Äänestys

Ketä aiot äänestää/äänestäisit jos voisit

Tarja Halonen (sd.)
17 (36.2%)
Heidi Hautala (vihr.)
9 (19.1%)
Bjarne Kallis (kd)
1 (2.1%)
Arto Lahti (sit.)
0 (0%)
Henrik Lax (r.)
0 (0%)
Sauli Niinistö (kok.)
8 (17%)
Timo Soini (ps.)
1 (2.1%)
Matti Vanhanen (kesk.)
11 (23.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 45

Äänestys päättynyt: 11.12.05 - klo:13:19

Kirjoittaja Aihe: Presidentti 2006  (Luettu 77673 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ice girl

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 17
Presidentti 2006
« Vastaus #60 : 14.12.05 - klo:17:26 »
huh huh--- on täälläkin liekillä palavia mielipiteitä. ihan kiva että JOILLAIN on sitä kun kaikilla ei ole. itse en ole mikään poliitiikasta perustava ihminen ei sinnepäinkään. se on itseasiassa aika epämielenkiintoistakin. uuuhhhhrrgghh. en äänestä ketään enkä mitään ei ole sama kuka ON jonkun ON oltava vaikkei mun ääneni sitä ratkisekkaan. joten who cares?? se jolla ON kokemusta ja jokaa osaa pitäs OLLA, mutta kun suomen kansa on mitä on.. ja pelottaa hiukan tuo äänestys tulos. senhän te olettekin vaikka esim. huomanneet idolssissa miten huono musiikki korva joillain on ja miten parhaat tippuvat ja tilallee jää huonot. ja kaikki kääntyy ylösalaisin totaalliisesti odotettua huonommaksi, vaikka mitä viihde ohjelmalla ja politiikalla on tekemistä? molemmissa pitää äänestää paras valinta. turhaa tekstiäm muuten tääkin mutta me ollaan suomalaisia ja ylpeitä siitä ainakin! vaikka kuka tulis pressaksi.
cold hearted girl- I wount love no-one
that´s me...

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Presidentti 2006
« Vastaus #61 : 14.12.05 - klo:17:51 »
Lainaus käyttäjältä: "ice girl"
huh huh--- on täälläkin liekillä palavia mielipiteitä. ihan kiva että JOILLAIN on sitä kun kaikilla ei ole. itse en ole mikään poliitiikasta perustava ihminen ei sinnepäinkään. se on itseasiassa aika epämielenkiintoistakin. uuuhhhhrrgghh. en äänestä ketään enkä mitään ei ole sama kuka ON jonkun ON oltava vaikkei mun ääneni sitä ratkisekkaan. joten who cares?? se jolla ON kokemusta ja jokaa osaa pitäs OLLA, mutta kun suomen kansa on mitä on.. ja pelottaa hiukan tuo äänestys tulos. senhän te olettekin vaikka esim. huomanneet idolssissa miten huono musiikki korva joillain on ja miten parhaat tippuvat ja tilallee jää huonot. ja kaikki kääntyy ylösalaisin totaalliisesti odotettua huonommaksi, vaikka mitä viihde ohjelmalla ja politiikalla on tekemistä? molemmissa pitää äänestää paras valinta. turhaa tekstiäm muuten tääkin mutta me ollaan suomalaisia ja ylpeitä siitä ainakin! vaikka kuka tulis pressaksi.


Voi rassukka sinua! Haluatko diktatuurin Suomeen? Siihenhän passiivinen asenne politiikkaan johtaa. Politiikka, rakas tyttöseni, on yhteisten asioiden hoitamista. Ei mistään tulis mitään, jos enemmistö suomalaisista ajattelisi kuten sinä. En ymmärrä sinua. Etkö ole tajunnut, mikä merkitys vaaleilla on? Miksi vaaleja järjestetään? Onko sinulla jokin parempi vaihtoehto? Kerro ihmeessä. Meiltä säästyisi monta euroa, jos vaaleja ei tarvitsisi järjestää.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Presidentti 2006
« Vastaus #62 : 14.12.05 - klo:21:20 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Kannattaisi ymmärtää lukemansa, ennen kuin alkaa vittuilla. Kun et vittuillakaan osaa niin jätä sekin muille.


hihhihhii mikko-setä suuttu hihhiii

Niinhän se on että huumori on tylsää. Varsinkin politiikasta väännetty huumori. Varsinkin (jenkkien ulko)politiikasta:

http://www.alessio.sevenseas.org/weblog/archives/gulf_wars_poster-thumb.jpg

Ei oteta liian tosissaan mitä Maksim sanoo, eihän? Ei siitä tulisi ikinä mitään.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Presidentti 2006
« Vastaus #63 : 14.12.05 - klo:21:34 »
niinkuin ice girl kirjoitti ettei häntä poliitiikka voii tomaattia enmmän kiinnostaa.. miksi kaikkia pitäisikään?? jos sen päälle ei vaikka ymmärrä MITÄÄN? jos se ei vaan ole oma juttu siitä ei ole valittamista. itsekkään en ole mikään poliittinen henkilö, vaikka se ehkä muuttuu tässä vaihtarivuoden aikana pahasti.. jos nyt suinkin YRITÄN olla poliittisoitumatta niitten jenkkien politiikkaan kun se ei oikeesti kiinnosta kun se onkin aika p-juttu siellä.. no en pahemmin välitä siit'ä suomessakaan katsotaan sitten vuonna 2099 mitä mieltä olen jos elän.
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Presidentti 2006
« Vastaus #64 : 15.12.05 - klo:06:24 »
Lainaus käyttäjältä: "shuichi"
niinkuin ice girl kirjoitti ettei häntä poliitiikka voii tomaattia enmmän kiinnostaa.. miksi kaikkia pitäisikään?? jos sen päälle ei vaikka ymmärrä MITÄÄN? jos se ei vaan ole oma juttu siitä ei ole valittamista. itsekkään en ole mikään poliittinen henkilö, vaikka se ehkä muuttuu tässä vaihtarivuoden aikana pahasti.. jos nyt suinkin YRITÄN olla poliittisoitumatta niitten jenkkien politiikkaan kun se ei oikeesti kiinnosta kun se onkin aika p-juttu siellä.. no en pahemmin välitä siit'ä suomessakaan katsotaan sitten vuonna 2099 mitä mieltä olen jos elän.


Rakkaat ystävät Jeesuksessa Kristuksessa!

Anteeksi tilanteeseen ja aiheeseen ehkä sopimaton aloituskirjoitus.
Asiani on kuitenkin vakava. En tahdo rienata.

No, siis. KAIKKI ON POLITIIKKAA! Ymmärtäkää, hyvät ihmiset, että te ette pääse pakoon. Yhteisiä asioita on vähintään joka toinen. Ei se sulje pois yksityisyyttä. Älkää ihmeessä heittäkö lasta pesuveden mukana. Ihminen kun nyt ei sitten millään ole autio saari, ja vaikka olisikin, hän ei ole ainoa. Politiikka rajataan aivan kummalliseksi rusinaksi, kun sanotaan "ettei mua kiinnosta pätkääkään", "politiikka on perseestä". Olemme tulleet maailmaan perseen VIERESTÄ. En ymmärrä, kuinka  
politiikka olisi tullut eri reiästä kuin kaikki ihmiset. Niin, kyse on vain sanonnasta. Mutta Jumala auta, jos me käännymme itseämme vastaan aina vaan, kuka silloin kestää?! Ei kukaan. Kaaos jatkuu. Sodat ovat Jumalan Tahto ja me olemme tulleet pyllyn vierestä. Onhan synnyinseudulle ajoittain terveellistä palata. Vanhuudessa - japanilaiset viisaat eivät silloinkaan. He nousevat vuorelle - paluu kotiseudulle on minusta jees. Nuoruudessa kypsymiseen liittyy taakse vilkuilu, aikuisuudessa ei - lähtökohtaisesti.
Siksi minä kirjoitan teille, rakkaat ystävät, kunnioittakaamme toisiamme hoitamalla yksityisyytemme ohessa toisiamme. Kummatkin puolet täydentävät toisiaan eikä toista ole ilman toista.

Jääkää Herran Rauhaan!

Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!

Palaan tänä iltana viimeistään katsomaan tänne, olenko saanut postia.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Presidentti 2006
« Vastaus #65 : 15.12.05 - klo:08:29 »
Siis tämä käsitys että ei ymmärrä politiikasta mitään. Täh? Siis ei presidentinvaaleissa tarvitsekaan mitään ymmärtää, kunhan vain on samaa mieltä jonkun ehdokkaan kanssa. En minäkään nyt politiikasta mitään ymmärrä, mutta on minulla mielipiteitä ja sehän siinä mielestäni idea onkin. Presidenttiehdokkailla on omat mielipiteensä ja sitten valitaan ehdokas, jonka mielipiteet ovat lähimpänä omiasi.
Ja niinkuin joku jo joskus sanoi, jos kaikki olisivat sitä mieltä, että politiikka on perseestä, niin mihin tämä maa joutuisi?

Tein muuten Ylen vaalikoneen kyselyn ja ihan odotetut vastaukset tuli. Vanhanen ja Halonen. Niinistö viimeisenä *yllätys*
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Vompsu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Presidentti 2006
« Vastaus #66 : 15.12.05 - klo:21:23 »
Nuo vaalikoneet ovat kyllä jonkin verran arvelluttavia, ja samoin nuo ajatukset, että äänestetään presidentiksi/kansanedustajaksi se, joka ajattelee samoin kuin minä. Ihan sillä pohjalla, että kun näin teemme, valitsemme aina keskivertoihmisiä, samnlaisia kuin mekin. Mielestäni edustuksellisen demokratian perimmäinen viisaus ja toimivuus olisi siinä, että valitaan itseämme viisaampia ja paremmin asioista perillä olevia vallan kahvaan. Lähtökohtaisestihan peruskansalainen ei ole juurikaan fiksu, ja vaikka olisikin, niin harvoin poliittisesta realismista ja päätösten motiiveista tai syistä kovin hyvin perillä. Paremmista vaihtoehdoista puhumattakaan. Jos äänesäisimme eniten samoin ajattelevaa ehdokasta, niin silloinhan kannattaisi itse mennä politiikkaan mukaan, niin ainakin tulee asiat hoidetuiksi niin kuin itse haluaa.

Ongelmana tietysti on se, että mistä tietää kenenkin olevan se fiksuin ehdokas, kun sehän ei niin yksiselitteistä ole. Onko siis parasta äänestää omantasoista ehdokasta, ettei ainakaan tyhmempi tule valituksi? Taidamme olla tyhmien ja keskivertojen diktatuuriin alistettuja niin kauan, kuin edustuksellinen demokratia on vallalla. Tämän, niin kuin niin monen muunkin negatiivisen voimme jo huomata olevan Amerikan Yhdysvalloissa totta, kun se John Kerrykin oli liian älykkö ja viisas presidentiksi. Eikä hänkään kovin viisas loppujen lopuksi taida olla. Nojaa, aina on helpompi arvostella kaukana olevia, kuin liata omaa pesää. Ei välttämättä tääläkään niin hyvin ole.

Ja kansanedustajien palkat ylös, ja määrä sataan, niin saadaan sinne semmoisia, joilla on oikeasti kykyä ja halua yhteiskuntamme parantamiseen. Eikä mitään missejä ja iskelmätähtiä, radiohölöttäjistä puhumattakaan!  :smt100

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Presidentti 2006
« Vastaus #67 : 15.12.05 - klo:22:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Vompsu"
Nuo vaalikoneet ovat kyllä jonkin verran arvelluttavia, ja samoin nuo ajatukset, että äänestetään presidentiksi/kansanedustajaksi se, joka ajattelee samoin kuin minä. Ihan sillä pohjalla, että kun näin teemme, valitsemme aina keskivertoihmisiä, samnlaisia kuin mekin. Mielestäni edustuksellisen demokratian perimmäinen viisaus ja toimivuus olisi siinä, että valitaan itseämme viisaampia ja paremmin asioista perillä olevia vallan kahvaan. Lähtökohtaisestihan peruskansalainen ei ole juurikaan fiksu, ja vaikka olisikin, niin harvoin poliittisesta realismista ja päätösten motiiveista tai syistä kovin hyvin perillä. Paremmista vaihtoehdoista puhumattakaan. Jos äänesäisimme eniten samoin ajattelevaa ehdokasta, niin silloinhan kannattaisi itse mennä politiikkaan mukaan, niin ainakin tulee asiat hoidetuiksi niin kuin itse haluaa.


Väärin.

Sitä varten on asiantuntijavaliokunnat.

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Presidentti 2006
« Vastaus #68 : 15.12.05 - klo:22:54 »
Vompsullen:

En olisi kovin luottavainen sen suhteen, että kansanedustajien palkkoja kovasti korottamalla sinne saataisiin paljon laadukkaampia ja viisaampia ihmisiä. Rikkaampia kyllä.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Presidentti 2006
« Vastaus #69 : 16.12.05 - klo:07:01 »
Lainaus käyttäjältä: "Vompsu"
Nuo vaalikoneet ovat kyllä jonkin verran arvelluttavia, ja samoin nuo ajatukset, että äänestetään presidentiksi/kansanedustajaksi se, joka ajattelee samoin kuin minä. Ihan sillä pohjalla, että kun näin teemme, valitsemme aina keskivertoihmisiä, samnlaisia kuin mekin. Mielestäni edustuksellisen demokratian perimmäinen viisaus ja toimivuus olisi siinä, että valitaan itseämme viisaampia ja paremmin asioista perillä olevia vallan kahvaan. Lähtökohtaisestihan peruskansalainen ei ole juurikaan fiksu, ja vaikka olisikin, niin harvoin poliittisesta realismista ja päätösten motiiveista tai syistä kovin hyvin perillä. Paremmista vaihtoehdoista puhumattakaan. Jos äänesäisimme eniten samoin ajattelevaa ehdokasta, niin silloinhan kannattaisi itse mennä politiikkaan mukaan, niin ainakin tulee asiat hoidetuiksi niin kuin itse haluaa.

Ongelmana tietysti on se, että mistä tietää kenenkin olevan se fiksuin ehdokas, kun sehän ei niin yksiselitteistä ole. Onko siis parasta äänestää omantasoista ehdokasta, ettei ainakaan tyhmempi tule valituksi? Taidamme olla tyhmien ja keskivertojen diktatuuriin alistettuja niin kauan, kuin edustuksellinen demokratia on vallalla. Tämän, niin kuin niin monen muunkin negatiivisen voimme jo huomata olevan Amerikan Yhdysvalloissa totta, kun se John Kerrykin oli liian älykkö ja viisas presidentiksi. Eikä hänkään kovin viisas loppujen lopuksi taida olla. Nojaa, aina on helpompi arvostella kaukana olevia, kuin liata omaa pesää. Ei välttämättä tääläkään niin hyvin ole.

Ja kansanedustajien palkat ylös, ja määrä sataan, niin saadaan sinne semmoisia, joilla on oikeasti kykyä ja halua yhteiskuntamme parantamiseen. Eikä mitään missejä ja iskelmätähtiä, radiohölöttäjistä puhumattakaan!  :smt100


Myyräpartion kommentti on hyvä. Hyvä poliitikko on sosiaalinen. Hänen verkostonsa on laaja. Se taas todistaa syvällisyydestä, sellaisesta ihmisyydestä, jonka vallitseva ominaispiirre on epäitsekkyys. Hyvän poliitikon tuttu elämänohje on "antaessaan saa" ja "tee toiselle, mitä haluaisit itsellesi tehtävän".
Tässä kohtaa tosiaan asiantuntijaelimet tulevat kuvaan. Hyvä poliitikko on avoin vaikutteille. Hän pystyy käsittelemään ja omaksumaan uutta tietoa. Toki nämä ominaisuudet ovat hyvien ihmistenkin (!) tunnusmerkkejä. Verkosto on kuitenkin avainsana. Sen avulla tieto kulkee molempiin, kaikkiin suuntiin. Sen ansiosta asiat pysyvät arkitodellisuudessa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Presidentti 2006
« Vastaus #70 : 16.12.05 - klo:11:35 »
No en minä kyllä ehdokastani valitse sen perusteella, onko hän älykkäämpi kuin minä. Saa ÄO olla vaikka 500, mutta jos ajatukset ja mielipiteet ovat ihan perseestä, niin kyllä minä mielummin valitsen, joka on vaikka jostain EU-asioista sun muista samaa mieltä kuin minä, vaikka ÄÖ ei olisikaan kovin korkea..
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006
« Vastaus #71 : 16.12.05 - klo:15:51 »
Lainaus käyttäjältä: "osmo"

En olisi kovin luottavainen sen suhteen, että kansanedustajien palkkoja kovasti korottamalla sinne saataisiin paljon laadukkaampia ja viisaampia ihmisiä. Rikkaampia kyllä.
Kuka valmiiksi hyvätuloinen haluaisi noilla palkoilla eduskuntaan? Ei kukaan. Minun puolestani maksettaisiin vaikkapa 10.000 euroa puhtaana käteen per kuukausi ja sillä selvä. Rikkaampia olisivat, mutta onko se sinulta pois? Houkuttelisi oikeitakin asiantuntijoita jo kansanedustajan hommaan, kun palkka olisi parempi. Toki onnenonkijoitakin ehdokkaitten (erityisesti perussuomalaisten) joukosta löytyisi, mutta toivotaan että ihmiset todella ajattelevat ketä äänestävät, tai luotetaan siihen että ei ainakaan toiste erehdytä...

Poissa Henri

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 78
Presidentti 2006
« Vastaus #72 : 16.12.05 - klo:20:33 »
Ai mitäs vikaa Viikingissä muka on? :-k  :lol:

Poissa Vompsu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Presidentti 2006
« Vastaus #73 : 18.12.05 - klo:19:29 »
Höpsistä! Viisaiden ylivalta voimaan, valta niille, jotka ovat meidän parhaita edustajiamme! Tieteiden ja taiteiden suurimmat nerot suuntaviivoja vetämään ja päätöksiä tekemääni. Humanistit teknokraattien ja byrokraattien sijaan toteuttamaan niitä meidän kaikkien parhaaksi. Tai ainakin valistunut itsevaltius, ei siis kovaäänisimmän valta!
Tämmöinen nykyinen puolivillaisuus ei johda kuin pieniin tekoihin, suuriin sanoihin ja lihaviin riitoihin merkityksettömistä asioista. Tarvitsemme vahvoja johtajia, suuria visionäärejä ja kykyä käänteentekeviin päätöksiin oikeasti tasa-arvoisemman ja konfliktittomamman maailman puolesta! Nykyisellään kehitys johtaa vain lisääntyvään eriarvoisuutteen  sekä Suomessa, että koko globaalin maailman tasolla! Emme voi enää elää köyhempien selkänahasta, ryöstämällä ja kiristämällä sekä kolmatta maailmaa että oman maamme köyhiä, kurjia ja sairaita.
Ja kun se Jeesuskaan ei ole vielä tullut uudestaan, lopullisesti, niin kuka sitten vapahtaa?

Poissa Mikko

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Presidentti 2006
« Vastaus #74 : 18.12.05 - klo:20:10 »
Mun mielestä nyky-Suomi tarttis Kekkos-tyyppisen piilodiktaattorin ja jämäkän virkamieshallinnon. Ihnan jo kansanedustajatasolla pitäis kaikki populistiset julkkisedustajat, saati sitten -ministerit poistaa hellällä tai kovalla kädellä asiantuntijoiden tieltä. Ei tän maan talous muuten ikinä tule tervehtymään. Siksi äänestänen Niinistöä vaikka olenkin aikalailla kommunisti.

  Ja muuten: Minä vaadin että ne karmeat muovisuikaleviritykset pitää poistaa pelloilta. Ne on niin karmeen näkösiä että tosissaan hävettää kepulaisten puolesta, kuka idiootti ne keksi. Olen jopa harkinnut tässä pitkinä yön tunteina valittavani ympäristöministeriöön moisesta maiseman raiskaamisesta.


  Mikko
Hähä!