Kirjoittaja Aihe: naispappeus  (Luettu 134901 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pengu

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
naispappeus
« Vastaus #150 : 31.10.06 - klo:10:25 »
HeinoM: Erittäin hieno ajatus! Kiitos siitä.

HeinoM

  • Vieras
naispappeus
« Vastaus #151 : 31.10.06 - klo:11:01 »
Ei minua kannata kiitellä, tulloo kohokuorinen... äskeinen SV.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
naispappeus
« Vastaus #152 : 01.11.06 - klo:08:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Pitäisikö meidän heränneiden yleisemminkin painaa mieleeemme mitä meillä aamulla juuri heränneinä mielessä liikkuu? Yöllä nukkuessa saattavat pienet ja monimutkaiset asiat hioutua suuriksi ja yksinkertaisiksi.


Kun vain aamulla muistais kaikki ne hienot ratkaisut arkipäivän ongelmiin, jotka kehittyivät unessa.  :wink:
Acta, non verba.

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
naispappeus
« Vastaus #153 : 01.11.06 - klo:09:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Pitäisikö meidän heränneiden yleisemminkin painaa mieleeemme mitä meillä aamulla juuri heränneinä mielessä liikkuu? Yöllä nukkuessa saattavat pienet ja monimutkaiset asiat hioutua suuriksi ja yksinkertaisiksi.

Vaan entä kun illalla nukahtaessa viimeinen mielessä liikkuva on huoli ja aamulla herätessä ensimmäinen? Pienet asiat kasautuvat, muuttuvat suuriksi, muodottomiksi. Vaikea on levätä mörkö sängyn alla. Ei löydy oikein viisautta, ei näkyä työhön, valoa pimeään.

...virsi onneksi löytyy -

Ei kanteleeni soi,
en muista Jumalaani,
hän vaikka levon soi,
en kiitä suojaajaani
Kun kylmä mieli on
ja häijy, kaunainen,
on kiittää mahdoton
ja olla iloinen
(Sv 226)
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
naispappeus
« Vastaus #154 : 01.11.06 - klo:09:15 »
Niinkin voi käydä kuin sille, joka sai keskellä yötä loistavan idean ja unenpöppörössä päätti kirjoittaa sen muistiin. Aamulla löytyi paperi, jossa luki: tämä pitää kirjoittaa muistiin. Itse ajatus oli jo tiessään.

Auttaisiko iltarukouksessa pyytää, että asiat eivät muodostuisi yön aikana möhkäleiksi.

HeinoM

  • Vieras
naispappeus
« Vastaus #155 : 01.11.06 - klo:10:20 »
Enimmäkseen kai sitä aika kuivia  :wink: aikoja eletään.

Poissa 3357

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
naispappeus
« Vastaus #156 : 01.11.06 - klo:10:26 »
Marraskuu, mörköjen ja mörököllien kuukausi on alkanut. Yötä ja päivää ei erota edes työ. Mutta jotain kumman merkillistä tässäkin ajassa on. (Porista oli eilen löytynyt uusi lintu: Kivikkosirkku. Saman päivän iltana satoi parissa tunnissa puolimetriä lunta!)
Ihmettely auttaa monessa. Ihmetellä voi ja saa myös itseään, vaikka Psalmin 139 sanoin: "Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä..." Vaikka virren  itsetukistelevat sanat omasta keljuudesta ja kurjuudesta vetävät ihanasti samean sakeaan sylipainiin, voisi välillä etsiä, nähdä ja tunnustaa myös hyvää. Sinä olet ainutkertainen Jumalan luoma ja lunastama, ihme.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
naispappeus
« Vastaus #157 : 01.11.06 - klo:12:00 »
Painihan se Jaakobkin eikä päästänyt ennen kuin sai siunauksen.

Poissa 3357

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
naispappeus
« Vastaus #158 : 01.11.06 - klo:14:31 »
Omissa paineissani olen huomannut, että pieni asia kasvaa isoksi, kun ruokin omaa surkeuttani ja kelaan mitättömyyttäni. Näin tulen kasvattaneeksi katkeruuttani, joka supistaa entisestään näkö- ja kuuloalojani.
paini on minulle kai jatkuva olotila. En tiedä, mikä on siunaus? Milloin voisin päästää irti? Siunauksen voi ehkä tunnistaa matkojen päästä.
Mutta jotenkin tässä arjessa on elettävä ja hoidettava minulle uskotut tehtävät. Siihen etsin valoa ja tietä ihmettelystä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
naispappeus
« Vastaus #159 : 01.11.06 - klo:15:43 »
Olematta sen kummemmin painija kuin uskonsankarikaan oletan, ettei painiessa parane muistaa olevansa pieni ja heikko. Jaakobkin paini taatusti ylivoimaa vastaan, mutta ähersi kumminkin koko yön. Siunauksesta hän sai kai vain sanallisen lupauksen. Poikien kaksitoista sukukuntaa kasvoivat sitten aikanaan. Sen asian siunauksellisuudesta ollaan hiukan eri mieltä sielläpäin.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
naispappeus
« Vastaus #160 : 01.11.06 - klo:16:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Olematta sen kummemmin painija kuin uskonsankarikaan oletan, ettei painiessa parane muistaa olevansa pieni ja heikko. Jaakobkin paini taatusti ylivoimaa vastaan, mutta ähersi kumminkin koko yön. Siunauksesta hän sai kai vain sanallisen lupauksen. Poikien kaksitoista sukukuntaa kasvoivat sitten aikanaan. Sen asian siunauksellisuudesta ollaan hiukan eri mieltä sielläpäin.


Elämää se on naispapinkin elämä. Elämä on elettävä kivun, tuskan ja surun sekä ilon ja onnen kanssa. Mieluummin riehakkaasti kuin elämää varoen.
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22074
naispappeus
« Vastaus #161 : 01.11.06 - klo:17:04 »
Tiedän monen pappisnaisen jaakopinpainin kääntyneen mutapainiksi kaikenlaisen loanheiton takia. Rapaa ovat roiskuttaneet varmaankin itsensä hurskaiksi kristityiksi kokevat törkyturvat.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Voimia...
« Vastaus #162 : 01.11.06 - klo:22:55 »
Voimia naispapeille! Ja miespapeille myös!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
naispappeus
« Vastaus #163 : 01.11.06 - klo:23:18 »
Papit ovat olleet lukuisia vuosia sitten kirkolliskokouksen ja eduskunnan hyväksymiä. Pappi=nainen tai mies. :wink:ei kalistajan tarvitte miespappien tryykäämistä kiitellä. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

HeinoM

  • Vieras
naispappeus
« Vastaus #164 : 02.11.06 - klo:09:58 »
Joskus oli semmonen punk-bändi kun Nicepappi.