Kirjoittaja Aihe: Mietteitä körttifoorumista  (Luettu 32258 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #15 : 14.05.10 - klo:17:56 »
Niin - körtti tai ei. En minä tiedä. Tänne tuotiin...
Kuitenkaan ei ole rakkaampaa kaiken maailman viisaustieteteet opiskelleelle ja psykoanalyysit käyneelle kuin juuri tämä: Suo, Jeesus, paras opettaja, mun itseäni tuntea.. ja te murheelliset, kun kuljette kyynelten teitä, pois vaikerrukset, maan multa ei armoa peitä.
Ensimmäistä lauloi äiti joskus  kotona.
Ja kun minä kuolen, nämä täytyy minulle laulaa.

Älä vielä ala itseäs nirhaamaan,
on funderaaukset kesken.
Älä edes moista ala funtsimaan,
näe ydin yli foorumin melskeen. :003:
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #16 : 14.05.10 - klo:22:26 »
Älä vielä ala itseäs nirhaamaan,
on funderaaukset kesken.
Älä edes moista ala funtsimaan,
näe ydin yli foorumin melskeen. :003:
Salis - olet ihana mies. :003:
Oikeesti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #17 : 15.05.10 - klo:11:56 »
Kysyisin Sinulta, Vaivattu Sielu: Mistä oikeastaan olet päätellyt, että joku juuri täällä pyrkisi esittelemään omaa nokkeluuttaan? Olen lukenut tämän Sinulta aikaisemminkin, ja jäänyt hieman miettiväiseksi. Itse varon hieman arvaillessani toisten motiiveja - ainakin yritän. Niitä ei oikeastaan tiedä, ellei kysy ja saa vastausta vaikka yksityispostissa.  Kirjoittamisen sujuvuus on juttu jolla ehkä taas on muiden asioiden kanssa tekemistä. Joku kirjoittaa työkseen tai osatyökseen. Se saattaa näyttää "nokkelalta" olematta sitä ollenkaan. Sama ihminen voi elävässä elämässä olla hiljainen tuppisuu. Ja vaikka miten hoksaamaton.

Olet niin vanha ja kokenut - pitäisikö tämä muttaa lähinnä "seuratuvaksi" jossa ihmiset joilla on jotakin sydämellään, kirjoittaisivat sen lyhyen seurapuheen muotoon, ja siitä ei puhuttaisi? Seuroissakaan kukaan e jää niistä puheenvuoroista käymään mitään keskustelua siinä eikä jälkeenpäin.

Itseäni ja omia tuntojani näissä mietteissäni körttifoorumista varmasti tuon eniten esille. Sitä kun joskus nousee tuolta petinpohjalta koneen ääreen on kova oikeassa olemisen ja pätemisen tarve. Sitä luulee ovansa joku guru, jolla on jotain kuolematonta sanottavaa. Pian tuo tunne kuitenkin häviää, kun lukee omia tekstejään ja toisten kommentteja kirjoituksiinsa.

Kirjoituksesi kohta seuratuvasta ei minulle oikein auennut. Johonkin paheksuntaan se tuntuu lähinnä viittaavan.

Pahoittelen, että aiheutin kirjoituksellani joillekin mieliharmia.

Muttei hätiä mitiä. Tulen varmasti aika harvoin vilkaisemaan foorumin saloja ja lähinnä tsekkaamaan onko Mauno kirjoittanut foorumilla elämän realiteeteista ja Perälän ajoista. 
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa armonkerjäläinen

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 442
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #18 : 15.05.10 - klo:14:44 »
Älä turhaan vähennä esiintymistäsi vaivattu sielu. Et sinä välttämättä niin väärässä ollut kirjoituksessasi. Kaikenlaista inhimillistä yritystä näilläkin palstoilla on nähtävissä. Ja hyvä niin!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #19 : 15.05.10 - klo:14:57 »
Nokkeluus on joillekin luontevin tapa tarttua vakaviin asioihin. Asiallinen tyyli tuntuu helposti liian arvovaltaiselta, jos on oikeastaan epävarma ajatuksistaan. Runollinenkaan ei aina osaa olla.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #20 : 15.05.10 - klo:15:44 »
Sitä kun joskus nousee tuolta petinpohjalta koneen ääreen on kova oikeassa olemisen ja pätemisen tarve. Sitä luulee ovansa joku guru, jolla on jotain kuolematonta sanottavaa. Pian tuo tunne kuitenkin häviää, kun lukee omia tekstejään ja toisten kommentteja kirjoituksiinsa.

Jokaisen foorumilaisen sanomiset ovat melko kuolemattomia. Nämä foorumin kirjoitukset eivät taida netistä nimittäin ihan helposti kadota.
Kun omia kirjoituksiaan lukee uudestaan, usein toivoo niiden olevan hiukan enemmän kuolevaisia. Tai kuten vaivatun sielun ajatuksessa: silloin toivoo, että ne olisivat olleet nopeammin kuolevia ennen kuin niistä tuli kuolemattomia (foorumilla julkaistuja).

Kun katsoo parikin viikkoa taaksepäin omia päänavauksiaan, alkaa hävettää.
Entäs sitten kaksi vuotta?

...
Ehken täällä Aholansaaressa oppii nöyryyttä. Hyvän oppitunnin saa usein Toivo-lautan kyydissä ja rantasaunassa. Sen verran matalia ovat ovet, että kumartuminen tekisi hyvää.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #21 : 15.05.10 - klo:15:56 »
Itseäni ja omia tuntojani näissä mietteissäni körttifoorumista varmasti tuon eniten esille. Sitä kun joskus nousee tuolta petinpohjalta koneen ääreen on kova oikeassa olemisen ja pätemisen tarve. Sitä luulee ovansa joku guru, jolla on jotain kuolematonta sanottavaa. Pian tuo tunne kuitenkin häviää, kun lukee omia tekstejään ja toisten kommentteja kirjoituksiinsa.

Kirjoituksesi kohta seuratuvasta ei minulle oikein auennut. Johonkin paheksuntaan se tuntuu lähinnä viittaavan.

Pahoittelen, että aiheutin kirjoituksellani joillekin mieliharmia.

Muttei hätiä mitiä. Tulen varmasti aika harvoin vilkaisemaan foorumin saloja ja lähinnä tsekkaamaan onko Mauno kirjoittanut foorumilla elämän realiteeteista ja Perälän ajoista. 
Höpsistä! Olin tosissani. Mietin joskus sitä itse, kun menee vakavat ja pehmoiset sekaisin. Ja minusta täällä saisi mieluusti olla äänessä joku joka on kasvanut tässä liikkeessä - siinä on melkoinen ero, ymmärrät varmaan.  Lähinnä tämä oma paljo tekstintuotto joskus itseänikin nolottaa...onneksi jotakin toista myös...ei se määräkään mutta laatu...en aina viiti katsella entisiä..
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #22 : 15.05.10 - klo:16:18 »
Ei mahtunut edelle kun kone ei ole oikein ok...mutta en tiedä onko haitaksi jos saat jonkun vähän...no...itsekriittiseksi tai etsimään pienempää paikkaa, Vaivattu Sielu? Eikö se ole vain hyvä asia.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #23 : 15.05.10 - klo:19:26 »
---
Kun katsoo parikin viikkoa taaksepäin omia päänavauksiaan, alkaa hävettää.
Entäs sitten kaksi vuotta? ---


Nuorella on vielä niin arka tunto, että osaa sentään hävetä. Minä olen niin paatunut, että en osaa edes hävetä. Kun luen vanhoja kirjoituksiani, niin ajattelen, että noin kirjoittaisin vielä nytkin. Kahden vuoden takaisia kirjoituksia minulla ei ole, kun olen ollut vähän toista vuotta koko foorumilla.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #24 : 15.05.10 - klo:20:03 »
Nuorella on vielä niin arka tunto, että osaa sentään hävetä. Minä olen niin paatunut, että en osaa edes hävetä. Kun luen vanhoja kirjoituksiani, niin ajattelen, että noin kirjoittaisin vielä nytkin. Kahden vuoden takaisia kirjoituksia minulla ei ole, kun olen ollut vähän toista vuotta koko foorumilla.
Jaa...kyl sie ainakin aina ymmärrät kun puhutaan ja saat minutkin ymmärtämään ja pahoilleni että paatumus saattaapi olla väärä termi tässä nyt.  Ei paatunut siten toimi.  Se on toinen juttu että on vakaat mielipiteet.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #25 : 15.05.10 - klo:20:06 »
Vaivattu sielu: toivottavasti et jätä tätä joukkoa.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #26 : 18.05.10 - klo:22:52 »
Tänä yönä kiitän Jumalaa tosissani tästä foorumista. Teistä on tullut minllue ystäviä - rakkaita ystäviä - vaikka en joka ketjua seuraakaan. Me olemme erilaisia, ja saammekin olla, joihinkin tutustuu vikkelämmin. Jotkin saattaa käsittää väärin - toivon että jokainen jaksaa antaa anteeksi! 
Itse huomasin kerran, että siihen anteeksiantoon ei voi ryysätä...sännätä. Vähitellen siihen kasvaa...meitä kyllä, luulen, ymmärretään. En suinkaan ole jaksanut olla "rinnalla kulkija" - olen surrut sitä jo vähän aikaa - mutta läpänheittokin on kivaa. Ja runollisuus...'

Tämä kasvoi mielessä vähitellen ja lopullinen tärsky oli Katin kuolema.

Äkkisurussa tänne on hyvä hiippailla. Ja pikku kauhussa - jossa kai ihmistä pidetään, kunnes saa levon siitä. Hyräilen täällä naapureitä rääkäten (?) sitä, jossa ihmetellään, koska valaissee kointähtönen mua köyhää kerjääjää.... sillä niin se on. Mitä on meriiteistä? Ei niin mitänäs.- Mitä uskoontuloista ja parannuksista...ei yhtikäs mitään.  On yhä hämärää...silti tuomi tuoksuu. Yritän ajatella, että valoa tässä ei ole hetkiin nähtykään, vaikka muuten olisi miten onnellinen - sen tiedän loistavan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #27 : 19.05.10 - klo:01:08 »
Menettelee.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #28 : 20.05.10 - klo:21:09 »
Testikysymyksiä oman foorumiriippuvuuden määrittelemiseksi:

1. Tarvitsenko foorumia seuraavana aamuna?
2. Olenko menettänyt työaikaa foorumin takia?
3. Häiritseekö foorumin seuraaminen perhettäni?
4. Haluanko kirjoittaa tai lukea viestejä määrättyyn aikaan päivästä?
5. Saanko hepulin, jos en saa jatkaa foorumilla oloa?
6. Onko foorumi tehnyt minusta ärtyisän?
7. Aiheuttaako foorumilla olo välinpitämättömyyttä perheen hyvinvoinnin suhteen?
8. Onko foorumi muuttanut persoonallisuuttani?
9. Tekeekö foorumi minut levottomaksi?
10. Aiheuttaako foorumi unettomuutta?
11. Vähentääkö foorumi itsekontrolliani?
12. Onko kunnianhimoni vähentynyt kun aloitin foorumin seuraamisen?
13. Onko sisuni ja/tai päämäärätietoisuuteni vähentynyt foorumin vuoksi?
14. Olenko foorumilla saavuttaakseni helpotusta sosiaalisessa kanssakäymisessä? (arat, ujot,   pelokkaat, vaivaantuneet)
15. Olenko foorumilla saadakseni itsevarmuutta? (esiintyy ihmisissä joilla on alemmuudentuntoa)
16. Olenko foorumilla helpottaakseni riittämättömyydentunnettani?
17. Onko seksuaalinen kykyni/haluni kärsinyt foorumin vuoksi?
18. Osoitinko vastenmielisyyttä ja vihaa kun rekisteröidyin foorumille?
19. Olenko pahantuulinen foorumin seurauksena?
20. Onko tehokkuuteni laskenut kun aloin seurata foorumia?
21. Onko foorumi tehnyt minusta tunteilevan?
22. Onko minun kanssani vaikeampaa tulla toimeen sen jälkeen kun liityin foorumille?
23. Vaarantaako foorumi terveyteni?
24. Vaikuttaako foorumi mielenrauhaani?
25. Tekeekö foorumin seuraamiseni perhe-elämän onnettomaksi?
26. Vaarantaako foorumi liiketoimeni?
27. Varjostaako foorumi maineeni?
28. Häiritseekö foorumi elämäni tasapainoa?

Jos olet vastannut kyllä yhteenkään testikysymykseen, olet vaarassa foorumisoitua. Jos olet vastannut kyllä mihin tahansa kahteen testikysymykseen, on mahdollista, että olet fooruministi.
Jos olet vastannut kyllä kolmeen tai useampaan testikysymykseen olet varmasti fooruministi. Huomio: Kysymykset eivät ole AA-kysymyksiä, vaan ne toimivat suuntaa-antavina vihjeinä John Hopkinsin Yliopistollisen sairaalan tutkijoille heidän päätellessään, onko henkilö fooruministi vai ei.

Näiden testikysymysten lisäksi me AA:ssa saatamme kysyä paljon muitakin kysymyksiä. Tässä vielä joitakin:

29. Onko sinulla ollut koskaan täydellistä muistin menetystä foorumin aikana tai foorumin jälkeen?
30. Onko sinusta koskaan tuntunut, foorumilla olon aikana tai jälkeen, olevan vaikeuksia keskittyä mihinkään?
31. Oletko koskaan tuntenut katumusta foorumille kirjoittamisen jälkeen?
32. Onko lääkäri koskaan hoitanut sinua foorumin takia?

Monia muitakin kysymyksiä voidaan esittää.

 :eusa_think:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mietteitä körttifoorumista
« Vastaus #29 : 20.05.10 - klo:21:42 »
Käyn foorumilla päivittäin ja seuraan sitä toisinaan tiiviimmin, toisinaan huitaisemalla. Joskus voi mennä päiviä, että en käy foorumilla, kun on niin paljon muutakin.

Noin pitkiä viestejä en lue, joten en voi vastata muuhun.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.