Kirjoittaja Aihe: Missä olen "huono"?  (Luettu 8065 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Missä olen "huono"?
« : 27.09.12 - klo:19:44 »
Mikä tuottaa sinulle elämässä/taidoissa haastetta?
Mitä voisin tehdä asialle?
Elämä on kemiaa.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #1 : 27.09.12 - klo:19:48 »
Olen vähän säätäjä sulkapallon lyönneissä.
Vasemman puolen lyönnit ovat helpompia, sillä vasemmassa silmässä on täysi näkö. Oikean silmän näkö on -1.75. En käytä laseja enkä plinssejä.
Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #2 : 27.09.12 - klo:21:37 »
Eri paria olevista silmistä on haittaa pallopeleissä. Kohti kiitävän pallon sijaintia ei pysty tarkasti arvioimaan. Olen sen itsekin kokenut juuri sulkapallokentällä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #3 : 27.09.12 - klo:21:42 »
Pesäpallon pelaamisessa: En osu palloon, en saa palloa kiinni enkä juokse pesälle tarpeeksi nopeasti. Pallon syöttäminenkin on vähän niin ja näin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #4 : 27.09.12 - klo:21:47 »
Oh, Pirska! Kohtalotoverini! Pesäpallossa yhdistyvät kaikki ne asiat joissa olen huono; nopeat spurtit (kestävyys enemmän miun juttu), kopin ottaminen, pallon heittäminen ja palloon osuminen mailalla....Pallot eivät vaan ole miun juttu.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #5 : 27.09.12 - klo:21:56 »
Rytmitajuni on aivan onneton. Se haittaa konekirjoitusta ja urheilua ynnä kaikkea muuta liikettä elämässä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #6 : 28.09.12 - klo:09:03 »
Näkökulmasta kaikki riippuu.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33822
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #7 : 28.09.12 - klo:09:38 »
Teknis-matemaattisissa jutuissa.

Juoksemisessa. Kouluaikoina kyllä juoksin. Asemalle junaan. Pesäpallokentälläkin.

Laihduttamisessa.

Kuuntelemisessa. Puhun mieluummin.

Äitinäkin koen olleeni huono, Isoäitinä jo menetteli. Nyt isoisoäitinä menee jo överiksi.

Ja monissa monissa muissain asioissa. Vähitellen ne tuodaan eteeni. Herra armahda !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #8 : 28.09.12 - klo:10:21 »
Keskittymiskyky ja pitkäjännitteisyys on välillä vähän heikkoa, ja olen hieman hidas ottamaan yhteyttä kauimmaisiin lähimmäisiini. Hävettää.

myyrä

  • Vieras
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #9 : 28.09.12 - klo:12:42 »
Olen hyvä kaikessa!  :109:  :003:

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #10 : 28.09.12 - klo:18:04 »
Olen hyvä kaikessa!  :109:  :003:

Vaatimattomuus on minunkin heikko kohtani.

Mt

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #11 : 28.09.12 - klo:21:14 »
Mie olen huono lukemaan ja kirjoittamaan, kun on se lukihärö.

Luin tässä viime viikolla jostain lehdestä tuttua rukousta. Tee minusta rahasi välikappale...  :017:
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6342
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #12 : 28.09.12 - klo:22:37 »
Näkökulmasta kaikki riippuu.

Tuossa on kyllä pointtia. Sama ominaisuus voi yhdessä tilanteessa olla hyvä ja toisessa haitaksi.

Asioita, jotka ovat minulle vaikeita: Smalltalk, empatia, nukahtaminen, herääminen, moniajo, spontaanius, päätöksenteko. Keskittyminen jos on vähänkin ulkoisia häiriötekijöitä. Kuullun ymmärtäminen ja muistaminen. Tanssiminen, laulaminen ja nopeutta tai toistoa vaativat motoriset suoritukset. Terve järki. Pintapuolisuus, asioiden tekeminen huitaisemalla silloinkin kun se olisi hyödyksi. Eli kaikki mitä ei voi tehdä perin juurin harkiten, johdonmukaisesti ja ajan kanssa.

Jatkokysymykseen mitä niille voisi tehdä: Enpä tiedä. Parasta kai etsiä se ympäristö, jossa eivät ole haitaksi tai ovat jopa hyödyksi. (Sivumennen sanottuna olen kokeillut sulkapalloa ja pelaisin sitä oikein mielelläni, jos sopiva pelikaveri olisi, vaikken siinä etevä olekaan. Sopiva pelikaveri on se, joka pelaa eikä jutustele.)


« Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo:22:42 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #13 : 28.09.12 - klo:23:13 »
Oh, Pirska! Kohtalotoverini! Pesäpallossa yhdistyvät kaikki ne asiat joissa olen huono; nopeat spurtit (kestävyys enemmän miun juttu), kopin ottaminen, pallon heittäminen ja palloon osuminen mailalla....Pallot eivät vaan ole miun juttu.

Kas, kohtalotovereita! Inhosin pesäpallon pelaamista yli kaiken, koska olin siinä surkea (paikkakunnan joukkueen pelejä kävin kyllä katsomassa). Tennistä pelasin ne tunnit, kun koulussa oli pesistä. Siis keväät ja syksyt. Yksi tenniskenttä oli rakennettu siihen pesiskentän viereen, ja jostain syystä minua ja kaveriani lukuunottamatta muut pelasivat mieluummin pesistä. Sopi meille! Ja kun piti heittää palloa ja tulokset mitattiin. Ei minulla ole heittokättä. Käsi tuntui irtoavan olkapäästä suurella tuskalla. Heitin jotain 25 metriä ja nuorempi siskoni heitti 60 metriä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Missä olen "huono"?
« Vastaus #14 : 28.09.12 - klo:23:58 »
SV 236 (Virkamiehen virsi?)

1. Tuon tästä päivästä kiitoksen sulle,
häveten, Herrani, tunnustaen:
huonosti suoritin tehtävät sen.
Vaan anna virheeni anteeksi mulle,
syntini unhoita, uskollinen,
päiväni palvelus puutteellinen.


Avokonttorin sermissä minulla oli pitkään huoneentaulu "Kerran luulin, että olin väärässä - mutta erehdyin"

En oikein osaa samoa missä olisin erinomaisen huono, mutta tiedän jo aikamoisen joukon urheilulajeja ja harrastuksia, joissa en ole mitenkään erityisen lahjakas. Jatkan kuitenkin etsintää, jos se oma laji vielä löytyisi.

Olen kyllä parempi kuorimaan perunoita ja omenoita kuin vaimoni, joka veistelee huoletta paksuin siivuin;-)
Nuukuus on varmaan sekä peritty, että opittu ominaisuus.

Ai niin konvoluutiointegraaleissa olen huono. En niitä koskaan oivaltanut, mutta ei niitä ole paljon kyselty opintojen jälkeen. Oikeastaan onkin ihme kuinka vähäisestä osaamisesta maksetaan mukisematta kuukausipalkkaa!