Kirjoittaja Aihe: Menestyneet ihmiset ?  (Luettu 3448 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Menestyneet ihmiset ?
« Vastaus #15 : 13.05.22 - klo:11:52 »
Kummallista että lähetyssaarnaajat kertovat slummeissa ja kaatopaikalla elävillä olevan iloa enempi kuin rikkailla valtioissaan ?
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Menestyneet ihmiset ?
« Vastaus #16 : 13.05.22 - klo:19:16 »
Kummallista että lähetyssaarnaajat kertovat slummeissa ja kaatopaikalla elävillä olevan iloa enempi kuin rikkailla valtioissaan?

Kertovatko? En ole kuullut. Sen sijaan olen kuullut, että siellä on enemmän yhteisöllisyyttä ja vastavuoroista toisten auttamista.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Menestyneet ihmiset ?
« Vastaus #17 : 03.06.22 - klo:18:16 »
Kertovatko? En ole kuullut. Sen sijaan olen kuullut, että siellä on enemmän yhteisöllisyyttä ja vastavuoroista toisten auttamista.

Muutamien lähetyssaarnaajien tai lähetysihmisten olen kuullut kertovan ja laittaneen videonkin, siis öö audioesityksen tai no jonkun jutskan.

Satutti sydäntäni kun saksalainen lähetysihminen tuli kokoukseemme ja itki kun meillä on niin kova ja kylmä laskelmoiva sydän.

Pena tietää tuon yhteisöllisyyden ja muun, kun on ollut siellä kentällä oliko Afrikassa tai jossain.

Yhteisöllisyys oli mullekkin shokki Tanskassa ja tänne tullessani. Silloin oli kyllä hippiliike voimakas ja varmaan siksikin se yhteisöllisyys oli Tanskassa voimakasta.
No oli myös by fest, eli kaupunki päiviä ja ties mitä juhlia lähes jokanen viikko.
Vähän kuin rakkaassa kotipaikassani Punkalaitumella.
Jengi siis kunta järkkää kaikenlaisia tapahtumia ihan liukuhihnalla.
Coolia.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Menestyneet ihmiset ?
« Vastaus #18 : 03.06.22 - klo:19:39 »
Monessa kulttuurissa ilmaistaan sekä ilo että suru välittömämmin ja voimakkaammin kuin meillä Suomessa. Se ei kuitenkaan kerro suoraan ilon tai surun määrästä.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Menestyneet ihmiset ?
« Vastaus #19 : 31.07.22 - klo:20:11 »
Steve Jobsin viimeiset sanat, miljardööri, kuollut 56-vuotiaana:
"Olen saavuttanut liiketoiminnan menestyksen huipun. " Muiden silmissä elämäni on menestys.
Työtä lukuun ottamatta minulla on ollut vain vähän iloa.
Loppujen lopuksi vauraus on vain fakta, johon olen tottunut.
Juuri nyt sairaalasängyllä makoillen, koko elämääni muistellen, ymmärrän, että kaikki se tunnustus ja rikkaus, josta olin niin ylpeä, on hiipunut ja muuttunut merkityksettömäksi lähestyvän kuoleman edessä.
Voit palkata jonkun ajamaan autoasi tai tienaamaan puolestasi, mutta et voi palkata ketään seisomaan sairaana ja kuolemaan puolestasi.
Kadonneita materiaaleja löytyy taas. Mutta on yksi asia, jota ei koskaan voi löytää kadotettuna: elämä.
Missä elämänvaiheessa olemmekaan tällä hetkellä, ajallaan kohtaamme sen päivän kun verho sulkeutuu.
Rakasta perhettäsi, puolisoasi, lapsiasi ja ystäviäsi... Kohtele heitä oikein .
Vaali heitä.
Kun vanhenemme ja viisastumme, huomaamme hiljalleen, että 300 tai 30 $ kello antaa molemmat saman ajan
Olipa meillä 300 tai 30 $ lompakko tai käsilaukku, sisällä oleva summa on sama.
Ajammepa sitten 150 000 dollarin autolla tai 30 000 dollarin autolla, tie ja matka ovat samat, ja saavumme samaan määränpäähän.
Juommepa sitten 1000 tai 10 $ viinipullon, krapula on sama.
Olipa talo jossa asumme 100 tai 1000 neliötä, yksinäisyys on sama.
Tulet ymmärtämään, että todellinen sisäinen onnellisuutesi ei tule tämän maailman materiaalisista asioista.
Matkustat sitten ykkösluokassa tai talousluokassa, jos lentokone putoaa, kaatuu sen mukana...
Siispä toivon että tajuat, kun sinulla on ystäviä, veljiä ja siskoja, joiden kanssa keskustelet, naurat, puhut, laulat, puhut pohjois-kaakko-itästä tai taivaasta ja maasta,.. tämä on todellista onnea!!
Kiistaton fakta elämässä:
Älkää kasvattako lapsistanne rikkaita.
Opeta heitä olemaan onnellisia.
Kun he kasvavat, he tietävät asioiden arvon eivätkä hinnan. ""
Kuinka kaunista elämä onkaan.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.