Kirjoittaja Aihe: Tänään vol.3.  (Luettu 36887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Tänään vol.3.
« : 29.08.09 - klo:10:34 »
Nyt mennään junailemaan  :039: :039:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #1 : 29.08.09 - klo:21:20 »
Muistan ikäni ensimmäisen junamatkani. Olin jo toisellakymmenellä, kun pääsin ensimmäistä kertaa junaan. Se oli pikajuna sillä kertaa. Samassa vaunussa istui pikkutyttö, joka hoki: "Juna lähätee, läh-tee, lähätee..."

Kerran myöhemmin satuin samaan junaan Joensuun Ellin kanssa. Osasi hän olla äänessä niin, että ei varmasti kenelläkään koko junassa jäänyt epäselväksi, että hänkin oli mukana. Täytyy tunnustaa, että tuolloin en ollut kauhean ihastunut k.o. tyyppiin. Myöhemmin tajusin, että olin nähnyt kuuluisuuden.

Tänään on satanut ja minä olen nukkunut päiväunet. Kylläpä nukutti makeasti.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #2 : 29.08.09 - klo:21:25 »
Nyt mennään junailemaan  :039: :039:

Tultiin junailemasta. Olipa kiva reissu. Junailtiin, veisattiin ja pidettiin seuroja. Sää ol paljon parempi kuin luvattiin ja suorastaan soma palatessamme.

Lisätään tähän vielä matkakuvat http://samila.1g.fi/kuvat/Matkat%20Travelling/Kotimaa%20Domestic/2009Kapearaiteinen%20juna/
« Viimeksi muokattu: 30.08.09 - klo:11:41 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #3 : 29.08.09 - klo:21:29 »


Kerran satuin samaan junaan Joensuun Ellin kanssa. Myöhemmin tajusin, että olin nähnyt kuuluisuuden.


Hyvä Elli! :109:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33750
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #4 : 30.08.09 - klo:08:15 »
Eilen urheilu-ottelua seuratessa löysin polvitaipeestani puolipullean punkin. Puoliso sai sen kokonaisena irti, eikä jälki paljon edes punoita. Puolisolla alkukesällä vastaava turposi ja punoitti pari viikkoa. Ei kuitenkaan tullut rengasta, mitä minäkin toivon. On muistettava seurata tapahtunutta.

Iltapäivällä tulevat Tiitiäinen ja Pyryharakka kahville, ikäänkuin Tiitiäisen läksiäisiin.
Toivon kylläkin jatkossakin tapaamisia. Ainakin foorumin kautta pääsee juttuihin ja tytön elämänmenoa seuraamaan.

Basso on taas dyykannut ruokaa kompostista tai roskiksesta. Maha kurnii, eikä oikea ruoka maistu. Suden sukua se on, vaistot panee ruokaa itse etsimään, vaikka mami liiankin ahkerasti sen ruokakuppia täyttää. Lääkkeet sain sentään voiviipaleen kanssa annettua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #5 : 30.08.09 - klo:19:32 »
Kyllä yleisurheilu sentään on jotain. Hurmioituneita ilmeitä onnistumisen merkiksi kuin myös tuskaista epätoivoa epäonnen kohdatessa. Sinnikästä ja usein yksinäistä puurtamista tavoitteiden eteen.

Ruotsi maaottelussa on aina omanlaisensa tunnelma.


Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #6 : 30.08.09 - klo:20:53 »
Tultiin junailemasta. Olipa kiva reissu. Junailtiin, veisattiin ja pidettiin seuroja. Sää ol paljon parempi kuin luvattiin ja suorastaan soma palatessamme.

Lisätään tähän vielä matkakuvat http://samila.1g.fi/kuvat/Matkat%20Travelling/Kotimaa%20Domestic/2009Kapearaiteinen%20juna/


Kiitos kuvista, Seppos! Siellähän näkyy olleen tuttuja!
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa alma

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 29
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #7 : 30.08.09 - klo:21:42 »
Voi, mikä riemu! Täältähän löytyi matkakumppani! Minä olen sellainen lounais-hämäläinen melkein iteherännyt, etten paljon tunne väkeä, ja Sepposkin jäi eilen tunnistamatta, vaikka eikös me juteltu niistä kengistäkin.
On jäänyt tämä foorumikin parin viime vuoden aikana tosi vähille huomioille, mutta nyt olen alkanut taas jonkin verran käydä.

Kiitos kuvista, ja ennenkaikkea mukanaolosta. Päivä oli todella onnistunut, ainoa mikä hieman suretti, oli osanottajien melko vaatimaton määrä. Emme kuitenkaan lannistu, jatkoa on luvassa ehkäpä jo ensi kesänä, jos Luoja suo.
Kyllä veisaus, höyryjuna ja hidas, viipyilevä matkanteko luontuu niin hienosti yhteen.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #8 : 30.08.09 - klo:22:30 »
Löydettiin tänään Tiitiäisen kanssa maan mainio pizza-paikka  :109:
Arvaatteko mistä? No, Riitta-mummin luota.  :icon_biggrin: Siellä oli lämmin vastaanotto, myös puolison ja Basson puolelta. Sielä pitää käydä toistekin.  :icon_biggrin:  :icon_biggrin:  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #9 : 30.08.09 - klo:22:38 »
Voi, mikä riemu! Täältähän löytyi matkakumppani! Minä olen sellainen lounais-hämäläinen melkein iteherännyt, etten paljon tunne väkeä, ja Sepposkin jäi eilen tunnistamatta, vaikka eikös me juteltu niistä kengistäkin.
On jäänyt tämä foorumikin parin viime vuoden aikana tosi vähille huomioille, mutta nyt olen alkanut taas jonkin verran käydä.

Kiitos kuvista, ja ennenkaikkea mukanaolosta. Päivä oli todella onnistunut, ainoa mikä hieman suretti, oli osanottajien melko vaatimaton määrä. Emme kuitenkaan lannistu, jatkoa on luvassa ehkäpä jo ensi kesänä, jos Luoja suo.
Kyllä veisaus, höyryjuna ja hidas, viipyilevä matkanteko luontuu niin hienosti yhteen.


Tunnustan Kyllä me juteltiin, mutta minä olen niin pieni ja huomaamaton ja lisäksi vaatimaton.
« Viimeksi muokattu: 30.08.09 - klo:22:44 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #10 : 31.08.09 - klo:06:06 »
"pieni ja huomaamaton ja lisäksi vaatimaton"... ???!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa alma

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 29
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #11 : 31.08.09 - klo:10:08 »
On se!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33750
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #12 : 31.08.09 - klo:14:40 »
Vastapainoksi kesän TV-urheilusessioille teimme pienen kulttuurimatkan Hollolan kirkolle, ja nimenomaan keskiaikaiseen harmaakivikirkkoon.
Opas oli osaava ja keskusteleva. Olimme ensin ainoat kävijät, joten hän paneutui meihin sydämellisesti.
Kirkko on viimeisten tutkimusten mukaan vasta 1500-luvulta, ja se oli hiukan noloa seurakunnalle kun 500-vuotisjuhlat oli pidetty jo 1980-luvulla.
Tapuli on Engelin suunnittelema ja valmistui 1829.
Kirkonmäellä sijaitsee nyt tyhjillään oleva kansallisromanttista tyyliä oleva kunnantupa,
pappilamiljöö on 1800-lukua ja läheisyydessä on vanha funkis-tyylin ent. kauppaliike.
Siis melkoinen kirjo eri tyylejä, mutta ei se haittaa.
Hollolan eläke-ukot istuksivat maatalousnaisten kioskilla ja naljailivat meille turisteille.
Tämä on myös niitä kirkonkyliä jotka ovat kaukana liike-elämän ja virastojen ja laitosten liepeiltä. Vesireittien varret olivat helpommin asutettuja silloin kun oli vain ratsupolkuja erämaitten välillä.

Huomena taas tiekirkko suljetaan talveksi, mutta Jumalanpalvelus on joka sunnuntai.

Wikipediassa on paljon kuvia Hollolan keski-aikaisesta harmaakivikirkosta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #13 : 03.09.09 - klo:19:17 »
bonjour!

Pian Hollanti-Ranska EM-futispeliin. Hollantifanien oranssi on samanväristä kuin Tapparan oranssi, joten taisin valita puoleni :)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Tänään vol.3.
« Vastaus #14 : 04.09.09 - klo:22:57 »
bonjour!

Pian Hollanti-Ranska EM-futispeliin. Hollantifanien oranssi on samanväristä kuin Tapparan oranssi, joten taisin valita puoleni :)
Ja sattumalta istumapaikat olivat vielä hollantilaisfanien joukossa, joten pääsimme hyvin tunnelmaan. vaikka tilanteita oli, niin maaleja nähtiin vasta rankkarikisassa. Ensin 8 ekaa laukausta maaliin eli tilanne oli 4-4 ja sitten muutama tolppa, ohipotku ja jopa yksi torjunta, kunnes oranssipaidat pääsivät juhlimaan.
Häpeä, että vain n 2600 katsojaa oli paikalla. Onkos Kalistaja tai muut olleet nyt EM-kisoissa?

Tänään urbaanin Hervannan luonnonläheisen Suolijärven kierto rantapolkua ja osin pitkospuita pitkin. Ja paluumatkalla nähtiin auton ikkunasta kettu, joka rauhassa vain käveli pyörätiellä.