Kirjoittaja Aihe: Tänään 3  (Luettu 31575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 3
« Vastaus #30 : 23.04.10 - klo:07:23 »
Hippiäinen, Kevään herääminen, uusi kasvu!   


                                                                   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Tänään 3
« Vastaus #31 : 23.04.10 - klo:07:33 »
Takatalvelta tuo tämänaamuinen näky vaikutti.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 3
« Vastaus #32 : 23.04.10 - klo:07:56 »
Hippiäinen, Kevään herääminen, uusi kasvu! 

Hippiäinen, tuo havumetsien pieni, pyöreä ja touhukas pallero. (wikitietoa)
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Tänään 3
« Vastaus #33 : 23.04.10 - klo:12:35 »
Olen uusi menokas, viisi vuotta hengaillut täällä. Ikäkin käy seitsemättäkymmentä ajastaikaa. En aio mennä. Kuitenkin foorumimaailma näyttäisi jäävän yhä enemmän taakse. Mieli on haikea. En saa otetta keskusteluihin. Ne eivät jaksa kiinnostaa. Toista oli silloin ennen. Ehkä olen siirtymässä toiseen todellisuuteen. Ehkä ajatukseni ovat selkiytyneet. Kenties olen saanut, mitä Körttifoorumi voi minulle tarjota.
Toivotan uusille tulokkaille vilpitöntä mieltä, rohkeutta ja uskoa. Kyllä kaikki ennenpitkää järjestyy.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 3
« Vastaus #34 : 23.04.10 - klo:13:58 »
Ikävää satman kun sinustakin on alkanut tuntua tältä.
Puolentoista vuoden aikana on moni jättänyt kirjoittamisen. Ehkä ovat vielä lukijoita.
Minustakin on alkanut tuntua omalta osaltani kuin kaikki maailman puhuttavat olisi
jo puhuttu, kirjat luettu, elokuvat katsottu.

Uskonasioissa jokainen on kannallaan. Olkoon niin, kunhan ovat heränneitä!

Se että täällä on ystäviä panee olemaan mukana. Tuskin mökkikauden alettua tulee kuitenkaan sellaista hinkua koneen ääreen kuin viime kesänä, ellei sitten Matti hanki sitä läppäsiä mökille.

Siioninvirsiseurat jatkuvat ja kirkossakäynti terveyden mukaan.
Syksyksi olen merkannut taas yhden leipomis ja kahvitusvuoron. Joulumyyjäisiin menen ainakin ostamaan. Kokkaankin jotain jos tarvitaan.
Näin tässä tänään ajattelen, vaikka huomisesta ei tiedä, olenhan sinua satman
viitisen vuotta vanhempikin.
Kiuruveden juhlien suhteen olen sellaisissa ajatuksissa että jos Basso vielä elää niin sitten en tänä vuonna tule.  Oulun juhliin olen ajatellut mennä. Sinne pääsee hyvin junalla ja sielläpäin asuu eräs ystäväni.

Jospa satman odottamatta uutta intoa tulisi nyt kun olet jäämässä (muistaakseni)
lähi-aikoina eläkeelle. :eusa_shhh:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Tänään 3
« Vastaus #35 : 23.04.10 - klo:14:12 »
Katsellaan, kuulostellaan, elellään. Vanhan loppu on uuden alku.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään 3
« Vastaus #36 : 23.04.10 - klo:17:14 »
Kiitos viesteistä ja hei vaan kaikille!

Olenhan minä teitä pitkin aikaa tarkkaillut; joskus enemmän, joskus vähemmän  :045:

Viikonloppua pukkaa, kiva niin  :kahvi: (siis tuoksuvaa teetä)
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 3
« Vastaus #37 : 23.04.10 - klo:19:02 »


   Tänään se ison tammen loppu sitten vihdoin koitti. Tolppakenkämiehellä on ollut kiire viikko, pitkät päivät ja nyt vasta kerekesi meille.

Olisi se ollutkin Matti-vaarille tekemätön paikka. Aivan hurjan näköistä.
Siinä se runko nyt rojottaa pitkin pituuttaan oksiensa päällä.

Vuosirenkaista näkyi sen tammeksi hyvin nopea kasvu. Paikka tuli suotuisaksi kun on talot kahden puolen. Neljäkymmenvuotias jötikkä.

Muisto hänen mahtavuudelleen, närhien ja oravien ruokkijalle. Kiitos kauneudesta.

Nyt pääsee naapurin omenapuu saamaan valoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään 3
« Vastaus #38 : 23.04.10 - klo:19:32 »
Hippiäinen, tuo havumetsien pieni, pyöreä ja touhukas pallero. (wikitietoa)

Edelleen kaikkee tuota, mutta paljon muutakin  :eusa_whistle:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään 3
« Vastaus #39 : 23.04.10 - klo:19:34 »
Olen uusi menokas, viisi vuotta hengaillut täällä. Ikäkin käy seitsemättäkymmentä ajastaikaa. En aio mennä. Kuitenkin foorumimaailma näyttäisi jäävän yhä enemmän taakse. Mieli on haikea. En saa otetta keskusteluihin. Ne eivät jaksa kiinnostaa. Toista oli silloin ennen. Ehkä olen siirtymässä toiseen todellisuuteen. Ehkä ajatukseni ovat selkiytyneet. Kenties olen saanut, mitä Körttifoorumi voi minulle tarjota.
Toivotan uusille tulokkaille vilpitöntä mieltä, rohkeutta ja uskoa. Kyllä kaikki ennenpitkää järjestyy.


Niin tekköö, eläkä sinäkää mää minnekkää  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tänään 3
« Vastaus #40 : 24.04.10 - klo:08:07 »
  Häikäisevä valkeus yllätti aamulla. Pakkastakin on, joten lumi ei aivan heti sula.
  Se tekee tammenoksien keruun keljuksi, ne niljakoituvat.

  Mitähän ruokaa tänään keksisin laittaa. Saunavieraita on tulossa. Välillä on mahdottoman vaikea keksiä, ja alkaa harmittaa koko ruuanlaitto.

Onneksi siivouspäivä oli eilen.

Nyt minun on revittävä itseni irti netistä ja alettava hommiin.

                                                                                       
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 3
« Vastaus #41 : 24.04.10 - klo:08:43 »
 Häikäisevä valkeus yllätti aamulla. Pakkastakin on, joten lumi ei aivan heti sula.
  Se tekee tammenoksien keruun keljuksi, ne niljakoituvat.

  Mitähän ruokaa tänään keksisin laittaa. Saunavieraita on tulossa. Välillä on mahdottoman vaikea keksiä, ja alkaa harmittaa koko ruuanlaitto.

Onneksi siivouspäivä oli eilen.

Nyt minun on revittävä itseni irti netistä ja alettava hommiin.

                                                                                      

Minusta ruoanlaitossa on vaikeinta keksiä mitä tekisin. Yllätys, osaan laittaa ruokaa ja keskikoulun viimeisellä luokalla meillä oli kokeiluna joka torstai kolmen tunnin ruoanlaitto opetus. Täytyy tunnustaa, että nyt kun vaimokin on eläkkeellä hän taas kantaa päävastuun ruoasta.  Huh :eusa_clap:

Tekstiilit on se mitä vältän kaikin mahdollisin keinoin. Lakanavetoon taitoni riittää, mutta kultainen vaimo silittää tarvittaessa paidat.
« Viimeksi muokattu: 24.04.10 - klo:08:47 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 3
« Vastaus #42 : 24.04.10 - klo:10:35 »
Minusta ruoanlaitossa on vaikeinta keksiä mitä tekisin. Yllätys, osaan laittaa ruokaa ja keskikoulun viimeisellä luokalla meillä oli kokeiluna joka torstai kolmen tunnin ruoanlaitto opetus. Täytyy tunnustaa, että nyt kun vaimokin on eläkkeellä hän taas kantaa päävastuun ruoasta.  Huh :eusa_clap:

Osaan kans tehdä ruokaa, mm. burgundin pataa (jossa punaviiniä), coq au vin (jossa punaviiniä) sekä marinoituja pihvejä (jossa punaviiniä). Pizza on bravuurilajini. Teen esim. muikkupizzaa yms.

Lainaus
Tekstiilit on se mitä vältän kaikin mahdollisin keinoin. Lakanavetoon taitoni riittää, mutta kultainen vaimo silittää tarvittaessa paidat.

Meillä on ollut sellainen komento, että mies silittää paitansa itse. "Armosta" silittää ihanainen nainen muita tekstiilejä.
Acta, non verba.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 3
« Vastaus #43 : 24.04.10 - klo:12:06 »
Teen esim. muikkupizzaa yms.


(Onko siinäkin punaviiniä)  :003:

Sori, en millään voinut vastustaa kiusausta. :icon_wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 3
« Vastaus #44 : 24.04.10 - klo:16:59 »
(Onko siinäkin punaviiniä)  :003:

Sori, en millään voinut vastustaa kiusausta. :icon_wink:


Hmhhh....periaatteessa voisi olla valkoviiniä.  :003:
Acta, non verba.