Kirjoittaja Aihe: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)  (Luettu 10257 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Re: Logosta
« Vastaus #15 : 18.11.07 - klo:19:29 »
Lainaus käyttäjältä: "Progressor"
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Musta ei ihan onnistunut Logo.
Tulee sellanen sisäänpäinkääntynyt ja itsekeskeinenkuva siitä mieleen.

Kait sen paremminkin vois tajuta, mutta ekana se tulee mulle mieleen.
Ei ulospäin suuntautuneisuutta.


Minulle taas tulee ensimmäisenä mieleen, että kuviossa on keskipisteenä risti, johon kaikki nuolet osoittavat. En tiedä, onko se ollut suunnittelijan alkuperäinen tarkoitus, mutta ainakin se tuntuisi sopivalta. Siitähän tässä kaikessa kai on kysymys.

Jep, nuoliristiksihän sitä nimitetään. Ei ne nuolet johda körttikansaa herättäjäjuhlille, ne johtaa koko maailmaa kaikista ilmansuunnista keskelle muodostuvan ristin luo.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Herättäjäyhdistyksen logo
« Vastaus #16 : 19.11.09 - klo:14:34 »
Olen aina ihaillut Herättäjäyhdistyksen logoa. Minusta se on aivan huippuhieno. Sen keksijä on todella oivaltanut, miten yksinkertaisesta voi saada puhuttelevan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Herättäjäyhdistyksen logo
« Vastaus #17 : 19.11.09 - klo:15:59 »
Merkki vain ei ole ihan omaperäinen. Olen nähnyt ainakin kaksi melkein samanlaista tunnusta muualla.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #18 : 19.11.09 - klo:16:59 »



   Minulla on arkistossani  Edinburghissa otettu valokuva skottipankin logosta. En vaan osaa itse liittää sitä tälle sivustolle ( ja tyttäreni on nyt eri paikassa kuin mitä minä ), mutta olen jo pyytänyt apua liittämisasiaan. Toivottavasti kuva skottipankin logosta - se oli aikoinaan tällä sivustolla - saadaan nyt esille. Se selventäisi monia tässä ketjussa olevia kirjoituksia. :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #19 : 19.11.09 - klo:17:14 »


   Minulla on arkistossani  Edinburghissa otettu valokuva skottipankin logosta. En vaan osaa itse liittää sitä tälle sivustolle ( ja tyttäreni on nyt eri paikassa kuin mitä minä ), mutta olen jo pyytänyt apua liittämisasiaan. Toivottavasti kuva skottipankin logosta - se oli aikoinaan tällä sivustolla - saadaan nyt esille. Se selventäisi monia tässä ketjussa olevia kirjoituksia. :039:



Siinä se nyt on.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #20 : 19.11.09 - klo:17:19 »
Herättäjäyhdistyksellä syntyy selkeä risti nuolien vällin  :023:

En ole lukenut kaikkea edelläolevaa, olikohan joku jo kommentoinut tuota isoa eroa
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #21 : 19.11.09 - klo:18:10 »


Siinä se nyt on.

   Kiitos, seppos, sinä tekninen nero! Ja arvon körttikansa, selatkaa nyt koko ketjua, ja verratkaa logoja! :icon_eek: :023:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #22 : 19.11.09 - klo:18:18 »
   Kiitos, seppos, sinä tekninen nero! Ja arvon körttikansa, selatkaa nyt koko ketjua, ja verratkaa logoja! :icon_eek: :023:


On niissä selvä ero
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #23 : 19.11.09 - klo:18:31 »
Ehkä tuo skotlantilainen on tyylitelty ohdake, heidän kansalliskukkansa. :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #24 : 19.11.09 - klo:19:08 »
Herättäjä-Yhdistyksen logon suunnitteli professori Tapani Aartomaa, joka suunnitteli HY:lle myös kirjojen kansia.

Aartomaa kuoli 27.10.2009. Kaksi sitaattia Helsingin Sanomissa julkaistusta Pekka Loirin ja Kyösti Variksen muistokirjoituksesta:
"Lahjakkaan suunnittelijan uran merkittävä kohta oli, kun japanilainen Idea-lehti valitsi hänet maailman sadan merkittävimmän graafikon joukkoon ajanjaksolla 1983-93."
"Sairauden jo pitkälle edettyä Aartomaa esitteli lähipiirilleen Hollolaan rakennettavaan Sovituksen kirkkoon tekemiään seinägrafiikkasuunnitelmia. Hän totesi tämän jäävän viimeiseksi työkseen, johon hänen poikansa kommentoi: "Isä, onpa hieno lopputyö.""

SV 257

Mt

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #25 : 19.11.09 - klo:20:50 »
Lainaus
Herättäjä-Yhdistyksen logon suunnitteli professori Tapani Aartomaa, joka suunnitteli HY:lle myös kirjojen kansia.


Oli yksi opettajamme Lahdessa.
Muistoa kunnioittaen.
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #26 : 19.11.09 - klo:21:14 »
Arvelen, että skotit ovat ajatelleet Britannian lippua (Union Jack). Sehän on yhdistelmä kolmesta ristilipusta, Englannin Yrjön rististä, Skotlannin Andreaan rististä ja Irlannin Patrikin rististä.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #27 : 19.11.09 - klo:21:47 »


Siinä se nyt on.

Heh, näin tuon logon juuri lokakuussa kun käytiin Espanjassa ja tehtiin päivän vierailu Gibraltarille - poikaystäväni nykäisi minua hihasta ja totesi: "hei tuolla on herättäjäjuhlien logo!" :)

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #28 : 20.11.09 - klo:17:15 »
En oo logoa ikinä kummemmin pohtinu, mutta alkuperäinen mielikuvani siitä on yhteen ristin ääreen eri paikoista, tilanteista ja näkemyksistä tulevat ihmiset. 
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

santtu-62

  • Vieras