Kirjoittaja Aihe: Puhuuko Jumala Sinulle?  (Luettu 29363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #60 : 18.06.09 - klo:10:41 »
Puhuisi varmaan, mutten kuuntele.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #61 : 18.06.09 - klo:14:45 »
Kuullostaa hyvältä, mutta minusta se tekee Jumalasta pikkuisen pikkuisen ja oudon.

Se että saa jonkun ahah kokemuksen kun lukee jotain on hienoa, mutta minusta Herramme ei voi olla vain noin pieni.
Minulle kaikki on ihmettä ja Jumalan puhetta.
Minusta jos joku vaikeus tai onnistuminen tulee, niin ne kaikki on hänen kasissään ja sallimaa.
Olisi outoa jos pitäisi olla jossain epävarmuudessa elämässä olenko hänen tahdossaan ja teenkö vastoin kuin hän haluaa.


(Ensimmäinen versio karkasi käsistä...)

Hyvänä päivänä minullekin on kaikki ihmettä ja Jumalan puhetta. Huonona päivänä koko Jumalaa ei ole olemassakaan. Ja jos sellaisena huonona päivänä vaikkapa "vain" päivän tunnussana osuu kohdalleen, niin ihme on vielä suurempi.

Sen sijaan mä kyllä olen suurimman osan ajasta epävarma siitä, mitä Hän minulta haluaa. Itseasiassa luulen, että useimmiten Jumalan kysymys onkin, että mitä MÄ haluan. Mä uskon että Jumalalla on mulle monta polkua, jotka on ihan yhtä oikeita ja hyviä, ja mun tehtäväni on valita vain mitä niistä haluan seurata. Lukioikäisenä olin varma että Jumala halusi minusta sairaanhoitajaa. Sittemmin olin varma, että Jumala haluaa mun käyttävän matemaattisia lahjojani ja luovan uran siitä. Nyt mietin, onkohan Jumala kumminkin kasvattamassa mua jonakin päivänä rehtoriksi... Pikku hiljaa olen ehkä oppinut pois tuosta "varmuudesta", joka tosiasiassa onkin vastuun heittämistä pois omista käsistä. Mä teen elämäni valinnat ja voin vain rukoilla että Jumala siunaisi ne.

(Ja tää ei siis tarkoita etteikö olisi olemassa vääriä valintoja. Tottakai on, ja niitä kannattaa välttää, koska niistäkin joutuu elämässä vastuunsa kantamaan. Useinkaan valinnat eivät kuitenkaan ole oikea-väärä tai hyvä-huono.)
« Viimeksi muokattu: 18.06.09 - klo:14:53 kirjoittanut Sarai »

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #62 : 19.06.09 - klo:08:00 »
tämä on mielenkiintoinen aspekti... ei olekaan hyvää tai huonoa... sosiaalisten verkkojen avulla me voimme tehdä niistä asioista... jopa huonoistakin erittäin hyviä...  :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #63 : 20.06.09 - klo:21:51 »
Himpe, ku ne taas kirjoittaa niin viisaita.
Sarah ja Jussi voisitteko kansantajuistaa
??
Kaikki valta tekoälylle!

santtu-62

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #64 : 20.06.09 - klo:22:19 »
Hyvänä päivänä minullekin on kaikki ihmettä ja Jumalan puhetta. Huonona päivänä koko Jumalaa ei ole olemassakaan. (Ja tää ei siis tarkoita etteikö olisi olemassa vääriä valintoja. Tottakai on, ja niitä kannattaa välttää, koska niistäkin joutuu elämässä vastuunsa kantamaan. Useinkaan valinnat eivät kuitenkaan ole oikea-väärä tai hyvä-huono.)

tämä on mielenkiintoinen aspekti... ei olekaan hyvää tai huonoa... sosiaalisten verkkojen avulla me voimme tehdä niistä asioista... jopa huonoistakin erittäin hyviä...

Minulle Isä ja lapsi.

Poissa korhp

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #65 : 21.06.09 - klo:10:38 »
Niin hullulta kuin se kuullostaakin: Olin vuoden verran rukoillut, että Jumala puhuisi minulle, jotta osaisin elää oikeasti tätä pientä elämääni. Elämä kun ei aina mene, kuten itse suunnittelee varsinkin kun omat suunnitelmat usein ontuvat. Jännittyneenä ja hiukan pelokkaanakin odottelin kunnes minut pysäytettiin ihan konkreettisesti ja minulle tuli oikeasti  aikaa "kuunnella". En tarkoita konkreettista kuulemista korvilla vaan ikäänkuin sydämeeni laskeutui tietoisuus, että Jumala on koko ajan odottanut, milloin voisi  puhua minulle ( kuten aivan jokaiselle meistä ) mutta minulla ei ole ollut aikaa pysähtyä kuuntelemaan ( eikä aina mielenkiintoakaan). Niin yksinkertaista se vaan on, että Jumala puhuu sanassaan meille, jos kiinostumme ja rauhoitumme vaan kuulemaan ( lukemaan). Jumala on niin niin iso ja ihminen niin niin pieni.
 :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #66 : 22.06.09 - klo:14:58 »
Useimmin kai toisen ihmisen välityksellä. Täällä foorumilla sitä tapahtuu lähes päivittäin.
Tällaiset viestit kuin tänäänkin tuolla toisella palstalla avaavat Raamattua. Nyt I Joh !:7

(tämä on myös symbolipaikka. Olen Johanneksentytär synt. 1.7. )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #67 : 22.06.09 - klo:16:47 »
Saatanakin tuntee Raamatun ja paljon paremmin kuin me... hih-hii... :icon_biggrin:
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #68 : 22.06.09 - klo:17:48 »
Saatanakin tuntee Raamatun ja paljon paremmin kuin me...

Joo, sitten on vielä niitä jotka tuntuvat tietävän kaikesta kaiken. :icon_wink:
Ketähän ne ovat ?  :icon_cool:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #69 : 22.06.09 - klo:20:04 »
Saatanakin tuntee Raamatun ja paljon paremmin kuin me... hih-hii... :icon_biggrin:

Mitä hihittämistä siinä on?

Joo, sitten on vielä niitä jotka tuntuvat tietävän kaikesta kaiken.  :icon_wink: 
Ketähän ne ovat ?  :icon_cool:


Ne? :icon_lol:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #70 : 22.06.09 - klo:20:48 »
Niin hullulta kuin se kuullostaakin: Olin vuoden verran rukoillut, että Jumala puhuisi minulle, jotta osaisin elää oikeasti tätä pientä elämääni. Elämä kun ei aina mene, kuten itse suunnittelee varsinkin kun omat suunnitelmat usein ontuvat. Jännittyneenä ja hiukan pelokkaanakin odottelin kunnes minut pysäytettiin ihan konkreettisesti ja minulle tuli oikeasti  aikaa "kuunnella". En tarkoita konkreettista kuulemista korvilla vaan ikäänkuin sydämeeni laskeutui tietoisuus, että Jumala on koko ajan odottanut, milloin voisi  puhua minulle ( kuten aivan jokaiselle meistä ) mutta minulla ei ole ollut aikaa pysähtyä kuuntelemaan ( eikä aina mielenkiintoakaan). Niin yksinkertaista se vaan on, että Jumala puhuu sanassaan meille, jos kiinostumme ja rauhoitumme vaan kuulemaan ( lukemaan). Jumala on niin niin iso ja ihminen niin niin pieni.
 :kahvi:
Hyvin sanottu! :eusa_clap:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #71 : 23.06.09 - klo:09:19 »

Mitä hihittämistä siinä on?

Ne? :icon_lol:

Oletko kuullut KPR-periaattesta? Se tulee sanoista kuin piru Raamattua. Juhani taisi viitata juuri tähän?
Ja onhan aina NIITÄ, jotka tietävät paremmin siitä, minkälainen on oikea usko ja oikea tulkinta Raamatusta.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #72 : 23.06.09 - klo:09:49 »
Oletko kuullut KPR-periaattesta? Se tulee sanoista kuin piru Raamattua. Juhani taisi viitata juuri tähän?
Ja onhan aina NIITÄ, jotka tietävät paremmin siitä, minkälainen on oikea usko ja oikea tulkinta Raamatusta.

Tuosta voisi jatkaa. Ainoassa oikeassa uskossa oleminen on mahdotonta, kun niin moni on erilaisessa ainoassa oikeassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #73 : 23.06.09 - klo:10:21 »
Tuosta voisi jatkaa. Ainoassa oikeassa uskossa oleminen on mahdotonta, kun niin moni on erilaisessa ainoassa oikeassa.

Joillakin on aina oikeassa olemisen pakko ja se vasta raskasta onkin. Kun perusteluja oikeassa olemiseen kysyy ja jääkin sanattomaksi - siitä ei tahdo selviytyä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #74 : 23.06.09 - klo:11:16 »
Ei minua oikeassaolijat ole häirinneet. Heidän lähtökohtansa ja asenteensa vain ovat niin kaukana omistani. Jos tekisimme puolen vuoden naparetken yhdessä, eiköhän alkaisi sovullekin kertyä aineksia, joskin myös lopulliselle välirikolle. Liike on tärkeä. Vai mitä, isoveljet? Olenko oikeassa?:048:
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024