Kirjoittaja Aihe: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?  (Luettu 14762 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #15 : 27.07.08 - klo:16:08 »
Täällä testialueella on mukavaa, voi tosiaan höpöttää mitä vain. Minä tosin höpötän muillakin alueilla, älä sinäkään ota liian vakavasti mitään mitä muut kirjoittavat! Jokaisen näppäimistön takana on takuuvarmasti ihan yhtä syntinen ja epävarma ihminen kuin minun tai sinun.

Mahjong

  • Vieras
-lihavoiminen-
« Vastaus #16 : 04.08.08 - klo:15:26 »
judelle myöh. selitys lihavoinnista:

Tämä lihavoiminen ei ole mikään inside-läppä, vaan kun olen oppinut sen vasta äsken, tulee sitä harjoitetuksi enemmän kuin on ehkä tarpeellista.
Sorry, jos siitä on ollut haittaa, terveisin "kärryiltä pudonnut".

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #17 : 05.08.08 - klo:10:29 »
Moi,

ei tietenkään ole mitään haittaa ollut (ainakaan minulle). Inside-epäilyni johtui yks.kert. siitä, että olen tänä kesänä aika harvakseltaan lueskellut foorumia, ja mietin, olenko jäänyt paitsi jostain jutusta. Lihavoidaan kaikki yhdessä!

Maksim

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #18 : 27.06.22 - klo:04:17 »

   Kiinalainen tarina jousella ampumisen taidosta huipentuu ampumiseen ampumatta.

Zen ja jousella ampumisen taito

https://fi.wikipedia.org/wiki/Zen_ja_jousella_ampumisen_taito

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #19 : 27.06.22 - klo:09:20 »
Tämä asia on ehkä aivan käsittämätön joka ei ole sitä itse kokenut. Eikä se ole vain yksi ja ainutkertainen kokemus, vaan elämä Kristuksen kanssa, aina.

Olen tästä maininnut, ja tunnen sen, mutta selittäminen on vaikeaa.

Se on jotakin sellaista jota ei minussa, minun lihallisessa luonnossani, ole eikä ole ollut. Siksi sen voi erottaa kun on päässyt sen yhteyteen.

Yritän kuvailla vajavaisesti kuitenkin.

Se on olemisen rauhaa irti omista ponnisteluista. Käsittämätön lämpö ja rakkaudentunne ,  (ei eros-rakkauden ) voitelee sisimpää kaikkea luotua kohtaan.

Toinen alue on ylhäältä ( niin uskon, koska minussa ei sitä ole ) annetut vastaukset ja tieto elämän eri alueille. Ei ole kirjaviisautta, se voi hyvin erottaa.

Se on hyväksymisen ja armahtamisen voitelu. Se muuttaa koko entisen elämän asenteet. Ja minua johdatetaan koko ajan.

Ja viimeisenä Hän on seisova multieni päällä-lohdutus.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #20 : 21.12.22 - klo:22:54 »
Täällä testialueella on mukavaa, voi tosiaan höpöttää mitä vain. Minä tosin höpötän muillakin alueilla, älä sinäkään ota liian vakavasti mitään mitä muut kirjoittavat! Jokaisen näppäimistön takana on takuuvarmasti ihan yhtä syntinen ja epävarma ihminen kuin minun tai sinun.

   saman syyn vuoksi aloitin joskus tai joku aloitti körttibaarin.

Onneksi foorumilla on paikka jossa voi höpäjätä ilman sen isompaa, vaikka kyllä joku moralisti sinne aina välillä eksyy ,

Paavo Ruotsalaisen ja seppä Hagmanin keskusteluista en osaa sanoa, mutta näin peltiseppänä sanoisin kuin Hagman, " onko kattila valmistaja saman sepän sukua". Siis ei kun Puavo yksi sinulta puuttu sen mukana se tärkein.
Yksi fiksu seppäkin ammattikunnastamme löytyy, tai oliko meidän seppien harjoittamaa huumoria?
Sitähän me olemme täynnä.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #21 : 25.12.22 - klo:12:57 »
Suuret suunnitelmat mulla mennä oil indstruktes on Norway Norge.

Mulla on vanhoja rakkaita mustia iholtaan siis tummempia kavereita ja yritän heidät ja minut saada oil indrustiall businekseen mukaan Norjassa.
Ehkä onnistuu ehkä ei.
Meillä kaikilla on vahva ammattitaito eristyksistä, niin lämpö kuin kylmä.

Isommat ölyputkien eristykset ja tekninen eristys ja eristysvahvuudet aika hallinnassa, no minulla, kunhan alan laskea ja miettiä, mutta uskoisin että mun tai meidän poppoo ahkeruudella veljieni kansa Afrikasta, kun pojat siellä tehneet samanlaisia projekteja voitaisiin onnistua Norjan markkinoilla.

Tuhansia ihmisiä työskentelee alalla ja itseäni eniten kiinnostaa se merimieskirkon perustaminen tänne.
-Sauna, oluet, hartaus ja niin päin pois.

Jos teistä ideani on ihan typerää ja mun pitäisi vaan jatkaa hyvätuloisessa työssä ilman stressinä niin peukuttakaa sitä.

Kumpa tietäisin mitä tehdä.
Helppo elämä ja jatkaa missä olen tai suunnitelmat kun mielessä?
https://www.youtube.com/watch?v=_-5cYbk-QYI


Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #22 : 25.12.22 - klo:13:29 »
Tämä aihe on kuin joskus nuoruudessa oli vitsiä, mitä rakkaus on, jaska Jokunen.

O kin joisi A kaljan tyhjään vatsaan.
Oli joku järkevä ajatuskin aiheesta, mutta taas näppäient hitaampia kuin ajatusten juoksentelu.
Tik toc.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #23 : 13.01.23 - klo:19:17 »
   saman syyn vuoksi aloitin joskus tai joku aloitti körttibaarin.

Onneksi foorumilla on paikka jossa voi höpäjätä ilman sen isompaa, vaikka kyllä joku moralisti sinne aina välillä eksyy ,

Paavo Ruotsalaisen ja seppä Hagmanin keskusteluista en osaa sanoa, mutta näin peltiseppänä sanoisin kuin Hagman, " onko kattila valmistaja saman sepän sukua". Siis ei kun Puavo yksi sinulta puuttu sen mukana se tärkein.
Yksi fiksu seppäkin ammattikunnastamme löytyy, tai oliko meidän seppien harjoittamaa huumoria?
Sitähän me olemme täynnä.

Kolmenisenkymmentä vuotta olin päässyt "teologiassa" Paavon ajatuksenjuoksun jäljille, mutta "yksi sinulta puuttuu ja Kristuksen sisällinen tunto". Tämä oli erittäin ongelmallinen ajatus. Viljo Porkola (minä fanitan) sanoi minulle, että ei tätä Högman sanonut. Ei tätä ole kukaan sanonut.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #24 : 13.01.23 - klo:21:24 »
Pidän sitä ajatusta todennäköisenä, että se yksi, joka Paavolta puuttui, on sama, josta Jeesus puhui rikkaalle nuorukaiselle: "Yksi sinulta puuttuu. Mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaassa." Seppä ei tainnut tarkoittaa rahoja vaan muuta omavoimaisuutta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #25 : 14.01.23 - klo:15:13 »
Omalla kohdalla se On, olipa sanottu Paavolle tai ei. Se on juuri se mystinen salattu Jumala jonka Kristuksena saa tuntea hänen omansa.

Meidän ihmisten sanoilla ja sanomisilla ei ole merkitystä kuin hiekanjyvän verran kun on saanut kohdata suuren Kolmiyhteisen Jumalan !

Siitä puhuminen ei ole helppoa, eikä suotavaa. Vielä vähemmän on suotavaa mennä traktaatteja jakelemaan tai saarnaamaan julkisille paikoille. Ihmiset kokevat sen häirintänä.

Pyydettäessä voi kertoa sen mitä tietää tai minkä on saanut kokea.

Näin minä ajattelen.    R-m :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #26 : 15.01.23 - klo:00:19 »
Siitä puhuminen ei ole helppoa, eikä suotavaa. Vielä vähemmän on suotavaa mennä traktaatteja jakelemaan tai saarnaamaan julkisille paikoille. Ihmiset kokevat sen häirintänä.

Eri yhteisöillä on omat erikoispiirteensä ja kiusallinen taipumus yrittää saada muut ahdettua oman yhteisönsä ahtaaseen muottiin.
Todellisuudessa maailma on avarampi.
Eri yhteisöillä/ihmisillä on oma tehtävänsä.
Joillekin sopii toimia, kuten Riitta kuvasi, jonkun tehtävä on jakaa traktaatteja kadulla, joku saarnaa tien varressa, joku vie laitapuolen kulkijalle ruokaa. Tapoja pitää evankeliumia esillä on lukemattomia.

Minua joskus häiritsee se, että körttiläiset haluaisivat ahtaa kristityn niin ahtaaseen muottiin, että joidenkin olisi siellä vaikea hengittää. Toki näitä ahtaita paikkoja on muuallakin.
Ja näissä kaikissa ahtaissa tynnyreissä on Kristuksen omia lampaita, joista Jeesus pitää huolen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #27 : 15.01.23 - klo:06:27 »
Minua joskus häiritsee se, että körttiläiset haluaisivat ahtaa kristityn niin ahtaaseen muottiin, että joidenkin olisi siellä vaikea hengittää.

Ahtauteen tottuneen on joskus vaikea hengittää päästessään avaraan tilaan, jossa tuulet puhaltavat.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #28 : 15.01.23 - klo:10:20 »
Ahtauteen tottuneen on joskus vaikea hengittää päästessään avaraan tilaan, jossa tuulet puhaltavat.

Näin taitaa monesti olla.

Avaraan tilaan tottunut voi kokea vähän vieraalta sen, jos jokin asia voidaan hoitaa vain yhdellä tavalla.


Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?
« Vastaus #29 : 15.01.23 - klo:12:23 »
Eri yhteisöillä on omat erikoispiirteensä ja kiusallinen taipumus yrittää saada muut ahdettua oman yhteisönsä ahtaaseen muottiin.
Todellisuudessa maailma on avarampi.
Eri yhteisöillä/ihmisillä on oma tehtävänsä.
Joillekin sopii toimia, kuten Riitta kuvasi, jonkun tehtävä on jakaa traktaatteja kadulla, joku saarnaa tien varressa, joku vie laitapuolen kulkijalle ruokaa. Tapoja pitää evankeliumia esillä on lukemattomia.

Minua joskus häiritsee se, että körttiläiset haluaisivat ahtaa kristityn niin ahtaaseen muottiin, että joidenkin olisi siellä vaikea hengittää. Toki näitä ahtaita paikkoja on muuallakin.
Ja näissä kaikissa ahtaissa tynnyreissä on Kristuksen omia lampaita, joista Jeesus pitää huolen.

Taitaapi olla sanoissasi näkemystä ja kokemusta.

Jos Jeesus vaeltaisi tänään näkyvänä ihmisenä keskuudessamme, mitä mahtaisi sanoa, ajatella, kokea.
Nyt Hän vaikuttaa sydämessämme, ohjaten, valvoen, kantaen, anteeksi antaen, armahtaen.
Jumalan valtakunnassa on vain syntisiä ihmisiä lähetyskäskyä viemässä, usein vaan itse lyötyinä ja väsähtäneinä....