Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa osa 11.  (Luettu 30814 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Politiikkaa osa 11.
« : 03.04.19 - klo:17:21 »

Ihme kun en löytänyt tulevista vaaleista mitään foorumilta ja tämä politiikkaa osiokin oli jo loppunut osaan 10.

Yritin ton hakukoneenkin kanssa ettiä, mut ei löytynyt.

Siis ketä työ äänestätte?

No joillekkin se on vaalisalaisuus.

1944 tiedän puolueen ja ehkä kalistajankin, muitten aika paljon arvailen.

No tietysti se on salaisuus ja sitä ei tule kertoa, mutta suuntaa olisi kiva kuulla.

Itse olen ajatellut, että joku kristilliset arvot omaava olisi ehkä ookkoo, mutta äärikristityt ja äärihmiset muutenkin pikkaisen pelottavat.
Toi rokkipappi Tarvo oli nähtävästi ehdolla pirkanmaan piirissä.
Ikävä, että en kuulu sinne, mutta toisaalta. En tiedä ehkä hän on parempi muusikko kuin poliitikko, vaikka msitä mä tiiän?

Isänmaallisuus on yksi tärkeä asia, vaikka kiihko sellainen ja yhdenasian liike, kuten prussuomalaiset on pikkaisen niin ja näin, kun politiikassa on muutakin kuin maahanmuutto, vaikka se maksaa monta miljardia meille ja politiikkaan mahtuu paljon muutakin kuin maahanmuutto asiat.

Pena tai joku kirjoitti todella hienosti täällä, että Ruotsille on ollut taloudellista hyötyä taloudellista haittaa enempi maahantolosta.
Miettimisen arvoinen asia.
Maahantunkeutuminen toisaalta tuo sosiaalisia, äh ei oikea sana, mutta oiereiluja, kuten kulttuurisia törmäyksiä, seksuaalistaväkivaltaa ja nokkapokkia nuorien keskuudessa ynnä muuta. En tiedä mitä toi on selkosuomeksi.

Yritä nyt sitten päättää tässä sekaisessa maailmassa ketä äänestää.
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #1 : 03.04.19 - klo:17:42 »
Ohi on murheet ketä äänestää, sillä se on jo tehty.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #2 : 03.04.19 - klo:17:54 »
Ohi on murheet ketä äänestää, sillä se on jo tehty.

Nyt sulla on sitten myös oikeus valittaa.
Oispa ne valinnut ketä äänestin.

Huomenna meikä aikoo äänestää, mutta on kyllä hakusessa ehdokas, kun en enään Hesan piiriä, vaan uusmaa.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #3 : 03.04.19 - klo:19:42 »
Huomenna mekin käymme äänestyskopissa. Matti ilmaisi minulle, ihme kyllä, ketä äänestää. Se eo kuulu hänen tapoihin.

En yritä tehdä vaalityötä häneen, mutta kampaajaani, vävyyni ja tänään Raija-ystävään kokeilin taitoani.

Minussa on enemmän amerikkalaista 'vapautta' kertoa kantani, ja siksi kerron että ääneni saa nyt ihailemani Vihreiden Juha Tapiola. Olen tehnyt lautakuntatyötä kanssaan muutaman vuoden kaupungin tarkastuslautakunnassa. Silloin hän ei ollut reviisori, mutta nyt on ollut jo monta vuotta.
Juha on saamelainen, syntynyt Utsjoella, varatuomari ja asuu Asikkalassa.

Olen muuttunut vanhetessani entistäkin liberaalimmaksi, ehdottomuus ei ole enää seykkönen. Siksi kai tykkään myös Pekka Haavistosta, josta kansakin tykkää ja arvostaa hänen sovinnollisuuttaan.

Maapallomme tila, sen säästäminen kaikin keinoin jälkeentuleville on tärkeää.

Siitäs sait´Viisveisaaja suoran vastauksen !   :039:

p.s. Juha oli äsken tv-mainoksessa Hämeen alueella.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #4 : 03.04.19 - klo:20:05 »
Riitta, sait minutkin innostumaan ja rohkaisit kertomaan jotain lisää.... :eusa_angel:

Samoilla linjoilla osin olen henkilöidenkin suhteen, varsinkin Pekka Haaviston persoona.
Mainitsemasi Juha kuulostaa myös mielenkiintoiselta, varsinkin saamelaisuus.
Saamelaisuuden koen läheiseksi monestakin syystä.
Mutta, ehdokkaassani pysyn.
Rohkenen mainita että henkilö joka ehdottomasti saisi ääneni, ja romuttaisi
puolueuskollisuuteni on Mika Niikko. Ei ole täällä ehdokkaana.
Täällä on erään kärkipoliitikon kesämökki, tai huvila, jääköön nimi mainitsematta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #5 : 03.04.19 - klo:21:12 »
Riitta, sait minutkin innostumaan ja rohkaisit kertomaan jotain lisää.... :eusa_angel:


Rohkenen mainita että henkilö joka ehdottomasti saisi ääneni, ja romuttaisi
puolueuskollisuuteni on Mika Niikko. Ei ole täällä ehdokkaana.
Täällä on erään kärkipoliitikon kesämökki, tai huvila, jääköön nimi mainitsematta.

Mikan sisko on meillä suntiona ja Mika on helluntailainen. Sisko ei suostu puhumaan veljestään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #6 : 04.04.19 - klo:20:14 »
Se on salaisuus, lauloi jo kauan sitten Rainer Friman https://www.youtube.com/watch?v=rmlHpmY9_oA  :023:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #7 : 05.04.19 - klo:11:34 »


Kaikilla hyvät ehdokkaat.

Itse en noita äänestäisi, mutta Rainer kyllä on hyvä muusikko.
Mika Niitto voisi olla parempi koomikkona.

En tiiä, naisen mieli on mysteeri.
Jos ostaa uuden pölyimurin tai siivoussetin, niin ne suuttuu, mut jos mies saa uuden jakoavaimen tai poran, niin on innoissaan.

Se tosta sukupuolineutraalisuuksista.

Mut tota vaan ihmettelen, että on vaalit ja sinne valitaan tunnepohjalta jengiä.
Siis on ollut nainen puollustusministerinä, kun ei ole ollut koskaan armejassa?
Siis varmaan ois, et hys hys pojat ei saa riidellä.
Opetusministerinä on ollut kansakoulun päättänyt.
Oikeusministerinä.
öö ei tuu mieleen, mutta liikenneministeriksi ne meinas valita Teukka Hakkaraisen, jonka tunteet joskus naisia kohtaan ovat saaneet vallan vähän isomminkin.
No ei se liikenneministeri asioissa kait ole kuin hyvä asia.

Jos siis nyt kun jengi valitsee seuraavaan hallitukseen porukkaa, niin on outoa, että sinne on tulossa 125 tuomittua rikollista ja ties mitä veijjaria.

Kerran kun hain yhteen työhön, niin sanoin haastattelijalleni, kun kysyi, et mitä oot tehnyt ennen?
Oon ollut juoppona kadulla.
Hän otti mut sit töihin.
Ties mut ja mun duunari maineen ja tajus, et hulluahan se ois palkata joku asioista mitään osaamaton, kuten nyt valitan eduskuntaan jengiä, kun ei tiedä mitään laki, opetus, liikenne, ja muista asioista, mutta sinne vaan päättämään.

Ei ihme et on sekasta tää Suomen meno.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #8 : 05.04.19 - klo:11:55 »
Kyllä Sinä osaat kirjoittaa nasevaa tekstiä. Ei minusta referoijaksi ole. Ei sellaiseen ole tarvettakaan. Itse menen tulevan viikon alussa äänestämään samaa henkilöä kuin 4 v sitten. Olen puolueuskollinen, sillä nuorempana vaihtelin äänestyskopissa "siihen toiseen" ja taas "toiseen". Ja aina piti selitellä. Jos nyt kysytään, että miten äänestän, niin vuorenvarmasti saan mielipiteeni pitää, kun sen ilmoitan. Toinen on hiljaa. Sitä en tiedä, että hyväksytäänkö mielipiteeni vai ei. Yksinkertaista on näin.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #9 : 05.04.19 - klo:12:24 »
Kyllä Sinä osaat kirjoittaa nasevaa tekstiä. Ei minusta referoijaksi ole. Ei sellaiseen ole tarvettakaan. Itse menen tulevan viikon alussa äänestämään samaa henkilöä kuin 4 v sitten. Olen puolueuskollinen, sillä nuorempana vaihtelin äänestyskopissa "siihen toiseen" ja taas "toiseen". Ja aina piti selitellä. Jos nyt kysytään, että miten äänestän, niin vuorenvarmasti saan mielipiteeni pitää, kun sen ilmoitan. Toinen on hiljaa. Sitä en tiedä, että hyväksytäänkö mielipiteeni vai ei. Yksinkertaista on näin.

Sydämen ääni on paras Ääni.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #10 : 05.04.19 - klo:12:42 »
Aijua Efendi! :039:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #11 : 05.04.19 - klo:14:31 »
Tik toc.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #12 : 05.04.19 - klo:14:49 »
Polittikasta
Yhdellä rehellisellä ehdokkaalla on 17 rikostuomiota
Yksi ehdokas on tuomittu osittain syyntakeellisena ym.
125 ehdokasta on tuomittu vuosien 2012 ja 2018 välisenä aikana. Luvusta puutuvat korkeimman oikeuden tuomiot ja alempien oikeusasteiden tuomiot. Ei mee hyvin?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #13 : 05.04.19 - klo:14:51 »
Mun nuoruudessani oltiin no minä ihan idiootti, niin kovasti otettiin yhteiskunnallisiin asioihin kantaa.

Kyllä me Köbenhavnin ja Malm ö Siis Saari, vaikka Malmö ei ole saari, mut Ruotsin etelä pää tai joku.

No itte olin kyllä alle noi 18 vuotta kun tapasin radikaalit.
Siis kun siskoni oli sellainen sininsilmäinen hippi ja maailman parantaja.
No meitsi oli enempi radikaali.
Pitiköhän hakea rakkautta siskolta vai mistä jhtui radikaalisuuteni.

Olihan se rikasta aikaa Köbenhavenissa, kun IRA ja SVABO ja venäläiset ja ties mitä jengiä tuli meidän kujille ja olin ihan ytimessä, vaikka siis ihan kakara olin ja kait olen vieläkin.

Yritän muistella sitä hullua aikaa siellä.
Poltin paljon pilveä ja silmät tais olla aika punaiset silloin.

No nyt kun on tää politiikka aihe, niin
jos mietin aikaa tai kuka tahansa mun ikäinen, kun oli Vietnamin sota ja vapaaseksi 60 luku ja kaikki veen sekaisin, niin .

Onneksi ei ole samat ongelmat ihmisillä nyt.

Nyt vaalit ei ole arvovaalit, ei sen mukaan mitä ajattelet radikaalista vasemmistosta, tai totaalisen vittuuntuneista punkrokkareista.


https://www.youtube.com/watch?v=cn4oZb6q2wg
« Viimeksi muokattu: 05.04.19 - klo:15:04 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa osa 11.
« Vastaus #14 : 14.04.19 - klo:13:51 »
Siis ketä työ äänestätte?

Itse olen ajatellut, että joku kristilliset arvot omaava olisi ehkä ookkoo, mutta äärikristityt ja äärihmiset muutenkin pikkaisen pelottavat.
Toi rokkipappi Tarvo oli nähtävästi ehdolla pirkanmaan piirissä.

Ai niin tämä. Äänetsin Anna Kontulaa (vas.)
Omapäinen ajattelija, ollut joskus napit vastakkain mm. ay-liikkeen kanssa, ja joskus oikeassa kun minä olen ollut väärässä.
18-vuotiaana kapinoi liittymällä kirkkoon  :icon_biggrin:. Ja on siellä pysynyt.

Joo olisi ollut Tarvokin ehdolla, mutta ei... on täällä yhtä kristittyjä ihmisiä paljonkin ehdolla, paremmin ajatuksin ja osaamisin. Ei se pappeus ihmisestä mitään ihmeellistä tee.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.