Kirjoittaja Aihe: Tänään 19  (Luettu 22219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Tänään 19
« : 27.04.14 - klo:08:47 »
Eilinen on mennyt, huominen ei ole tullut, tänään auttaa Herra !   :eusa_pray:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 19
« Vastaus #1 : 27.04.14 - klo:14:21 »
Sain terassituunauksen päätökseen eli hän on pesty, valtattu ja kohta kuivakin.  Vähän epäsiisti jälki, sillä viisaimpaan en pystynyt, siihen että tyhjäksi helahoito ja sitten toimet.  Nuo ruukut oli liian raskaat.  Piti niitä kieputella ja tehdä valttaus kahdessa erässä.  Onneksi isä on opettanut kuin se ylipäänsä tehdään sillä vähän tämmösenä pilkunviilaajana olisin ottanut purkista ohjeen kirjaimellisesti ja terassi olisi yhä suojaamatta.  Perhonen ei pidä kylmästä totesin, se tuli ottaa sisälle puhkumaan uhkeaa hehkua.  Saa nähdä moniko tuijista kuoli, onneksi kevät saapui lämpimänä varhain.

Paljon on minulla orvokkeja, suunnittelin sinisävytystä koko kesäksi mutta kovin hän on kirjava.  Nyt kun saan rahoja ostan itselleni sinne riippukeinun, siis sellaisen ympyrätelineen josta riippuu rottinki-istuin.  Hinta ei näköjään ollut paha.  Pelastiksen kirpparilta kesällä 09 ostetut vanhat muovituolit ovat kenties tuoliuransa päässä,heitä odottaa uusi elämä jonakin toisena materiaalina nyt kun talo tehosti kierrätystä. Terassini tilanjakaja, jolle putkahti vanhasta mullasta  viime vuonna hyvin ihmeellisesti kärhöjä, särkyi Suuressa Tapaninmyrskyssä, sitäkin on ajan hammas ynnä talvi koetellut liikaa, harkitaan uutta.

Tämä on pienpuutarhurille kiinnostavaa aikaa.   :icon_biggrin:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 19
« Vastaus #2 : 27.04.14 - klo:18:23 »
Kuoron mukana hoitokotikeikalla.
Keikan jälkeen kuorokaveri pyysi lähtemään SV-seuroihin, alkoi heti perään. Tuli lähdettyä ja ihan hyvä
oli pitkästä aikaa käydä, veisata ja kuunnella puheita.
Niiden sisällöstäkin voisi jotain yrittää turista, kun jaksaisi ja muistaisi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 19
« Vastaus #3 : 27.04.14 - klo:22:02 »
Tämä leiri puretaan tänä iltana ja menetän netin. Kirjoitin toisaalla Pirskalle enemmän tästä reissusta. Kävimme iltakirkossa, sakramentti ja hyviä kirkkouskovaisia, joten olen nyt pakotettu menemään hommiin ja hyvät jatkot.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 19
« Vastaus #4 : 28.04.14 - klo:08:54 »
Kolmas yö takana hyväasentoisen asentohuimauksen kaverina. Onneksi sain fyssarille päivystysajan. Toivottavasti löytää kuuloelimen sakkapaikat ja antaa jumppaohjeet, jotta saan sakat liikkeelle. On muuten varsin inhottava olo kun makaa tasaisella ja taatusti liikkumattomalla sängyllä, joka tuntuu pyörivän hurjaa vauhtia. Järki sanoo vuotee olevan paikallaan, mutta tasapainoelin kertoo ihan muuta. :017:

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 19
« Vastaus #5 : 28.04.14 - klo:08:59 »
Minulla on ollut tasapainoelimen tulehdus flunssan yhteydessä, ja se huimaus oli kamalaa, juuri tuollaista! Onneksi sitä ei kestänyt kauan. Toipumisia sinulle.

(muoks.)
« Viimeksi muokattu: 28.04.14 - klo:09:04 kirjoittanut Mansipaani »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 19
« Vastaus #6 : 28.04.14 - klo:10:00 »
Meme, parane pian tuosta koettelemuksesta. Minä pyydän apua Taivaan Isältä sinulle ( kuten itsellenikin).   :eusa_pray:

Mukkulassa sairastetaan tuplaten. Miten on Maunon vointi ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 19
« Vastaus #7 : 28.04.14 - klo:18:22 »
Kolmas yö takana hyväasentoisen asentohuimauksen kaverina. Onneksi sain fyssarille päivystysajan. Toivottavasti löytää kuuloelimen sakkapaikat ja antaa jumppaohjeet, jotta saan sakat liikkeelle. On muuten varsin inhottava olo kun makaa tasaisella ja taatusti liikkumattomalla sängyllä, joka tuntuu pyörivän hurjaa vauhtia. Järki sanoo vuotee olevan paikallaan, mutta tasapainoelin kertoo ihan muuta. :017:

Kuule kuule!  Minä tiedän mitä on vaikka minun on toista perua ja heittää nurin.  Sisko sairasti kerran tasapainoelimen tai siis tasapainohermon tulehduksen, oletko nyt varma ettei olisi kyse semmoisesta? 

Minusta sinnun olisi asiallista poiketa päivystyksessä. Minun on vaikea uskoa noin pitkään jatkuvaan asentohuimaukseen, hyvänlaatuiseen.  Etenkin jos se ei muutu asentoa vaihtaessa.

Saattaa minulla mennä diagnoosi pieleen mutta tuo ei kuulosta hyvältä.  Lääkettä tarvihet ja diagnoosin tarkastamisen.  Kyllä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Tänään 19
« Vastaus #8 : 28.04.14 - klo:19:39 »
Kävin fyssarilla ja oireet olivat niin varmat hyvänlaatuiseen asentohuimaukseen sopivat, että uskon tähän diagnoosiin. Sain jumppaohjeet ja niillä nyt yritän parantaa oireet. Ainakin netin mukaan hyvänlaatuisessa oireet kestää 10 viikkoa jos ei hoida ja vähän vähemmän jos yrittää jumpata. Erona tulehdukseen on, että tulehduksessa pahoinvointi on yleistä, kun taas huimauksessa on se on harvinaisempaa, mutta mahdollista. Minulla pahoinvointia oli vain eka aamuna. No Leenalle lohdutuksena sanottakoon, että minulla on tulossa muusta syystä työterveyslääkäri keskiviikkona, joten kerron hänelle oireet ja varmistakoon diagnoosin.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 19
« Vastaus #9 : 28.04.14 - klo:21:31 »
Päivä on mennyt taas tosi nopeasti.  :eusa_angel:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 19
« Vastaus #10 : 28.04.14 - klo:21:35 »
Kuin myös  :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 19
« Vastaus #11 : 29.04.14 - klo:15:27 »
Kävin äitini ja veljeni kanssa enoja tervehtimässä.
Oli taas mukavaa heitä tavata ja jutella kaikenlaista.
Luontohavainnoista paljonkin juttua riitti.
Söin paistettua haukea myös siellä ja kahviteltiin.
Niin kiitollinen enoista ja muista rakkaista ihmisistä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 19
« Vastaus #12 : 29.04.14 - klo:15:50 »
Pääsin alkuun Mörtin vinkkaamassa Heikki Ylikankaan kirjassa. Mielenkiintoista oli lukea Niiles Kustaa Malmbergin suurenmoisesta saarnaajan kyvystä. Naiset herahtivat itkuun jo kun hän nousi saarnatuoliin. Istumapaikat loppuivat kirkoissa joissa hän saarnasi.
Tähän asti olen vasta lukenut, nyt H Ylikangas kai siirtyy pohtimaan hänen maineensa nopeaa notkahdusta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 19
« Vastaus #13 : 29.04.14 - klo:18:52 »
Tuli mieleeni tämä:

1. Kor. 12:4-6


Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;    
ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.

-Aina ei likimainkaan ymmärrä mitä "näkymättömissä" tapahtuu ja millaisia vaikutuksia Jumala vaikuttaa erilaisten kutsumustensa ja lahjojensa kautta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 19
« Vastaus #14 : 29.04.14 - klo:18:54 »
Mutta mietin tässä että menisinkö käväisemään ystäväni luona, matkaa ei ole kauheasti.
Jotenkin tuntuu että menisin... :eusa_angel: