Kirjoittaja Aihe: Tänään 71  (Luettu 21768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 71
« Vastaus #120 : 14.04.20 - klo:10:45 »
Alkoi arkipuuhat. Keräsin ja laskin veorilmoitukseen tarvittavat tiedot kun huomena teen 1. kertaa muutoksen veroilmoitukseen.

Tässä meni ruoanvalmistus-aika. Panen pannuun kuumenemaan valmiita verilettuja.
Viimeiset puolukat pakastimesta on jo survottu sokerin kanssa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 71
« Vastaus #121 : 14.04.20 - klo:20:12 »
Tänään minun piti olla Saksassa, vaan eipä lennä lentsikat eikä ui laivat....ja se "ruma sana tähän". :icon_sad: :taistelu:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #122 : 15.04.20 - klo:09:00 »
Jokohan jaksaisin siivota täällä.  Iski tosi outo tauti päänsärkyineen, mutta siinäpä iski.  Kaun pysyin kotona kaikissa tapauksissa. Puuttuu kontakti, siis varma, ja vähässä ne nyt on muutenkin.  Vähän kyllä mietityttää, etteikö pitäisi testata kun jos se sittenkin on koronatauti, sen jäölkitartuttavuudesta ei ole tietoas.,  Saisi ne esto-.ohjeet.

Taloyhtiön roskasäiliön vaiheilla on havaittu rottia, ja naapuri huuteli illalla terassille, ja kertoi ettäö oli nähnyt omallaan extra large - tapauksen. Kuolleena toki.  Niitä myrkytetään nyt.  En oikein näin voi asettaa siileille aterioita, vaikka niitä liikuskelee.  Siili haistaa monta kilometria, ja syö vielä ne rotanruoat.  Lisäksi naapourinrouva ilmeisesti pelkäsi minun siileioneni houkuttelevan råttia.  Saatoion häntä rauhoittasa vakuuttamalla etten ole syyllinen.  "olen ihan vainoharhainen" rouva totesi.  Vastasiun, on aika kylnmä kun seisoin siinä paitasillani...  Menin sidsälle.  Ja että 'myrkytys on meneillään, lepo vaan.


Rottia tulee aika ajoin, niitä´nyt vain tulee.  Siili jättää aina tippikakan, js muutenkin, katson itse että syöjä on siili. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #123 : 15.04.20 - klo:09:52 »
Råtta on viisas elukka, sillä se asuu vain paikoissa, joissa on evästä. Täällä Kainuun nälkämaitten rajaseudulla ei ole yleisesti råttia, ehkä kirkolla. Kyllä råttia voi myrkyttää, mutta ei saa ruokaa panna tarjolle siten, että talterikille kaikki pääsevät. Voisi rakentaa sellaisen laatikon, missä on hiirien ja råttien mentävät reiät, mutta ei enää siilukoille.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Tänään 71
« Vastaus #124 : 15.04.20 - klo:09:55 »
Viimeisiä tälle maapallolle jääviä ovat rotat ja torakat, legendan mukaan.
Laivasta rotat poistuvat ensimmäisinä. :icon_rolleyes:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 71
« Vastaus #125 : 15.04.20 - klo:14:25 »
Seppokin pääsee katsomaan onko mökillä tai huvilalla kaikki kunnossa.
Kunhan muistat ottaa omat eväät mukaan kotipuolesta.   :023:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tänään 71
« Vastaus #126 : 16.04.20 - klo:01:25 »
Terrierit ovat kuulemma päteviä rottakoiria. Sellaisille vapaa juoksutunti ongelma-alueilla muutama kerta viikossa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Tänään 71
« Vastaus #127 : 16.04.20 - klo:07:17 »
Terrierit ovat kuulemma päteviä rottakoiria.

Toiset ovat toiset eivät ole. Kerttu oli ja Terri ei ole, vaikka samaa rotua edustavatkin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 71
« Vastaus #128 : 17.04.20 - klo:14:58 »
Kotitalousvähennys on nyt tehty  Tulee runsaasti palautusta lähinnä siivoojasta ja mökin kohennuksista, vaan eivät tule ilmaiseksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #129 : 18.04.20 - klo:09:40 »
Råtta on viisas elukka, sillä se asuu vain paikoissa, joissa on evästä. Täällä Kainuun nälkämaitten rajaseudulla ei ole yleisesti råttia, ehkä kirkolla. Kyllä råttia voi myrkyttää, mutta ei saa ruokaa panna tarjolle siten, että talterikille kaikki pääsevät. Voisi rakentaa sellaisen laatikon, missä on hiirien ja råttien mentävät reiät, mutta ei enää siilukoille.

Sepä, kun pieni ensi talven poikanen joka sitä ruoka-apua tarttisi, on råttaa pienempi...  Kaupungissa niitä on aivan aina, tai Helsingissä.  Vanhojen keskustan talojen viemäreissä luukuttavat, ei onnekseni ole täällä näkynyt.  En ymmärrä kuinka ne pääsevät biojäteastiuoihin käsiksi.  Kai ne kiipeävät taidokkaasti.

Itse en havainnoinut koko rottaa, mutta myrkkyilmoituksen näin. Ja siis se naapuri oli ihan hurjana.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #130 : 18.04.20 - klo:09:43 »
Juupelin kylmä on, kun patterit on kylminä. Syytä en tiedä ja on lauantai, mutta kai sinne huoltoon pitää soittaa.  Tosin kun niitä kaksi on ja kumpikin on yhtäkkiä hyytynyt, veikkaan vikaa koko talossa. Pitänee könytä rappuun kokeilemaan pattereita ja etsimään huollon numeroa. Se vain maksaa niin, no niin isot rahat, niin.  Onneksi minulla on pieni sähköpatteri siilujen huonetta varten varalla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #131 : 18.04.20 - klo:10:57 »
Karavaanarina opin sähköpattereitten varaamisen mukaan. Kun patterin kerran ostaa, niin se palvelee jopa ihmisiän vähäisessä käytössä. Eri kokoiset patterit ovat olleet elämässäni tärkeitä. Normaali lämmityslähde ei aina olekaan kunnossa. Sähkö on aika varma juttu, vaikka siitä paljon kritisoidaankin. Maalla puuklapin käyttö takaa riittävän peruslämmön. Ongelmaksi taas tulee, että kaikilla ei ole omaa metsää.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #132 : 18.04.20 - klo:13:36 »
Täälä jo huollost käytiin mutta yhä on kylmä vesi pois ja sinne pitäis soittaa ja puhelin on kadoksissa

AUTA LEÈNAA PUH  050 430 4314
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #133 : 18.04.20 - klo:14:01 »
Täälä jo huollost käytiin mutta yhä on kylmä vesi pois ja sinne pitäis soittaa ja puhelin on kadoksissa

AUTA LEÈNAA PUH  050 430 4314

NAAPURI AUTTOI JO puhelinn löytyi.  Pääsen ssshhhiiiiivoooomaan... ssssshhhhhiiiivvommmmaaannnnn   >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 71
« Vastaus #134 : 18.04.20 - klo:14:48 »
Ensimäinen soutureissu tulevalle kesälle. Vähän pohjatuuli puhalteli vihurilla ja vaahtopäillä sivulta n puolen kilometrin levyisen selän ylisoutelun aikana. Virtaamattomat vedet vielä jäässä.