Kirjoittaja Aihe: Star Wars seurapuheita  (Luettu 16207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #30 : 21.12.20 - klo:22:36 »
Joidenkin mielestä kansanmurha on hieno asia.
Keiden mielestä kansanmurha on hieno asia?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #31 : 21.12.20 - klo:23:25 »
Keiden mielestä kansanmurha on hieno asia?

Etkö osaa yhdistää villiä länttä ja kansanmurhaa toisiinsa?

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #32 : 22.12.20 - klo:01:00 »
Etkö osaa yhdistää villiä länttä ja kansanmurhaa toisiinsa?

Ei osaa. Jos olisi osannut, hän olisi liittänyt siihen pilkkaavan joulupukin naaman, niin kuin hän lisäsi helvetin tulien kuvaukseensa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #33 : 22.12.20 - klo:02:30 »
   Nuoret on hurahtanna näehin skaivolkkereihin. Niillä on varmaan tylsää meijän vanhusten kaa.

Tuntemissani faneissa on jotain kuusikymppisiä. Ehkä he sinun näkökulmastasi ovat nuoria?`

Minä kai olen liian nuori kiinnostuakseni.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #34 : 22.12.20 - klo:04:19 »

Tuntemissani faneissa on jotain kuusikymppisiä. Ehkä he sinun näkökulmastasi ovat nuoria?`

Minä kai olen liian nuori kiinnostuakseni.


   Saatan olla väärässä, kun arvelen enemmistön olevan alle 4-kympppisiä. Mututuntuma.
                                                                                                                                   Terveisin 73

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #35 : 22.12.20 - klo:05:23 »
Tallatkaa nopeasti ennen kuin kuoriutuvat. Kaksi trollaajaa lisää.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #36 : 22.12.20 - klo:12:04 »
Ei osaa.
Niin, mutta keiden mielestä kansanmurha on hieno asia?

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #37 : 22.12.20 - klo:13:08 »
Niin, mutta keiden mielestä kansanmurha on hieno asia?

Ne jotka kehuvat sitä. Jos kenkä sopii.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #38 : 22.12.20 - klo:13:16 »
Ne jotka kehuvat sitä. Jos kenkä sopii.
No ketkä mielestäsi kehuvat kansanmurhaa, ja keille mokkasiini sopii?

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #39 : 22.12.20 - klo:13:22 »
Keille mokkasiini sopii?

Mokkasiini on vähintään yhtä mukava jalkine kuin tuohivirsukin. Olen mokkasiinit itselleni tehnytkin. Ernest Thompson Seton antaa hyvät ohjeet kirjassaan Kaksi partiopoikaa (Two Little Savages). Sopivathan ne, kun mitat otin omista jaloistani.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #40 : 22.12.20 - klo:13:31 »
No ketkä mielestäsi kehuvat kansanmurhaa, ja keille mokkasiini sopii?

Tiedät hyvin ketä tarkoitan. On täällä vain yksi, joka on siihen syylistynyt.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #41 : 22.12.20 - klo:13:33 »
Mokkasiini on vähintään yhtä mukava jalkine kuin tuohivirsukin. Olen mokkasiinit itselleni tehnytkin. Ernest Thompson Seton antaa hyvät ohjeet kirjassaan Kaksi partiopoikaa (Two Little Savages). Sopivathan ne, kun mitat otin omista jaloistani.

Toinen hyvä samanlainen kirja on https://www.goodreads.com/book/show/1501400.The_Indian_How_Book
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #42 : 22.12.20 - klo:14:19 »
Tiedät hyvin ketä tarkoitan. On täällä vain yksi, joka on siihen syylistynyt.
Kerro meille, ketä tarkoitat. Nimi esiin!

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #43 : 22.12.20 - klo:14:23 »
Mokkasiini on vähintään yhtä mukava jalkine kuin tuohivirsukin. Olen mokkasiinit itselleni tehnytkin. Ernest Thompson Seton antaa hyvät ohjeet kirjassaan Kaksi partiopoikaa (Two Little Savages). Sopivathan ne, kun mitat otin omista jaloistani.
Juuri noin! Amerikan alkuperäiskansat sen tiesivät: mokkasiini on kevyesti askeltavalle miehelle aina tyylikäs vapaa-ajan jalkine. Jopa pukumiehen perikuva, Kanadan pääministeri Stephen Harper on esiintynyt perinteisissä mokkasiineissa. Nykyaikaisemmat mallit ovat arkikäyttöön parempia.

Lähde

Tyylikäs mies kuin hiipivä intiaani  https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001835494.html

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22053
Vs: Star Wars seurapuheita
« Vastaus #44 : 22.12.20 - klo:16:23 »
Kanadan pääministeri Stephen Harper on esiintynyt perinteisissä mokkasiineissa. Nykyaikaisemmat mallit ovat arkikäyttöön parempia.

Ministeri Harperin mokkasiinit näyttävät olevan jokseenkin samaa mallia kuin Thompson Setonin ohjeen mukaan tekemäni. Helmikoristelua minulla ei ollut. Maalasin jotain kuvioita emalimaalilla.