Kirjoittaja Aihe: Nyt 18  (Luettu 29189 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #60 : 02.12.18 - klo:21:57 »
Olen kotona taas hauskat taloyhtiön pikkujoulut kokeneena. Ohjelma oli ihan mietitty ja runsas. Asumme tässä mielellämme.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 18
« Vastaus #61 : 02.12.18 - klo:23:22 »
On se hieno homma että on sellainen taloyhtiö missä pidetään pikkujouluja.
Ymmärrän että siihen tarvitaan sovinnollisuutta ja hyvää yhteishenkeä ja tyytyväisyyttä...
Ja hyvää priimusmoottoria, sellaista kuin sinä olet!    :eusa_clap: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #62 : 03.12.18 - klo:07:03 »
Veli hyvä, olet ymmärtänyt vähän väärin, sillä en ole enää mikään moottori, vain rekvisiitta. Nuoret vielä työelämässä olevat puuhaavat. Kaarina laulattaa joululaulut ja asettelee seimen, minä teen noita karkeampia hommia so kahden kuusen tuonti ja laitto. Yksi keittää puuron ja laittaa mantelin, yksi homma pitopöytään naposteltavat, toinen "tislaa" terästettyn glögin. Kolmas varaa pöydän ja tuukin jne.
Tälle vuodelle oli ihan sellainen toimikunta miettimässä jutut. Joten oli uutta ohjelmaa meille 19:lle paikalle tulleelle, joululahjatkin haettiin kätköistä.
Uutta oli, että maksettuna meille tuli esiintymään kaksi Mäntykodista "karannutta" muoria. Murrepuhujia, mikä minua miellytti. Kyselivät erityisesti nuorten miesten perään, joten voit ymmärtää, että rimaa hipoen oli hervotonta jutustelua.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 18
« Vastaus #63 : 03.12.18 - klo:12:30 »
Kiitos selkeästä tilannekuvauksesta!   :eusa_angel:

Ohhoh!!   No jopas!   Tällainen taloyhtiöveteraani on nyt kyllä ylen hämmästynyt....
Noh...olen vain pienissä taloissa...ehkä isoissa taloissa on tuollaista...
ja Oulussa erilaista kuin Hämehessä...

Vaikkakin...tuli epäilys...muistaako veli nyt oikein nämä pikkujoulut... :003:
Vähän vaikutti että kerroit Oulun Pyrinnön tai Oulun sotaveteraanien pikkujoulusta...no juu...
Itse en pikkujouluissa käy...vaikka jutut siltä kuulostaakin etten olisi juhlista vielä selvinnyt...
"Minun taloissa" ei pikkujouluja vietetä...tai siis minua ei niihin kutsuta..voi olla niinkin...
Jep mutta ovella on käyty kyllä joulumuistamisten kanssa kuitennii.... 

Nyt odottelen innolla viikon päästä olevaa joululaulukeikkaa paikalliseen vanhainkotiin,
pienellä porukalla sinne mennään, palkitsevaa ja tärkeää hommaa tuo, niin koen.


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #64 : 03.12.18 - klo:15:41 »
 :003: sellaiset pikkujoulut :003:, ne olivat ja menivät vuosikymmenet sitten.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 18
« Vastaus #65 : 03.12.18 - klo:20:43 »
Meillä ei ole tidossa ihan noin vauhdikasta pikkujoulua, mistä 1944 kertoo. Meidän pienellä kylällä on ollut jo kohta 40 vuoden traditio pitää kylä puurojuhla. Se kiertää talosta taloon. Pikkukyläämme kuuluu 6 ympärivuoden asuttua taloa ja pari vapaa-ajan asuntoa. Puurojuhlaan osallistuu nykyisin myös toisen "mökin" asukkaat. He sentään viettävät melkein suurimman osan vuotta täällä.
Tänä vuonna on juhlan vuoro meillä. Vein juuri kotiin tullessani kutsukortteja postilaatikkoihin. Sunnuntai-iltana sitten keittelen puuron. Toiset tuovat nyyttäriperiaatteella kahvin kanssa nautittavia ja kylän vanhapoika on tapansa mukaan tuonut kahvipaketin.
Ohjelmaa on, jos jotakin keksitään. Vähintäänkin lauletaan jokunen joululaulu. Ennen kaikkea jutellaa, kun kerrankin ollaan kaikki yhess koos.

Muistaakseni olen ennenkin tästä aiheesta hehkuttanut täällä.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #66 : 04.12.18 - klo:16:37 »
Nyyttikestiperiaatteella mekin aloitimme, kun rahatilanne oli niin surkea, että vouti kyseli laskun maksajaa. Sittemmin saatiin ostetuksi tontti omaksemme, niin siinä yhteydessä osakkaat pumppasivat varojaan sisään ja olemme olleet hyvällä oksalla.

Ajella huristelimme hämärän kuhjassa Kankaalan pihaan. Lunta ehkä 5 cm ja pakkasella -3. En halua olla jojo, joten huomenaamulla jatkan ulkohommia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #67 : 05.12.18 - klo:18:40 »
Lämmitin huomisen juhlapäivän kunniaksi kuuman saunan. Silmälasini huurussa yritän jotakin kirjoittaa. Lumi on mennyt soseeksi, mutta huomenna ip alkaa jäähtyä.Lumesta tulisi häjyä roustikkoa, niin taidan panna jossain välissä SiniZ:n puikkoihin ja takalanan kanssa ajella pihamaa tasaiseksi. On siinä sitten niin nätty potkurilla puita hakea ja muutenkin rustinkia kiertää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #68 : 07.12.18 - klo:18:29 »
Lämmitin taas saunan ja piha on kuten olen kirjoittanut, mutta ei kierällä jäällä, koska ei ole ollut kunnon pakkasia. Lunta lopulle 10 cm.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #69 : 11.12.18 - klo:18:44 »
Sauna lämpeni nättimöilleen ja Zetorissa oli vedot kohdillaan lumitöissä. Kävimme lyhyen ajan olemassa Oulussa ja kävimme ulkomaillakin Haaparannalla. Kesällä kävimme viimeksi, mutta nyt olivat lekkerit taas tyhjinä :003:.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #70 : 13.12.18 - klo:08:58 »
Olen taas ylittänyt lihasteni limiitin, sillä kaikkia paikkoja repii. Kipulääkkeitä kuluu.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 18
« Vastaus #71 : 13.12.18 - klo:12:57 »
Ehkäpä on kuitenkin hyvä että olet liikkeellä lihaksia käyttäen hyöty/harrasteliikunnassa.
Itse koitan pitää tuon asian mielessä, uimahalleilun lisäksi olisi kyllä hyvä kävellä
enemmän raittiissa ilmassa.
Lumen kolaamisesta ei vielä tietoakaan, hiukan valkoista on vihreällä nurmikolla.

Äsken piikillä kävin, seuraava taas kolmen kuukauden kuluttua.
Oli "uusi tuttavuus" piikittämässä, mutta taitava käsistään ja osasi homman.
On nimittäin paksu neula, paksua mössöä...siis lääkettä...ja hiukkasen sattuu...
Kiitollinen olen kun lääke on auttanut jo 8 vuotta!   :eusa_pray: :109:


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt 18
« Vastaus #72 : 13.12.18 - klo:13:44 »
Sillit on liossa, illemmalla laitan Lasimestarin purkkiin.

Paketoin ensimmäiset lahjat, Matti painoi peukalolla nauhoja, kuten aina.

Minunkin on niveleni kipuilleet. Kävelystä vaiko kävelemättömyydestä, paha tietää.
Voltarenia ostin taas.

Matti katsoo syöksylaskua, yhdessä jännäämme Kaisan menestystä kolmen jälkeen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 18
« Vastaus #73 : 13.12.18 - klo:14:15 »
En saisi kohtaloani valittaa fysiikkani puolesta tai en nyt niin valitakaan, kunhan kirjoitin. Aikoinani äidilläni oli pahannäköinen ihottuma käsissä ja sitä hänelle säälittelin. Ei olisi saanut "kerta on tässä tehtäviä".

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Nyt 18
« Vastaus #74 : 13.12.18 - klo:16:18 »
On hyvä kuunnella lihaksiaan ja antaa niiden toipua limiittien ylityksistä. Jos hyvin käy, raja on seuraavalla kerralla vähän kauempana.