Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila  (Luettu 19663 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #120 : 15.11.20 - klo:06:59 »
Etkö oikeasti näe miten kieroutunut suhde sinulla on muihin kuin foorumin kermaan, jota nuolet?

Miksi tällä foorumilla pitäisi nähdä 'kerma' ja 'muut'? Minusta juuri se on kieroutunutta. Miksi pitäisi keskittyä siihen, kuka kirjoittaa ja kenelle? Keskustelun idea on lukea, mitä kirjoitetaan ja vastata siihen, jos se herättää omia ajatuksia. Joskus se on sitä, että on eri mieltä. Joskus se on sitä, että löytyy uusi näkökulma ja uusi ajatus.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #121 : 15.11.20 - klo:07:26 »
Heb. 13:1 Pysyköön veljellinen rakkaus.

Amen !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #122 : 15.11.20 - klo:07:32 »
Sydämen sivistys, empatia ja käytöstavat eivät valitettavasti kuulu kaikille.

Erilaisuuden sietäminen ei ole taitolaji, ymmärryksen saa Herrala Kristukselta.

Olen pettynyt viimeaikaisiin teksteihin, osittain. Niihin on vastattu niin kauniisti ja viisaasti kuin tässä tilanteessa on pystytty.

' Stadin kundit on käyneet kuumana', joku myötäileekin, mikä on surullista. Eivät kaikki foorumilaiset. Arat ovat olleet hiljaa. Olemme kuin hajalle lyöty lauma. Tule Herra Jeesus ja auta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #123 : 15.11.20 - klo:07:34 »
Siis haluatko todella olla joku p------nuolija vai ajatteletko itsenäisesti? Minua hävettäisi jos en kehtaisi tuoda ajatuksiani julki niin kuin ne koen, mitä sillä luulet saavuttavasi jos sinulla on kieli syvällä "siellä"?
Puheissasi olet jonkun heimon asialla, en kaipaa sellaista heimoa henkilökohtaisesti tänne, jos ei kykene muuhun kuin lipomiseen.

Heb. 13:2 Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan.

Olen vierasheimolaisena täällä ilmeisesti paha enkeli. Voitte pyytää foruumin valvojalta, että hän poistaa minut, kun kerran vieraskielisyyteni on Teille henkilöloukkaus. Tietysti suomenkielentaitoni on vajavainen. Luulin, että ihmiset täällä ovat ystävällisesti sietänyt sitä. Tulee kirjoituslipsausten lisäksi kielivirheitäkin. Esimerikiksi, vasta tämän keskustelun yhteydessä ymmärsin, että teitittelyä odotetaan täällä kohteliaalta ihmiseltä. Niin toivotan Teille kaikkea hyvää. Pyydän anteeksi Teiltä ja kaikilta muiltakin huonoa suomenkielentaitoani.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #124 : 15.11.20 - klo:08:09 »
Sydämen sivistys, empatia ja käytöstavat eivät valitettavasti kuulu kaikille.

Erilaisuuden sietäminen ei ole taitolaji, ymmärryksen saa Herralta Kristukselta.


Viisaasti sanottu.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #125 : 15.11.20 - klo:08:21 »
Miksi tällä foorumilla pitäisi nähdä 'kerma' ja 'muut'? Minusta juuri se on kieroutunutta. Miksi pitäisi keskittyä siihen, kuka kirjoittaa ja kenelle? Keskustelun idea on lukea, mitä kirjoitetaan ja vastata siihen, jos se herättää omia ajatuksia. Joskus se on sitä, että on eri mieltä. Joskus se on sitä, että löytyy uusi näkökulma ja uusi ajatus.

Donpate on selittänyt toisessa postissa ettei ole kermasta kysymys. Häntä häiritsee vieraskielisyys ja toivoo että minä en olisi täällä sen takia. Olen painottanut vieraskielisyyttäni selitykseksi huonosta suomenkielentaidostani. Erehdyin luulemaan, että suomalainen ymmärtää uhattujen kielten aseman, kun ovat sitä itse kokeneet. Jos olisin ollut viisas, olisin muuttanut nimeni suomalaiseksi kun tulin Suomeen ja yrittänyt oppia kunnolla kieltä. Moni ihminen ei huomaakaan puheestani, etten ole suomalainen. Mutta se heti paljastuu kirjoitetusta tekstistä, kun en ole käynyt minkäänlaisessa opetuksessa. Sitä ei ollut kun tulin.
En tietenkään kanna kaunaa asenteesta. On aivan ymmärrettävä, ettei kukaan halua vieraskielisiä maassaan. Ongelmani on vain siinä, että olen joka paikassa vieraskielinen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #126 : 15.11.20 - klo:08:23 »
Teitittelyä on foorumilla käyttänyt vain Begnt, ja sen aina kun on hyvin hyvin vihainen.

Veli-Veneheitto taisi puhua leikkiä kun kiitti teitittelystä.  :icon_lol:

Olen kirjoittanut että Matti teitittelee minua silloin kun hän on vihainen. Silloin hän sanoo Rouva.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #127 : 15.11.20 - klo:08:40 »
Kun kommunikoimme vain tekstin muodossa, tulee väärinkäsityksiä.

Thomas McElwainin olemassa olo foorumilla on jonkinlainen foorumia koossa pitävä voima, jota tarvitaan.
Kannustan sinua jatkamaan silla samalla tyylillä  jota olet täällä aina ennenkin harjoittanut.


Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 510
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #128 : 15.11.20 - klo:08:59 »
Pena, Riitta, Thomas ja Kyösti puhuvat tuoreimmissa viesteissään asiaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #129 : 15.11.20 - klo:11:52 »
Pena, Riitta, Thomas ja Kyösti puhuvat tuoreimmissa viesteissään asiaa.
Aamen! Valitaan huutoäänestyksellä, ketkä puhuvat viesteissään eniten asiaa, kuten punakaartissa plutoonanpäälliköt. Minusta Herran voideltu Pena puhuu eniten asiaa.  :icon_xmasbiggrin:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #130 : 15.11.20 - klo:12:23 »
Aamen! Valitaan huutoäänestyksellä, ketkä puhuvat viesteissään eniten asiaa, kuten punakaartissa plutoonanpäälliköt. Minusta Herran voideltu Pena puhuu eniten asiaa.  :icon_xmasbiggrin:

Taisi olla kyse, onko foruumin säännöt voimassa tai ei. Se on minulle ihan sama. Muut saavat tehdä mitä haluavat. Minä kirjoitan kohteliaasti vaikka kohteliaisuus on muille vastenmielistä. Luulen pystyväni ilmaisemaan mielipiteeni selvästi ja kohteliaasti käyttämättä loukkaavia ilmaisuja. Näköjään jotkut eivät pysty, vaikka suomenkieli onkin heidän äidinklelensä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #131 : 15.11.20 - klo:12:58 »
Aika hassulta näyttää että täällä foorumilla välillä teititellään ja isolla alkukirjaimella.
Se on kyllä menneen talven lumia eikä kuulu nykyaikaan.
Muistan 70-luvun alussa opiskeluaikoina kun opettaja sanoi: Herrat X ja Y Te siellä, koittakaa
kuunnella älkääkä pelailko ristimolloa tunnilla.

Ja mikä täällä oikein aiheuttaa vihan ja ärtymyksen tunteita?
Tuskin toisten asialliset kirjoitukset, vaan omat ongelmat ja oma lapsellisuus.
Nähdään toisten viat eikä nähdä malkaa omassa silmässä, kai tämä on ihmisen osa, olemus.
Eihän me täällä julisteta omia vikojammekaan esille, älkäämme tuoko toistenkaan vikoja
esille, varsinkaan niitä vikoja mitä itse toisistamme keksimme ilman tietoa ja ymmärrystä.
Meidän osa ei ole olla tuomareita eikä lytätä toisiamme.
Ne lyttäämiset on kyllä niin hölmöjä että ne kyllä meikämannekin huomaa eikä ota vakavasti.
Mutta säälittää vaan niiden esittäjien lapsellisuus.

Rinnallaolemista, rohkaisevaa ja lohduttavaa ilmapiiriä tänne mahtuisi enemmänkin.


Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #132 : 15.11.20 - klo:13:20 »
Aika hassulta näyttää että täällä foorumilla välillä teititellään ja isolla alkukirjaimella.

Ja mikä täällä oikein aiheuttaa vihan ja ärtymyksen tunteita?
Mutta säälittää vaan niiden esittäjien lapsellisuus.
Rinnallaolemista, rohkaisevaa ja lohduttavaa ilmapiiriä tänne mahtuisi enemmänkin.

Ketään muuta ei ole moitittu sinä ja Te sanojen käytöstä. Sanokaa kumpaa haluatte ja toimin sen mukaisesti. En ole suomenkielinen, ja minua nyt moititaan molemmista, sekä sinä sanasta ja Te sanasta. Lapsellisuudessani tai kielitaidottomuudessani en tosiaankaan tiedä mitä te haluatte minusta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #133 : 15.11.20 - klo:13:28 »
Taisi olla kyse, onko foruumin säännöt voimassa tai ei. Se on minulle ihan sama. Muut saavat tehdä mitä haluavat. Minä kirjoitan kohteliaasti vaikka kohteliaisuus on muille vastenmielistä. Luulen pystyväni ilmaisemaan mielipiteeni selvästi ja kohteliaasti käyttämättä loukkaavia ilmaisuja. Näköjään jotkut eivät pysty, vaikka suomenkieli onkin heidän äidinklelensä.
Niin, mutta penalaisuus saa kosketuksen sepposlaisuuden asiapuheeseen.  :icon_xmassmile:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Foorumin tila
« Vastaus #134 : 15.11.20 - klo:13:29 »
En voi antaa lupaa, mutta kaikki muut täällä sinuttelevat, paitsi Bengt on suutuksissaan Teititellyt.

Kyllä suomaisetkin nykyään sinuttelevat. Minä sinuttelen kaikkia itseäni nuorempia, piispaakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)