullista, jos rauhan ja oikeudenmukaisuuden puolustaminen tulkitaan vihapuheeksi!

Niin kauan kuin robotit eivät pysty lukemaan sanomaa sanojen takana, tilanne pysyy.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.