Kirjoittaja Aihe: Puuta heinää 2  (Luettu 65451 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #60 : 27.08.14 - klo:07:12 »
Paljon näissä oli sellaisia joita en mieltänyt pohjois-karjalaisina. Ehdokkaani oli Siiri Rantanen, hänet me lahtelaiset olemme omineet jo vuosikymmeniä sitten. Patsaankin olemme hiihtokeskukseen laittaneet.  Äitee kyllä ossoo yhä lapsuuden murteensa.Olemme tapailleet siellä sun tiällä. Enämpi ladulla Vesijärven jiällä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #61 : 27.08.14 - klo:07:16 »
Ferdinand von Wright on maalannut punatulkkuja pihlajassa. Taustalla on punainen mökki.

http://www.tunturisusi.com/veljeksetwright/ferdinand.htm

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #62 : 27.08.14 - klo:08:37 »
Ferdinand von Wright on maalannut punatulkkuja pihlajassa. Taustalla on punainen mökki.

http://www.tunturisusi.com/veljeksetwright/ferdinand.htm

Ehkä tarkoitinkin tuota? Punatulkut oli muistissa vaihtuneet tilhiksi? Mutta miksi siinä on noin synkähköt värit vai pettääköhän muisti taas? Itsekin eilen mietin, olisiko se von Wrightien maalaus, mutta en viitsinyt tarkistaa. Omistan sellaisen taidekirjan kuin "Veljesten linnut", jossa on maalauksia ja tietoa von Wrighteistä. Kaikki ei pidä heidän töistään kun ne on jäljennetty suoraan malleista, usein kaiken lisäksi kuolleista (ammutuista) linnuista.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #63 : 27.08.14 - klo:11:56 »
Sanompa ajatukseni minäkin, vaikka Penahan meillä se asiantuntija on.  Minäkin etsin kovasti sitä Karppasen tilhimaalausta, vaan eipä tärpännyt. Olen lainannut myös tuon omistamasi Wrightin linnut kirjan.
Käsittääkseni ko maalaus on tehty ehkä näin. Maisema on maalattu luonnossa, ja hyvin onkin saatu lauhtuvan pakkaspäivän tunnelma esiin. Linnut on lisätty kuin asetelmana taustan päälle. Jotenkin ne ovat ristiriidassa keskenään. Ja totta lienee, että he itse ampuivat lintuja, täyttivät ne ja sitten käyttivät malleinaan.
Täytetyt linnut olivat muotia menneessä maailmassa. :051:

Karppanen on minulle tuttu nimi Virolahden ajoiltani. Lauluduo Tuula ja Paula 1960-luvulla olivat Karppasia äitinsä avioliiton kautta.
Marja-Liisa Vartin kirja Hänen olivat linnut kertonee rovasti Leikkosaen harrastuksesta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #64 : 27.08.14 - klo:14:50 »
Osallistun aina kaikkeen joissa on tarjolla palkintoja  :P

Minä taas jätän yhteystietoni ilmoittamatta, jos on tarjolla palkintoja. Ne kun on melkein aina jotain sellaista, mitä en missään nimessä tarvitse, enkä jaksa vaivata ylirasittunutta päätäni miettimällä, minne voittoni dumppaisin hyötykäyttöön.

Lainaus käyttäjältä: Saukkis
Kumpikohan on maailmalla tunnetumpi: Tarja Turunen vai Ari Vatanen?

Vaikea sanoa joo, aika marginaaliasian harrastajia kumpikin. Vaan en minä sen perusteella äänestäisikään. Eikös nyt ole maailmalla tunnettu joku Kim Kardashian, ainakin se on lehtiotsikoissa usein, mutta en minä vain ole tiennyt miksi siitä niin kohistaan. Wikipediasta nyt lunttasin hänen ansionsa, enkä niillä vielä millekään merkittävyyslistalle nostaisi, en vaikka olisi pohjoiskarjalainen tämä Kim.
« Viimeksi muokattu: 27.08.14 - klo:14:55 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #65 : 27.08.14 - klo:15:09 »
Minä taas jätän yhteystietoni ilmoittamatta, jos on tarjolla palkintoja. Ne kun on melkein aina jotain sellaista, mitä en missään nimessä tarvitse, enkä jaksa vaivata ylirasittunutta päätäni miettimällä, minne voittoni dumppaisin hyötykäyttöön.

No ei tässä S-ryhmän kyselyssä ollut kuin muutama kolmenkympin ostokortti, mutta kyllä minulle niin pienelle summallekin on käyttöä. Saisin sillä kevyesti viikonlopun ostokset tehtyä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #66 : 28.08.14 - klo:09:08 »
Viimeinkin varmistui pitkään puhutun ikkunaremontin tulo ja se alkaa marraskuun puolivälissä?  :eusa_doh: Toivottavasti silloin ei ole kovia pakkasia. Kaksi ikkunaa pesin, mutta onneksi jätin suurimman eli olkkarin ikkunan pesemättä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #67 : 28.08.14 - klo:17:57 »
Viimeinkin varmistui pitkään puhutun ikkunaremontin tulo ja se alkaa marraskuun puolivälissä?  :eusa_doh: Toivottavasti silloin ei ole kovia pakkasia. Kaksi ikkunaa pesin, mutta onneksi jätin suurimman eli olkkarin ikkunan pesemättä.
Ikkunaremontti on nopeaa touhua. Lasitta se ei ole kuin muutaman minuutin, joten kylmä ei pahasti haittaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #68 : 28.08.14 - klo:21:46 »
Ikkunaremontti on nopeaa touhua. Lasitta se ei ole kuin muutaman minuutin, joten kylmä ei pahasti haittaa.

Niinhän sitä luulisi, mutta kun huseeraamassa oli meidän taloyhtiön eläkeläismiehet, niin tuli kuulemma halvemmaksi ottaa standardikokoiset valmisikkunat ja pienentää seinässä olevia aukkoja kuin tilata uudet mittatilausikkunat.

No, sitten meillä teki palkallisesti hommia kaksi, huom! kaksi, kirvesmiestä jotain puoli vuotta nikkaroiden aukkoja sopiviksi niihin valmisikkunoihin. Anoppilan isommassa taloyhtiössä ikkunoitten vaihtoon meni kaksi päivää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #69 : 28.08.14 - klo:22:42 »
Jeps...mun lienee viisainta häippästä isännöintihommista hyvissä ajoin ennen ikkunaremontteja...
...ettei käy kuin "entisen huru-ukon"... :003:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #70 : 30.08.14 - klo:20:42 »
Jeps...mun lienee viisainta häippästä isännöintihommista hyvissä ajoin ennen ikkunaremontteja...
...ettei käy kuin "entisen huru-ukon"... :003:


Viisas ajatus
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #71 : 07.09.14 - klo:06:00 »
"Paikka josta aloittaa, kun ei foorumi ole ennestään tuttu", on tämä testialueemme. Ja millainen kuva körttiläisyydestä ei-ennestään-tutuille täältä välittyykään: Körtit ovat innokkaita penkkiurheilijoita, jotka rustailevat runoja, ja raportoivat toisilleen tunnollisesti alkoholin käyttönsä. Välillä mollataan Päivi Räsästä.  :017:  Voipihan tuo olla hyvinkin totuudenmukainen kuva  :003:.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #72 : 07.09.14 - klo:08:05 »
Kuva voi olla totuudenmukainen, mutta ei suinkaan kokonainen. Meistä on moneksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #73 : 07.09.14 - klo:09:40 »
Jep..näin on...usein itkettää ja hävettää...välillä pinna palaa...välillä uuvahdan...
"ja kas loukkaannun kun joku ei tahtoani nouda, ja kun mun auttaa pitäisi, en viitsi enkä jouda"
 :039:

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #74 : 08.09.14 - klo:18:56 »