Kirjoittaja Aihe: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi  (Luettu 3374 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« : 28.10.09 - klo:21:03 »
Miltä jonkinlainen pelkokeskustelu tuntuisi?

Ensinnäin helvetti tietysti pelottaa.
Pelkään, että joutuisin sinne.
Toivon toki parasta.

Olenkohan tästä seuraavasta pelosta jo ennekin puhunut?
Jos olen, tulee se kerrattua:

Joskus tullee siis hetki, että kuolen.
Minut laitetaan arkkuun ja haudataan.
Aika-ajoin minua pelottaa sellainen seikka, että entäs jos vahingossa heräisinkin arkussa.
Entä, jos Jumala tekeekin minulle tuollaisen kepposen.
Se olisi vallan kamalaa: ei mitään mahdollisuutta, että kukaan kuulisi, vaikka kuinka koputtelisin taikka huutaisin.
Paniikki ja pakokauhu siitä syntyisi ja todella tuskallinen kuolema.
Polttohautaus siiä mielessä olisi turvallisempi: ei olisi tuollaista vaaraa.
Toisaalta olen kuullut, että polttohautaus olisi epäkristillinen tapa, joten en haluaisi esittää sukulaisille missään nimessä, että minua poltettaisiin (taikka todellisuudessa sitä toivonkin hartaasti).
Varsin ristiriitainen tilanne.


Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #1 : 28.10.09 - klo:23:15 »



   Otahan iisisti, Kyösti! olemme vain väliaikaisesti nahkapuvussamme, kukin meistä. Hetki vain, ja murheet ovat ohi. Etkä sinä mitään enää arkussa koputtele - täällä koputellaan, ja sitähän sinä olet tehnyt enemmän kuin moni meistä.

    Ei hätiä mitään, Kyösti! :039:

    Ja muut myös! Kuolemaa on turha pelätä - tai jarrutella! Se tulee, hellurei! :002:

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #2 : 28.10.09 - klo:23:22 »
 Otahan iisisti, Kyösti! olemme vain väliaikaisesti nahkapuvussamme, kukin meistä.

Niin ... ellei nyt sitten jostain syystä "joku" puhkaise nahkapukuamme ennen... :icon_cool:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #3 : 28.10.09 - klo:23:56 »
Kuolemaa on helppoa olla pelkäämättä, kun ajattelee, että se on kaukana edessäpäin. Oma isäni, körttiläisistä körttiläisin, myönsi vanhana ja sairaana pelkäävänsä kuolemaa, hän pelkäsi, että ei pääsisikään taivaaseen.

En minäkään nyt pelkää kuolemaa, mutta jos tulisi yhtäkkiä tilanne, että kuolema näyttäisi vääjäämättömältä juuri nyt, niin varmasti pelkäisin.

Jos kunto yhtäkkiä huononisi dramaattisesti, niin taatusti pelkäisin laitokseen joutumista. Kauniithan niissä on tilat, mutta vaipoissa sänkyyn sidottuna oleminen pelottaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22056
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #4 : 29.10.09 - klo:08:04 »
On yksi asia, jota pelkään saaden aivan fyysisiä tuntemuksia. Viimeksi polveni menivät hyytelöksi kävellessäni Pasilan aseman luona ratapihan yli siltaa pitkin. Minulla on siis korkean paikan kammo.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33752
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #5 : 29.10.09 - klo:08:35 »
Minulla myös on ollut lapsesta saakka korkean paikan kammo. Unissakin putosin aina jostain korkealta.
Lentokoneessa on lähes mahdoton olla. Siinä tunnen myös ahtaan paikan kammoa.
Laivassa nautin olostani.
Tukehtumisen pelkoni taitaa tulla siitä että isovanhempani kuolivat astmaansa tukehtumalla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10394
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #6 : 29.10.09 - klo:08:48 »
Mi-mi-nä pe-pe-pelkään es-iintymistä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #7 : 29.10.09 - klo:11:21 »
Minulla(kin) on näistä tavallisimmista fobioista korkeanpaikan ja ahtaanpaikan kammo. Lintutorniin kiipeäminen ei kuitenkaan jostain syystä pelota?

Sama juttu kuin Kyöstillä: jos joutuisikin arkkuun selälleen makaamaan ja olisi vielä elossa. Toinen on kyllä se, että jos joutuu uuniin ja on vielä hengissä. :100:

Kyllä saavat nuijia perusteellisesti hengiltä ja polttaa tosi kuumassa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #8 : 29.10.09 - klo:21:49 »
minä en pelkää Saatanaa, isompia miehiä ja Hells Angels-miehiä... mutta minä pelkään diktaattoria (vaimoani) ja poliiseja...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1565
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #9 : 29.10.09 - klo:21:57 »
Monesti tuntuu tua viikatemiähen viaraalu aika epäoikeurenmukaiselta, mutta tapahtukohon Sinun tahtosi. Itte oon ajatellu, että ei tulisi palion sirppihallaa, kun koipeni oikaasen. Kyselin 87-vuatiahalta täriltäni, että pelekääkö hän iltaasin, kun asusteloo yksin mökissään. Vastas, että en pelekää, mulla on kirves aina valamihina porstuan ovipiäles. :075:

Kauheen pelekoni on, että ajaasin liikentees ihimisen, varsinkin tenavan päälle kualettavasti. :'( Sitä ei saisi koskaan tunnoltaan pois.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Hassuja ja vähemmän hassuja pelkojasi
« Vastaus #10 : 30.10.09 - klo:14:14 »
Minä pelekään injektioneuloja. Jos semmonen tuuaan lähelle niin rupiaa huippaamaan ja silimissä mustuu. Voi ihan päästä poru. Liikaa on mua pistelty.  :064:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna