Äänestys

Minkä merkkinen kännykkä

Nokia
37 (86%)
SonyEricsson/Ericsson
1 (2.3%)
Motorola
0 (0%)
Samsung
1 (2.3%)
Siemens
4 (9.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 40

Äänestys päättynyt: 15.08.05 - klo:17:59

Kirjoittaja Aihe: Mikä kännykkä & liittymä  (Luettu 20625 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mikä kännykkä & liittymä
« : 15.08.05 - klo:17:59 »
Eli tulipa tämmöistä mieleen kysellä... Pistetään vaikka galluppina tuo kännykkämerkki, liittymän saa halutessaan vaikka kirjoittaa...

Mulla siis vajaan kuukauden ollut SonyEricsson k508i, aivan mahtavasti tähän asti pelannut. Joutaakin kyllä pelata... Aikaisemmin ollut kymmenisen Nokiaa, yksi Siemens ja yksi Ericsson. Ainoastaan Nokioiden kanssa on ollut ongelmia, 6150 sentään oli lähestulkoon toimiva. Muut enemmän tai vielä enemmän paskoja, ja nyt vaihtui sitten merkki pysyvästi. Nastarenkaat on Nokialla OK, kännykät ovat sellaista pa5kaa ettei mieleentuleva teksti ole lainkaan painokelpoista...

Liittymänä puolestaan Kolumbus, ja sitä ennen Elisa/Radiolinja vuodesta 1998. Elisanhan tuo Kolumbuskin, eli käytännössä viimeiset 7 vuotta ollut Elisan asiakas. Tele/Sonera oli ennen Radiolinjaa ½ vuotta, ei oikein hinnoittelu miellyttänyt tuolloin...

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #1 : 15.08.05 - klo:18:07 »
Saunalahti käytössä. Valitsin lähinnä siksi kun käytti Soneran verkkoa, mutta kohta pitää kai siitäkin ilosta luopua, kun tulee Elisan verkko käyttöön.

Ja käytössä on siis Siemens M50.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #2 : 15.08.05 - klo:18:11 »
Mikäs siinä Elisan verkossa nyppii? Mulla ainakin pelannut aivan loistavasti ja ongelmitta tuon seitsemisen vuotta...

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #3 : 15.08.05 - klo:18:43 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Mikäs siinä Elisan verkossa nyppii? Mulla ainakin pelannut aivan loistavasti ja ongelmitta tuon seitsemisen vuotta...


Sitten epäilen, että et ole pahemmin soitellut Lapista käsin. Siellä ainakin entinen Radiolinja muuttui nopeasti Rätinälinjaksi. Vaikka onhan niitä katvealueita kyllä Soneran verkossakin tuolla periferiassa.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #4 : 15.08.05 - klo:19:55 »
Niin se taitaa tosiaan olla että ei kumpikaan ole Lappiin liiemmin panostanut. Ymmärtääkseni kyllä aikalailla yhtä vähän puutteita kummallakin kahdesta suuresta, mutta toisaalta, DNA ei vielä viime vuonna kuulunut Helsingissä kunnolla jokapaikassa. No, jossakin sen näkee että mikä on paikallisen puhelinyhtiön keksintö ja mikä ei...

Kai sitä Elisankin verkkoa kannattaa kokeilla, että miten nykyään pelaa. Minulle henk. koht aivan sama, kun aikalailla tämä Ylivieska on niin korvessa kuin missä minä kännykkääni käytän, poislukien kun on autolla menossa johonkin kauemmaksi, niin silloin kyllä monesti on kovastikin korvessa.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #5 : 15.08.05 - klo:20:37 »
Nokia 3200. Liittymänä Elisa jotain. Ihan tyytyväinen elisaan, vaikka kaveri haukkuu  :shock:
Vähän yli vuoden on tuo 3200 mulla ollut, ja nyt voisin vaihtaa vaikka Siemensiin... Kun se tilttaa... Mutta jos sen takuuhuoltoon sais niin ehkä se siitä.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #6 : 15.08.05 - klo:20:49 »
[ot]Siemenssiä en kyllä ostaisi. Oli puolituttu GSM-storessa töissä kun tätä olin ostamassa. Meinasi että jos on edes minun verran tuttu, eli että nimet tiedetään, niin ei kyllä kehtaa Siemensiä myydä. Vikoja on jonkin verran kuulemma ollut, ja huolto ei oikein pelaa. Luotin sitten häneen siinä suhteessa, ja kun Nokia oli jo aikaisemmin suljettu pois ja Ericssonista aikaisemmin hyvä kokemus, niin valinta oli helppo.[/ot]

Tuolla perusteella uskallan kyllä muillekin suositella Siemensin hankinnasta pidättäytymistä. Jos kauppias ei jotakin tuotetta suostu myymään vedoten siihen että se on pa5ka, niin minusta jo kannattaa uskoa...

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #7 : 15.08.05 - klo:22:12 »
Minulla on tällä hetkellä Nokian 5140 ja DNA:n liittymä.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #8 : 15.08.05 - klo:22:53 »
dna on syvältä. mennyt känny enemmän kuin kerran seinään moisen takia
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #9 : 16.08.05 - klo:08:51 »
Ei voi kyllä ymmärtää tätä merkki/palveluntarjoaja/whateverpalvontaa, oli kyse autoista, puhelimista, näytönohjaimista jne. Ei sillä, että täällä suuremmalti oltaisiin harrastettu mutta joskus tulee niin uskomattomia tapauksia eteen, ettei rajaa. Kannattaisi ennemmin pitää silmät auki ja yrittää tarkastella mahdollisimman objektiivisesti tuotteita/palveluita ja niiden nykyistä tilaa, eikä sen perusteella tuomita mitä jonkun valmistajat tuotteet ovat joskus olleet (hyviä tahi huonoja) tai mitä joku kaverin kaveri sanoo.

/rant

Mutta sanoisin kyllä, että noissa matkapuhelinoperaattoreissa ei ihmiselle, joka ei taajama-alueiden ulkopuolelle juuri ikinä astu, ole muuta eroa kuin hinta. Ja jos siellä korvessa kyntää niin olisiko parempi panostaa satelliittipuhelimeen muutenkin.

Jos kännyä ostaisin niin vaatimuslistalla olisi symbian, bluetooth, tarpeeksi muistia ja vääntöä, että jaksaa pyöritellä  emulaattoreita (c64, amiga, gameboy, scummvm(!), jne). Ängeits 128 muistipalikalla alkaa olemaan jo sellasissa hinnoissa, että ehkä vois ostaakkin tollaseksi näpertelykännyksi. Jos ihan peruskäyttöön niin noi samsungin läpyskät miellyttää esteettisesti silmää eniten ja on tarpeeksi pieniä, mikä lienee tärkeintä.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #10 : 16.08.05 - klo:13:10 »
Nokia 3220 ja Kolumbus.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #11 : 16.08.05 - klo:15:12 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
Ei voi kyllä ymmärtää tätä merkki/palveluntarjoaja/whateverpalvontaa, oli kyse autoista, puhelimista, näytönohjaimista jne.
Kyllä mulle ainakin jonkinverran painaa merkki, jos olen vaikkapa kännykkää tai autoa hankkimassa. Otetaanpa esimerkki. Jos sulla on kymmenen vuotta sitten ollut Ford, jota sai korjata koko ajan, ja sen jälkeen olet kymmenen vuotta huristellut volkkarilla pelkästään huoltamalla ja tankkaamalla. Kyllä se taitaa niin olla, että silloin ei siihen voortiin enää palaa, vaikka kuinka olisi ajat muuttuneet. Siinä mielessä huono esimerkki, että Fordhan tunnetusti ei ole auto, niin kuin ei piikakaan ole ihminen... (henk. koht. kartan japseja ja Fordia, sekä nyttemmin omien kokemusten perusteella myös ranskalaisia autoja...)

Sama homma kännyköissä. Henk. koht mulla on ollut juurikin sellaiset 10 huonosti toimivaa Nokiaa, yks siedettävän hyvin toiminut Nokia. En näiden kokemuksien perusteella kyllä tule enää ensimmäistäkään hanki, ennen kuin pakko on. Suomessa nyt on helppo myydä Nokiaa kotimaisuudella, samoin kuin oli helppoa myydä ruotsalaisia Saabeja kotimaisuudella pauttiarallaa 20-30 vuotta sitten. No, saabeja olikin kotimaisia, mutta näyttäkääpä mulle kaupasta hakemanne kotimainen Nokia. Itse en ainakaan hetkeen ole niistä "Made in Finland" merkkiä löytänyt...

Niin se vaan ihminen toimii. Jos tietyn merkkinen esine on täysi paska, ja merkkiä vaihtamalla pääset eroon ongelmista, niin mikä saisi palaamaan takaisin siihen paskaan? Ehkäpä hieman nyt kärjistettiin ja yksinkertaistettiin, mutta eikös se aikalailla näin mene?

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #12 : 16.08.05 - klo:17:35 »
Minä olen Noksujen suhteen vähän samoilla linjoilla kuin m.k. Ensimmäinen käytössä ollut malli oli ihan hyvä (en muista mikä, sellainen harmaa kapula 90-luvun lopulla), mutta se riitti kun seuraava malli oli täysi susi, meni luotto kyseiseen firmaan pitkäksi aikaa. Meni myös luotto ihmisten puheisiin Nokian kännyköiden laadusta, ikäänkuin ei kotimaisuuden vuoksi uskallettu tuoda ilmenneitä vikoja päivänvaloon. TM:n testeissä Nokialaiset tosin pärjää, mutta se mikä mielestäni kännykässä ratkaisee (joka ei testeissä tule ilmi), on kestävyys. En minä ainakaan viitsi hankkia joka vuosi uutta kännykkää sen takia, että se hajoaa käsiin.

Nykyinen Siemens on kestänyt jo lähes kolme vuotta, mutta valitettavasti myös Siemensiltä löytyy sunnuntaikappaleita. Lieneekö liika kilpailu kännykkämarkkinoilla lisännyt painetta tinkiä komponenttien laadusta tai laadunvalvonnasta.

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #13 : 16.08.05 - klo:19:02 »
mulla on nokian se puhelin mihin pystyy tekemään itte kuoret, ja siinä on mahtavat sieni kuoret!! ja superteiniliittymä zeroforty (sonera) mulla on..
peace and lööv

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Mikä kännykkä & liittymä
« Vastaus #14 : 16.08.05 - klo:23:49 »
Juuri tuohon mk:n ajattelumalliin tällä nykyajan brändäysmeiningillä tähdätään. Niin hyvässä kuin pahassa.

Nuo nokian malliston halvimman pään mallit kyllä ovat sen näköisiä ja tuntuisia, etten kyllä ite ostais ikinä. Kännyköistä on tullut suurelle osalle ihmisistä kertakäyttötavaraa (pidetään huonosti ja halutaan vaihtaa usein ja maksaa mahdollisimman vähän). Malliston ylemmästä päästä löytyykin sitten jo ihan eri näköisiä tuotteita (sama muilla valmistajilla). Köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa.

Pienen pohdiskelun kannalta muistellaanpas paljonko aikanaan 5110/6110/6150 maksoi uutena. Tais olla jossain tonnin hujakoilla ja jotain päälle noilla 61xx malleilla. Eli siinä parinsadan euron kieppeillä. Ja nykyään nämä halvimmat mallit ovat jotain 80-120e. Voin kyllä vakuuttaa, että tuo hinnan pudotus ei tule pelkästään tuotantomäärien kasvusta tai siitä paljon parjatusta halvemmasta työvoimasta. Paskoja puhelimia tehdään, koska ihmiset ostaa niitä. Olihan nuo 51xx/61xx vähän eri laatua, vaikka niissäkin tyyppivikansa oli (näytön ja antennin kosketushäiriöt).