mm. minun selaimellani ja näyttöni resoluutiolla 1440*900 yläotsikoiden alla olevat taustakuvat ovat monilla sivuilla liian lyhyet.
Tämä ongelma oli tiedossa. Jos taustakuvan leveys on niin suuri, että täyttää suurimmillakin resoluutioilla koko tilan, leikkautuu kuva vastaavasti pienemmillä resoluutioilla niin paljon, että herkästi jää jotain oleellista näkymättömiin. Jos taas kuvan leveys jätetään niin lyhyeksi, että se mahtuu kokonaan näkymään yleisimmillä resoluutioilla, jää isoilla resoilla ympärille ylimäärätilaa, tai kuvaa voidaan toistaa vaakasuunnassa. Päädyttiin jälkimmäiseen; hieman yleisimpiä resoluutioita leveämpi kuva, joka toistuu suurilla resoluutioilla. Pitänee viilata kuvien rajaa.
jään myös kaipaamaan sivupalkista linkkiä alkuun tai edelliselle sivulle. (laiska ei jaksa kivuta selaimen paluunapille Laughing )
Tähän on ajateltu avuksi ns. murupolkua, joka on kullakin sivulla otsikkopalkin ja sisältöalueen välissä. Siitä voi navigoida aiemmille tasoille. Myös joka sivun otsikkopalkissa toistuva Herättäjän logo vie etusivulle.
Pääpiirteissään oli äkkiseltään ok, mutta tuo körttifoorumin linkki voisi olla vähän toisella tavalla, kun en meinannut itse ensin löytää sitä.
Tässä on sitten käytävä rajanvetoa tilankäytön suhteen. Vasen laita on jo aika täysi. Ehkä auttaisi, jos foorumin logolinkin väri vaihdettaisiin?
Musta jotenkin toi Herättäjän logo pienenä sivun yläkulmassa (ainakin mun Operassa) vaikuttaa tosi hyökkäävältä, mustalta ja ryppyotsaiselta, kun se on niin tiivistetty. Muuten ovat sivut mainion oloiset!
Tarkoitat siis selaimen yläpalkissa (tai välilehdissä), sekä suosikiksi/ kirjamerkiksi tallennettaessa kirjanmerkkipalkkiin ilmestyvää kuvaketta, ns. faviconia? Jaa-a, hm, tottuiskohan siihen? Herättäjän logohan se on.
Vielä kerrottakoon, että uudistus on jossain määrin kesken. Materiaalia lisätään sivuilla nyt melko jatkuvalla syötöllä, jahka sitä kertyy.