Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 10  (Luettu 7546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #15 : 30.03.22 - klo:09:32 »
^
Muistit laillani.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #16 : 30.03.22 - klo:09:55 »
Olemme 40-lukulaisina riittävän vanhoja.   :icon_biggrin:


Kerroppa, mitä armeijan tiedusteluosasto tekee, ja mitä viestijoukot tekevät ?

Tyttärenpoika oli viestijoukoissa Santahaminassa. Hän toivoi, ja pääsi, lyhyimmällä palveluajalla. Opiskelut on tähtäimessä, niihin valmistautuminen.

Isoveli palveli myös Satahaminassa, jääkäreissä. Hän sai siellä raskaan ajononeuvoyhdistelmän ajokortin, josta on nyt ollut hyötyä kun opiskelupaikka ei ole viellä auennut siellä mihin hän tähtää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #17 : 30.03.22 - klo:10:26 »
Tietoni ovat osittain hevosvetoiselta ajalta. Helpommalla pääset, kun katsot tiedot netistä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #18 : 30.03.22 - klo:16:24 »
Yrittänyttä ei laiteta sanoo Syyrakki. Minulla on vanha, mutta pienikokoinen kännykkä. Siinä on nyt kolmas akku menossa. Tietokoneet, kun alkavat prakaamaan, vaihdan ns käytettyyn, jolloin hinta on nykyään 230-320 euroa. Pelaa taas monta vuotta.

Hah, sama taktiikka täällä! Siis käytettyjä tietokoneita suosin. Tässä on kävelymatkan päässä myymälä, josta niitä saa. Pitäisi varmaan taas uusia, sillä tässä ei jäähdytys toimi kunnolla. Joudun ottamaan pakastimesta kylmäpatruunan avuksi. Näiden Lenovojen tyyppivika. Toisaalta näissä on parhaat näppikset, mikä paljon kirjoittavalle merkitsee.

Mutta miksei tämä tauti suostu tarttumaan televisiooni, niin että saisin syyn ostaa uuden? Tuo taitaa kohta täyttää 25 vuotta. Pyykkikone alkaa olla samanikäinen, mutta sen en toivo hajoavan. Unessa muutama yö sitten olin imuriostoksilla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #19 : 30.03.22 - klo:16:48 »
Hah, sama taktiikka täällä! Siis käytettyjä tietokoneita suosin. Tässä on kävelymatkan päässä myymälä, josta niitä saa. Pitäisi varmaan taas uusia, sillä tässä ei jäähdytys toimi kunnolla. Joudun ottamaan pakastimesta kylmäpatruunan avuksi. Näiden Lenovojen tyyppivika. Toisaalta näissä on parhaat näppikset, mikä paljon kirjoittavalle merkitsee.

Mutta miksei tämä tauti suostu tarttumaan televisiooni, niin että saisin syyn ostaa uuden? Tuo taitaa kohta täyttää 25 vuotta. Pyykkikone alkaa olla samanikäinen, mutta sen en toivo hajoavan. Unessa muutama yö sitten olin imuriostoksilla.

Jos läppäri kuumenee, niin yleensä vika on, että sisällä on pölyä.

Sen voi joko avata ja sellaisella painepullolla jossa on ilmaa voi sen puhallella puhtaaksi.
Itse vaan imurilla joko kolosta imin pölyt pois ja taas pelaa.

Voinee olla kyllä muuallakin vika, mutta yleisimmin juuri pöly.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #20 : 30.03.22 - klo:17:56 »
^ Poly sitä usein aiheuttaa joo, mutta mitä muiden kokemuksia olen lukenut, niin juuri näissä Lenovoissa myös rakenne. Näissä on tuuletus huonosti suunniteltu. Paineilmaa olisin kauppiaalta ostanut, mutta ei hänellä ollut myydä. Imuriin taannoin imaisin näppiksestä jonkin kirjaimen hatun, piti suorittaa pölypussille ruumiinavaus.  :icon_biggrin:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #21 : 05.04.22 - klo:16:40 »
Hurraa! Sainpas korjattua äänentoisto-ongelman läppäristä. Ääni tuli hyvin hiljaisena, eikä totellut mitään säädintä, mutta aloin räpläämään niitä ihan mutu tuntumalla vaiston ajamana ja korjaantui. Viimeinen päivitys, mikä tähän Lenovoon tuli, aiheutti tuon ongelman. Aina saa pelätä päivityksen jälkeen, että mikähän nyt ei toimi silleen, mihin oli tottunut. Ehdin jo soittaa Tikofixiin, jonka kaveri kävi kesällä vähän korjaamassa konetta, mutta nyt täytyy perua korjaaja. Hyvä näin.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #22 : 15.04.22 - klo:12:27 »
Morjensta ja hyvää pääsiäistä!

Onko teille kaikille muille selvää pässinlihaa sellainen homma kuin
jonkun sovelluksen hankkiminen, käyttöönotto ja avaaminen tabletille?
Mulla vaan ei suju, aina jää jotenkin puolitiehen enkä tiedä mitä pitäisi tehdä.
Olen kai liian vanha tuollaisiin...
koitan lähteä pyöräilemään, jos siellä rauhoittuisin.... :023:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #23 : 15.04.22 - klo:12:36 »
Ähä ähä vn
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #24 : 15.04.22 - klo:14:53 »
Onko teille kaikille muille selvää pässinlihaa sellainen homma kuin
jonkun sovelluksen hankkiminen, käyttöönotto ja avaaminen tabletille?
Mulla vaan ei suju, aina jää jotenkin puolitiehen enkä tiedä mitä pitäisi tehdä.
Olen kai liian vanha tuollaisiin...

Ei se mitään selvää pässinlihaa ole, mutta silti olen joskus onnistunut.

En toisaalta kovin usein ole yrittänyt, sillä välttelen sovelluksia. Sekä periaatteellisesti että käytännön syistä.

Web-käyttöliittymä on suunnilleen kaunein asia mitä on keksitty, yhdellä ja samalla selaimella toimii kaikki. Miksi siis pitää olla joka pikku asiaan oma sovellus? Minusta se edustaa tietotekniikan takapakkia! Paluuta jonnekin 80-luvulle, tai 90-luvun alkuun. Web-käyttöliittymä on joustava, eli on teknisesti täysin mahdollista rakentaa se erilaiseksi eri päätelaitteille (esim. vaakasuora tietokoneen näyttö vs. yleensä pystyssä käytettävä paljon pienempi kännykän ruutu). Miksei tätä tehdä, vaan mieluummin näprätään joku sovellus? Ja sitten ne sovellukset syövät laitteessa tallennustilaa. Minulla ainakin puhelimen kanssa kävi niin, ettei sinne enää mitään mahtunut, kun oli muutama sovellus.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #25 : 15.04.22 - klo:17:22 »
Aivan, kiitos kommenteista.

Onneksi poikani asuu vajaan 20 kilsan päässä, häneltä saan tarvittaessa kaikenlaista
teknistä apua, voimaponnistuksiinkin, esim. auton renkaiden vaihtoon.
Poika näprää paljon kännykän kanssa, en tiedä monesko menossa, tietokonetta hän
ei juurikaan käytä....Öppis taitaa olla vähän samaa maata...
Meikämannella on siten että "ikivanha" kännykkä, älypuhelin kuitenkin, on puheluita ja
tekstareita varten, tietokoneella kaikki muut hommat....ainoa mikä mulla pukkaa päälle
uuden kännykän hankkimiseen on pankin mobiilivarmennus....tosin, varmaankin avainlukulista
on minun elinaikani vielä käytössä, eihän siitäkään ole pitkä aika kun pankkikirja poistui käytöstä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #26 : 15.04.22 - klo:17:33 »
Niin, tuo sovellushomma mitä yritin puolison tabletille on matkaparkki-sovellus.
Pyydän pojaltani apua että saa sen toimimaan.
Ajatus kesäkuussa lähteä katkolle Lappiin, siellä voisi tabletista tutkia mihin seuraavaksi yöksi,
ja mistä yleensä löytyy tilaa.
Ensi viikolla parin yön "autoon tutustumisreissu" jonnekin, pari yötä menee vaikka
lepopaikoilla jos ei muuta sopivaa löydy, tarkalla kartalla voisi tietysti mennä tiestä kauemmas,
siinä vaan helposti osuu jonkun mökkitontille, kuten ammoisina aikoina Norjassa, silloin
oltiin porukalla ekalla omalla autolla telttaretkellä....oi niitä aikoja   :eusa_angel:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #27 : 15.04.22 - klo:18:41 »
Poika näprää paljon kännykän kanssa, en tiedä monesko menossa, tietokonetta hän
ei juurikaan käytä....Öppis taitaa olla vähän samaa maata...

Olen tasan eri maata! Nykyinen kännykkäni on vanha ruppana, jota ei voi älypuhelimeksi enää sanoa, vaikka se kymmenen vuotta oli sitä ehkä olevinaan. Sitä paitsi unohdan sen usein äänettömälle ja joskus lataamattakin jää. Mutta tietokoneella istun yli puolet hereilläoloajastani, ja parhaillaankin sitä käytän.

Tabletti toimii telkkarina etenkin matkoilla, ja kauppareissuilla toimittaa älypuhelimen virkaa, ts. siitä näen, millä bussilla pääsen kotiin. Se myös jaksaa pyörittää videoita paremmin kuin tämä läppäri. Muuten en siitä niin perusta. Jaa niin kamerasta käy myös.

Kyllä oikea tietokone ja kiinteä laajakaistayhteys on sentään jotakin! Mobiililaitteet ovat vain sellaisia välttämättömiä pahoja, kun joskus pitää kotoa poistua.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #28 : 15.04.22 - klo:18:53 »

Kyllä oikea tietokone ja kiinteä laajakaistayhteys on sentään jotakin! Mobiililaitteet ovat vain sellaisia välttämättömiä pahoja, kun joskus pitää kotoa poistua.


AAMEN
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33714
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #29 : 25.05.22 - klo:17:32 »
Onko teillä TV:n kanavat pysyneet paikallaan, siis että 1 on Ykkönen jne...

Kun avasin telkkarin uutisille ja painoin kaukosäätimen 1, tuli kanava 701. Kakkonen on muistaakseni 704. Kaikki ovat sekaisin, eikä kanavaien haku auta.
Mtöskään kanavat jotka näkyvät eivät ole HD nä.

Meillä on DNAn kaapeliverkko.

Kyberhyökkäyskö ?

Odotan Moto-GB kisoja kakkoselta klo 18.30
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)