Kirjoittaja Aihe: Tänään 2  (Luettu 34896 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään 2
« Vastaus #60 : 18.03.10 - klo:11:02 »
Tänään menen kirjastoon tonkimaan valikoimia. Sitten käyn kirkolla
kahviossa nauttimassa Arjan ihania leipomuksia. Ehkä ostan niitä myös kotiin.  :eusa_whistle:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 2
« Vastaus #61 : 18.03.10 - klo:12:40 »
Tänään uskalsimme ensikerran kävelylle Vesijärven jäälle. Oli hankikantoa Bassolle ja paikoin meillekin ja moottorikelkan jälkiä. Usva peitti silloin puoli yhdeksän aikaan vielä rannat näkyvistä, mutta oli avaraa ja tyyntä.
Tulimme kävelykatua Karjusaaresta. Janne Ahosen vaimo ajeli vastaamme. Janne on tänään Planitsassa.
Basso tapasi taas sen upean Norjan harmaan hirvikoiran jonka isän karhu raateli. Iski kynsillään kyljen auki viime talvena, kertoi taluttaja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Tänään 2
« Vastaus #62 : 18.03.10 - klo:13:05 »
Ulkona on täälläkin aivan uskomaton keli.

Kävin vaihteeksi pitkällä lenkillä läheisen järven ympäri. Aurinko paistaa pelloilla todella mukavasti täysin pilvettömältä taivaalta.

Jos eivät olisi halppislumikengät hajonneet niin pahoin viime talvena, olisin lähtenyt vähän vaeltamaan...
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tänään 2
« Vastaus #63 : 18.03.10 - klo:19:01 »
Hieno ilma päivällä, ja nyt tupruttaa lunta taas.
En viitsinyt mennä iltamessuun.  Sitä paitsi ärsytti yhden kokouksen aineistot,
jotka sain tänään. Hiillyttelen huomiseen, sitten pyydän vähän täydennystä.

Lainaus Atanasialta:

Velvollisuuden täyttäminen ilman rakkautta tekee ihmisestä ärtyisän.


Niin totta, niin totta.  :003:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään 2
« Vastaus #64 : 18.03.10 - klo:21:56 »
Keskustelu arkkipiispan valinnasta jatkuu. Se velloo ja saa tilaa jo hengellistenkin-lehtien otsikoissa ja asiasisällöissä (esim. tänään ilmestynyt Kotimaa-lehti). Politiikka on astunut kuvioihin vahvana taustatekijänä. Totta kai - minulle ilman epäilyksen häivää, eikä myöskään yllätyksenä.

Tulin valituksi oman seurakuntani luottamuselimiin aikoinaan myös heti sen jälkeen, kun luottamusmiesten valinta siirrettiin kirkonkokoukselta puoluesidonnaisuudesta riippuvaksi. Eräiden puolueiden edustajille esim. kirkkoneuvostoon valinta oli aluksi hämmentävä kokemus. Kun kirkkoherra aloitti kirkkoneuvoston puheenjohtajana kokoukset hartaudella, kuulin kahinaa kokoushuoneen ulkopuolelta. Siellä odotti joukko neuvoston jäseniä hartauden päättymistä. Komensin piiloutujat sisään kesken hartauden. Sen jälkeen ko. edustajat myöhästyivät säännöllisesti kokouksesta. Kuitenkin he olivat päättämässä seurakunnan hengellisistä asioista. Joku sanoi: "En usko Jumalaan, mutta haluan olla päättämässä kirkon asioista. En käy hengellisissä tilaisuuksissa, mutta haluan kuitenkin niistä päättää. Edustan vain puolueettani - sen seikan tulee jokaisen hyväksyä". Sama jatkuu edelleenkin.

Minulle paljon merkityksellisempää on se, kuka on alueseurakuntani kappalaisena, pappeina, työntekijöinä, herättäjäyhdistyksen aluesihteerinä kuin se, kuka on arkkipiispana.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Tänään 2
« Vastaus #65 : 19.03.10 - klo:17:57 »
Minulle paljon merkityksellisempää on se, kuka on alueseurakuntani kappalaisena, pappeina, työntekijöinä, herättäjäyhdistyksen aluesihteerinä kuin se, kuka on arkkipiispana.

Yleisesti ottaen voisin olla samaa mieltä, mutta koska tänään oli uskonnon ainereaali, en ole.
Sain mukaan laitettua viittauksen myös arkkipiispan vaaliin.
En tiedä, oliko se tarkoituksenmukaista, mutta onpahan ainakin "ajankohtainen" ote.

Muutenkin huomasin, että Kotimaan intensiivinen lukeminen kannatti.
Tai no... Parin kuukauden päästä voi sitten sanoa, kuinka paljon arvosta.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 2
« Vastaus #66 : 19.03.10 - klo:18:03 »
Yleisesti ottaen voisin olla samaa mieltä, mutta koska tänään oli uskonnon ainereaali, en ole.
Pahus! Koko päivän minua on vaivannut ajatus että jokin on nyt vähän...tai ei nyt oikein... tai että nyt tarttis tehdä jotakin...joo ja nyt iltapäivemmällä vaivannut pakkomielle että pitäis soittaa siskon perheelle...hyvin pelittää torjunta! Olen ihmetellyt ja pidellyt hihasta itseäni, eihän siellä nyt...

Kummityttö oli siinä kokeessa!  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 2
« Vastaus #67 : 19.03.10 - klo:18:09 »
Tänään olen itseeni tyytyväinen, jopa hieman onnellinen. Sain läpi tänään kaksi projektia tiukan työn tuloksena. Kun viikon pakertaa ja työn tuloksena saa vastakaikua, voisiko enää olla tyytyväisemme. Olen taas tänään auttanut ihmisiä auttamaan.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään 2
« Vastaus #68 : 19.03.10 - klo:19:40 »
Satamalakko loppui!  :eusa_clap:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #69 : 19.03.10 - klo:23:32 »
Vedin kännit

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 2
« Vastaus #70 : 20.03.10 - klo:07:28 »
Pahus! Koko päivän minua on vaivannut ajatus että jokin on nyt vähän...tai ei nyt oikein... tai että nyt tarttis tehdä jotakin...joo ja nyt iltapäivemmällä vaivannut pakkomielle että pitäis soittaa siskon perheelle...hyvin pelittää torjunta! Olen ihmetellyt ja pidellyt hihasta itseäni, eihän siellä nyt...

Kummityttö oli siinä kokeessa!  
Mies valaan vatsassa! Vai oliko se vatsasta...Kuin meni? Katsoin kysymykset, aika siedettäviä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22102
Vs: Tänään 2
« Vastaus #71 : 20.03.10 - klo:07:47 »
Ihmettelin kuten usein ennenkin uskonnon kokeen kuvavalintaa. Saitko, valaanvatsamies, siitä Giotton fresko-otoksesta mitään vihiä mystiikkaan?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 2
« Vastaus #72 : 20.03.10 - klo:07:54 »
Ihmettelin kuten usein ennenkin uskonnon kokeen kuvavalintaa. Saitko, valaanvatsamies, siitä Giotton fresko-otoksesta mitään vihiä mystiikkaan?

Tästä tulikin mieleen, että katolinen kirkko on luonut oman Da Vinci-koodinsa. Da Vinci:n teos "Ehtoollinen" kuulemma paljastaa, että maailmanloppu tulee 4096. Katolinen kirkko tekee nyt romaanin "Real Da Vinci Code" sekä elokuvat "Secret Code of Da Vinci" sekä "World End 4096"
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 2
« Vastaus #73 : 20.03.10 - klo:08:28 »
  Kiitos Salis aamuvirkkujen keskusteluhetkestä. Nyt on otettava kotihommat haltuun. Lähden kauppaan. Saunavieraita on tulossa! :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 2
« Vastaus #74 : 20.03.10 - klo:09:42 »
Ihmettelin kuten usein ennenkin uskonnon kokeen kuvavalintaa. Saitko, valaanvatsamies, siitä Giotton fresko-otoksesta mitään vihiä mystiikkaan?
Se jäi kyllä minullekin aika hämäräksi. Mitä mystiikan lajia sillä tavoiteltiin ylipäätään? Mitä niillä silloin oli tarjolla?  Itse tuosta "noli me tangeresta" voisi jaaritella mutta onko sillä minkään kanssa mitään tekemistä...???
Kummityttö oli painellut kaverinsa luo saman tien,  äitinsä oli tullut vastaan portilla ja toistaiseksi tiedämme vain että "vähän ihmeellisiä" "ei menny putkeen" tai sinnepäin. Oli luetellut mihin oli vastannut mutta niin nopeasti että ei jäänyt mieleen äidillensä kuin ensimmäiset kaksi...väittää kään täneensä konfutselaisuden ja taolaisuuden väärin päin ja se on tietysti dismeriitti.... 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.