Kirjoittaja Aihe: Nyt 22  (Luettu 26404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Nyt 22
« Vastaus #60 : 15.11.19 - klo:10:43 »
Kävin pitkästä aikaa kunnon aamulenkillä kun vihdoin kunto tuntuu paranevan. Nyt kuuntelen vanhaa musiikkia ja sitten alan laittaa meille ruokaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #61 : 16.11.19 - klo:07:23 »
Olen jo aamukahvitkin keittänyt ja juonut. Nepi, siis pojan koira, rutikainen, alkoi herätellä minua jo viideltä. Ensin varovaisesti ja sitten vartin päästä hyppäsi rintakehäni päälle rytkimään. Pakko siitä oli nousta. Koiran teki mieli ulos ja tiesin yskän syyn, mikä iltasella paljastui. Varmaankin joku korkeajalkainen viehko salukinarttu oli lumessa kaahlannut ja tunteitaan jäähdytellyt. Näitä jälkiä Nepi kiersi puoli tuntia. Koira on "laakeriton", mutta onhan sillä hajuaisti ja mielihalunsa jäljellä. Kyllä ehti omat aamuasiatkin hoitaa.

Nyt sitten kirjallisuuden hienoille sivuille, sillä eilen kirjastosta sain 9 minulle hyvää kirjaa. Mm Herta Muelleriltä yhden, Sven Lokalta sen lukemattoman viimeisen, yhden Afrikka aiheisen ja sota-aiheisia tietysti mukaan. Toiseen kertaan luen Kauhavlta Kannakselle teoksen, koska se suurelta osin kertoo lapsuuteni paikoista Laiturin sillan vastarannalla olevasta kylästä Kaupista/Hakolasta.

Kirjoittamisessa meni kauan, koska koneeni päivitti Windows-tietojaan samalla kertaa. Tuollainen meinaa ärsyttää, mutta toiseksi jäisin, jos alkaisin itse älykielen ohjeita oikomaan. Oli siis odotellessa aikaa katsella tastatuurin näppäimiä. Kiiltävän uusilta näyttävät Q,ruåtsalainen O ja X. Ihmeen kulunut on Z  :003:.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #62 : 17.11.19 - klo:18:20 »
Kotona Kankaalassa jälleen. Joka toinen viikonloppu on takanapäin. Lunta on tullut lisää, siis sadeaika ei sulattanut eikä lunta juurikaan tiivistänyt. Onneksi on SiniZ, sillä minä huomenna lumet kalttaan pihamaaltamme.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33721
Vs: Nyt 22
« Vastaus #63 : 17.11.19 - klo:18:35 »
Täälläkin ollaan taas omalla sakilla, kahden. Päivällä panin parasta hirvipaistia pöytään ja kyllä kelpasi syöjille. Pikku-vävy aina kiittää kauniisti kaikesta, etenkin kastikkeista.

Kovin on ankeat ilmat paitsi toissapäiväinen pieni pakkanen ja auringon valo. Silloin ehdin jopa ulkoilemaan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #64 : 25.11.19 - klo:19:32 »
Lämmitimme saunan. Kaksi pesällistä tietyn ajan sisään, niin lämpö nousee 90:een, mikä on maatiaissaunalle pakollinen luku. Mehän marssimme tavaaan katon alla mennen tullen, että vain hikisaunassa saisimme flunssan.
Nepi on kova koira, sillä se istui tyytyväisenä saunan polulla ja odotti.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #65 : 26.11.19 - klo:14:52 »
Ruotsissa ei saa lakkoilla myötätunnosta toisen puolesta kuten Suomessa. Ulkomailta on turha odottaa isoja investointeja Suomeen, jos sinne menee tieto lakkoherkästä Suomesta. Että tälleen.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Nyt 22
« Vastaus #66 : 26.11.19 - klo:15:47 »
Riidassa on ainakin kaksi osapuolta, niin on lakossakin. Postin lakossa taitaa olla useampiakin. Kun valtio on Postin ainoa omistaja, politiikkakin kuuluu kuvioon. Viimeinen vaihe, joka on minun tietooni tullut, on kokoomuksen väläyttämä välikysymys aiheesta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 22
« Vastaus #67 : 26.11.19 - klo:21:32 »
Lakolla on yllättäviäkin vaikutuksia. Tänään minulle selvisi, että yhä edelleen sairaalat lähettävät kuolintiedot väestörekisteriin paperisena kirjepostina, vaikka on olemassa turvasähköposteja sekä vielä monessa sairaalassa ja maistraatissa fakseja.
Eräs meidän seurakunnan jäsen oli kuollut pääkaupungin sairaalassa jo yli kolme viikkoa sitten. Hänet on jo haudattu, sillä hautauslupa saatiin turvasähköpostina. Väestötiedoissa hän on vielä elävien kirjoissa.
Eikä hän ole ainoa. Minulta kysyttiin tänään neuvoa toisella paikkakunnalla ongelmassta. Omaiset eivät osaa mennä sopimaan hautajaisia, kun kuolintieto ei vielä näy väestötiedoissa.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #68 : 26.11.19 - klo:23:25 »
Lakoilla on, ei ne muuten olisi lakkoja oletan.

Nyt ui flunssa syvemmälle keuhkoputkia pitkin, tuntuu kipu rintalastan takana. Meniskö nyt sitte lääkäriin kun ei tykätä että itte määrää lääkettä, kun tää on jo viikon kestäny tauti, vai penkoisko komeroita vielä.  Vai lyhentäskö jonoo ja olis vaan kotona, ja määräskö kumminki itte…  Meni pähkäilyks elämä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 22
« Vastaus #69 : 27.11.19 - klo:15:30 »
Onneksi postilakko päättyi.
Ehkä saan kohta tilaamani värikasetit tulostimeeni.
Muutoin hommani tyssää rakkineenkin takia, eikä ainoastaan pahasti solmuun
menneiden asioiden takia, ja tätä kun on tapahtunut 2-3 talossa.
Mielenkiintoista...sivusta koitan "ohjailla"...ja ennen kaikkea välttää provosoitumasta....
mulla vähän sellainen taipumus jos joku osakas heittäytyy hankalaksi.
Heh...yksikin osakas rupesi vaatimaan vastikkeen alennusta kun huoneiston
lämpötila jäi alle 21 asteen...vastasin että tilanne sama kaikilla...yhdenvertaisuus
edellyttää vastikkeen alennusta kaikille ja se on sitten yhtiökokousasia... :003:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #70 : 28.11.19 - klo:14:57 »
Viimeisellä matkailuautoretkelläni yli meren Saksaan oli ohjaamassa liikennettä hyvin epäsiisti ahtaaja. Peruututti autolla aika vaikeaan paikkaan, vaikka ajamalla toisinpäin olisin päässyt helpommin. Hän oli valtaansa näyttävä. Päätin, että noilta kavereilta en ota vastaan palveluja, vaan suunnittelen retkein muuten. En taida siis meritse enää ulkomaille mennä.
Tämä tuli mieleen, kun lakosta kirjoitettiin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Nyt 22
« Vastaus #71 : 29.11.19 - klo:08:55 »
Jassoo, työeläkeote ensimmäisenä postina lakon jälkeen ... kokonaista 895 euroa kuussa olen ansainnut!

Sitkun pääsen eläkkeelle (joo, ei ihan nyt-aihe), voinkin opiskella vapaasti kun ei ole työkkäri sitä enää kieltämässä. Se on halpaa huvia.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #72 : 30.11.19 - klo:14:46 »
Kävin flunssapiikin Zyklon a. Oli nopea palvelu.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #73 : 01.12.19 - klo:08:44 »
Nepi-koiralla pidetään puruleluna koivun kalikkaa. Se oli tehnyt ison määrän hellapuita, että yksi  raaspiikki meni ison varpaani alle.
Ristomatti Hakolalla ei taida olla nyt kaikkia kynsiä, koska pitää hiihdosta taukoa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 22
« Vastaus #74 : 01.12.19 - klo:17:11 »
Kannoin jätkän kynttilän juhlapaikalleen. Puolelta menen holvaamaan siihen sytytinainetta ja kymmentä vaille 6 ip sytytän liekit.

Nyt jo jännittää :003:, saanko tulen syttymään :017:.