Kirjoittaja Aihe: Tänään 2  (Luettu 34758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tänään 2
« Vastaus #15 : 12.03.10 - klo:07:30 »
Jep Satman. Ainakin toivoisin et körttiseurat tekee kaltaisiksi.
Pidän itteäni jo aika körttinä, vaikka tuskin kukaan muu.

Mut tolle arkkipiispalle vois avata oman osion joku. Itse en viitti kun joku kirjoitti täällä muiden kuin körttien pyörittävän jo montaa ketjua.

Siis täys Kymppi tolla valinnalle.
Molemmat oli hyviä, mutta diggaan enempi tätä valittua, vaikka en henk.koht, tunne. Paitsi vaimon kyllä ja kirjoitin jokusen meilin, kun hän piti oudon puheen jossain.

Naispapit, lesbot ja homot, sivarit ja mitköhän muuta moderniin ajatteluun kuuluvaa hyväksyy.
Siis trendikkäästi ajatteleva.
Ollut jopa helluntailainen ja kokenut uskoontulon, vaikkakin ensin pelästynyt vaimonsa uskoon tuloa.

Mitenköhän ukko nyt alkaa kirkkoaan paimentamaan?
Millainenkohan hän :-\ on sitten kun tulee tehdä rankkoja ratkaisuja, kuten potkaista pellolle joku kun ei halua naisen kanssa alttarilla tehdä messua.
Tai homoliiton siunaamisesta syntyvää sotaa.
Ei taida tajuta minne on päänsä pistänyt.

Kirkosta väen vähentymisessäkin on haastetta ja ekumeniassa ja uudistamisessa ja ties missä.

Ruokasella nämä kysymykset ovat selkeitä ja sieltä olisi varmaan tulut suoria jyrkkiä mielipiteitä, mutta mitä tekee oliko Heikki tän piispan etunimi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 2
« Vastaus #16 : 12.03.10 - klo:09:20 »
Älä nyt, jos hieman saan huomauttaa hyvä Salis. Niin taidat myös itse, kuin myös minä pullikoida vaaleja vastaan. Nyt en tarkoita pelkästään piispan vaaleja ja muistaakseni yritit "kepulikonstein vaalituella"  :icon_wink: vaikutta eduskuntavaaleihin. Joten, pulinat pois.

Ei ollut kepulikonsteja. Pidän tuollaista puhetta lievänä kunnianloukkauksena. :icon_wink:
Vaalituki on laillinen tapa tukea hyväksi havaittua ehdokasta. Se ei ole rikos, ei edes moraalisesti.
En ole koskaan pullikoinut vaaleja vastaan. Oikein toteutunut äänestyksen tulos tarkoittaa, että kansanvalta on puhunut. PISTE.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 2
« Vastaus #17 : 12.03.10 - klo:09:26 »
Kirkon tulevaisuuden kannalta on onnellista, että arkkipiispaksi valittii Kari Mäkinen eikä Miikka Ruokasta. Nuorempana jälkimmäinen oli eräänlainen pop-pappi. Mutta on usein niin, että  vanhetessaan ihminen tulee myös konservatiiviseksi. Näin on käynyt Miikalle.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #18 : 12.03.10 - klo:09:42 »
Pidän tuollaista puhetta lievänä kunnianloukkauksena. :icon_wink:
Onneksi lievänä :icon_wink:
Oikein toteutunut äänestyksen tulos tarkoittaa, että kansanvalta on puhunut. PISTE.
Totuetuko,hmm hieman olen erimieltä. Mutta ...

ps. Olisi kiva Salis, voisi vääntää oikein kunnolla.  :icon_wink:  Huom. ei väkivaltaa fyysisesti mutta noin niin kuin pöydän ääressä  :kahvi:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #19 : 12.03.10 - klo:10:12 »
...ps. Olisi kiva (tavata) Salis, voisi vääntää oikein kunnolla...
Puuttuva sana tavata (pitäisi varmaan hoitaa itselleni sihteeri joka kirjoittaisi oikein sanelemani tekstin).

Poissa Jarru

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 49
Vs: Tänään 2
« Vastaus #20 : 12.03.10 - klo:11:19 »
Hurjaa oli kyllä vaalin tasaväkisyys. Meni mieleni mukaan, mutta hatunnosto molemmille ehdokkaille asiallisesta meiningistä median pyörityksessä. Ja Ruokasestakin täytyy sanoa, että kyllähän hän vaikutti melkoisen supliikilta kaverilta. kommentit tuli sutjakkaasti ja määrätietoisesti. Kyllä mun maailmankuvaan vaan istuu kuitenkin niin paljon paremmin tämmöinen pohdiskelevampi vaihtoehto.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 2
« Vastaus #21 : 12.03.10 - klo:12:10 »
Puuttuva sana tavata (pitäisi varmaan hoitaa itselleni sihteeri joka kirjoittaisi oikein sanelemani tekstin).

Asun Helsingissä ja Salossa. Saattaa olla vastaantuleva henkilö on juuri minä.  :003:
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Tänään 2
« Vastaus #22 : 12.03.10 - klo:12:38 »
Hurjaa oli kyllä vaalin tasaväkisyys. Meni mieleni mukaan, mutta hatunnosto molemmille ehdokkaille asiallisesta meiningistä median pyörityksessä. Ja Ruokasestakin täytyy sanoa, että kyllähän hän vaikutti melkoisen supliikilta kaverilta. kommentit tuli sutjakkaasti ja määrätietoisesti. Kyllä mun maailmankuvaan vaan istuu kuitenkin niin paljon paremmin tämmöinen pohdiskelevampi vaihtoehto.

Kun tulosta tarkastelee maan eri rovastikuntien ja tuomiokapitulien kesken, niin varsinaissuomalaiset ovat äänestäneet omaansa paitsi Satakunnan lähellä olevat alueet, Satakunta oli voittopuolisesti vastaan kuten Tampere, Oulu, Lapua, Kuopio, Mikkeli ja  Porvoo. Helsinki ja Espoo kannatti taas Mäkistä. Tästä voi vetää laajempiakin johtopäätöksiä maakuntien hengellisestä tilasta ja suhtautumisesta kirkon kiistakysymyksiin. Selvimmin vastaan oli Oulu ja sehän on selvä asia. Lapuan tuomiokapitulin alueellakaan ei taputettu Mäkistä selkään.  
Acta, non verba.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #23 : 12.03.10 - klo:12:44 »
Tästä voi vetää laajempiakin johtopäätöksiä maakuntien hengellisestä tilasta ja suhtautumisesta kirkon kiistakysymyksiin.

Ei voi. Pohjois-Karjalan kahdeksasta äänioikeutetusta viisi oli Mäkisen kannalla ja kaksi Ruokasen. Yksi halusi pitää vaalisalaisuuden.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään 2
« Vastaus #24 : 12.03.10 - klo:12:54 »
Mutta minä lähden (matkalla jo) Pohjois-Karjalaan, vaihdan farkut ratsastushousuun.... 

lii-ha-haa, että oli ihanaa ratsastaa  :060:   nyt vähän keittoa nassuun ja sitten ladulle.....
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #25 : 12.03.10 - klo:12:57 »
lii-ha-haa, että oli ihanaa ratsastaa  :060:   nyt vähän keittoa nassuun ja sitten ladulle.....

Hippiäisen ratsuksi taitaisi parhaiten sopia poni tai pikkuheppa (islanninhevonen). :D Mulle kai aasi. :icon_cool:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 2
« Vastaus #26 : 12.03.10 - klo:13:01 »
Ei voi. Pohjois-Karjalan kahdeksasta äänioikeutetusta viisi oli Mäkisen kannalla ja kaksi Ruokasen. Yksi halusi pitää vaalisalaisuuden.

Ilokseni voin lukea, että teillä meni hyvin vaalissa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 2
« Vastaus #27 : 12.03.10 - klo:13:12 »
Ilokseni voin lukea, että teillä meni hyvin vaalissa.

Mäkisen kannatus valitsijan puoluekannan mukaan:

Vihr.1
Kok. 1
SDP 2
? 1

Ruokasen:

Kok. 1
Kesk. 1

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Tänään 2
« Vastaus #28 : 12.03.10 - klo:13:30 »
Hortto Kaalo laulaa Iso mies ja keijukainen -lastenlevyllä: - Pikkulintu valjasti hevosen!

Niinpä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 2
« Vastaus #29 : 12.03.10 - klo:19:43 »
Itse en viitti kun joku kirjoitti täällä muiden kuin körttien pyörittävän jo montaa ketjua.

Jaa. Mtta eikös körttien pitänyt olla niitä jotka ei kysele että mitä väkeä ollaan...ja jos h-y:n jäsenet eivät ketjuja avaa niin kais on hyvä vaan jos joku?
Mutta tässähän tämä arkkipiispaketju pyörii avaamattakin. Onhan se aika "tänään".  Kyllä meni tasaväkiseksi.

Ota Seppos tämä pois jos on liian henkilöön käyvä, mtta minusta Ruokanen oli vähän hermostunt populisti joka ei oikein itsekään tiennyt kaikin paikoin mitä tahtoo. Uudistaa jumalanpalvelksen muttei sitten oikein mitään uutta muotia... En saanut kaverista tolkun tolkkua.
« Viimeksi muokattu: 12.03.10 - klo:19:52 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.