Kirjoittaja Aihe: Hassuja ja/tai paikkansapitämättömiä ja/tai ärsyttäviä "viisauksia"  (Luettu 10136 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Jokainen on oman onnensa seppä.

Onko tämä se kuuluisa amerikkalainen unelma vai muuten huijausta?
Ehkä noin, mutta kun on paljon ihmisiä kun sanoo esimerkiksi.
En voi lopettaa tupakanpolttoa, en pääse irti tästä synnistä ilman, että Jumala tulee apuun.
Mä vaan olen heikko ja siksi teen tätä syntiä..

Oikeasti paljon sanotaan sellaiseen mitä voitaisiin, että en voi, en pysty, en jaksa, ei onnistu ja miljoona pikkupirua huutaa korvaan ei tuukkaa, ei onnistukkaan, vaikka totuus on, jokainen on oman onnensa seppä.!
Ainaski osittain.
Tietty jos ei Herra majaa rakenna, niin ei onnistu.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Jokainen on oman onnensa seppä.

Onko tämä se kuuluisa amerikkalainen unelma vai muuten huijausta?


Minä, minulle, pystyn mihin vaan. Tiettyä itsekkyyttä ainakin. Eikö tätä pidetä hyvänä elämänohjeena nykyisin  :017:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
On niin paljon porukkaa kun tulee mullekkin, siis mun firmaan töihin ja saa ekana päivänä rahaa ja lähtee. Ne vaan tokaisee. Ei jaksa ja soskustakin saa ja en viitti.

Nykyään on niin helkutisti uusavuttomuutta ja juuri uskonnolliset järjestöt ja muut, kuten körtit edesvaikuttaa asiaa sanoen.
Älä itte tee mitään kyllä kaikki hoituu.

Usein kuulee sanonnan: Mitä tässä valmiissa maailmassa kiirehtimään. Sitten jos sanoo, että parempi ois saada määräaikaan valmiiksi, niin ei käy . oon sulla tuntipalkalla töissä maksa, maksa ja maksa vaikka en oo tehny töitäkään..
Sit on ihan mahdotonta antaa potkujakaan, on kaikenmaailman lait..

Himpe kun joku työnvieroksuminen ja muu vaan tässä maailmassa enentyy.

Sitä vaan sanotaan, ei kukaan ole oman onnensa seppä.
Tulis amerikkalainen mailli meillekkin, et jos et itte tee ja lujaa et mitään saakkaan...

Vaikka kyllä suon suojatyöpaikat ja avun kaikille kun ei pysty työhön.
Ja jos joku ihan tosissaan ei pääse tupakasta eroon ilman apua niin senkin ymmärrän, tai sen et ei voi lopettaa juomista tai tahdo tai jaksa mennä skoleen, mutta, että kukaan ei ole missään määrin oman elämänsä seppä, niin siinä ....on väärässä, kuin monessa muussakin minusta.
« Viimeksi muokattu: 23.11.09 - klo:01:36 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Nykyään on niin helkutisti uusavuttomuutta ja juuri uskonnolliset järjestöt ja muut, kuten körtit edesvaikuttaa asiaa sanoen.
Älä itte tee mitään kyllä kaikki hoituu.

Älä nyt sentään sekoita tekojen vanhurskautta ja maallista ahkeruutta toisiinsa. Vaikka aamu onkin, siteeraan iltavirttä (SV 234):

Kun väärin päivän käytin,
sen tyhjin toimin täytin...


Mt

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Hei, Viisveisaaja, jos sun firmaan tulee huonoja työntekijöitä, niin sun pitää ruveta kouluttamaan sitä henkilöä, joka firmaasi valitsee työntekijät.  :icon_wink:

Muuten olen sitä mieltä, että ihminen kyllä pystyy aika moneen asiaan, kun vain saa itsensä oikein motivoitua. Kaikkea oppii, mitä todella haluaa oppia. Joiltakin se vain vaatii enemmän ponnisteluja kuin toisilta.
Minäkin ajattelin useita vuosia, että painon pudotus on mahdotonta. Minä lihon jos vain katsonkin ruokaan yms. hölynpölyä.
Sitten vain viime syksynä riittävästi pelästyin omaa sydäntautiriskiä ja muutin elintapoja. Aloin kuntoilla ja tein ruokaremontin. Nyt on niin mukavaa olla 14 kiloa kevyempi.
Luulen että tupakoinnin lopetuksessa on sama juttu. Asioiden tulee vain loksahtaa kohdalleen ihmisen omassa ajattelussa, jotta pystyy lopettamaan.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Hei, Viisveisaaja, jos sun firmaan tulee huonoja työntekijöitä, niin sun pitää ruveta kouluttamaan sitä henkilöä, joka firmaasi valitsee työntekijät.  :icon_wink:

Muuten olen sitä mieltä, että ihminen kyllä pystyy aika moneen asiaan, kun vain saa itsensä oikein motivoitua. Kaikkea oppii, mitä todella haluaa oppia. Joiltakin se vain vaatii enemmän ponnisteluja kuin toisilta.
Minäkin ajattelin useita vuosia, että painon pudotus on mahdotonta. Minä lihon jos vain katsonkin ruokaan yms. hölynpölyä.
Sitten vain viime syksynä riittävästi pelästyin omaa sydäntautiriskiä ja muutin elintapoja. Aloin kuntoilla ja tein ruokaremontin. Nyt on niin mukavaa olla 14 kiloa kevyempi.
Luulen että tupakoinnin lopetuksessa on sama juttu. Asioiden tulee vain loksahtaa kohdalleen ihmisen omassa ajattelussa, jotta pystyy lopettamaan.

Ongelma on se , että kun lopettaa tupakan niin tilalle tulee painon nousu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Minkä mies viinassa kuluttaa, sen se saippuassa säästää.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Nälkä lähtee syömällä
vaimo lähtee juomalla!
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Sanoiko vaimo pahasti?
Ei, hän sanoi hyvästi!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
neurologi kysyi minulta, että oletko sinä tupakoitsija... olen, sanoin minä... aivoinfarktin ja epilepsian älä jätä niitä pois... mutta vähennetään, sanoi lääkäri
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
neurologi kysyi minulta, että oletko sinä tupakoitsija... olen, sanoin minä... aivoinfarktin ja epilepsian älä jätä niitä pois... mutta vähennetään, sanoi lääkäri
Vai sanoi niin lekuri ... ja nimi oli  :icon_wink:
Huh. huh. juhani

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Olisin lopettamassa tätä syöpäkääryleitten polttoa (jo 30v. aloitettu). Aloitin tupakkilakon muutama vuosi sitten (moneskohan) ja minulle tuli rytmihäiriöt, ihan pahat, vaimoni melkeinpä soitti ambulanssin...
wilhelmi niskasen jäljillä