Kirjoittaja Aihe: Tänään III  (Luettu 19426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Tänään III
« : 26.11.12 - klo:08:10 »
Seppo, paljonko kello on siellä nyt ?

Lämpöä on kymmenen astetta liikaa minulle. Onko kosteaa ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään III
« Vastaus #1 : 26.11.12 - klo:12:29 »
Seppo, paljonko kello on siellä nyt ?

Lämpöä on kymmenen astetta liikaa minulle. Onko kosteaa ?

Täällä kello on viisi tuntia edellä. Singaporessa se on seitsemän tuntia, vaikka on lännemmässä. Singaporen aika on viritetty kaupallisista syistä Kiinan ajaksi. Myanmarissa se oli neljä ja puoli tuntia edellä, muuta emme poikenneet sinne.

Kosteutta on vaikka muille jakaa ja kanavissa vesi on erittäin korkealla johtuen kuukauden korkeimmasta nousuvedestä. Kaupunki on vain kaksi metriä merenpinnan yläpuolella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään III
« Vastaus #2 : 26.11.12 - klo:12:41 »
Miksihän mulla on euforisen onnellinen olotila ollut aamusta lähtien?  :eusa_angel:  :icon_eek:

Yritin pitää silmäpeliä  :119:  kaupan kassajonossa yhden naisen kanssa mut se vaan keskittyi ostoksiinsa?  :(

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään III
« Vastaus #3 : 26.11.12 - klo:13:22 »
Pihassa puikkelehti Euroopan pienin nisäkäspeto, pikkulumikko. Vitivalkoisena se erottui hyvin paljaalla maalla. Piiloutui välillä sadevesiputkeen, mutta tuli pian sieltä kurkkimaan, mikä muutaman metrin päässä oleva korsto on miehiään. Sitten se puikahti piharakennuksen laudoituksen alle.

Lumikko syö hiiriä ja metsämyyriä, joten se on tervetullut jäsen eläinyhteisöömme.

Mt

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään III
« Vastaus #4 : 26.11.12 - klo:13:39 »
Pihassa puikkelehti Euroopan pienin nisäkäspeto, pikkulumikko. Vitivalkoisena se erottui hyvin paljaalla maalla. Piiloutui välillä sadevesiputkeen, mutta tuli pian sieltä kurkkimaan, mikä muutaman metrin päässä oleva korsto on miehiään. Sitten se puikahti piharakennuksen laudoituksen alle.

Lumikko syö hiiriä ja metsämyyriä, joten se on tervetullut jäsen eläinyhteisöömme.

Mt

Minäpä opin tästä uuden asian. Nimittäin sen, että Suomessa tavattavasta lumikon tyypistä todellakin käytetään välillä nimitystä pikkulumikko (tarkistin asian monesta lähteestä netistä). Isolumikko elää etelämpänä ja Pohjois-Afrikassa se voi olla jopa viisi kertaa pikkulumikkoa isompi. Samannäköinen sukulaislaji kärppä on oma lajinsa, mutta nämä lumikon eri tyypit ovat samaa lajia.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään III
« Vastaus #5 : 26.11.12 - klo:15:19 »
Aamupäivällä uimahallireisu, vähän lösähtänyt olo.
Yritän kasailla itseäni, surffailemalla foorumilla, kuuntelemalla Nightwishin Imaginaerumia, päivä alkaa
pimentyä, pitäisi saada muutama pöytäkirja naputeltua.
Tuntuu että iän karttuessa on tullut saamattomammaksi, tosin en muista että olisin koskaan
myöhästynyt mistään, eikä ole vielä tarvinnut olla kahdessa paikassa yhtäaikaa  :023:
Mutta valintoja joutuu kyllä tekemään.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Tänään III
« Vastaus #6 : 26.11.12 - klo:15:42 »
Liikenneonnettomuudessa perjantai-iltana äkillisesti kuolleen mopotytön muistotilaisuus oli tänään koulussa uuden kouluviikon alussa. Koulun audiotorio oli täpötäynnä oppilaita ja henkilökuntaa. Soitettiin harrasta musiikkia ja oli rehtorin ja minun puheet ja Rami-papin rukous.
Salin edessä oli surupöytä jossa kuva, kukkia, risti, Raamattu, kynttilä ja avoin muistokirja, johon koulukaverit saavat nyt viikon ajan käydä kirjoittamassa muistot, surunvalittelut ja jäähyväiset - kirja annetaan omaisille ennnen hautaansiunaamista. Heti muodostui monen kymmenne oppilaan jono muistokirjan eteen. Tilaisuuden jälkeen olin paikalla vielä pitkään oppilaiden ja henkilökunann tähden.

Takki on on nyt tyhjä, lähden kotihommiin!

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään III
« Vastaus #7 : 26.11.12 - klo:17:27 »
Meinasin mennä tuonne lenkille pimeään taskulampun kanssa, ehkä voin käyttää sitä itsepuolustusvälineenä jos karhu tulee vastaan.  :icon_biggrin: Saa nähdä miten pitkälle uskallan..

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään III
« Vastaus #8 : 27.11.12 - klo:08:32 »
Miten suuri asia tekee kaikesta taas valoisaa ja onnellista:  kahden nuoren ihmisen näkyvä rakkaus. En ole tajunnut miten siskon neljän sarja rakastaa minua. Nyt kaksi nuorinta kävi täällä; Minerva tietysti sairaana taas mutta kun hänen takiaan oli tuleminen, soitti nuorten Chopin-tapahtumassa. Siinä oli sitten riivatusti taukoa ennen kuin soittajat saivat palautteet ja siinä oli kuion olisi yhtäkkiä nähnyt kirkkaammin kuin ikinä; ne tarvitsevat minua... roikuttiin foorumin Picnicissä ja ajeltiin liukuportaita useampi tunti...  Käsitin että ne puhuu minulle jotain mitä eiu vanhemmille...  ja kuopus säteili kun vihjailin mitä juuri hän saisi tuliaisiksi ja noin...   Ja miten iso juttu se hänelle on nimenomasan...    Ja onhan tässä chattailtu esikoisen kanssa koko syksy kun minun on häntä niin pahuksen ikäväkin.  Kyllä minä selviin rahallisestiki....   , erikoista opiskelijavaihtoa kun saapuu kortti milloin mistäkin Euroopan kolkasta.

Sen Israelin matkan jälkeen olin vain niin masentunut.  Taitaa tämä uskokin mennä tunteiden aallokkoa.  Ei niin etten koko ajan uskoisi, se on eri asia, välillä vain sitä kokee olevansa täysin ulkopuolella sen mitä toisille on luvattu, mihin kaikki on kutsuttu, kuin luotu joksikin "vihan astiaksi".  Minä kun vielä masentuneena lamaannun mutta myös olen vihainen ja sabnon kaikkia mitä on hampaankolossa, siis olisi pitäny sanoa kun se juttu tapahtui että hetkinen. Nyt putosin, sanotko uudestaan.

Luulen että Kristuksessa pysyminen on rakkaudessa pysyminen ja rakkauteen uskomista. Äitini sanoi kerran että Jumala on suuri rakkaus ja suuri ymmärrys. Joskus kai tarvitsee rakastetuksi kokemista, silloin ,minun maljani on ylitsevuotavainen kun nämä kaksi murkkua...   Tänään menen työhön kipeänä kun sain tietty Mindeltä sen taudin, onneksi tein viime viikolla monta tuntia sisään.
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:08:39 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään III
« Vastaus #9 : 27.11.12 - klo:13:45 »
On tulossa talvi, ihanaa, paljon lunta ja pakkasta.  :eusa_angel:

*

Nättejä nuo aika lyhyet villamekot tummien sukkahousujen kanssa. Niissä pääsee vartalon muodot oikeuksiinsa.  :109:

ps. näin niitä tänään kaksi, vaalean ja mustan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Tänään III
« Vastaus #10 : 27.11.12 - klo:15:05 »
Paistoin karjalanpiirakoita. Lapsenlapsi tuo perjantaina saksalaisvieraansa meille saunaan. Hän toivoi piirakoita ja hirvipaistia ja munavoita
niille päällysteeksi.
Hirvipaisti on marinaadissa ja paistan sen torstaina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään III
« Vastaus #11 : 27.11.12 - klo:17:12 »
Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi
Lapsenlapsi tuo perjantaina saksalaisvieraansa meille saunaan. Hän toivoi piirakoita ja hirvipaistia ja munavoita
niille päällysteeksi.

Lapsenlapsi toivoi, vai saksalaisvieras?

Oma Tänään: Kävin mittaamassa tulevan asuntoni. Eteinen on niin iso, että sen voisi sisustaa viihtyisäksi pikku huoneeksi. Kaikenmoista nikkarointiprojektia asuntoon pyörii päässä, mutta se ei ole enää tänään.
« Viimeksi muokattu: 27.11.12 - klo:17:19 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Tänään III
« Vastaus #12 : 27.11.12 - klo:18:31 »
Hyvä kysymys. Kirjoitin huonosti.
 Lapsenlapseni pyysi, toivoi,  että laitan jotakin supisuomalaista saunapalaa. Siis onko suomalaisempaa kuin karjalaisten piirakat, hämäläinen hirven paisti ja norjalainen graavilohi. Lisänä Oululaisen lahtelaista hapankorppua ja viipurilaista ruisleipää asikkalalaisesta rukiista.
Ja arvelen vieraan tuovan jotain saksalaista saunajuomaa
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään III
« Vastaus #13 : 27.11.12 - klo:23:45 »
Jälleen yksi päivä vaipumassa mailleen.
Hiukkasen uupunut ja leipääntynyt olo, mikähän auttaisi?
Ehkä aikaisempi nukkumaan meno...

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tänään III
« Vastaus #14 : 28.11.12 - klo:00:33 »
--- karjalaisten piirakat, hämäläinen hirven paisti ja norjalainen graavilohi. Lisänä Oululaisen lahtelaista hapankorppua ja viipurilaista ruisleipää asikkalalaisesta rukiista.

Guten Abend, Grossmutter Riitta! Ob Sie kein echter Deutscher Besucher finden kann, möchte ich ein gutes Finnisches Surrogat (siehe unten) wärmstens empfehlen...

Mt