Kirjoittaja Aihe: Hölmöjä hengellisiä ongelmia  (Luettu 50311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #30 : 09.07.12 - klo:19:36 »
   http://www.youtube.com/results?search_query=soi+virteni+kiitosta&oq=soi+virteni+kiitosta&gs_l=youtube.12...385.14292.0.15650.18.18.0.0.0.0.87.1089.18.18.0...0.0.K9T_lIgI9W0


Kiitän kaunissti mutta koneessani ei edelleenkään ole äänikorttia  :icon_biggrin:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #31 : 09.07.12 - klo:21:05 »
Kiitän kaunissti mutta koneessani ei edelleenkään ole äänikorttia  :icon_biggrin:

Verkkokauppa.com kaupassa USB väylään kytkettävä ulkoinen äänikortti maksaa 13€, joten ongelmasi ei ole kallis. Pöytäkoneeseen asennettava äänikortti maksaa 30€ ja kovaääniset saa 10€ hinnalla.
Ongelmasi ei siis ole varsin hintava.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #32 : 09.07.12 - klo:21:43 »
Verkkokauppa.com kaupassa USB väylään kytkettävä ulkoinen äänikortti maksaa 13€, joten ongelmasi ei ole kallis. Pöytäkoneeseen asennettava äänikortti maksaa 30€ ja kovaääniset saa 10€ hinnalla.
Ongelmasi ei siis ole varsin hintava.

Ottaen huomioon, että kyseessä on tietokone, on todennäköistä, että ongelma on vaikea/mahdoton ratkaistava (vrt. ketju Riivatun rakkineet).
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #33 : 10.07.12 - klo:12:19 »
Verkkokauppa.com kaupassa USB väylään kytkettävä ulkoinen äänikortti maksaa 13€, joten ongelmasi ei ole kallis. Pöytäkoneeseen asennettava äänikortti maksaa 30€ ja kovaääniset saa 10€ hinnalla.
Ongelmasi ei siis ole varsin hintava.

Ei ehkä, mutta tuokin on aika iso raha tässä tilanteessa. Uuden koneen hankinta huitelee jossakin horisontissa. Lisäksi käytännön taito puuttuu eikä ainuttakaan apuhenkilöä ole.
Kahdesta USB-väylästä toisen tukkii langaton hiiri, toisen ajoittain (nikotellen) toimiva mokkula (kiinteää laajakaistaa ei kuulemma kannata asentaa "heikon yhteyden" takia). En mitään näistä tajua... riivatun rakkineet, todella. Kiitos, Pirska!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #34 : 10.07.12 - klo:12:42 »
Ei ehkä, mutta tuokin on aika iso raha tässä tilanteessa. Uuden koneen hankinta huitelee jossakin horisontissa. Lisäksi käytännön taito puuttuu eikä ainuttakaan apuhenkilöä ole.
Kahdesta USB-väylästä toisen tukkii langaton hiiri, toisen ajoittain (nikotellen) toimiva mokkula (kiinteää laajakaistaa ei kuulemma kannata asentaa "heikon yhteyden" takia). En mitään näistä tajua... riivatun rakkineet, todella. Kiitos, Pirska!


Suomennan sinulle hiukan tuota operaattorin vastausta. "Kiinteää laajakaistaa ei olla halukkaita asentamaan siitä aiheutuvien kustannusten vuoksi." Passiivinen USB haaroitin maksaa noin 10€.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #35 : 14.07.12 - klo:02:59 »
Hölmö ongelma: Jos pappi lausuu ehtoollisen asetussanat väärin, onko kuitenkin kyseessä ihan pätevä ehtoollinen? Kerran kuulin mm. version "tämä malja on uusi malja minun liitossani". No, koska leipäpuoli meni oikein, niin kai se sitten oli, sillä kyllähän joko ruumis tai veri riittää... Viiniä jakava pappi kovasti vakuutti, että kyllä tämä verta on.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #36 : 14.07.12 - klo:07:26 »
ei se papin sanamuodosta ole kiinni...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #37 : 14.07.12 - klo:09:36 »
Hölmö ongelma: Jos pappi lausuu ehtoollisen asetussanat väärin, onko kuitenkin kyseessä ihan pätevä ehtoollinen? Kerran kuulin mm. version "tämä malja on uusi malja minun liitossani". No, koska leipäpuoli meni oikein, niin kai se sitten oli, sillä kyllähän joko ruumis tai veri riittää... Viiniä jakava pappi kovasti vakuutti, että kyllä tämä verta on.

Tähän on pakko kertoa arkkipiispa Martti Simojoelle sattunut tapaus. Olen sen kuullut hänen itsensä kertomana. Harmi vain, että en tähän saa mukaan hänen puhevikaansa.

Kerran nuorena pappina ollessani jaoin ehtoollista ja kansa nauroi. Ihmettelin olivat liperit vinossa, mutta ei. Sitten kokeilin olivatko napit kiinni ja ne olivat kiinni. Ihmettelin miksi kansa nauroi? Sitten minulle selvisi, että olin ehtoollista jakaessani sanonut "Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä olet jälleen tuleva."

Täytyy myöntää, että kyllä tämä nauratti myös silloin, kun silloinen Helsingin piispa Simojoki itse sen piispantarkastuksen yhteydessä kertoi. Ehtoollisessa asetussanat ratkaisevat ei jakajan sekoilut.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #38 : 14.07.12 - klo:12:51 »
Ehtoollisessa asetussanat ratkaisevat ei jakajan sekoilut.
Mutta jos pappi lausuu asetussanat pieleen, tai jättää lausumatta?
Vai tarkoitatko, että ne ensimmäiset asetussanat silloin joskus riittävät?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #39 : 14.07.12 - klo:13:14 »
Mutta jos pappi lausuu asetussanat pieleen, tai jättää lausumatta?
Vai tarkoitatko, että ne ensimmäiset asetussanat silloin joskus riittävät?

Liian vaikeaa. Jätän Herran huomaan loput. Hän ratkaisee tahtonsa mukaan ja luotan hänen lempeyteensä ja anteeksiantoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #40 : 15.07.12 - klo:18:26 »
Tähän on pakko kertoa arkkipiispa Martti Simojoelle sattunut tapaus. Olen sen kuullut hänen itsensä kertomana. Harmi vain, että en tähän saa mukaan hänen puhevikaansa.

Kerran nuorena pappina ollessani jaoin ehtoollista ja kansa nauroi. Ihmettelin olivat liperit vinossa, mutta ei. Sitten kokeilin olivatko napit kiinni ja ne olivat kiinni. Ihmettelin miksi kansa nauroi? Sitten minulle selvisi, että olin ehtoollista jakaessani sanonut "Maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä olet jälleen tuleva."

Ihana :icon_biggrin:

Mieleen tuli ystäväni, tottunut puhuja, joka aloitti kerran luentonsa kertomalla, että hänellä on kahdeksan lasta. (Lapsia oli ja on kaksi.) Kuulijat arvelivat, että hän on erään herätysliikkeen jäsen. Kun kysyin, miksei hän korjannnut kömmähdystä, hän vastasi: "No, sinä aamuna tuntui, että niitä on vähintään kahdeksan."

(ja lämmin kiitos suomennoksesta ja neuvosta, seppos!)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #41 : 15.07.12 - klo:22:46 »
Liian vaikeaa. Jätän Herran huomaan loput. Hän ratkaisee tahtonsa mukaan ja luotan hänen lempeyteensä ja anteeksiantoon.

Kiitos, Seppos.  Viisaasti vastattu, sillä mutta-entäs-jos-tilanteita voi pälähtää päähän ihan loputtomiin.  Entä jos pappi lausuuklin vahingossa runon?
Odotetaan ensin, ja ihmetellään sitten. :023:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #42 : 15.07.12 - klo:23:05 »
Kiitos, Seppos.  Viisaasti vastattu, sillä mutta-entäs-jos-tilanteita voi pälähtää päähän ihan loputtomiin.  Entä jos pappi lausuuklin vahingossa runon?
Odotetaan ensin, ja ihmetellään sitten. :023:

Jos noin käy on, syytä olla yhteydessä esimieheen ja työpaikkalääkäriin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #43 : 18.07.12 - klo:10:09 »
Jos noin käy on, syytä olla yhteydessä esimieheen ja työpaikkalääkäriin.


 :044: :044: :044: :044: :044:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Hölmöjä hengellisiä ongelmia
« Vastaus #44 : 19.07.12 - klo:22:55 »
On kuulema joku pappi sanonut vainajaa siunatessa: "Maasta sinä olet tullut, maaksi sinun pitää jälleen tuleman ja kolmantena päivänä on Herra sinut jälleen herättävä."
Pyryharakka