Kirjoittaja Aihe: Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)  (Luettu 10256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« : 12.11.07 - klo:17:53 »
Muna vai kana?

       Kumpi oli ensin: The Royal Bank of Scotlandin logo vai Herättäjä-Yhdistyksen tunnus?

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #1 : 12.11.07 - klo:18:00 »
Eli:


Kuvaajana aiheen aloittaja/ vaimonsa.


Suunnittelijana Tapani Aartomaa

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #2 : 12.11.07 - klo:19:29 »
Voi olla, että näin 80-luvulla Skottipankin esitteen ja oikeastaan se on aika mielenkiintoinen ajatus... körttiläisenä... onko se bmw-pankki.... +
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #3 : 12.11.07 - klo:21:32 »
Minä olen kans formuloita sivusilmällä kattellessani miettinyt ihan samaa, siellä kun on ratojen varsilla nuita H-Y:n logoja joissa on reikä keskellä.

Mun teorian mukaan ensin oli Herättäjän logo, sitten joku tuli ja ampui sitä niin että tuli reikä keskelle.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Logosta
« Vastaus #4 : 17.11.07 - klo:11:52 »
Musta ei ihan onnistunut Logo.
Tulee sellanen sisäänpäinkääntynyt ja itsekeskeinenkuva siitä mieleen.

Kait sen paremminkin vois tajuta, mutta ekana se tulee mulle mieleen.
Ei ulospäin suuntautuneisuutta.

Äh tässä kantaa ottamaan, ku ei taaskaan osaa kirjoittaa.
 En niinku tajuu miten jotkut oppii noi yhdyssanat.
Yks kiinalainen kirjoittelee päivänmenun samalla tavalla ku minäkin.
Pytti pannu
Herne keitto ( liisillä)
 
Eiku siitä logosta, eikö sitä vois vielä muokata, vaikka laittaisi jonkun keskeltä ulospäin lähtevän suihkeen tai jotain?
 :cry:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Re: Logosta
« Vastaus #5 : 17.11.07 - klo:12:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Musta ei ihan onnistunut Logo.
Tulee sellanen sisäänpäinkääntynyt ja itsekeskeinenkuva siitä mieleen.

Kait sen paremminkin vois tajuta, mutta ekana se tulee mulle mieleen.
Ei ulospäin suuntautuneisuutta.


Minulle taas tulee ensimmäisenä mieleen, että kuviossa on keskipisteenä risti, johon kaikki nuolet osoittavat. En tiedä, onko se ollut suunnittelijan alkuperäinen tarkoitus, mutta ainakin se tuntuisi sopivalta. Siitähän tässä kaikessa kai on kysymys.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #6 : 17.11.07 - klo:12:52 »
Vieläkään ei ole vastausta löytynyt siihen missä logo otettiin käyttöön ensin: massiivisessa skotlantilaisessa pankkimaailmassa, vai Herättäjän vintillä Lapuan Kosolankadulla?

    Löytyisikö mistään H-Y:n kokouspapereista tai vastaavista prujuista tietoa siitä milloin Aartomaan tekemä tunnus hyväksyttiin ja milloin se otettiin käyttöön. Kun tuon saa tietoon, niin silloinhan joku meistä voi laittaa sähköpostia Skotlantiin, ja kysyä... ?

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #7 : 17.11.07 - klo:18:49 »
Kyllä se mun mielestä 70-lukua on tuo nuoliristi. Sitä ennen Herättäjän logo oli semmoinen atomihässäkkä. Yritän ottaa selvää.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #8 : 17.11.07 - klo:18:58 »
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Kyllä se mun mielestä 70-lukua on tuo nuoliristi. Sitä ennen Herättäjän logo oli semmoinen atomihässäkkä. Yritän ottaa selvää.


Uskon Osmon oikeellisuuteen. Selityskin oli tuolla jollain aiemmin ihan oikein. Professori Tapani Aartomaa on HY:n miehiä ja suunnitellut aikoinaan paljonkin Herättäjälle kuten levyjen ja kirjojen kansia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #9 : 17.11.07 - klo:22:30 »
Eikös tuo logo ollut ensimmäisiä kertoja (ulkomuistini mukaan) käytössä Lieksan herättäjäjuhlilla. Muistelen kuuluuttajan kopista kuuluneen:' ..keskelle keskukseen... ristille Kristukseen.'
Ääni kuulosti Esko Jaatisen ääneltä. Vaikea muistaa noin vanhoja asioita oikein. Korjatkoon joku tämän mahdollisen muistivirheeni.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #10 : 17.11.07 - klo:22:53 »
Jos Vaivaisen madon muistelu pitää paikkansa, niin se vahvistaa Osmon otaksumaa 70-lukua. Lieksan juhlathan olivat 1970-luvun loppupuolella. Minulla on jonkinlainen hatara mielikuva siitä, että Aartomaa olisi ollut Paavo Maunulan kavereita, ja myös Paavon jotenkin H-Y:n keikkamieheksi saama. Minäkin muistelen Sepposin tavoin Aartomaan tehneen kirjojen kansia. Paavon poika Heikki Maunula oli myös graafikko, ja mainosmies, ja teki Lapualle(kin) erilaisia graafisia juttuja. Joulun jälkeen pääsen tutkimaan H-Y:n tiettyjä vuosikertoja, niistä voi olla tässä pohdiskelussa apua. Että löytyisi tiukkaa faktaa tähän.

    Mutta jos 70-luku on H-Y:n logon luku, niin silloinhan on paljon mahdollista, että Lapualla oli kana, ja Skotlannissa muna...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #11 : 18.11.07 - klo:09:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Jos Vaivaisen madon muistelu pitää paikkansa, niin se vahvistaa Osmon otaksumaa 70-lukua. Lieksan juhlathan olivat 1970-luvun loppupuolella. Minulla on jonkinlainen hatara mielikuva siitä, että Aartomaa olisi ollut Paavo Maunulan kavereita, ja myös Paavon jotenkin H-Y:n keikkamieheksi saama. Minäkin muistelen Sepposin tavoin Aartomaan tehneen kirjojen kansia. Paavon poika Heikki Maunula oli myös graafikko, ja mainosmies, ja teki Lapualle(kin) erilaisia graafisia juttuja. Joulun jälkeen pääsen tutkimaan H-Y:n tiettyjä vuosikertoja, niistä voi olla tässä pohdiskelussa apua. Että löytyisi tiukkaa faktaa tähän.

    Mutta jos 70-luku on H-Y:n logon luku, niin silloinhan on paljon mahdollista, että Lapualla oli kana, ja Skotlannissa muna...


Tapani Aartomaa oli Pauli Lehden kavereita Turun opistosta silloin, kun Olavi Kares oli siellä johtajana. Pauli Lehti oli päätoimikunnassa vuosikymmeniä. Työnsä Aartomaa kautta tuli tutuksi ja kaveriksi myös Maunulan kanssa. Aartomaa toimi myöhemmin professorina taideteollisessa korkeakoulussa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #12 : 18.11.07 - klo:09:28 »
Skotlannin kuninkaallinen pankki kertoo (nettisivuillaan FAQ) ottaneensa nuolitunnuksen käyttöönsä vuonna 1969.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #13 : 18.11.07 - klo:09:32 »
Huh, huh...! Silloinhan....!?


     Penalle kiitos ansiokkaasta tutkivasta journalismista, minä juutuin Lapualle.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Muna vai kana? (Herättäjä-Yhdistyksen logo)
« Vastaus #14 : 18.11.07 - klo:14:48 »
Pitäisikö ruveta puhumaan McMalmivaaroista ja FitzKareksista?