Kirjoittaja Aihe: Kirkko Suomessa  (Luettu 40839 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #15 : 11.02.15 - klo:09:25 »
Minua viehätti prof. Paavo Kettusen ajatus Kirkkotie-lehdessä (täkäläinen lehti) että hänen mielestään kirkko voisi olla enemmän olemisen eikä tekemisen kirkko. Jotenkin näin se ajatus taisi mennä. Kirkossa on hirvittävästi ylimääräistä touhuilua. Lieko se kaikki sitten tarpeellista? No, voi jollekin olla?...

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #16 : 11.02.15 - klo:11:42 »

   ^ Porukanbibliayhteisön puuhaevankeljumia


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #17 : 11.02.15 - klo:12:43 »



 Helsingissä on sekä Kallion että Hermannin ( Vallila ) alueella nyt kirkkoon kuulumattomia enemmän kuin kirkkoon kuuluvia! :kahvi:

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #18 : 11.02.15 - klo:20:04 »
Minua viehätti prof. Paavo Kettusen ajatus Kirkkotie-lehdessä (täkäläinen lehti) että hänen mielestään kirkko voisi olla enemmän olemisen eikä tekemisen kirkko.

Tämä on erittäin viehättävä ajatus. Pitää miettiä, oleskella sen äärellä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #19 : 13.02.15 - klo:09:24 »
Olen pari päivää lukenut Kotimaa24 blogia Tahraton seurakunta. Sen aloittaja on Juhani Heinilä.
Keskusteluun osallistuu rohkeasti Martti Pentti jonka me tunnemme Penana. Pena puhuu
samasta seurakunnasta johon minäkin kuulun, syntisten seurakunnasta.
Pyhitysseurakuntaa edustavat jakavat raamatunlauseita Paavalilta, Jaakobilta ja hebrealisille kirjoitetuista ohjeista.
Kyllä selvenee blogia lukiessa kuinka eri tavoin Jumalan armo koetaan. Näinkä Hän sen haluaa; tyylipuhdasta lain noudattamista vs. avara armo ?

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #20 : 13.02.15 - klo:10:56 »
Näinkö Hän sen haluaa; tyylipuhdasta lain noudattamista vs. avara armo?

Tyylipisteitä ei tietääkseni jaeta. Jesajakin kirjoittaa kärsivästä Herran palvelijasta: "Ei hänellä ollut vartta, ei kauneutta, jota olisimme ihaillen katselleet, ei hahmoa, johon olisimme mieltyneet. Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma, kipujen mies, sairauden tuttava, josta kaikki käänsivät katseensa pois. Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet."

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #21 : 13.02.15 - klo:12:13 »
Tuttu hahmo. 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #22 : 13.02.15 - klo:12:48 »
Kuin myös hän. Olen kerran kuullut Juha Luodeslampea Nojatuolikirkossa, ja tekipä vaikutuksen !
Tässä pari puhetta häneltä:        http://www.kirkonkello.fi/kirkkoon-kuuluminen-on-suurin-heratysliike/

                                                  https://www.h-y.fi/281-hyvan-ja-kauniin-puolustaja
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #23 : 13.02.15 - klo:13:07 »
Kuin myös hän. Olen kerran kuullut Juha Luodeslampea Nojatuolikirkossa, ja tekipä vaikutuksen !
Tässä pari puhetta häneltä:        http://www.kirkonkello.fi/kirkkoon-kuuluminen-on-suurin-heratysliike/

                                                  https://www.h-y.fi/281-hyvan-ja-kauniin-puolustaja

Harvinaisen monessa asiassa samaa mieltä kuin hän.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #24 : 03.03.15 - klo:15:48 »
Taas tätä: "Kirkon on mentävä kylille. Eli toimintakulttuuria on muutettava niin, että me olemme ihmisten keskellä"

(http://yle.fi/uutiset/kirkon_toimintakulttuuria_halutaan_uudistaa__kirkon_on_mentava_kylille/7841079])

Kuulun kirkkoon, ja kun kirjoittelen kotoa nettifoorumeille tai käyn kaupassa tai menen bussilla töihin ja olen siellä, niin kyllä minä olen ihmisten keskellä!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Liina

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 543
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #25 : 04.03.15 - klo:09:14 »
Kuulun kirkkoon, ja kun kirjoittelen kotoa nettifoorumeille tai käyn kaupassa tai menen bussilla töihin ja olen siellä, niin kyllä minä olen ihmisten keskellä!

Jetsulleen. Enkä totisesti haluaisi, että kirkko tunkeutuu kauppaan ja bussiin, koska haluan hoitaa ostokseni pikaisesti ja matkustaa omissa aatoksissani.
Kiron toimintakulttuuri on hyvä: sinne voi mennä, kun siellä on jokin tilaisuus. Karussa kotikirkossani jopa toivotetaan tervetulleeksi.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #26 : 04.03.15 - klo:10:32 »

   Miksi ajattelemme itseämme? Eikö pitäisi jakaa osaksemme tullutta onnea muille?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #27 : 05.03.15 - klo:18:41 »
Olen pari päivää lukenut Kotimaa24 blogia Tahraton seurakunta. Sen aloittaja on Juhani Heinilä.
Keskusteluun osallistuu rohkeasti Martti Pentti jonka me tunnemme Penana. Pena puhuu
samasta seurakunnasta johon minäkin kuulun, syntisten seurakunnasta.
Pyhitysseurakuntaa edustavat jakavat raamatunlauseita Paavalilta, Jaakobilta ja hebrealisille kirjoitetuista ohjeista.
Kyllä selvenee blogia lukiessa kuinka eri tavoin Jumalan armo koetaan. Näinkä Hän sen haluaa; tyylipuhdasta lain noudattamista vs. avara armo ?

Itte en jaksa, kuin täällä mesota, mutta pikkasen uteliaisuus heräsi.

Oikeesti armon alla olevana armosta pelottaa noin pyhimykset raatelevina hampaine joihin välillä törmää.
Huh kyllä sääliksi käy ihmiset armon löytäneinä ensin ajautuneena tollaisiin porukoihin.

Jumalan rakkaus vaan on ehdotonta.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #28 : 05.03.15 - klo:20:19 »
Minkähänlaisia nämä pyhimykset raatelevine hampaineen ovat?
Mä olen törmännyt sellaisiin jotka liputtavat viisauden, tieteen ja järjen puolesta,
kaipaavat perusteluja Jumalan olemassaolosta, nostavat ihmisen Jumalan paikalle,
kertovat kuinka Jumalan tulee toimia, mitä Hänestä tulee ajatella....jne...

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Kirkko Suomessa
« Vastaus #29 : 05.03.15 - klo:20:30 »
Minkähänlaisia nämä pyhimykset raatelevine hampaineen ovat?
Mä olen törmännyt sellaisiin jotka liputtavat viisauden, tieteen ja järjen puolesta,
kaipaavat perusteluja Jumalan olemassaolosta, nostavat ihmisen Jumalan paikalle,
kertovat kuinka Jumalan tulee toimia, mitä Hänestä tulee ajatella....jne...

Jotenkin noin vn.
Lisäksi vaatimista, suorittamista ja toisten uskonmäärän mittailua.
Ihan hirveen prässin alla olemista ja Jumalakuvan vääristelyä, joka tai kuka siis on ihan muuta ja nimeltään rakkaus, ehdoton ihmistä kohtaan rakkaus.
Kaikki valta tekoälylle!